lämmittää. Olen parin vuoden ajan raivannut metsiä. Tänä aikana ole hyvin harvoin törmännyt ihmisiin, vaikka missään korvessa metsä ei olekaan. Tänään tuli todella hyvä olo, kun lumi pöllysi ympärillä ja katkoin pikkuvesoja oksasaksilla. Olin menossa autolle, kun tumma hahmo ilmestyi eteeni. Pelästyin kunnes tunnistin hahmon lähinaapuriksi. Hän kertoi tulleensa katsomaan, onko kaikki hyvin, kun autoni oli seissyt samassa paikassa myös eilen. Tuli vielä parempi olo.
Lähimmäisen välittäminen
8
403
Vastaukset
- leaorvokki
Lähimmäinen:On ihmisiä jotka riistää muita,petkuttavat peijaavat.
Olen oppinut varomaan ,mutta osaako olla tarpeeksi varovainen.
Jos joutuu riistetyksi petkutetuksi.
Tulee ennakkoluuloiseksi,epäileväiseksi.
Voi sulkeutua omaan karsinansa.
Kun tapaa ihmisen katsoo sen lävitse kuin tutkien
Keneen voi luottaa.
Epäileväinen että mikä takaajatus on.
Millainen on nykyajan lähimmäinen.
l.e.a.- varomaton
Minusta olisi kyllä vaikeä elää jos tuota tapaasi epäillä kaikkea, toteuttaisi.
Olen sen verran taloudellisesti köyhä ettei sillä areenalla hyvin kummia pääse tapahtumaan.
Ja vähäpuheisena en turhia lörpöttele. En tiedä miten minua voisi petkuttaa ja riistää, no, ehkä tämä yhteiskunnan nykyinen järjestelmä. Mikäli aina olemme itse varauksellisia, eihän silloin ole mahdollista saada syntymään luottamuksellista suhdetta lähimmäisiin. Omaiset nyt ovat ne lähimmät, suku ja naapurit heitä joihin suhde luodaan keskinäisellä luottamuksella.
Itselleni muodostui hyvin lämmin läheisyys naapureihini ja heille olen ikuiseti kiitollinen.
He nostivat minut jalolleni kun olin uupumassa, he tulivat katsomaan kun verhot olivat kiinni, auto koskematta lumikinoksessa, tai piipusta ei noussut savua.
He soittivat syömään, he keksivät pientä työtä ja kutsuivat avuksi talkoisiin. Nyt myöhemmin vasta olen ymmärtänyt kuinka paljon he minusta välittivät, he auttoivat, vaikka silloin en sitä ymmärtänyt.
Ystävyytemme ei koskaan katkea ja yhä olemme yhteydessä, vaikka enää en asu naapurina. Heitä en koskaan lakkaa kiittämästä.
Paras lähimmäinen on hän joka kantaa huolta Sinusta silloinkin kun et sitä huomaa, ja jota Sinä olen valmis auttamaan joka tilanteessa. Samat asiat käänteisinä ja voit olla varma, että Sinua arvostetaan lähimmäisenä joka ei aseta ehtoja.
Mieheni sanonta; " Kirves hiotaan molemmin puolin " pitää paikkansa hyvässä lähimmäissuhteessa.- 1943
Tuoksuvattu kirjoitti:
Mikäli aina olemme itse varauksellisia, eihän silloin ole mahdollista saada syntymään luottamuksellista suhdetta lähimmäisiin. Omaiset nyt ovat ne lähimmät, suku ja naapurit heitä joihin suhde luodaan keskinäisellä luottamuksella.
Itselleni muodostui hyvin lämmin läheisyys naapureihini ja heille olen ikuiseti kiitollinen.
He nostivat minut jalolleni kun olin uupumassa, he tulivat katsomaan kun verhot olivat kiinni, auto koskematta lumikinoksessa, tai piipusta ei noussut savua.
He soittivat syömään, he keksivät pientä työtä ja kutsuivat avuksi talkoisiin. Nyt myöhemmin vasta olen ymmärtänyt kuinka paljon he minusta välittivät, he auttoivat, vaikka silloin en sitä ymmärtänyt.
Ystävyytemme ei koskaan katkea ja yhä olemme yhteydessä, vaikka enää en asu naapurina. Heitä en koskaan lakkaa kiittämästä.
Paras lähimmäinen on hän joka kantaa huolta Sinusta silloinkin kun et sitä huomaa, ja jota Sinä olen valmis auttamaan joka tilanteessa. Samat asiat käänteisinä ja voit olla varma, että Sinua arvostetaan lähimmäisenä joka ei aseta ehtoja.
Mieheni sanonta; " Kirves hiotaan molemmin puolin " pitää paikkansa hyvässä lähimmäissuhteessa.pos paikkakunnalta, jolla asuin samassa talossa 37 vuotta. Meillä oli tosi hyvä porukka tuossa rivitalossa ja käyn vieläkin tervehtimässä säännöllisesti. Elämme mukana toistemme elämässä, kannamme huolta, kun joku on sairaampi. Yhdellä epäiltiin vakavaa sairautta ja kaikki olimme helpottuneita, kun diagnoosi ei ollutkaan niin hälyttävä.
Täällä rivitalossa hyvä naapurini huolehtii postistani, kun olen poissa. Tänä aamuna kävin neuvottelemassa uuden tulevan jakson. Olen kyllä melko varautunut, mutta vaistoni on tähän saakka toiminut. Huimia seikkailuja ihmissuhdemaailmassa on kiva muistella. Itse yleensä autan, jos joku todella on avun tarpeessa.
- -46
kun on tämmöisiä naapureita! Niin meilläkin täällä ja jatketaan samalla lailla toisistamme välittäen. Aurinkoista talvipäivää kaikille 8D
- tasapainoilu
Pitää antaa, että saa sieluunsa tilaa ottaa vastaan. Lämpöä naapurilta ja muilta lähimmäisiltään.
- seestynyt
Metsänraivaus on varmaan yksinäistä, jos ei ole ketään kimpassa. Ilmoittautuisin kaveriksi, jos olet lähistöllä. Siinä varmaan kilotkin saisi kyytiä. :D
- 1943
en tiedä, missä asut. Lähelläsi on varmaan pusikoita, joita voisit päästä raivaamaan. Ainakin lehdissä kirjoitetaan, että väkeä ei tuohon työhön löydy. Itseäni ei haittaa yksin oleminen, voi ajatella kaikenlaista. Minunkin täytyy kohta siirtyä naapurin puolelle, kun omat sopivat metsät on hoidettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458580Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472449Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272251- 371995
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221390Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091147Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015