Onko tiedossasi hyvää lentomatka hakukonetta. Olen koittanut nämä Vertaafit travellinkit ja ebookersin.
Antavat huomattavan erilaisia hintoja - samoille lentoyhtiöille.
Hajahavaintoja - Finnairin lennon saisi hakukoneelta (matkatoimistosta) huomattavasti edullisemmin kuin suoraan finskiltä.
Malev on kaikissa hakukoneissa reilusti kalliimpi kuin malev.hu sivuilla.
Mikä hakukone löytää halvimmat lennot
10
1290
Vastaukset
- mr-tb
check this out: http://www.poptravel.fi
Itse olen tuolta löytänyt muutamaan otteeseen halvimmat lennot :)- TT...
Minä olen kyllä aina löytänyt halvimmat hinnat suoraan kyseisten lentoyhtiöiden sivuilta. Tuntuu kummalta että hakukone/matkatoimisto löytäisi halvemman hinna koska periaatteessa järjestelmät ovat samat. Ainoastaan jos heillä on jokin erikoissopimus, mutta siloinkin yleensä siihen liittyy se, että on varattava myös maapalveluita kuten majoitus´heidän kautta.
Käytän itse hakukoneita niin, että ellen esim. tiedä tarkasti mitkä lentoyhtiöt kohteeseeni lentävät, aloitan haun hakukoneilla, minkä jälkeen menen lentoyhtiöiden omille sivuille kun olen saanut selville mitä hakukoneet tarjoavat... Ja monestihan hakukoneetkin kertovat vain omien yhteistyökumppaniensa tarjonnasta eli jotain olennaista voi siellä jäädä puuttumaan.
Olisin oikeasti kiinnostunut, että mikä kohde päivämäärä on se, että löysit hakukoneella/matkatoimistosta halvemman Finnairin lennon kuin F:n omasta varausjärjestelmästä?? - kysymääsi
TT... kirjoitti:
Minä olen kyllä aina löytänyt halvimmat hinnat suoraan kyseisten lentoyhtiöiden sivuilta. Tuntuu kummalta että hakukone/matkatoimisto löytäisi halvemman hinna koska periaatteessa järjestelmät ovat samat. Ainoastaan jos heillä on jokin erikoissopimus, mutta siloinkin yleensä siihen liittyy se, että on varattava myös maapalveluita kuten majoitus´heidän kautta.
Käytän itse hakukoneita niin, että ellen esim. tiedä tarkasti mitkä lentoyhtiöt kohteeseeni lentävät, aloitan haun hakukoneilla, minkä jälkeen menen lentoyhtiöiden omille sivuille kun olen saanut selville mitä hakukoneet tarjoavat... Ja monestihan hakukoneetkin kertovat vain omien yhteistyökumppaniensa tarjonnasta eli jotain olennaista voi siellä jäädä puuttumaan.
Olisin oikeasti kiinnostunut, että mikä kohde päivämäärä on se, että löysit hakukoneella/matkatoimistosta halvemman Finnairin lennon kuin F:n omasta varausjärjestelmästä??No vaikkapa HEL-BUD 31.7-4.8
Finnair 733
Ebookers(finnair) 413 (joo - huomasin justepäreiluuden, kun taitaa olla codeshare brusselsin kanssa - ensimmäisellä kerralla en huomannut belgien logoa)
Ebookers (finnair) 722 (hintaeroa vain kymppi, mutta on kuitenkin.
Toivoisin löytäväni viimekesän blue1 hinnat 69 suuntaansa. Nyt näyttää, että halvimmat hinnat ovat 150 per sivu hinnoissa - TT...
kysymääsi kirjoitti:
No vaikkapa HEL-BUD 31.7-4.8
Finnair 733
Ebookers(finnair) 413 (joo - huomasin justepäreiluuden, kun taitaa olla codeshare brusselsin kanssa - ensimmäisellä kerralla en huomannut belgien logoa)
Ebookers (finnair) 722 (hintaeroa vain kymppi, mutta on kuitenkin.
Toivoisin löytäväni viimekesän blue1 hinnat 69 suuntaansa. Nyt näyttää, että halvimmat hinnat ovat 150 per sivu hinnoissaJos on kyse ensi kesän (heinä-elokuu, kuten esimerkissä) lennoista, ei missään nimessä kannata varata vielä näin aikaisin Finnairilta!! Julkaisevat edulliset kesähintansa myöhemmin, jolloin varmaan saa lentoja 2-300 eurolla esim. Budapestiin! Ja luulen että tuo e-bookersin halvempi hinta (jos siinä Belgiasta puhutaan) on sellainen että lennetään Bruysselin kautta vaihdolla?? Eli lento on Brussels airlinesin, jolloin Hel-Bryssel väli voi olla Finnairin koneella mutta SN-lentonumerolla - ja jatko Brysselistä sitten Brussels airlinesilla.
- TT.
TT... kirjoitti:
Jos on kyse ensi kesän (heinä-elokuu, kuten esimerkissä) lennoista, ei missään nimessä kannata varata vielä näin aikaisin Finnairilta!! Julkaisevat edulliset kesähintansa myöhemmin, jolloin varmaan saa lentoja 2-300 eurolla esim. Budapestiin! Ja luulen että tuo e-bookersin halvempi hinta (jos siinä Belgiasta puhutaan) on sellainen että lennetään Bruysselin kautta vaihdolla?? Eli lento on Brussels airlinesin, jolloin Hel-Bryssel väli voi olla Finnairin koneella mutta SN-lentonumerolla - ja jatko Brysselistä sitten Brussels airlinesilla.
Vielä noita Budapestin lentohintoja huvikseni katselin. Eli se ebookersin halvempi hinta on - kuten arvelinkin - Brysselin kautta vaihdolla. Finnair näyttää olevan kallis noille hakemillesi päiville, mutta jos pystyt paluuta aikaistamaan tai myöhentämään päivällä, niin johan löytyy Finskiltä kakkosella alkavia lentohintoja. Eli päivien suhteen kannattaa olla joustava, jos mahdollista! ja kuten jo eka vastauksessa sanoin, niin hakukoneiden näennäisesti halvat hinnat usein perustuu juuri noihin ei-suoriin-lentoihin. Jos sellaisia haluaa käyttää, niin kotoisten Finnairin ja Blue1:n lisäksi monesti kannattaa katsella esim. juuri Brussels airlinesin lentoja (riippuen tietysti kohteesta). ja hakukoneethan ei yleensä halpalentoyhtiöitä tunne, eli pienellä vaivannäöllä saattaa hyviä vaihtoehtoja löytää esim. Air Berliniltä yms. Mutta silloin useimmiten ei saa suoraa lentoa, vaan täytyy vaihtaa.
Edelleen liputan sen puolesta että lentoyhtiöitten omilta sivuilta löytää useimmiten parhaat hinnat. - kiirettä
TT. kirjoitti:
Vielä noita Budapestin lentohintoja huvikseni katselin. Eli se ebookersin halvempi hinta on - kuten arvelinkin - Brysselin kautta vaihdolla. Finnair näyttää olevan kallis noille hakemillesi päiville, mutta jos pystyt paluuta aikaistamaan tai myöhentämään päivällä, niin johan löytyy Finskiltä kakkosella alkavia lentohintoja. Eli päivien suhteen kannattaa olla joustava, jos mahdollista! ja kuten jo eka vastauksessa sanoin, niin hakukoneiden näennäisesti halvat hinnat usein perustuu juuri noihin ei-suoriin-lentoihin. Jos sellaisia haluaa käyttää, niin kotoisten Finnairin ja Blue1:n lisäksi monesti kannattaa katsella esim. juuri Brussels airlinesin lentoja (riippuen tietysti kohteesta). ja hakukoneethan ei yleensä halpalentoyhtiöitä tunne, eli pienellä vaivannäöllä saattaa hyviä vaihtoehtoja löytää esim. Air Berliniltä yms. Mutta silloin useimmiten ei saa suoraa lentoa, vaan täytyy vaihtaa.
Edelleen liputan sen puolesta että lentoyhtiöitten omilta sivuilta löytää useimmiten parhaat hinnat.Jep. Aion vielä odotella.
Minulla ei ole sen kummemmin tarvetta suoralle lennolle, mutta päivistä en voi joustaa. Takaisin pääsisin ryanilla oikein edullisesti - mut meno ei onnistu. Ja tuohon tulisi tietysti siirtymä pk seudulta tampereelle.
Ja halpayhtiöiden vaihdolliset lennothan ovat joka välillä oma lentonsa - matkatavaroiden roudaamiset yms. Ja jos edeltävä lento myöhästyy, niin voi voi. Oma asiasi. Näillä perinteisillä välilaskullinen lento on päästäpähän - yleensä matkatavaroiden osalta ja ennenkaikkea se että yhtiö järkkää jatkolennon jos edeltävä lento myöhästyy niin, ettei alkuperäiselle jatkolennolle kerkiä.
Mut asiasta kolmanteen - autonvuokraus on edullisempaa brokerilta kuin suoraan vuokraajalta. Holidayautos ja novalrentaacar yms antavat huomattavan edullisemppia hintoja kuin avikset jne. Ja sitten auto on kuitenkin noista merkkivuokraamoista. - TT..
kiirettä kirjoitti:
Jep. Aion vielä odotella.
Minulla ei ole sen kummemmin tarvetta suoralle lennolle, mutta päivistä en voi joustaa. Takaisin pääsisin ryanilla oikein edullisesti - mut meno ei onnistu. Ja tuohon tulisi tietysti siirtymä pk seudulta tampereelle.
Ja halpayhtiöiden vaihdolliset lennothan ovat joka välillä oma lentonsa - matkatavaroiden roudaamiset yms. Ja jos edeltävä lento myöhästyy, niin voi voi. Oma asiasi. Näillä perinteisillä välilaskullinen lento on päästäpähän - yleensä matkatavaroiden osalta ja ennenkaikkea se että yhtiö järkkää jatkolennon jos edeltävä lento myöhästyy niin, ettei alkuperäiselle jatkolennolle kerkiä.
Mut asiasta kolmanteen - autonvuokraus on edullisempaa brokerilta kuin suoraan vuokraajalta. Holidayautos ja novalrentaacar yms antavat huomattavan edullisemppia hintoja kuin avikset jne. Ja sitten auto on kuitenkin noista merkkivuokraamoista.Jos saisit edullisen paluun Ryanairilta, niin harkitse myös sitä, että otat menon ja paluun eri firmoilta! Finnairin liput ei tällaiseen oikein taivu, mutta monella muulla yhtiöllä saa ihan hyvän hinnan yhdensuuntaisellekin lennolle. Eli katsele menoa esim. Brysselin kautta (tai muuta kiertotietä) ja ota Ryanilta vain paluu. Tai ellet nyt tee tätä, niin neuvon voi panna korvan taa. Esim. Blue 1:n hinnat on ihan samat otitpa heidän kautta yhden suuntaisen tai menopaluun. Finnair sen sijaan rokottaa yhdensuuntaisen ostajia yleensä todella kalliilla hinnoilla!
Ryanairiin pätee tuo mitä sanoit halpayhtiöistä eli eivät vastaa jatkolennoista. Mutta esim. air Berlin myy lippunsa siten että molemmat välit on kirjoitettu samalle lipulle, jolloin vastuu mahdollisesta myöhästymisestä on yhtiön eikä matkustajan. - mr-tb
TT... kirjoitti:
Olisin oikeasti kiinnostunut, että mikä kohde päivämäärä on se, että löysit hakukoneella/matkatoimistosta halvemman Finnairin lennon kuin F:n omasta varausjärjestelmästä??No itse tosiaan varasin lennot Helsingistä Tokioon ja takaisin. Meno toukokuun lopussa ja paluu kesäkuun lopussa.
Tarkistin ennen varausta useiden eri lentoyhtiöiden sivut, sekä poptravelin.
Finnairin kautta lento olisi maksanut 699€, kun taas poptravel löysi saman Finskin suoran lennon Matkapörssin sivuilta hintaan 689€. Hintaeroahan ei toki ole kuin 10€, mutta miksi maksaa enemmän, jos halvemmallakin saa?
Itsekin yleensä varaan suoraan lentoyhtiöiden sivuilta lennot, mutta joissain tapauksissa vain matkatoimistoilla on paremmat tarjoukset.
Kannattaa siis vertailla :)
- Vertailija
Ainaskin tuolla http://www.vertaa.fi/p/flights.html
hakee travelinkin ja ebookkerin hinnat ja monta muutakin samalla eli ei tartte itse selata kaikkia saitteja läpi. - Testattu on
Hakukoneisiin ja lentoyhtiöiden sivuilla kannattaa tehdä sama haku useita kertoja, hinnat saattavat vaihdella huomattavasti saman päivänkin aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017564Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne815925Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1523504Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321947Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1881846- 441464
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san161452- 351436
- 221421
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan641384