Minkä ikäisiä vielä

kutsutaan?

Siis minkä ikäisiä kutsutaan kertaamaan?

Joskus muistan lukeneeni jostain, että yli 35- vuotiaita ei enää kutsuttaisi. Tosin saattoi olla siihen aikaan, kun puhuttiin määrärahojen vähyydestä. Nythän viime syksynä kerrottiin, että kertausporukkaa tullaan lisäämään huomattavasti, eli tuommoinen sääntö ei enää välttämättä päde.

Minkäs ikäisenä olet ollut?

Itse kuulun miehistöön= autokuski, 39 wee.

9

8975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä kiinnosta!

Jos kutsu tulee, keplottelen itseni siitä vapaaksi!

That´s it!

• Titari

Itse kertasin ensimmäisen kerran 34-vuotiaana ja toisen kerran 38-vuotiaana (sähköttäjä/radiomies). Tuttava aliupseeri kävi vielä 45-vuotiaana.

Asevelvollisuus päättyy sinä vuonna kun mies täyttää 60 vuotta. Asevelvollinen kuuluu joko vakinaiseen väkeen, reserviin tai nostoväkeen.

Miehistöön kuuluvat siirretään viisikymmentä täytettyään reservistä nostoväkeen.

Siis kertauskutsuja voi tulla miehistöön kuuluvalla viisikymmenvuotiaaksi asti, ja aliupseereilla ja upseereilla kuusikymmenvuotiaaksi asti.

• tosin

vielä tarkemmin sanottuna:Miehistön jäsen siirretään nostoväkeen sen vuoden PÄÄTTYESSÄ,jolloin hän on täyttänyt 50v.Upseereilla ja aliupseereilla käytäntö sama,eli reserviin sen vuoden päättyessä,jolloin on täyttänyt 60v.Eli jos on syntynyt1.1 1948,ja on täyttänyt jo 60v,niin silti kuuluu vielä tämän vuoden reserviin.

• Vulkan
        tosin kirjoitti:

vielä tarkemmin sanottuna:Miehistön jäsen siirretään nostoväkeen sen vuoden PÄÄTTYESSÄ,jolloin hän on täyttänyt 50v.Upseereilla ja aliupseereilla käytäntö sama,eli reserviin sen vuoden päättyessä,jolloin on täyttänyt 60v.Eli jos on syntynyt1.1 1948,ja on täyttänyt jo 60v,niin silti kuuluu vielä tämän vuoden reserviin.

Ei kai päälle nelikymppisiä miehistön jäseniä käytännössä enää kertaamaan enää kutsuta. Vai kutsutaanko?

• Anonyymi

Olen 58-vuotias aliupseeri ja kävin juuri kertausharjoituksissa. Sodan ajan sijoitus ratkaisee, ei ikä.

• Anonyymi

Täällä 68 v ja panssarivaunukuskina olin juuri 7 päivää kertaamassa...

• Anonyymi

Itse jouduin 49 v

• Anonyymi

Minä olin kertaamassa ja ikää oli 59v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      21
      10865
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8137
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      123
      5211
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      141
      3612
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3548
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3504
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3147
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2489
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      1991
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1776
    Aihe