vetokoukun viallinen kytkentä

Skodailija

Elikkä tuli asennettua Felicia combiin merkkiliikkeen irrotettava peräkoukku,johon otettiin
sähköt auton takavalojen johdoista (pikaklipsein.)

Nyt kun vilkuttaa oikealle, niin AUTOSSA vilkkuu hätävilkut kummallakin puolella takana. Peräkärryn valot toimivat oikein. (Hätävilkut vilkkuvat autossa myös silloin kun peräkärry ei ole kytkettynä.)
Voisiko koukun maadoitusjohdon huono kosketus auton runkoon aiheuttaa häiriön, vai mikä mättää? Kiitos etukäteen.

9

7613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekkamiäs

      se itse asentaja iski jälleen.savun hälvettyä tarkista kytkennät.mistä näitä "kädettömiä" asentajia oikein sikiää.

    • pikaklipseillä

      "ryöstäjiä" jotka isketään alkuperäisen johdon kylkeen? Olet ostanut kalliin koukun mutta sen tärkeimmän eli asennuksen teet sitten oikoen. Maadoitus pitää olla kunnollinen, ja kyllä haaroittaisin johdot juottamalla ennemmin kuin ryöstäjillä. Jos valot nyt toimii, eivät enää hetken päästä. Ja niitä valottomia/valovikaisia UUSIAKIN perävaunuja näkee uskomattoman paljon liikenteessä.

    • Jos on kysymyksessä uusi auto, niin
      siellä peräkontin kätköissä on pistoke
      koukun johtosarjaa varten. Nykyautoissa
      ei noin vain haaroitella valojohtoja,
      sekoaa autonkin valot. Joutunet hankkimaan
      tuon tyyppikohtaisen johtosarjan, jossa on
      valmiina peräkärrin pistorasia.

    • ikäinen

      kyseinen laitos on ainakin vw konserin autoissa oli jo 90 luvulla niin ohuet johdot ette niissä rosvoliittimet kauaa toiminut ja jos auto on uusi 2005 tai uudempi on wv konserin autoissa can väylä sähköt tarvitsee oikean johtosarjan ja tietokoneen millä kerrotaan autolle että nyt on koukku.

      • Siis auto on Skoda Felicia combi vm. -98, ja sähköt otettiin tosiaan ryöstäjillä pikaklipsein takavalojen johtosarjoista..

        Miten muuten, voiko maadoitus olla "huono",eli maadoitusjohdolla huono kontakti auton runkoon, vai meneekö niin että joko valot syttyy tai ei syty? Täytynee muuten vielä kerran tarkastaa sen vetokoukun pistokkeen kytkennätkin..


      • tee se itse
        Skodailija kirjoitti:

        Siis auto on Skoda Felicia combi vm. -98, ja sähköt otettiin tosiaan ryöstäjillä pikaklipsein takavalojen johtosarjoista..

        Miten muuten, voiko maadoitus olla "huono",eli maadoitusjohdolla huono kontakti auton runkoon, vai meneekö niin että joko valot syttyy tai ei syty? Täytynee muuten vielä kerran tarkastaa sen vetokoukun pistokkeen kytkennätkin..

        -98 autossa tuskin on väyläsähköjä, vaikka kyseistä skoodaa en tunnekaan, joten sen murehtimisesta ei kannata aloittaa.

        Oliskohan niin että vilkkusähkö vuotaa jostakin vasemmalta puolelta oikealle. Kokeile niin että avaat ryöstäjän toiselta puolelta ja laitat vilkun päälle sille puolen jossa on ryöstäjä kiinni. Jos nyt vilkku toimii oiken, niin käy mittaamassa avonaisesta ryöstäjästä josko siellä jännite menee vilkun mukana. Jos näin on niin eikun tarkastamaan kytkennät ja miettimään missä voisi olla vuoto. Peräkärryssähän se ei ole kun ongelma toistuu ilman kärryäkin. Todennäköisesti vetokoukun töpselissä joku karva oikoo tai sitten on mennyt kytkennät ihan reisille.

        Maadoituksesta tuo ongelma ei oikeen voine johtua.

        Ihmeellisiä muuten tuollaiset tollot jotka täällä neuvoo että vie ammattimiehelle, vaikka eivät itse osaa senkään vertaa. Kyllä tuon olen kaikissa vanhemmissa autoissa nähnyt ryöstäjillä tehdyksi, ja olen korjaillut hapettuneita liittimiä... Kyllä se aikansa toimii ihan hienosti, sitten alkaa tulla ongelmia kun auto on muutenkin kostea ja mätä.


    • asentaja..

      Vie autosi ammattimiehelle.

      • öäöäöäöäöäöä

        eiköhän olisi järkevintä ja hermoja säästävintä viedä auto merkkiliikkeeseen ja sentaa vetokoukku siellä... säästyy monelta harmaalta hiukselta


    • Kookö

      Ostin äskettäin tuontiauton ja kauppaan sovittiin vetokoukun asennus. Asennuksen teki Espoossa joku ammattilainen käyttäen merkkikohtaista johtosarjaa. Sitten auto luovutettiin minulle. Kotona 200 km päässä kokeilin laittaa kärryn perään. Kas kummaa takavalot eivät toimineetkaan. Pistorasiaan takavalojen napoihin ei tullut jännitettä ollenkaan. ( auton valot toimivat moitteettomasti). Takuuseenhan tuo olisi mennyt, mutta 400 km ajoa oli vähän liikaa tästä syystä, niinpä laitoin johdot kuntoon itse kotona. Että sellaista ammattilaisuuttakin tapaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe