Millainen käyttöautona on joku 2001 vuosimallin Carisma. Olisi tarjolla alle 90tkm ajettuja 6000-7000 euron hintaan. Mitkä kohteet kannattaa tsekata? Pysyykö öljyt koneessa, ruosteherkkyys?
Millainen on Mitsu Carisma
15
3669
Vastaukset
- rotuinen
volvo s40 kanssa samalle alustelle tehty. diisselit koneet on rellulta, bensakoneet mitsulta. ihan kelpo käytö auton siittä saat! ;)
- hollannissa kasattu
Muut mitsut on aito Japanilaisia(mitä muuten ei taida enää olla mikään muu japanilainen merkki?)
Niin ja farmari sigmat on muistaakseni läjätty jossain australiassa, ainaski ne 18v versiot - suuntaus
hollannissa kasattu kirjoitti:
Muut mitsut on aito Japanilaisia(mitä muuten ei taida enää olla mikään muu japanilainen merkki?)
Niin ja farmari sigmat on muistaakseni läjätty jossain australiassa, ainaski ne 18v versiotMitsubishi siirsi outlanderin tuotannon hollantiin, tehtaalle jossa kootaan myös uudet coltit.
Kun taas Citroén- ja Peugeot- siirtävät omaa tuotantoaan japaniin.
Uudet lancerit ovat kuitenkin aitoja japseja. - tuota tuota..
suuntaus kirjoitti:
Mitsubishi siirsi outlanderin tuotannon hollantiin, tehtaalle jossa kootaan myös uudet coltit.
Kun taas Citroén- ja Peugeot- siirtävät omaa tuotantoaan japaniin.
Uudet lancerit ovat kuitenkin aitoja japseja.Mitsuja tehdään paljonkin japanissa, kuten pajero on edelleen aito ja erittäin laadukas japanilainen. Japanissa tehdään myös Delica, ja ilmeisesti lancerikin on edelleen japanilainen.
Outlanderia tullaan kaiketi tekemään sekä japanissa ja euroopassa. Citroen ja peugeot, jos nyt tarkoitat näitä outlanderin sisarmalleja, niin nehän ovat mitsuja ja ne tehdään japanissa mitsubishin tehtaalla, ainoastaan kone on PSA-lta, mutta sekin tehdään varmaan japanissa.
L200 tehdään muistaakseni thaimaassa, kuten uudet hiluxitkin.
Galant ja ilmeisesti myös eclipset tehdään yhdysvalloissa, tosin ei niitä myydäkkään täällä.
Kyllähän se kaikilla muillakin valmistajilla, kuten toyotalla tehdään autoja aivan joka puolella. Saksalaiset saattavat olla yleensä aitoja saksalaisia, kuten joku BMW. Mersu tekee M sarjaansa ainakin USA:ssa. - saksalaisia
tuota tuota.. kirjoitti:
Mitsuja tehdään paljonkin japanissa, kuten pajero on edelleen aito ja erittäin laadukas japanilainen. Japanissa tehdään myös Delica, ja ilmeisesti lancerikin on edelleen japanilainen.
Outlanderia tullaan kaiketi tekemään sekä japanissa ja euroopassa. Citroen ja peugeot, jos nyt tarkoitat näitä outlanderin sisarmalleja, niin nehän ovat mitsuja ja ne tehdään japanissa mitsubishin tehtaalla, ainoastaan kone on PSA-lta, mutta sekin tehdään varmaan japanissa.
L200 tehdään muistaakseni thaimaassa, kuten uudet hiluxitkin.
Galant ja ilmeisesti myös eclipset tehdään yhdysvalloissa, tosin ei niitä myydäkkään täällä.
Kyllähän se kaikilla muillakin valmistajilla, kuten toyotalla tehdään autoja aivan joka puolella. Saksalaiset saattavat olla yleensä aitoja saksalaisia, kuten joku BMW. Mersu tekee M sarjaansa ainakin USA:ssa.Esim volsun Beetle ja Jetta tehdään ainakin Meksikossa ja muista en sitte tiedä.
- kilometrejä
2000 mallinen 1.6 automaatti alla ja takana 120 tuhtta huoletonta kilometriä.Mitään vikoja ei ole ollut. Muuten auto on perus "corolla" eli melu kuuluu ja ajettavuus keskitasoa.Ruostetta ei ole missään.
- GDI
JOs sattuu oleen tuo 1.8 GDI niin on pieniruokainen ainakin. ja suhteelisen tehokas.
- Mitzuko?
Kertokaahan lisää tietoja carismasta. tavaratilan koko (viistoperässä), kulutus 1.6 bensakoneella. Ym kiinnostavia tietoja. Kannattaako katsella noin 200 tkm ajettuja?
- kallejan
carisma 1.8 gdi hyvä auto, mutta osaako joku sanoa miksi tyhjäkäynti aaltoilee? enemmän kylmänä mutta jatkuu lämpimänä
- on hyvä
Olen 11kk. ajellut vm.99 carismalla ja tyytyväinen olen ollut. Niitä tosiaan saa hyvään hintaan, itse maksoin viime vuonna omastani 6500e, silloin mittarissa oli 112000km. Tuohon 1.6 litraseen koneeseen kaipaisi kyllä hieman lisää potkua. 1.8 GDI on varmasti ihan hyvä vaihtoehto, vaikka siinä esiintyy nykimisongelmia.
- gdi...
koneessa pitää aina välillä tuo kaasuläppäkotelo putsata. nokeaa sen. -98 1.8 GDI:llä päästy moottoritienopeuksissa 6-6,5 litran kulutuksiin. omasta mielestäni kohtuu pieni kulutus kuitenkin tuon kokoiseksi autoksi.
- kallejan
carisma tosiaan nykii matka-ajossa, onko joku löytänyt tähän syytä tai ratkaisua??
- Carismalla ajeleva
kallejan kirjoitti:
carisma tosiaan nykii matka-ajossa, onko joku löytänyt tähän syytä tai ratkaisua??
Nykiminen johtuu siitä että ruisku vaihtaa laihalle seokselle normaalista tasaisessa ajossa ja tämä muutoskohta tuntuu pienenä nykäyksenä. Varsinkin ekoissa GDI- koneissa tuntuu selvemmin. Facelift- malleissa koneeseenkin tehtiin muutoksia juuri kaasuläppään. Teho samalla putosi 125:stä hp:stä 122 hp:hen. Ja kulutuksesta lähti muutama desi. Päivitetyssä koneessa alavääntö on sen sijaan parempi, rauhallisessa ajossa huomaa eron. Uudemmassa koneessa myös kaasuläpän karstoittuminen on vähäisempää. Ja seoksen vaihdos "pykälä" ei niinkään tunnu Kummallakin kone-versiolla oon ajellu, ja ovat hyviä ja pieniruokaisia. Keskikulutus liikkuu 6,2-6,5 litran tienoilla normiajossa.
- gdi
Carismalla ajeleva kirjoitti:
Nykiminen johtuu siitä että ruisku vaihtaa laihalle seokselle normaalista tasaisessa ajossa ja tämä muutoskohta tuntuu pienenä nykäyksenä. Varsinkin ekoissa GDI- koneissa tuntuu selvemmin. Facelift- malleissa koneeseenkin tehtiin muutoksia juuri kaasuläppään. Teho samalla putosi 125:stä hp:stä 122 hp:hen. Ja kulutuksesta lähti muutama desi. Päivitetyssä koneessa alavääntö on sen sijaan parempi, rauhallisessa ajossa huomaa eron. Uudemmassa koneessa myös kaasuläpän karstoittuminen on vähäisempää. Ja seoksen vaihdos "pykälä" ei niinkään tunnu Kummallakin kone-versiolla oon ajellu, ja ovat hyviä ja pieniruokaisia. Keskikulutus liikkuu 6,2-6,5 litran tienoilla normiajossa.
japanilaista tekniikkaa,kasataan missä tahansa..
- ominaisuus ole
kallejan kirjoitti:
carisma tosiaan nykii matka-ajossa, onko joku löytänyt tähän syytä tai ratkaisua??
Syynä on pakokaasun takaisinkierrätys järjestelmän (EGR) aiheuttama kaasuläppäkotelon nokeutuminen ajan saatossa, joka on helppo ja halpa homma putsata. Toinen nykimisen aiheuttaja on huonot tai vääräntyyppiset tulpat ja tulpista GDI on erittäin kranttu. Usein on myös törmätty siihen, että on ollut vialliset tulpanjohdot. Eli edellämainitut asiat kun tarkastaa/vaihtaa, niin GDI:n nykiminen yleensä rauhoittuu. Nimimerkillä 10v ja 260tkm GDI Galantilla ajellu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö28010316K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon2456006Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1735434PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *955048Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot193325Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe92714- 2142622
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.172444- 282294
Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3822217