Riika turvallinen ???

Bamse

Hei!

Lähdemme Riikaan helmikuussa ja hieman askarruttaa paikan turvallisuus? Asumme hotelli Avalonissa joka on ilmeisesti aika lailla keskustassa. Uskaltaako iltaisin liikkua kävellen vai joutuuko heti ryöstetyksi?

15

12404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Expat

      Itse pidän Riikaa turvallisempana kuin esim. Helsinkiä, joten vastaan, että ei huolta, saatte kävellä rauhassa ilman pelkoa ryöstäjistä.

    • on!

      Muutamaan kertaan Riiassa käyneenä voin todeta, ettei ole mitään syytä huoleen. Turvallinen kaupunki.

    • pelottanut

      Ihan rauhassa sai kuljeskella. Ainut missä tuli puristettua laukkua tiiviimmin kylkeä vasten oli Central tirgus, se markkinatori siellä juna-aseman toispuol. Se oli vähä ku mustamäen tori... Ihan kun olis eri maahan tullut kun käveli kauniista siististä vanhasta kaupungista sinne torille.
      Ja Avalonissa kanssa yövyttiin, ihan hieno hotla, hyvä aamis. Ja siinä hotellin edes on pysäkki mistä pääsee bussilla näppärästi lentokentälle:)
      Mukavaa matkaa!

    • vato retro

      Paikalliset ja venäläiset eivät ongelmia aiheuttaneet yhtään. Sitävastoin britit ördää vanhassakaupungissa 10-50 tyypin laumoina, ja ne vetää kyllä pataan jos naama ei miellytä. Varsinkin jos olet jonkun paikallisen misun mielestä paremman näköinen jätkä kuin ne!. Siinä kärähtää saarivaltion pallopäältä käämi kun suomipoika vie vierestä!.
      Venäläiset jätkät ottaa myös rankasti kuppia, mutta ne ei sentään hutki tuntemattomia.

      Suosittelen että pistätte fiksut vaatteet niskaan kun lähdette kaupungille, ja antakaa tippiä. Vituttaa katsella suomituristeja, joiden kledjut on halvinta 80-lukua ja jotka vaan käy kääntelemässä ruokalistoja. Ne pilaa suomalaisten maineen!.

      Turvallisuus Riikassa on mun mielestä samaa tasoa kuin Helsingissä.

      • Suomi turvallisempi

        Moi!

        Olen ollut tammikuussa, heinäkuussa ja syyskuussa Riiassa. Heinäkuussa olo oli turvallisin, oli valoisaa, paljon turisteja ja muutenkin ihmisiä liikkeellä. Silloin asuimme vielä vanhassa kaupungissa ja sieltä matkat lyhyitä. Tammikuussa oli vähän ankeampaa (kuten täälläkin), sivukadut vähän jännittivät, kun hotelli oli muutaman mutkan takana vanhasta kaupungista. Heinäkuussa sain sitten tosi kansainvälisen kuvan Riiasta, oli niin kaunista eikä hävinnyt muille Euroopan kaupungeille (paitsi Zeppelin hallien alue näyttää 100v taaksepäin). Hotelli oli ihana, modernisti entisöity vanha upea rakennus kuten tammikuun matkalla. Syyskuussa turisteja ei ollut niin paljoa ja yöpyminen hotelli Rigassa oli kamala, mukamas 4 tähden hotelli ja niin yököttävä huone, huh. Turisteja oli vähemmän ja illalla Ryanairin koneen perille tultua ei uskallettu paljoa ulkona liikkua. Jotenkin tuntui niin erilaiselta kuin kesällä. Itseäni häiritsee Riiassa käydessä vanhat kerjäävät mummut, lienee huono sosiaaliturva. Menen varmaan taas kesällä, mutta kyllä Helsinki mielestäni on turvallisempi ja moni muukin kaupunki. Ei varmasti turvallisin kaupunki, mutta ei vaarallisinkaan.


      • Valmiera
        Suomi turvallisempi kirjoitti:

        Moi!

        Olen ollut tammikuussa, heinäkuussa ja syyskuussa Riiassa. Heinäkuussa olo oli turvallisin, oli valoisaa, paljon turisteja ja muutenkin ihmisiä liikkeellä. Silloin asuimme vielä vanhassa kaupungissa ja sieltä matkat lyhyitä. Tammikuussa oli vähän ankeampaa (kuten täälläkin), sivukadut vähän jännittivät, kun hotelli oli muutaman mutkan takana vanhasta kaupungista. Heinäkuussa sain sitten tosi kansainvälisen kuvan Riiasta, oli niin kaunista eikä hävinnyt muille Euroopan kaupungeille (paitsi Zeppelin hallien alue näyttää 100v taaksepäin). Hotelli oli ihana, modernisti entisöity vanha upea rakennus kuten tammikuun matkalla. Syyskuussa turisteja ei ollut niin paljoa ja yöpyminen hotelli Rigassa oli kamala, mukamas 4 tähden hotelli ja niin yököttävä huone, huh. Turisteja oli vähemmän ja illalla Ryanairin koneen perille tultua ei uskallettu paljoa ulkona liikkua. Jotenkin tuntui niin erilaiselta kuin kesällä. Itseäni häiritsee Riiassa käydessä vanhat kerjäävät mummut, lienee huono sosiaaliturva. Menen varmaan taas kesällä, mutta kyllä Helsinki mielestäni on turvallisempi ja moni muukin kaupunki. Ei varmasti turvallisin kaupunki, mutta ei vaarallisinkaan.

        Olen asustellut sekä Helsingissä, että Riiassa. Joten kokemusta löytyy kaikista vuorokaudenajoista kaikkina vuodenaikoina.
        Molemmissa saat turpiisi ja rahat lähtee, jos oikein etsit sitä.
        Viimeksi niin itselleni meinasi käydä edellis pikkujoulun aikaan Helsingissä aseman nurkilla klo 03. Paikka oli oikea ja aika :)

        Latvialaisen vaimoni mielestä Suomi huomattavasti turvallisempi kuin Latvia.

        Molemmista maista löytyy varmasti vaikeuksia, jos etsit. Järki mukana pärjäät kyllä!


      • Riganieki
        Valmiera kirjoitti:

        Olen asustellut sekä Helsingissä, että Riiassa. Joten kokemusta löytyy kaikista vuorokaudenajoista kaikkina vuodenaikoina.
        Molemmissa saat turpiisi ja rahat lähtee, jos oikein etsit sitä.
        Viimeksi niin itselleni meinasi käydä edellis pikkujoulun aikaan Helsingissä aseman nurkilla klo 03. Paikka oli oikea ja aika :)

        Latvialaisen vaimoni mielestä Suomi huomattavasti turvallisempi kuin Latvia.

        Molemmista maista löytyy varmasti vaikeuksia, jos etsit. Järki mukana pärjäät kyllä!

        Minusta yksi huomattava ero Riian ja Helsingin välillä on se, että täällä Riiassa ei ole viikonloppuisin keskustassa nuoria örveltämässä enemmän tai vähemmän liikaa juoneena. Nuorisoa kyllä on täälläkin, mutta käyttäytyvät ihan eri tavalla.
        Muutenkin täällä kyllä osataan juominen, mutta jostain syystä sitä rähinäviinaa ei taida olla saatavilla kuten Suomessa.


    • KLAUDIA

      Markkinoilla viereeni liimautui suomea jotenkuten puhuva mustalais(romanialais???)nainen. Yritti kaupata kait jotakin pusakkaa. Hivuttautui viereeni ja nappasi taskustani kännykän. Todella ammattimaisen varkaan tavoin! Jokin vaisto sanoi minulle, että hän vei minulta jotakin. Otin kiinni hänen ranteestaan ja sain matkakumppaniltani apua tilanteessa. Samassa oli ilmestynyt varkaan kumppani tilanteeseen. Kumpikaan ei kuitenkaan nostanut metakkaa, vaan varas sujautti vaivihkaa kännykkäni takaisin käteeni. Aivan selvästi olivat sopineet, ettei herätetä huomiota! OLE VARUILLASI, kun tapaat markkinoilla vastaavia tavaran tyrkyttäjiä.

      • kaulakukkaro

        Käytä jompakumpaa, pitkä pusero vyökukkaron päälle!


      • kipsyjä

        voi ja pitää puukottaa ja vetää turpaan


    • juntti

      heinäkuussa ainakin turvallinen liikennettä lukuunottamatta, joka on aivan järkyttävää ja saa tosissaan varoa. Taksikuskit sitten kusettavat kyydeissä. Muuten kyllä pystyi hoipertelemaan humalassa aamuyöllä kaupungilla ilman mitään ongelmia.

    • Nimetön

      Olen käynyt Riikassa kaksi kertaa runsaan vuoden sisään ja pidän kaupunkia huomattavasti turvallisempana kuin esim, Tukholmaa missä asun.

      • Bamse_

        En mä vielä...


    • paija 66

      Kolme kertaa latviassa ja yhden yön riikassa.
      joka paikassa voi joutua ryöstetyksi itsestä se on paljon kiinni,taitaapa olla turvallisempi paikka kuin Tallinna.Minulla hyvät kokemukset riikasta avoin ja positiivinen asenne mukaan ja matka onnistuu!

    • Alisati

      Toivottavasti et ole kerennyt jo lähteä... Vanhakaupunki, eli turistialue on poliisien valvoma läpi yön, ja ihmisiä paljon öisinkin kaupungilla. Siellä riittää, että pitää rahat ja muut arvoesineet piilossa. Syrjäkaduille ei kuitenkaan kannata eksyä, niissä voi joutua ryöstetyksi...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3576
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2088
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1424
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1381
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1292
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 23
      1059
    Aihe