keskuspölynimurin heikko teho

talossa 2 koiraa..

Mikähän on 8 vuotta vanhassa keskuspölynimurissa
(Beam) vikana, kun imuteho on surkea. Letku on kokonaan uusittu ihan vasta, eikä sekään tunnu auttavan. Roskat menee läpi, mutta heikosti vetää.
Neuvoja -- Kiitos

8

4455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkistus

Jos on mahdollista kytkeä imuletku suoraan keskusyksikköön tällöin selviää onko "tukos" imurissa vai putkistossa. Jos imuteho on hyvä ilman putkistoa vika saatta olla tukkekutunut putken mutka, usein jonkun imurasian haaran kohdissa.
      Eritttäin hankala putsata rassilla ei aina saa kaikkea pois, mutta yrittää kuitenkin kannattaa.

• pysyykö kiinni?

Imuroinnin aikana letkun pikkuluukut pitää olla kiinni, mutta jos kannet ovat löystyneet, saattavat jäädä itsestään auki ja imuteho heikkenee. Tarkista siis kaikki kannet, että pysyvät koko ajan kiinni imuroinnin ajan. Tällainen vika oli meillä.

• 2 koiraa talossa

ei pitäisi olla tukoksia.. kun roskat menee läpi. Luukut ovat tiiviisti kiinni (niitä on 2 kpl). Letku on 10 m ja täysin uusi.. veto on silti surkea.
        Mikähän täs oikein auttaisi?

• texmex
        2 koiraa talossa kirjoitti:

ei pitäisi olla tukoksia.. kun roskat menee läpi. Luukut ovat tiiviisti kiinni (niitä on 2 kpl). Letku on 10 m ja täysin uusi.. veto on silti surkea.

useastikko puhdistat suodattimen?koeta letkulla suoraan imuriin ;siihen mihin putkisto liitetään .onko kunnossa putkiston imuripäässä oleva joustava osa,joskus halkeimia,samoin voi olla jossain putkiston liitoskohdassa vuoto.voitko tarkistaa.P.S jos sinulla on tehokas varaimuri imuroi sillä putkisto (eli otat keskusimurin virtajohdon irti ja aukaiset läpän imuroit sillä toisella imurilla kaikista aukaisuläpistä vuoronperään ,tämä konsti aukaisee myös tukokset putkistoista.oma imurini menee noin kerran vuodessa tukkoon juuri koirankarvojen takia ,varsinkin karvanlähtöaikoina,ja karvoista tulee putkistoihin tukospalloja.elikkä kaiken paras on ,jos voi aina ennen imurointia ottaa kertakäyttöliinalla suurimmat karvaläjät pois ja sitten imurointi.Mutta vielä kerran ,jospa se suodin sittenkin on tukossa

• äiti 30 v
        2 koiraa talossa kirjoitti:

Olen lukenut, että imurin imuteho sitä huonompi, mitä pidempi letku. Teillä on aika pitkä jos tosiaan on 10 M!!!!! Ja jos vielä pitkä matka seinän sisällä niin imuteho siitä huononee joka sentti. En tiedä miksi mutta viisaat ovat kertoneet.

• MKSA

Itse olen kotitalousyrittäjä,ja olen sitä mieltä että yli 80% keskuspölynimureista on huono tehoisia.itse en laittais koko imuria talooni,vaan hyvä tavallinen pölynimuri on paras

• texmex

olet väärässä.ovat erittäin tehokkaita,mutta voi olla että käytössä vikaa,suodin tukossa, putkissa vuotoja.ehkä luulosi tehottomuudesta johtuu siitä,että ovat hiljaisia

• meillä
        texmex kirjoitti:

olet väärässä.ovat erittäin tehokkaita,mutta voi olla että käytössä vikaa,suodin tukossa, putkissa vuotoja.ehkä luulosi tehottomuudesta johtuu siitä,että ovat hiljaisia

ainakaan Allaway ei ole hiljainen. Huutaa kuin piru, niin että naapurin koiratkin pelkäävät. Lähin naapuri on 120 metrin päässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe