jaguar x-type 2.0D

auton vaihto

Minkälainen auto tuo diesel jagge on? ois kiikarissa vm.05 ajettu alle 100tkm. onko tyyppivikoja?

25

19971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veikkaus

      Koeaja se. Muiden puolesta on vaikea päättää mikä on hyvä kenellekin. Täällä on henkilöitä, joilla on aina ollut enemmän rahaa kuin meillä muilla yhteensä ja silti he ajavat tojotalla.
      Jos kiirettä ei ole (2.0D) niin kyllähän se tarjoaa kuninkaallista kyytiä joka pitää kokea ja jota pitää haluta.
      Tyyppivikoja on joka autossa. Jaguarin laatu on hyvällä tasolla ainakin omien ja monien muiden oikeasti Jaguarin omistavien kokemuksilla.
      Varsinkin käytetyissä hinta/laatusuhde on tähtitieteellinen verrattuna vaikkapa Volvoon. Käytetty tojota tuskin on vaihtoehto kenellekään joka Jaguaria edes ajattelee.

      • tähän väliin

        Toivottovasti tuosta edellisestä ns. yleisen tason pohdiskelevasta vastauksesta oli kysyjälle apua, vaikkei sillä juurikaan ollut tekemistä kysymyksen kanssa. Vastauksen rahaan liittyvä osuus oli käsittämätön. Tämä palstan ainoa muita rikkaampi ajaa "oikeasti" 2001 S-jagella, sen viestiketjuista saa selville.

        Tässä vähän kokemusperäistä tietoa sen lisäksi, että sinun pitäisi varmaan koeajaa auto. :) X-jaggessa (2004)oli aika paljon ns. pikkuvikoja; vesipumppu hajosi, ahtimen letku irtosi kesken kaiken, akku loppui, ajovalopolttimoita paloi usein ja ne on hankala vaihtaa. Ja varaosien saanti oli vaikeaa.
        Kovalla pakkasella jalkoja paleli, jos halusi pitää lasit kirkkaina. Myös polttoainekorkin luukku jäätyi jumiin monta kertaa. Hinaajaa tarvittiin ainakin kolme kertaa kahdessa vuodessa.
        Kelpo kyytiä auto tarjosi, moottori on vääntävä ja taloudellinen matka-ajossa. Ja X-type möyrii yllättävän hyvin vähän paksummassakin lumessa.


      • rautalankaa
        tähän väliin kirjoitti:

        Toivottovasti tuosta edellisestä ns. yleisen tason pohdiskelevasta vastauksesta oli kysyjälle apua, vaikkei sillä juurikaan ollut tekemistä kysymyksen kanssa. Vastauksen rahaan liittyvä osuus oli käsittämätön. Tämä palstan ainoa muita rikkaampi ajaa "oikeasti" 2001 S-jagella, sen viestiketjuista saa selville.

        Tässä vähän kokemusperäistä tietoa sen lisäksi, että sinun pitäisi varmaan koeajaa auto. :) X-jaggessa (2004)oli aika paljon ns. pikkuvikoja; vesipumppu hajosi, ahtimen letku irtosi kesken kaiken, akku loppui, ajovalopolttimoita paloi usein ja ne on hankala vaihtaa. Ja varaosien saanti oli vaikeaa.
        Kovalla pakkasella jalkoja paleli, jos halusi pitää lasit kirkkaina. Myös polttoainekorkin luukku jäätyi jumiin monta kertaa. Hinaajaa tarvittiin ainakin kolme kertaa kahdessa vuodessa.
        Kelpo kyytiä auto tarjosi, moottori on vääntävä ja taloudellinen matka-ajossa. Ja X-type möyrii yllättävän hyvin vähän paksummassakin lumessa.

        Sillä rikkaalla nimenomaan ei ollut Stype, vaan tojota.


      • lahjattomille?

      • kiinnostaa?

    • Jaggemies

      Itsellani oli reilun vuoden -04 mallia ollut x-type 2.0D. Ajoin kyseisellä autolla noin 35.000 km ja ei ollut yhtään mitään. Käytin huolloissa tuttavallani, jolla on Jaguarin huolto-ohjelma - eikä maksanut edes hunajaa.

      Vaidoin kyseisen Jaguarin -06 malliseen x-type 2.2D:iin.
      Nyt olen ajellut kyseisellä Jaguarilla lähes 50.000 km ja seuraava autoni tulee olemaan Jaguari . . .
      Erittäin hyvä, luotettava ja rupusakki kadehtii - josta olen vain ylpeä! ! !

      Suosittelen lämpimästi Jaguaria

      • Roxero

        jottei nyt ihan jaguarin ylistykseksi mene tämä homma, niin lyön vähän kapulaa rattaisiin.
        Appivanhemmillani oli kyseinen menopeli vuosimallia -05. Uutena ostivat ja siitä alkoi alamäki. He ajoivat reilut 50000 kilometriä, kunnes Jaguar alkoi todella vastustaa.
        Tuona aikana jagge kuljetettiin lavetilla pajalle useampaan kertaan ja kaikista eniten vitutti se, ettei vikoja saatu korjattua.

        Kyseistä autoa vaivasi nykiminen, joka johtui moottoriin päässeestä metallimuruista, jotka taas olivat lähtöisin naftanpumpusta. Autoon vaihdettiin polttoainejärjestelmä täydellisesti kahteen otteeseen, mutta vika palasi aina. Onneksi kaikki meni takuun piikkiin, mutta korjattavaa oli kyllä jatkuvasti.

        Myöskin alustan kanssa oli ongelmia, sillä nivelet paukkuivat melkoisen rajusti ja niitäkin käytiin korjauttelemassa, mutta viat palasivat lähes poikkeuksetta.

        Positiivista autossa oli sisätiloissa sijaitseva laadukkuus ja näyttihän tuo melkoisen kivalta. Autolla oli myös ilo ajaa ja moottorikin oli erittäin yhteistyöhaluinen, tosin vain silloin kun se toimi.

        Tyylikäs pakettihan se oli, mutta tekniset viat haittasivat menoa sen verran, ettei lähipiirien talouksiin ole Jaguaria tulossa.

        (saattoi kyseessä olla tosin joku maanantaikappale)


    • tämmönen 123

      mulla on arkiajossa x type 2.0 tiisseli...mittarissa nyt 130 tkm...puolen vuoden sisällä vaihdettu yksi polttimo....lisälämmitin alkanut nyt temppuilemaan ja savutti aluksi joskus ja nyt ei aina toimi. muuta ei oo ollut akkukin on vielä alkuperäinen...takajarrulevyt on vaihdettu jossain vaiheessa aikaisemmin....olen ollut erittäin tyytyväinen....joku sanoi että polttimot on vaikea vaihtaa..no hantin puolen ajovalo ehkä hiukan ahdas mutta onnistuu kunhan ei ala pimeässä -20 asteen pakkasessa vaihtelemaan=)

      • kylmägalle

        mikä oli lisälämmittimen diagnoosi? itelä kettuilee kans


    • asko_raappana

      Mulla on ollut uus diesel x-type muutaman kuukauden. Hemmetin hyvä ajaa ja vääntöäkin on mukavasti. Muutama pikkuvika ilmenny, kuten sivupeili ja tuulilasi mennyt itekseen rikki ja ovi keljuilee jo pikkupakkasilla, mutta muuten pelittää hyvin...

    • Artjack

      Ensiksi, olen aivan mahoton autofriikki.
      Suomessa on ollut 2 valkoista S-typeä, 3,0 ja se poliisien 4,0, vai oliko se metsähallituksen auto se TM-50???, no mulla oli se pikkukoneinen.
      Jos vähäisesti tunnenkin autoja 1995 jaggeen on tullut Foordin hajua....S-typestä löytyy lincoln yhtäläisyyksiä.....Jagge myytiin hopalle, ettei mennyt nurin 90 luvulla. X type on aika pitkälle Mondeo= eli meidän friikkien kielellä TAUNUS.
      Uusi 2,7 D on pösön diisseli. Joka taas on ikiliikkuja , rikki ei pösön konetta saa ajamalla. Jaguar on vaihtohinnoittelussa aliarvostettu. S typellä ajoin 80000 vailla huolia, samaan huippukastiin pääsee vain VW. S80 Volvo johon jaggen jälkeen sorruin, saa mielen mustaksi, järjettömät huollon hinnat ja paska laatu,,,,,ja Foorttihan se on on VOLVOkin, nykyään. Jagge on upea ja tyylikäs nami halpa huoltaa ja vakuutuskin on halpa? miksi? en tiedä?
      Lisään tähän että sain kortin 1979, Kilometrejä on kohta 3 miljoonaa takana, 7 toyotaa, Saabit, Volvot, Pösönpaskat, CitroenDsuper5, Rellunpippanat, Nissuttimet, 123, 124, 210 korit, Fiiatit ja itävehkeet ovat tuttuja.
      2 tahtiautolla pystyn vaihtamaan savujuovan katkeamatta. Joten sanomaani voi pitää uskottavana.
      Olen ehdottomasti sitä mieltä, että auton konepellissä pitää olla nokkakoriste, Kissa on upea, mutta nyt kelpaa se saksalainen tähtäin, ei sekään pöllömpi oo, paremman puutteessa.

    • äks-tyyppi

      Ostin vähän alle satkun ajetun vastaavan myllyn juuri kuuden Bemun ja yhden Volvon (suuri erehdys) jälkeen. Olen ainakin ollut tyytyväinen. Kulutus on varsin vähäistä ja hintaansa nähden saksalaiseen saisi laittaa ison eurokasan että pääsisi lähellekään samaan varustetasoon.

      Kiva peli se on ajella. Juuri määräaikaishuollossa jolle tulee hintaa nelisensataa.

    • Jaquar-lady

      Hei,asiantuntijat, olen kiinnostunut X-type Jaquarista, mitä miltä olette, suositteletteko?
      Naisena olen innostunut ko. jaquarin ulkonäöstä sisustuksesta ja tuntuisi hyvältä ajaa niin kauniilla autolla. Vaalea kaunis sisustus !
      Saako rahalle vastinetta!

      • JagX

        Hei
        minulla on ollut käyttöautona X-type diesel. Varsin mainio
        peli, hyvät ajo-ominaisuudet, luotettava. Ei moitteen sijaa.

        Ostin juuri toisen, tällä kertaa käytettynä. Jos ei suuria
        yllätyksiä tule, niin hinta/laatu suhde on sopiva.


      • JaggeNainenMyös

        Jos haluat Jaguar Brändin maineen mukaan osta vähintään S-Type.
        X:n valmistus lopetettiin jo koska ei sopinut arvoihin.


      • kokemusta on
        JaggeNainenMyös kirjoitti:

        Jos haluat Jaguar Brändin maineen mukaan osta vähintään S-Type.
        X:n valmistus lopetettiin jo koska ei sopinut arvoihin.

        Intialaisten omistajien mukaan Jaggen suosituimman mallin X-typen uusitun mallin valmistus alkaa 2011.
        S-type on kuin suoraan automuseosta, vain mustapohjaiset rekkarit puuttuu, vaikkakin pitkälti makuasia.


      • ronni68
        kokemusta on kirjoitti:

        Intialaisten omistajien mukaan Jaggen suosituimman mallin X-typen uusitun mallin valmistus alkaa 2011.
        S-type on kuin suoraan automuseosta, vain mustapohjaiset rekkarit puuttuu, vaikkakin pitkälti makuasia.

        juu, 2 Jaguaria ja 7 muuta autoja ,joukossa pari Saksalaista "laatuautoa",tällä hetkellä maximan (Nissan) 3 litrainen joka "anteeksi vaan" on ollut vähiiten vikoja omaava,ei mitään 3 vuoden aikana ja kilometrejä tulee paljon,Jaggessa vesipumppu tuntui olevan jatkuvasti murhekryyni ainakin minulla ja Saksan laatumerkeissä varotusvalot palaa kuin joulukuusessa vähänväliä:)


      • räksä
        kokemusta on kirjoitti:

        Intialaisten omistajien mukaan Jaggen suosituimman mallin X-typen uusitun mallin valmistus alkaa 2011.
        S-type on kuin suoraan automuseosta, vain mustapohjaiset rekkarit puuttuu, vaikkakin pitkälti makuasia.

        ite ajan äksällä mutta pakko sanoa, että uudet mallit on nättejä. Farkku pitää olla, koska pitää kuskata lasten rattaita yms vielä muutaman vuoden. S-type on vanhan näkönen, mutta silti nätti.

        toivottavasti tata:n omistajat ymmärtää, että moni perheellinenki haluaa ajaa jaggella.. ja ovat jopa valmiita maksamaan siitä


    • Vävy tykkää

      Vävyllä on ollut kolme vuotta X--type. Osti sen ku mittarissa oli jotain 160.000km ja nyt on jo yli 250.000km. Ainakin on ollu tyytyväinen huoltojen jälkeen, kun inchape pesee auton ulkoa ja sisältä aina huollon jälkeen ja se kuuluu huoltoon. Tietenkin se voi kympn kaksi nostaa huoltohintaa, mutta tuntuuhan se kuleemma yleelliseltä kuten muutenkin Jagella ajo. Siinä on kai ford mondeon alusta, joka tuntu hyvältä, kun kväin sillä ajamassa.

    • jagggg

      Jag x 2,5 awd löytyy ja tykkää! Kaunis ja hyvä ajaa kelillä ku lelillä! 09

    • jakuaarilla

      Tyyppivikoina:
      -takalasin pyyhin lakkaa toimimasta
      -ohjaustehostin kestää noin 200 000km ja sitten alkaa vuotaa
      -etulaakerit Jaggeissa ei kauhean pitkäikäisiä

      Kiva auto muuten ja kaunis katsellakin!
      Turvallinen kun ottaa ajonhallinnalla ( DSC ).
      Taitaa olla jopa 8 turvatyynyä.

    • suomisotilas

      minulla on x-type manuaali jagge tosin bensa versio,mutta noita vikoja
      joita on lueteltu ei vielä ole ollut,mukava ajettava varustelu on ok
      kulkee kuin juna,tulee 192000km täyteen,ja mitään korjattavaa ei ole
      tarvinnu,menee määräaikaishuoltoon,on aina huollettu jaggen omilla
      huoltopisteellä,ehkä se on osoittautunut oikeaksi,ei murheita,vaan
      luotettavaa menoa.

    • LarryHagman

      240000 km. Hieno auto. Jokavehkeessä on kuluvia osia, ne pitää vaihtaa. Siinä se.

    • vgs

      Ostin noin vuosi sitten Jaguar x-typen 2,0D. Mittarissa oli 156 000kn ja nyt 186 000km. Vesipumppu hajosi sunnuntaina ja korjaus maksoi 1470€. Jaguar x-typessä on Ford Mondeon pohjalevy ja tekniikka. 2,0D JA 2,2D ovat Fordin moottoreita ja samat moottorit löytyy myös Mondeosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1880
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      705
    Aihe