Huoltohinnat

järkyttäviä

Ostin ekan Hyundain meidän perheeseen, enkä selvittänyt kovinkaan tarkasti huoltojen hintoja. Luin kylläkin joitakin artikkeleja Deltan kovista huoltohinnoista Kian kohdalla. Ja sitten kun kysyin huoltojen hintoja, meinasin pudota tuolilta. Onneksi ryhdyin etsimään muitakin vaihtoehtoja ja ainakin täällä pääkaupunkiseudulla löysin useita vaihtoehtoja, joiden huoltojen myötä takuu säilyy. Hintataso kuitenkin putosi noin 40-45 %. Eli kyllä ME-Autonkin hintataso tulee oletettavasti tippumaan.

Mitkä ovat kokemuksenne Hyundain huoltohinnoista ja missä olette huollattaneet? Mikä paikka on ollut kallis tai missä edullisempaa? Halpaahan se ei ole koskaan.

Tuntuu siltä, että 5 vuoden takuu pyritään maksattamaan korkeilla huoltohinnoilla ja lyhyillä huoltoväleillä.

- ihmettelevä -

92

24169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on pa.

      Olisiko ollut parasta jättää koko auto ostamatta, jos ei ole varaa maksaa 150euroa huollosta 15tkm välein. Ota nyt herran tähden järki käteen, mieti mitä maksaa kunnon öljyt, suodattimet ja työ ja varustus mikä merkkihuollosta pitää löytyä, ei auton huoltoa tuota halvemmalla voi saadakaan, nyrkkipajat ovat erikseen.

      • kohtuullisiako?

        ME-auton Hyundai-huoltohinnaston hinnat vaihtelevat 172 eurosta 1506 euroon riippuen km-määrästä ja mallista.
        Kyseessä on listahinnat viime keväältä.

        Keskihinta pyörii 500 euron paikkeilla.

        Onko kallis vai halpa?


      • putoaa/kk
        kohtuullisiako? kirjoitti:

        ME-auton Hyundai-huoltohinnaston hinnat vaihtelevat 172 eurosta 1506 euroon riippuen km-määrästä ja mallista.
        Kyseessä on listahinnat viime keväältä.

        Keskihinta pyörii 500 euron paikkeilla.

        Onko kallis vai halpa?

        Ja mieti sen jälkeen huoltohintoja. Joku suhteellisuuden taju olis tarpeen vai onko tyhmyys jo muuttunut hyveeksi, mitä - häh ?


      • MUTTA???

        Aina näistä huoltohinnoista,,,,no kaikki makssa hollot vaihtellee hinnoissa,,,Itse en ole kertaakan huoltanut getziä MERKKILIIKKEESSÄ,,,Sanoo kos joku että ei oo takuu voimasssa PASKAA on se,,,esim kuluttajasuoja laki sanoo AUTON voi huoltaa ihan missä van takuu säilyy,,,Esim jos on vaikka harvinainen automerkki vaikka jaguar,,,asut ivalossa nin ajatkos 100km huolton,,,kun kotinurkalla on nissanin huolto,nIN ELI EI MERKKAA TAKUSEN jos käytetän alkuperäisiä osia,,JA mistä sen tietää käytetänkös merkki liikkeessä täyssynteettistä,,,maksaa mutta kuka siellä on mukana ootkos sinä katsomassa mitä laitetan moottorin,,mun huollot on maksanut noin 60e,,,ja takuu pysyyyyyyy...NO montaa mieltä saa olla jokainen,,kunhan tajuaa että ei meinaa takusen KYSYKÄÄÄÄ JOLLETTE USKO,,,


      • uskon vakaasti
        MUTTA??? kirjoitti:

        Aina näistä huoltohinnoista,,,,no kaikki makssa hollot vaihtellee hinnoissa,,,Itse en ole kertaakan huoltanut getziä MERKKILIIKKEESSÄ,,,Sanoo kos joku että ei oo takuu voimasssa PASKAA on se,,,esim kuluttajasuoja laki sanoo AUTON voi huoltaa ihan missä van takuu säilyy,,,Esim jos on vaikka harvinainen automerkki vaikka jaguar,,,asut ivalossa nin ajatkos 100km huolton,,,kun kotinurkalla on nissanin huolto,nIN ELI EI MERKKAA TAKUSEN jos käytetän alkuperäisiä osia,,JA mistä sen tietää käytetänkös merkki liikkeessä täyssynteettistä,,,maksaa mutta kuka siellä on mukana ootkos sinä katsomassa mitä laitetan moottorin,,mun huollot on maksanut noin 60e,,,ja takuu pysyyyyyyy...NO montaa mieltä saa olla jokainen,,kunhan tajuaa että ei meinaa takusen KYSYKÄÄÄÄ JOLLETTE USKO,,,

        Oikeinkirjoitus taidostasi päätellen et ole vielä edes ala-asteella koulussa, mutta kyllä se kirjoitustaito siitä pikku hiljaa paranee ja eskarilaiseksi sinä kirjoitat oikeastaan jo aika hyvin. Mutta jos isäsi aikoo pitää Hyundaissa 5-vuoden takuun voimassa, kerro hänelle, että kannattasi huollattaa autoaan valtuutetussa merkkihuollossa.


      • minulla

        1.1 L getz vm. 2006, huollettu 2 kertaa herttoniemen ME-autossa,
        15 tkm (11kk) huolto 203 euroa ja 30tkm (20 kk) huolto 330 euroa.
        Auto on Hyundain halvin, onko huollot?


      • påkdjdi

        huollot pohjanmaalla 200-300 euroa per huolto riippuen onko kyseessä ns.iso huolto tai pieni(öljynvaihto)huolto. Kyllä niillä hintaa on muhkeasti,mutta aina kannattaa kilpailuttaa.


      • huihaijai
        putoaa/kk kirjoitti:

        Ja mieti sen jälkeen huoltohintoja. Joku suhteellisuuden taju olis tarpeen vai onko tyhmyys jo muuttunut hyveeksi, mitä - häh ?

        "Ja mieti sen jälkeen huoltohintoja. Joku suhteellisuuden taju olis tarpeen vai onko tyhmyys jo muuttunut hyveeksi, mitä - häh ? "

        Oletko aasi. Miten auton hinta vaikuttaa huoltohintaan. Onko kalliimpaan autoon vaikeampi vaihtaa moottoriöljy tai tulpat. Tai rasvata saranat.

        Huoltohinnoilla auton myyjä kerää katteet ja takuun ylläpitämisen takia se siinä onnistuu.


      • Hunduugi
        huihaijai kirjoitti:

        "Ja mieti sen jälkeen huoltohintoja. Joku suhteellisuuden taju olis tarpeen vai onko tyhmyys jo muuttunut hyveeksi, mitä - häh ? "

        Oletko aasi. Miten auton hinta vaikuttaa huoltohintaan. Onko kalliimpaan autoon vaikeampi vaihtaa moottoriöljy tai tulpat. Tai rasvata saranat.

        Huoltohinnoilla auton myyjä kerää katteet ja takuun ylläpitämisen takia se siinä onnistuu.

        Kannattaa hankkia Haynesin korjaus- ja huolto-opas
        www.alfamer.fi 33 €
        www.ago.fi 23€


      • Äidinkielenopettaja
        uskon vakaasti kirjoitti:

        Oikeinkirjoitus taidostasi päätellen et ole vielä edes ala-asteella koulussa, mutta kyllä se kirjoitustaito siitä pikku hiljaa paranee ja eskarilaiseksi sinä kirjoitat oikeastaan jo aika hyvin. Mutta jos isäsi aikoo pitää Hyundaissa 5-vuoden takuun voimassa, kerro hänelle, että kannattasi huollattaa autoaan valtuutetussa merkkihuollossa.

        Oikeinkirjoitustaito on yhdyssana :)


      • hahhahaa
        Äidinkielenopettaja kirjoitti:

        Oikeinkirjoitustaito on yhdyssana :)

        Siitä sait spede


    • huolettomuutta
      • hh niin on

        Minulla tuli uuden Getzin mukana kirja jossa oli valtuutetut huoltoliikkeet Suomessa. Minä en huollata lähimmässä vaan erään pikkukylän autoliikkeessä. Kannattaa etsiä ja kysellä hintoja.

        Minulla oli 15000 km huolto alle satasen ja 30000 km huolto 160 euroa.


      • jatkaa
        hh niin on kirjoitti:

        Minulla tuli uuden Getzin mukana kirja jossa oli valtuutetut huoltoliikkeet Suomessa. Minä en huollata lähimmässä vaan erään pikkukylän autoliikkeessä. Kannattaa etsiä ja kysellä hintoja.

        Minulla oli 15000 km huolto alle satasen ja 30000 km huolto 160 euroa.

        Kysymys ei ole siitä, etteikö uuden auton hyvään huollattamiseen kannattaisi käyttää rahaa. Kyse on vaan älyttömän rahastamisen estämisestä. Diesel Santa Fe:n ensihuollon (öljyt suodin) hinnaksi annettiin 179 euroa ja 15.000 km huollon hinnaksi 260 euroa. Seuraava eli 30.000 km olisikin sitten jo 430 euroa. Eivät mielestäni ainakaan ohjekirjan mukaan sisällä mitään ihmeellisiä töitä. Ja kuitenkin täällä pääkaupunkiseudulla on useita isoja monimerkkien huoltokorjaamoita (AD, HuoltoPlus, Bosch yms), jotka pääsevät huoltohinnoissa jopa puoleen ME-Auton hinnoista. Jossain on siis pakko olla ilmaa. Vai pyritäänkö tuo 5 vuoden takuu maksattaamaan ainoastaan autoilijalla. Kyllähän tehdaskin siinä tulee jotain vastaan. En missään nimessä pyrikään käyttämään pienentä ja halvinta nyrkkipajaa uuden auton huolloissa. Mutta turha maksaa pelkästä merkistä.

        Takuukorjaukset toki täytyy teettää merkkikorjaamoilla. Mutta Hyundai lienee niin viaton, ettei mutamaan vuoteen ole toivottavasti ainakaan jatkuvasti asiaa takuukorjaukseen.

        Tuolla ylempänä kerrottiin edullisemmista merkkikorjaamoista. Missä päin ja mikä olisi sellainen?

        - edelleen ihmettelevä -


      • raukkoja.
        jatkaa kirjoitti:

        Kysymys ei ole siitä, etteikö uuden auton hyvään huollattamiseen kannattaisi käyttää rahaa. Kyse on vaan älyttömän rahastamisen estämisestä. Diesel Santa Fe:n ensihuollon (öljyt suodin) hinnaksi annettiin 179 euroa ja 15.000 km huollon hinnaksi 260 euroa. Seuraava eli 30.000 km olisikin sitten jo 430 euroa. Eivät mielestäni ainakaan ohjekirjan mukaan sisällä mitään ihmeellisiä töitä. Ja kuitenkin täällä pääkaupunkiseudulla on useita isoja monimerkkien huoltokorjaamoita (AD, HuoltoPlus, Bosch yms), jotka pääsevät huoltohinnoissa jopa puoleen ME-Auton hinnoista. Jossain on siis pakko olla ilmaa. Vai pyritäänkö tuo 5 vuoden takuu maksattaamaan ainoastaan autoilijalla. Kyllähän tehdaskin siinä tulee jotain vastaan. En missään nimessä pyrikään käyttämään pienentä ja halvinta nyrkkipajaa uuden auton huolloissa. Mutta turha maksaa pelkästä merkistä.

        Takuukorjaukset toki täytyy teettää merkkikorjaamoilla. Mutta Hyundai lienee niin viaton, ettei mutamaan vuoteen ole toivottavasti ainakaan jatkuvasti asiaa takuukorjaukseen.

        Tuolla ylempänä kerrottiin edullisemmista merkkikorjaamoista. Missä päin ja mikä olisi sellainen?

        - edelleen ihmettelevä -

        Ajattelitko ostaessasi Hyundain, että kun kerran auto on halpa, niin huollotkin ovat halvat. Saman ne öljyt ja suodattimet maksaa ja merkkikorjaamon tuntiveloitus on, kuin kalliimmillakin merkeillä. Osta Biltemasta öljyt ja suodattimet ja vaihda itse, jos luulet, että huollossa ei muuta tehdä, niin pääset halvalla.


      • Hyundain huolto
        jatkaa kirjoitti:

        Kysymys ei ole siitä, etteikö uuden auton hyvään huollattamiseen kannattaisi käyttää rahaa. Kyse on vaan älyttömän rahastamisen estämisestä. Diesel Santa Fe:n ensihuollon (öljyt suodin) hinnaksi annettiin 179 euroa ja 15.000 km huollon hinnaksi 260 euroa. Seuraava eli 30.000 km olisikin sitten jo 430 euroa. Eivät mielestäni ainakaan ohjekirjan mukaan sisällä mitään ihmeellisiä töitä. Ja kuitenkin täällä pääkaupunkiseudulla on useita isoja monimerkkien huoltokorjaamoita (AD, HuoltoPlus, Bosch yms), jotka pääsevät huoltohinnoissa jopa puoleen ME-Auton hinnoista. Jossain on siis pakko olla ilmaa. Vai pyritäänkö tuo 5 vuoden takuu maksattaamaan ainoastaan autoilijalla. Kyllähän tehdaskin siinä tulee jotain vastaan. En missään nimessä pyrikään käyttämään pienentä ja halvinta nyrkkipajaa uuden auton huolloissa. Mutta turha maksaa pelkästä merkistä.

        Takuukorjaukset toki täytyy teettää merkkikorjaamoilla. Mutta Hyundai lienee niin viaton, ettei mutamaan vuoteen ole toivottavasti ainakaan jatkuvasti asiaa takuukorjaukseen.

        Tuolla ylempänä kerrottiin edullisemmista merkkikorjaamoista. Missä päin ja mikä olisi sellainen?

        - edelleen ihmettelevä -

        Käsittääkseni Munkkivuoren Esso on valtuutettu Hyundai huolto. Kyselin öljynvaihtoa toiseen automerkkiin, ei kyllä kovin halpaa olis ollut.


      • Sonatakuski
        Hyundain huolto kirjoitti:

        Käsittääkseni Munkkivuoren Esso on valtuutettu Hyundai huolto. Kyselin öljynvaihtoa toiseen automerkkiin, ei kyllä kovin halpaa olis ollut.

        ennen se oli Munkan TB


      • strong

        Hyundaista saa varmasti yhden laadukkaimmasta automerkeistä mitä myynnissä on. Omalla Getzillä oon päästelly 120 000 tuhatta, eikä murheita okei myönnettäköön että normaali huoltojen lisäksi olen muutaman ajovalopolttimon joutunut vaihtaan...


      • idddd
        jatkaa kirjoitti:

        Kysymys ei ole siitä, etteikö uuden auton hyvään huollattamiseen kannattaisi käyttää rahaa. Kyse on vaan älyttömän rahastamisen estämisestä. Diesel Santa Fe:n ensihuollon (öljyt suodin) hinnaksi annettiin 179 euroa ja 15.000 km huollon hinnaksi 260 euroa. Seuraava eli 30.000 km olisikin sitten jo 430 euroa. Eivät mielestäni ainakaan ohjekirjan mukaan sisällä mitään ihmeellisiä töitä. Ja kuitenkin täällä pääkaupunkiseudulla on useita isoja monimerkkien huoltokorjaamoita (AD, HuoltoPlus, Bosch yms), jotka pääsevät huoltohinnoissa jopa puoleen ME-Auton hinnoista. Jossain on siis pakko olla ilmaa. Vai pyritäänkö tuo 5 vuoden takuu maksattaamaan ainoastaan autoilijalla. Kyllähän tehdaskin siinä tulee jotain vastaan. En missään nimessä pyrikään käyttämään pienentä ja halvinta nyrkkipajaa uuden auton huolloissa. Mutta turha maksaa pelkästä merkistä.

        Takuukorjaukset toki täytyy teettää merkkikorjaamoilla. Mutta Hyundai lienee niin viaton, ettei mutamaan vuoteen ole toivottavasti ainakaan jatkuvasti asiaa takuukorjaukseen.

        Tuolla ylempänä kerrottiin edullisemmista merkkikorjaamoista. Missä päin ja mikä olisi sellainen?

        - edelleen ihmettelevä -

        muutamia mistä voi tarjouksia kysellä. On järjetöntä maksaa 350 euroa jonnekkin,kun muualla saa saman huollon 200 euroon.


    • hyvä mies

      Kysele hintoja ja teetä edullisemmassa paikassa.

    • sepiru

      tottakai ruuhkasuomessa kaikki maksaa tuplaten,esim .pohjoisessa getzin huolto on noin satasta halvempi,kuin esim .salossa nyt olen päättänyt että sijoitan pohjoisen reissut huoltoajokilometrien mukaan,saa hyvät bensarahat..

      • Hinnat

        Rovaniemellä,kun sitä mainostat?
        Täällä on vain yksi valtuutettu huoltoliike.Onko sinulla asiasta kokemusta/tietoa?
        Kiinnostaa,kun ensihuolto lähestyy.


    • Jaakko S.

      "Tuntuu siltä, että 5 vuoden takuu pyritään maksattamaan korkeilla huoltohinnoilla ja lyhyillä huoltoväleillä."

      Minusta ei ole lainkaan tuntunut tuolta ja olen jo vuodesta 2002 ajanut Hyundailla. Kyllä 15.000km on aivan järkevä huoltoväli Suomen oloissa. Perushuollon hinnat ovat olleet Hyundain valtuutetussa huollossa välillä 70-140 euroa. Ei niitä nyt ihan parilla kympillä kukaan voi kannattavasti tehdä.
      Olen toki kuullut ja lukenut noista kalliimmistakin huoltopisteistä, mutta eihän niitä ole onneksi pakko käyttää.

    • anastas vararatas

      Pohjois-suomalaisessa merkkiliikkeessä Skoda Octavia dieselin 120tkm huolto maksoi 1600€ ja risat, jakopään remmelit ym sekä jotain pientä lisähommaa tekivät. Samoin pohjois-suomalaisessa merkkiliikeessä Volvo V70 bensa 40tkm huolto maksoi 850€, kun oli jo sen verran kulunut aikaa, että jakopään remmi "vanheni" ja meni osineen vaihtoon vaikka km vuoksi ei vielä olis tarvinnutkaan vaihtaa.

      • saitamikäsaita

        Huolto 94e ja Motonetistä omat laatuöljyt 25,90e ja oma öljynsuodatin 4,90e = yhteensä 124,80 euroa.
        Liike oli huoltoasema, valtuutettu Hyundai huolto pääkaupunkiseudulla. Huolto kesti tunnin, kun odotin lähistöllä. ei minusta kallista.


      • Kake.
        saitamikäsaita kirjoitti:

        Huolto 94e ja Motonetistä omat laatuöljyt 25,90e ja oma öljynsuodatin 4,90e = yhteensä 124,80 euroa.
        Liike oli huoltoasema, valtuutettu Hyundai huolto pääkaupunkiseudulla. Huolto kesti tunnin, kun odotin lähistöllä. ei minusta kallista.

        Valtuutetussa Hyundai-huoltoliikkeessä tasan 100€ öljyt,suodatin ja työt.
        Oli toki viime vuoden puolella.


      • 555555
        saitamikäsaita kirjoitti:

        Huolto 94e ja Motonetistä omat laatuöljyt 25,90e ja oma öljynsuodatin 4,90e = yhteensä 124,80 euroa.
        Liike oli huoltoasema, valtuutettu Hyundai huolto pääkaupunkiseudulla. Huolto kesti tunnin, kun odotin lähistöllä. ei minusta kallista.

        "Huolto 94e ja Motonetistä omat laatuöljyt 25,90e ja oma öljynsuodatin 4,90e = yhteensä 124,80 euroa.
        Liike oli huoltoasema, valtuutettu Hyundai huolto pääkaupunkiseudulla. Huolto kesti tunnin, kun odotin lähistöllä. ei minusta kallista."

        Siis omilla öljyillä ja osilla. Huoltofirma oli iloinen ja mieluusti käytti tuomasi öljyn ja tarvikkeet.


    • cervice

      No ei todellakaan ole Hyundain huoltohinnat korkeita, toki varmasti ovat huoltohinnatkin nousseet 20 vuoden takaisista hinnoista... Mulla on jo kolmas Hyundai nyt i30, eikä merkin huollattaminen todellakaan maksa enempää mitä muillakaan merkeillä!!

      • trajetti 05

        Valtuutettu hyundai huolto Tapio Lahtinen orivesi!
        Kannattaa kysyä jos haluaa hyundain hyvin ja edullisesti huollattaa!http://www.ajoneuvotekniikka.fi/ ja tuolta saa varaosat edullisesti!


    • Hynisti

      Teetin Kyseiseen autoon 120 000 km huollon en teettänyt merkkiliikkeessä koska takuu ei katkea,(selvitin asian paikallisella Wetterillä).
      Huoltoon kuuluivat kaikki suodattimet, öljyt, vikakoodien luku/nollaus ja muut tarkistukset.
      Hinta 200 €, Wetteri olis halunnu samasta hommasta n. 420 €.
      Öljyt Castrol 5W-40, 5,3 l

      • Sonaatta

        Castrol öljyt Fordin pajalla.Huolto oli 20% halvempi kuin olisi ollut paikallisessa Hyndai-liikkeessä


      • biilimiili

        Missähän huolttatit Oulussa? Mun Hyundayssa palaa airbagin merkkivalo ja haluaisn tarkistuttaa/ huollattaa sen jossain muualla kuin kallissa Wetterissä?


    • kiuyp

      Mitä tarkoitetaan sillä kun väitetään pitkä takuu maksatetaan kalliilla huoltohinnoilla???
      Jos jollain huoltamolla on kalliit hinnat ja toisella ei, niin eikös se kalliimman hinnan pitäjä ota ne hinnat oman yrityksensä käyttöön??? Ei kait siitä hyundain maahantuoja ja auton myyjäliike mitään hyödy?? Eli miten autolle takuun 5 vuotta antava taho hyötyisi kalliista huollosta?? Eikö auton myyjän ja maahantuojan etu ole paremminkin pienet huoltohinnat??? Sehän voi paremminkin lisätä myyntiä.

      • risuparta-58

        hyundai kyllä hyvä auto mutta...........
        jakohihnan vaihtoväli aika lyhyt ja sen vaihto hinta ei sitte pieni olekkaa
        olen nyt vaihdattanut sen jo kaksi kertaa eri paikoissa eika hinta oleellisesti ole muuttunut ainakaa halvemmaksi
        polttimoita on jokunen mennyt ja pakkivalokytkin uusittiin viime syksynä
        autona ainakin minulle sopiva ja hyvä ei vikoja lämmin näin pakkasillakin
        vuosi sitten asennutin vebaston kaukokäynnistyksellä ei ole ollut sen jälkeen lämmitystolppa ongelmaakaan
        ja onhan sanonta että jos kerta on pystynyt kyseisen auton ostamaan niin kyllä pitää pystyä huollotkin maksamaan


      • Sonaatti i40
        risuparta-58 kirjoitti:

        hyundai kyllä hyvä auto mutta...........
        jakohihnan vaihtoväli aika lyhyt ja sen vaihto hinta ei sitte pieni olekkaa
        olen nyt vaihdattanut sen jo kaksi kertaa eri paikoissa eika hinta oleellisesti ole muuttunut ainakaa halvemmaksi
        polttimoita on jokunen mennyt ja pakkivalokytkin uusittiin viime syksynä
        autona ainakin minulle sopiva ja hyvä ei vikoja lämmin näin pakkasillakin
        vuosi sitten asennutin vebaston kaukokäynnistyksellä ei ole ollut sen jälkeen lämmitystolppa ongelmaakaan
        ja onhan sanonta että jos kerta on pystynyt kyseisen auton ostamaan niin kyllä pitää pystyä huollotkin maksamaan

        bensamalleissa on ketju, ei jakohihnaa.


      • näin on...

        hinnat on maahantuojan omistamissa liikkeissä.


      • nt677
        risuparta-58 kirjoitti:

        hyundai kyllä hyvä auto mutta...........
        jakohihnan vaihtoväli aika lyhyt ja sen vaihto hinta ei sitte pieni olekkaa
        olen nyt vaihdattanut sen jo kaksi kertaa eri paikoissa eika hinta oleellisesti ole muuttunut ainakaa halvemmaksi
        polttimoita on jokunen mennyt ja pakkivalokytkin uusittiin viime syksynä
        autona ainakin minulle sopiva ja hyvä ei vikoja lämmin näin pakkasillakin
        vuosi sitten asennutin vebaston kaukokäynnistyksellä ei ole ollut sen jälkeen lämmitystolppa ongelmaakaan
        ja onhan sanonta että jos kerta on pystynyt kyseisen auton ostamaan niin kyllä pitää pystyä huollotkin maksamaan

        Hyundai Getz. Jakohihnan vaihtoväli 7 vuotta tai 105000 km. Vaihtohinta osineen ja töineen on 258,00€ sisältäen hihnan, kiristimen ja vesipumpun.


    • i30cw

      Lienee jonkun Kialla ajelevan kirjoittama... Tarkistappa tieto uudelleen, kyllä Hyundain huollattaminen on edullisempaa.

      • kuuulakalle

        i30 ja kia ceed.


    • joo..

      Kyllä joka merkillä huollot maksaa, parempi olisi varmasti luopua saman tie koko autosta ja siirtyä käyttämään julkisia...

      • ei tarvitse

        Hyundaita ei tarvitse muuten korjailla.Siittähän tulee jo iso säästö.


      • sontaa
        ei tarvitse kirjoitti:

        Hyundaita ei tarvitse muuten korjailla.Siittähän tulee jo iso säästö.

        "Hyundaita ei tarvitse muuten korjailla.Siittähän tulee jo iso säästö."

        Mulla meni puolen vuoden ikäisestä autosta kytkin. Että silleen.


      • 9800 km
        sontaa kirjoitti:

        "Hyundaita ei tarvitse muuten korjailla.Siittähän tulee jo iso säästö."

        Mulla meni puolen vuoden ikäisestä autosta kytkin. Että silleen.

        Niin meni minultakin kytkin puolessa vuodessa, auto oli tosin Datsun 100A, ja se oli vuonna -73


    • lasse_vespa

      minulla jo kolmas huihai. eka oli gets ja nyt sitten i30 ja sama farmarina. kaikkiin huollot tehty evacar tikkurilassa tai espoossa.
      huoltohinnat ovat vaihdelleet 190€ ja 300€ paikkeilla. kaikki autoni ovat olleet dieseleitä, joihin kait menee enempi öljyäkin.
      olen erittäin tyytyväinen huihain laatuun ja seuraavakin kottura voi olla huihai

    • kuuppo

      mulla oli 2.4 bensa sonata ja huoltohinnat vaihteli 100-250 € välillä merkkihuollossa

    • Heppu123

      Huolto Wetterillä Oulussa; öljyt suodatin ja työt 70e
      Aluksi sanoivat puhelimessa aikaa varatessa hinnan 150e, mutta hinta tarkentui autoa huoltoon tuodessa.

      • sontaa

        "Huolto Wetterillä Oulussa; öljyt suodatin ja työt 70e "

        Huolto? minusta öljynvaihto.


    • lkkjjhn

      ja Hyundain ja Kian huollot noin samanhintaisia,on ne kuitenkin vielä keskivertoa kalliimpia(vs,toyota,WV..) Wetteri ja Delta ovat yhtä kalliita ainakin oulussa,perushuollot noin 250 euroa.

      • hinnoissa

        Riippuu missä Hyundainsa huollattaa.Pääkaupunkiseudun ja muun suomen huoltohinnoissa on suuria eroja.


    • pienimmät
      • koluvat

        lähettää auto sinne laivalla huoltoon, tiedätkö lipunhintoja ja vuoroja.


      • hyundap
        koluvat kirjoitti:

        lähettää auto sinne laivalla huoltoon, tiedätkö lipunhintoja ja vuoroja.

        Huoltohinnat i30cw 1.4 isg. 2000km: öljyt suodatin (töineen päivineen] Hyundai huollossa 52e. 20000km huolto: 104e sis. renkaiden vaihto edestä taakse.


      • vaihtelee
        hyundap kirjoitti:

        Huoltohinnat i30cw 1.4 isg. 2000km: öljyt suodatin (töineen päivineen] Hyundai huollossa 52e. 20000km huolto: 104e sis. renkaiden vaihto edestä taakse.

        Mulla 2000 km:n huolto maksoi noin 190 euroa ME-autossa tällä viikolla. Auto on i30 5D 1,6 CRDi. Sanoivat siihen kuuluvan öljyt suodatin kunnon tarkastaminen.


      • huoltsikkamies
        vaihtelee kirjoitti:

        Mulla 2000 km:n huolto maksoi noin 190 euroa ME-autossa tällä viikolla. Auto on i30 5D 1,6 CRDi. Sanoivat siihen kuuluvan öljyt suodatin kunnon tarkastaminen.

        Ei i30 tarvitse huoltaa 2000 jälkeen, jos joku haluaa niin saahan sitä huollattaa vaikka joka 100 kilsan jälkeen.

        Näitä turhan huollon tekijöitä ainakin meidän huollossa maksatetaan. Lähtevät sieltä onnellisen näkösinä ajeleen, kun pannaan hintaa kunnolla.

        Eihän apteekistakaan ostettu halpa lääke auta yhtä paljon, kuin oikein kipeää tekevän hintainen ja sitten voi esitetään ystävälle, että oli pirun kallis mutta kyllä kans auttoi.


    • Getz 1

      Hyundain ohjekirjassa mainitaan ohjaustehostimen neste PSF-3, uudemmissa (PSF-4). Tämän hetkisten tietojeni mukaan tuo on Hyundain oma nimi tuotteelle joka on todellisuudessa ATF:ää (automaattivaihteistoöljyä). En tiedä tarkemmin mitä ATF:ää, mutta ATF:ää merkkihuolto käyttää, kertoi ME-auton huollon työnjohtaja.

      Itse sekoitan joukkoon tänään Dexron III täyssynteettistä, katsotaan kauanko kestää.

    • no weteri

      Täällä joku kirjoitteli 140euroa saman huollon 60 000km hinnaksi etelä suomessa.Täällä pohjois-pohjamaalla hinnat ovat semmoista vähän alle 300 euron luokkaa kilpailutettunakin,Wetteri tietty kallein.

    • Alkas riittä

      i30 bensa ja lähellä 400 euroa 40 000 km huolto.Seuraava auto ei ole Hyundai.

      • ajaja isosti

        Jokainen korjaamo osaa tehdä tuon huollon ja nollata tietokoneen.

        Mulla maksoi 250 €. Hytin suodatin, nafta suodati, öljyt ja suodatin jarrujen säätö jne.


    • jooooo-o

      Getz 1.1 ja 600e 60000km huolto :(

      • huiputusko????

        Minulla on Getz 1.1 mittarissa 86000 km en ikinä ole maksanut tuollaista summaa huollosta, en edes puoltakaan tuosta. Kaikki huollot tehty, mutta EI merkkiliikeessä. Onko sinua huijattu???? Mitä tekivät huollossa??


      • Eira

        Kyllä tuossa on teetetty jotain muutakin kuin vain 60.000km määräaikaishuolto.
        Minä teetätin samanmoiseen Getziini isomman huollon, jossa vaihdetaan myös jakohihna kiristimineen. Hinta oli 260€ ja paikkana valtuutettu Hyundai-merkkihuolto.
        Ja taas mennään 15.000km huolettomasti.
        Asun Pirkanmaan alueella.


      • jooooo-o
        Eira kirjoitti:

        Kyllä tuossa on teetetty jotain muutakin kuin vain 60.000km määräaikaishuolto.
        Minä teetätin samanmoiseen Getziini isomman huollon, jossa vaihdetaan myös jakohihna kiristimineen. Hinta oli 260€ ja paikkana valtuutettu Hyundai-merkkihuolto.
        Ja taas mennään 15.000km huolettomasti.
        Asun Pirkanmaan alueella.

        Itseasiassa tuo 600e oli hinta jonka sain merkkihuollosta kun soitin..tosin veinkin sitten loputla toiselle paikkakunnalle samanmoiseen merkkihuoltoon ja siellä huolto laina-auto päiväksi= 400e, (sis suodattimet, öljyt ja muutamat palaneet lamput ja jne) eli KANNATAA hiukan kilpailuttaa :)


      • I30
        jooooo-o kirjoitti:

        Itseasiassa tuo 600e oli hinta jonka sain merkkihuollosta kun soitin..tosin veinkin sitten loputla toiselle paikkakunnalle samanmoiseen merkkihuoltoon ja siellä huolto laina-auto päiväksi= 400e, (sis suodattimet, öljyt ja muutamat palaneet lamput ja jne) eli KANNATAA hiukan kilpailuttaa :)

        Ensihuolto I30:seen kokonaishinnaltaan 68 euroa Hyundai -merkkihuollossa, joten ei se nyt maltaita maksa.


      • mikä huolto
        I30 kirjoitti:

        Ensihuolto I30:seen kokonaishinnaltaan 68 euroa Hyundai -merkkihuollossa, joten ei se nyt maltaita maksa.

        Oliko tämä 1v/30000 huolto vai vapaaehtoinen n. 1500 km kohdalla tehtävä huolto. Jälkimmäisiä on joskus tarjottu ilmaiseksi. Mitä tuohon muuten sisältyi? Oliko pelkästään yleistä tarkastelua ja pissapojan täyttöä?


      • I30
        mikä huolto kirjoitti:

        Oliko tämä 1v/30000 huolto vai vapaaehtoinen n. 1500 km kohdalla tehtävä huolto. Jälkimmäisiä on joskus tarjottu ilmaiseksi. Mitä tuohon muuten sisältyi? Oliko pelkästään yleistä tarkastelua ja pissapojan täyttöä?

        Vapaaehtoinen 1000-2000 km:n välissä tehtävä ensihuolto. Käytännössä vain öljynvaihtohuolto.


    • juuh..

      http://www.hyundai.fi/huolto.asp

      Mahtaako olla tuo hyundain kotisivuilla oleva lista merkkihuolloista kuinka päivitetty? Esim. Suomenojan automaa ei automaan nettisivujen mukaan Espoossa huolla Hyundaita, vaan Konalassa. Teboilia olisi ihan kiva kokeilla. Mainostavat, että huoltavat kaikkia merkkejä, mutta erityisesti Hyundaita.

    • ssdr

      Maahantuojalta www.ago.fi tai kirjastosta voi hankkia Haynesin korjaus- ja huolto-ohjekirjan ja teettää korjaamolla vain ne vaativammat työt, joita ei itse osaa. Rahaa säästyy, ja työkin tulee paremmin tehtyä kuin huollon apupojan jäljiltä.

      • Juuso218

        Hyundai i30 1,6 CRDi wagon, ensimmäinen vuosihuolto 1v/30000 km, hinta merkkiliikkeessä 390 ekeä. 1000-3000 kilsoilla tehty vapaaehtoinen öljynvaihto tämän lisäksi. Kallista on, kysyin kahdesta merkkihuollosta hintaa, sama molemmissa.


      • ex-hynyläinen
        Juuso218 kirjoitti:

        Hyundai i30 1,6 CRDi wagon, ensimmäinen vuosihuolto 1v/30000 km, hinta merkkiliikkeessä 390 ekeä. 1000-3000 kilsoilla tehty vapaaehtoinen öljynvaihto tämän lisäksi. Kallista on, kysyin kahdesta merkkihuollosta hintaa, sama molemmissa.

        On näköjään edelleen katteet kohdallaan korealaisilla. Sitä se auton halpa hinta teettää.


      • Ei ikuna

      • tyyris tyllerö
        Juuso218 kirjoitti:

        Hyundai i30 1,6 CRDi wagon, ensimmäinen vuosihuolto 1v/30000 km, hinta merkkiliikkeessä 390 ekeä. 1000-3000 kilsoilla tehty vapaaehtoinen öljynvaihto tämän lisäksi. Kallista on, kysyin kahdesta merkkihuollosta hintaa, sama molemmissa.

        Otin Kiaan huolenpitosopimuksen, n. 400€/vuosi. Ensihuolto tehty ja tulevaisuudessa
        1. ja 2. vuosi/määräaikaishuolto ja sen jälkeen mietittävä kannattaako kolmatta vuotta pitää sopimusta mutta laskeskelin kyllä että nuo kolme ensimmäistä huoltoa kahden vuoden aikana menevät suunnilleen -0 sen suhteen että maksanko sopimuksella vai kerralla huoltoliikkeessä, 2. vuosihuollon yhteydessä kuitenkin vielä lisäksi ilmastointilaitteenhuolto ja jos ei muuten niin ainakin kiusaksi vaihdatettava pyyhkijänsulat joka huollossa kun ne kerran kuuluu kerran vuodessa soppariin huollon yhteydessä.
        Mutta pointtihan on kuitenkin se että on hölmöä ostaa uusi auto jos sitä ei aio tai ei ole varaa käyttää huollossa. Vaikka ostihan kaverikin 20 tonnin käytetyn auton jota ei sitten viitsinyt käyttää merkkiliikkeessä kun pienen korjaamoketjun liikkeessä sai jakohihnan vaihdettua halvemmalla, tosin lopputulos oli se että kone päätyi koneistettavaksi kun pajalla ei ollut oikeanlaisia työkaluja jotta hihnan jaon olisi saanut kohdalleen, lisäksi kaveri on ihmetellyt kun ilmastointi ei anna enää kunnolla kylmää mutta ei sen puoleen , eihän sitä ole huollettukaan kertaakaan auton olemassaolon aikana.


    • Ensimmäinen huolto

      Autosalvassa on huollot hinnoiteltu aika härskisti.

      i30 ensimmäinen vuosihuolto 320 euroa, käytin sitten toisessa valtiuutetussa huollossa pienemmällä paikkakunnalla ja hinta oli 180 euroa...

    • C180 Kompressor
    • juuso15

      I30 1,6 CRDi farkun eka vuosihuolto merkkiliikkeessä 390 euroa. Kysyin naapurikaupungistakin, siellä sama hinta. Seuraavan vuosihuollon hinta kuulemma noin 470 ekeä. On noilla hintaa.

    • 130

      Vaasa: i30 1,6 bensa ensimmäinen vuosihuolto / 10 000km maksoi 147 euroa. Kahdesta paikasta pyydetty tarjous, toinen paikka 100 euroa kalliimpi, eli ilmoittivat hinnaksi noin 240 euroa.

    • i30

      40 000 1,4 farkku. Huolto maksoi Nokialla 250€. Ei kovin paha.

      • I30

        i30, johon ensihuolto 69 euroa. En nyt pahana pidä...


      • Veijonen
        I30 kirjoitti:

        i30, johon ensihuolto 69 euroa. En nyt pahana pidä...

        Onkos tää Pärnäsen vai Makkosen hinta?


    • 130

      Vaasa: i30 1,6 bensa ensimmäinen vuosihuolto / 10 000km maksoi 147 euroa. Kahdesta paikasta pyydetty tarjous, toinen paikka 100 euroa kalliimpi, eli ilmoittivat hinnaksi noin 240 euroa.

      Vaasa: i30 1,6 bensa toinen vuosihuolto / 20 000km ilmoittivat hinnaksi 300€ yhdestä paikasta ja 280€ toisesta. Jostain syystä puolet kalliimpi.

    • MäenErik

      I30 CRDi -09 300000km, i30 CrDi -07 Wagon 200000km
      Sykeröllä Turussa huoltanut molemmat 1*/2v 7-8v aikana
      KaikkiJarrut huolto (öljyt suotimet 3kpl ) 700€
      ei tuntunut pahalta.

    • Hauntai

      Mites huolto Hyundaissa,meneekö "normaali " vai "vaativan" taulukon mukaan täällä pohjolassa? Itellä automaatti disel, crdi i30'vm.2011 ja tulee kohta 180 000km huolto eteen. Mietin pitääkö automaatti vaihteiston öljyt vaihtaa. Taulukossa kun on "normaali olosuhteet" 60 000km välein ja "vaativassa" 40 000km välein. Jos menis vaativan mukaan, nii edellinen omistaja ois vaihtanu 160 000km huollossa.

    • Miten korjata hyundai? No tietenkin ostamalla saksalainen laatuauto!!

    • Manulleillallinen

      Minulla 20600 kilometrillä ja 2 vuoden ajolla teetettiin puoliväkisin huolto 60000 ajokilometrin ajosta, joten se teki 480.-€ kun vuoden ja 10600 km ajon jälkeen se maksoi 200.-€ tuntuu kuin tässä rahastettiin oikein kunnolla.(Autoverkkokauppa Petikossa)

    • RomullaOnHintansa

      Aika kalliita on varaosta Huihaihin, varsinkin jos vertaa muiden merkkien vastaaviin autoihin.

    • Anonyymi

      Kohtuutonta on kun Jyväskylässä HYundain merkkihuollon öljynvaihdossa (Mobil 1 ESP 5W-30)hanaöljyn litrahinta on 21,50 euroa ja dieselauton 8 litran öljyt siten 172 euroa ja työt päälle. Autotarvikeliikkeessä saman öljyn normihinta 4 litran kanistereissa on yli kaksi kertaa halvempaa, n. 9 euroa litralta ja markettien tarjouksissa n. 7,40 euroa litralta.
      Elikkä reilusti yli 100 euroa maksetaan merkkihuollossa öljystä ylimääräistä katetta. Eiköhän se öljy suurerinä ostettuna ole liikkeelle vielä edullisempaa kuin tarvikeliikkeiden 4 litran kanistereissa.
      Kyllä huollot merkkihuollossa loppui siihen ja menee automerkkikin vaihtoon.

    • Anonyymi

      Onko Hyundain huollot miten kalliita Helsingin alueella merkkihuollossa? Juuri sain uuden Tucson täyshybridin nelivetoisena viime viikolla. Ei tullut kysyttyä hintoja.

      • Anonyymi

        Metro-autossa kertovat hinnan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe