mikä eläin?

17

8245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hamsteri...........

      KURRE! ainakin minusta niillä tuommoiset jalanjäljet..

      • hamsteri

        Mutta ei se kyllä kurren jälkikään ole. Aika vaikeeta kun en löydä tommosia jälkiä mistään vaikka olen tässä etsinyt.


      • hamsteri kirjoitti:

        Mutta ei se kyllä kurren jälkikään ole. Aika vaikeeta kun en löydä tommosia jälkiä mistään vaikka olen tässä etsinyt.

        ...onkin kun ei löydy. Liikkuu vain pimeällä ja on tumma.


    • tania78

      Oikean puoleisesta kuvasta sanoisin orava, (neljä tassunjälkiä rykelmässä) mutta vasemman mukaan kärppää tai lumikkoa..
      Tietysti jäljet saattavat olla myös isokokoisen myyrän, joka toisinaan liikkuu myös pomppien..

      Oliko eläin ruskea vai valkonen ja millaiset korvat olivat? - näkyivätkö ne?

      • Nimetön

        Oli tumma,siis ruskea tai musta.Korvia ei erottanut ja häntä oli pieni.Liikkuu vain pimeellä.


      • tania78
        Nimetön kirjoitti:

        Oli tumma,siis ruskea tai musta.Korvia ei erottanut ja häntä oli pieni.Liikkuu vain pimeellä.

        Ja minkä kokoinen? (esim kissan, vai pienempi)
        Ja oli tuollainen kanimainen? (pyöreä)

        Edellen kallistuisin tuonne pelto/vesimyyrän suuntaan.
        Olen itse kerran tavannut valtavan yksilön, jota kaverini luuli marsuksi! =)

        Tuosta ei saa oikein selvää, mutta millainen on yksittäinen jälki? (varpaiden määrä, jäljen muoto,kynnet..?)


    • ööö....

      Näyttäisi ehkä lumikon tai kärpän jäljiltä...
      Mut muu kuvaus ei oikeen sovi...
      En oo varma..

      • Nimetön

        kun se loikkii pitkin pihaa niin kuin jänis.Tassun jälki on pari senttiä. Elukka itse on noin 15cm pitkä.
        Kärppä olis oma arvaus ja peltomyyrä se toinen. Mutta kumpikaan ei loiki ja jätä pupun kuviota.


    • Molemmat jäljet ovat saman eläimen jättämiä.

    • noita on ihminen

      pykinyt aina hävittämään, nimittäin rottahan se siinä on mennyt.

    • Justiina

      Rotan jäljet ovat tuollaiset. Kun lunta on noin vähän, ei häntä jätä aina viirua maahan kuten jättää paksummassa lumessa. Rotta voi hyppiä tai laukkoa, jolloin jälki on kuin oravalla. Tai juosta niin, että jäljet on jonossa.

      Oletko varma, että sen häntä oli lyhyt? Vai etkö vain nähnyt sitä hämärässä?

      Orava ei liiku juuri pimeällä, joten tuskin se kurre oli.

      Myös piisamin jäli muistuttaa kuvasi jälkiä. Mutta siltä jäisi myös hännän jälkiä. Sekin saattaa joskus talvella tulla pihapiiriin. Mutta yleensä vain ankarana talvena kun rannat jäätyy syvälle.

    • Minäminäminnä

      Minkki...pomppii melko samalla kuin saukko mutta pienempi. Oikeassa kuvassa jäljet ovat vierekkäin jossa se on pomppinu eteenpäin ja minkki liikkuu öisin...häntä ei lahaa välttämättä maata...

    • Harvinainen

      Muistuttaa kyllä vahvasti Hilleriä.

      • PPPH

        Aikosin juuri sanoa että meidän frettipoika ( kesyhilleri ) jättää ihan samanlaisia jälkiä hankeen.


    • jäljet.

      Ihmisen kumisaappaat, luulisin. Kokoa en voi arvioida, onko lapsen, vai aikuisen, mutta mukanaan on kuljettanut jotain kolmejalkaista lelueläintä.

    • varmasti

      tällässetkö?

      : :
      -::

      : :

      -::

      vai

      -::
      : :

      -::

      : :

      PS: älävälitä viivoista

      siis orava
      jos oli ees tontapaset.

      • Kyllä se hilleri on, otus on nyt muutamaan kertaan esittäytynyt ja mysteeri ratkennut. Liian paljon fretin näköinen ollakseen mikään muu.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      101
      2150
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      433
      1645
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1343
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1173
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      79
      1152
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1085
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      185
      1031
    8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      285
      1026
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      989
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      196
      855
    Aihe