-04 D4D Avensis kiihtyy huonosto

PATEM

Kiihdyttäessä veto tyssää kuin seinään siinä noin 3000 kierroksen paikkeilla. Vähän tuntuu, että vaihtelisi tuo kohta, mutta en tiedä. Siihen asti kiihtyy tosi rivakkaasti, mutta sitten tulee totaalinen stoppi. Vauhti lisääntyy todella hitaasti, eikä siinä auta vaihteen vaihtamiset eikä mitkään. Normi ajo nyt sujuu, mutta ohitukset ja liittymät on kiusallisia, kun aluksi tuntuu, että nyt mennään ja sitten tyssää meno ja alkaa jännittämään, että ehtiikö vaiko ei. Autolla ajettu 120 tkm ja minulla se on ollut puoli vuotta. Jos jollain on ollut edes pikkasen saman suuntaista ongelmaa niin olisin kiitollinen tiedoista, että mikä löytyi lääkkeeksi ja kuinka monen kk:n palkan sitä saa varata tililleen enenkuin merkkiliikkeeseen vie.

21

6978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyota ave

      on rikki. Aika normaalia monilla merkeillä.

    • Enirø

      Eräällä tuttavalla. Vetdossa kuollut kohta. Ei ole koskaan saatu korjattua. Ei vikakoodeja, merkkiliike levittelee käsiään.

    • sille runtua?

      Itsellä ainakin eri merkkisessä dieselissä toimi seuraava resepti: uusi naftasuodatin, forte-puhdistusaine tankkiin ja reilu maantielenkki kierroksia kunnolla käyttäen.

      Katsastuksissakin savuarvot saa alhaisiksi, kun ensin käy vetämässä 500km kunnon maantieajoa.

      • PATEM

        Antaa runtua, mutta talvisaikaan näillä keski-suomen moottoritie pätkillä hiukan hankalaa. AJoin kanssa tuossa yksi päivä joku reilu 5 km pitäen kierrokset 3-4 tuhannen välillä, mutta ei vaikutusta. Kunhan tilipäivä koittaa niin käytän merkkiliikkeessä vikakoodin luvussa jos sieltä nyt jotain selviäisi. Tuskin vaan. Niin ja p-suodatin on vaihdettu 5 tkm sitten ja oli orginaali.


      • ile D4D
        PATEM kirjoitti:

        Antaa runtua, mutta talvisaikaan näillä keski-suomen moottoritie pätkillä hiukan hankalaa. AJoin kanssa tuossa yksi päivä joku reilu 5 km pitäen kierrokset 3-4 tuhannen välillä, mutta ei vaikutusta. Kunhan tilipäivä koittaa niin käytän merkkiliikkeessä vikakoodin luvussa jos sieltä nyt jotain selviäisi. Tuskin vaan. Niin ja p-suodatin on vaihdettu 5 tkm sitten ja oli orginaali.

        Jos se häiriövalo on syttynyt, niin kyllä sieltä vian syy selviää.

        Syöttöpumpun venttiilit, ilmamassamittari tai turbo?


    • 2,2 d4d

      Miks tarvii huudattaa yli 3000 kierrosta kun paras vääntö on 1700 kohdilla... omassa autossa vääntö loppuu yli just 3000 jälkeen, koska kysehän on diesel autosta ja turhaa sitä huudattaa! laita vaan isompaa silmään ei se vaajakosken motari niin pitkä ole!

      • PATEM

        No en haluaisi huudattaakaan, mutta kai tuon nyt pitäisi kulkea enemmän, kuin 120 km/h. Se meinaan veto loppuu tyystin tuossa kohdassa. Ja vika valo ei ole syttynyt.


    • ile D4D

      laitappa googleen "vnt viat", niin kuvaamaasi ongelmaa tuntuu esiintyvän muuttuvasiipisissä garreteissa.

      • Eiparaslajissaan

        Niin tai jos laittaa " D4D viat" niin tulee paitsi yleiset turbon hajoamiset myös aika paljon hevimpää kamaa. Tuo moottori ei kauniisti sanottuna ole aivan ongelmaton. Tässä tapauksessa se on myös yllättävän vanha. Olisiko päivittämisen paikka?


    • avensis mies

      Mulla on -02 mallin avensis ja katko menoa aivan samalla tavalla. Mulla kyllä vikakoodin valo sytty joka kerta palamaan. Ongelmana polttoaineen venttiiliin solenoidi.

      • EiKäyTuhjäkäyntiä

        Scv ventiilit vaihtoon.


    • aloittelevaviinimaisteri

      Oli itsellä tuo 4d4 kone 10 vuotta. Jos polttoaine suodatin on vaihdettu niin sitten voisi olla turbo tukossa. Laita Liquid Molly puhdistusainetta pullollinen 1/2 tankkiin naftaa ja aja 10-15 min 3-4000 kierroksilla lämpimällä koneella, niin turbo puhdistaa itsensä. Turbo hyppää päälle vasta yli 2000 kieroksilla ja jos ajat jatkuvasti ilman turbon lämpiämista se tukkeutuu pikkuhiljaa....
      Vaihdoimme kesällä 1.8 bensakoneella olevaan ja nyt säästyy diesel vero jolla maksamme bensat lähes 1/3 osaan vähistä vuotuisista ajoistamme

    • apsu11

      Ilmamassamittari. Suurimmassa osassa turbo autoja alle 150€ palikka. Toimimattomuus vie kaiken tehon koska turbo ei toimi. Yleensä kyllä näkyy vikakoodeissa muttei ... ei tarvii aina vaihtaa vaan voi koittaa pestä esimerkiksi motonetista saatavalla aerosolipillolla https://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-200ml. Anturi yleensä lähes yhtä helposti tavoitettava kuin öljytikku. Tosin yleensä kahdella ruuvilla kiinni. Katso youtube oma autosi: mass air flow sensor. Jollei pesu riitä niin niitä saa halvalla Saksan tai Englannin Ebaysta uuden alle puolen hintaan suomen marmoritiskiin verrattuna. Jos on kiire ei toki näin voi tehdä. Paitsi että Merkkimyyntikin yleensä tilaa sen ja kestää par päivää.

      • mistä.teitä.veikkaajia

        Ilmamassamittarin toimimattomuudella ja turbon toiminnalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.


      • Asentelija
        mistä.teitä.veikkaajia kirjoitti:

        Ilmamassamittarin toimimattomuudella ja turbon toiminnalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

        Nykyautoissa kaikki vaikuttaa kaikkeen moottorinohjauksen kautta.


      • apsu11

        Juurikin näin, ilmamassamittari rikki laittaa auton vikatilaan ja turbo ei käynnisty. Koska kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tuolla vialla olen joutunut köröttelemään kotiin 80km/h . Ilmamassan vaihdon jälkeen puhalsi taas hyvin.


      • apsu11

        Unohdin vielä mainita että ilmamassamittariviassa kierroksia sai polkea niin paljon kuin lähti mutta nopeus ei vaan noussut.


    • mitästässä

      avessa on liian ohuet männän renkaat 05v laita öljyn vaihdon yhteydessä moottorin putsaus aine öljy korkista sisään ja anna käydä joku 15min, ja ota öljyt ulos ni näät et se on mustaa kittiä,mja uudet sisään, se puhdistaa öljyrenkaat ni tulee vääntöä ja puhtia lisää, ja tankkaa ,98okt, jha 85 viina bensaa joku 20 litraa sisään ni vot

      • hei.haloo

        Naurettavia TI-ohjeita, kun autoissa on selvästi vikoja, jotka korjaantuvat vai kalliita osia vaihtamalla. Alotuksessakin (10 vuotta sitten) oli kyse dieselistä, en laittelisi hirveästi bensaa ja viinaa sen tankkiin.


      • 2024

        Hupsista vaan, dieselauton polttoainetankkiin ei pidä missään tapauksessa laittaa muuta kuin puhdasta dieseliä.
        Muiden aineiden lisääminen on varma tuhon tie ja viimeistäin sitten saa sanoa hyvästit dieselmoottorille.


    • NormaaliaTojoa

      Jos olet juuri ajanut väännökkäällä eurooppalaisella pikkuturbolla, niin Ane tuntuu tarvitsevan hirveästi kierroksia ja ankaraa luistattamista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      59
      2862
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      125
      2070
    3. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      92
      1778
    4. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      163
      1375
    5. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

      Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      73
      1341
    6. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      63
      1299
    7. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      73
      1201
    8. Tiedän että käyt täällä

      Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      69
      1122
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

      Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      73
      1059
    10. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

      Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      33
      1007
    Aihe