-04 D4D Avensis kiihtyy huonosto

PATEM

Kiihdyttäessä veto tyssää kuin seinään siinä noin 3000 kierroksen paikkeilla. Vähän tuntuu, että vaihtelisi tuo kohta, mutta en tiedä. Siihen asti kiihtyy tosi rivakkaasti, mutta sitten tulee totaalinen stoppi. Vauhti lisääntyy todella hitaasti, eikä siinä auta vaihteen vaihtamiset eikä mitkään. Normi ajo nyt sujuu, mutta ohitukset ja liittymät on kiusallisia, kun aluksi tuntuu, että nyt mennään ja sitten tyssää meno ja alkaa jännittämään, että ehtiikö vaiko ei. Autolla ajettu 120 tkm ja minulla se on ollut puoli vuotta. Jos jollain on ollut edes pikkasen saman suuntaista ongelmaa niin olisin kiitollinen tiedoista, että mikä löytyi lääkkeeksi ja kuinka monen kk:n palkan sitä saa varata tililleen enenkuin merkkiliikkeeseen vie.

21

7144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyota ave

      on rikki. Aika normaalia monilla merkeillä.

    • Enirø

      Eräällä tuttavalla. Vetdossa kuollut kohta. Ei ole koskaan saatu korjattua. Ei vikakoodeja, merkkiliike levittelee käsiään.

    • sille runtua?

      Itsellä ainakin eri merkkisessä dieselissä toimi seuraava resepti: uusi naftasuodatin, forte-puhdistusaine tankkiin ja reilu maantielenkki kierroksia kunnolla käyttäen.

      Katsastuksissakin savuarvot saa alhaisiksi, kun ensin käy vetämässä 500km kunnon maantieajoa.

      • PATEM

        Antaa runtua, mutta talvisaikaan näillä keski-suomen moottoritie pätkillä hiukan hankalaa. AJoin kanssa tuossa yksi päivä joku reilu 5 km pitäen kierrokset 3-4 tuhannen välillä, mutta ei vaikutusta. Kunhan tilipäivä koittaa niin käytän merkkiliikkeessä vikakoodin luvussa jos sieltä nyt jotain selviäisi. Tuskin vaan. Niin ja p-suodatin on vaihdettu 5 tkm sitten ja oli orginaali.


      • ile D4D
        PATEM kirjoitti:

        Antaa runtua, mutta talvisaikaan näillä keski-suomen moottoritie pätkillä hiukan hankalaa. AJoin kanssa tuossa yksi päivä joku reilu 5 km pitäen kierrokset 3-4 tuhannen välillä, mutta ei vaikutusta. Kunhan tilipäivä koittaa niin käytän merkkiliikkeessä vikakoodin luvussa jos sieltä nyt jotain selviäisi. Tuskin vaan. Niin ja p-suodatin on vaihdettu 5 tkm sitten ja oli orginaali.

        Jos se häiriövalo on syttynyt, niin kyllä sieltä vian syy selviää.

        Syöttöpumpun venttiilit, ilmamassamittari tai turbo?


    • 2,2 d4d

      Miks tarvii huudattaa yli 3000 kierrosta kun paras vääntö on 1700 kohdilla... omassa autossa vääntö loppuu yli just 3000 jälkeen, koska kysehän on diesel autosta ja turhaa sitä huudattaa! laita vaan isompaa silmään ei se vaajakosken motari niin pitkä ole!

      • PATEM

        No en haluaisi huudattaakaan, mutta kai tuon nyt pitäisi kulkea enemmän, kuin 120 km/h. Se meinaan veto loppuu tyystin tuossa kohdassa. Ja vika valo ei ole syttynyt.


    • ile D4D

      laitappa googleen "vnt viat", niin kuvaamaasi ongelmaa tuntuu esiintyvän muuttuvasiipisissä garreteissa.

      • Eiparaslajissaan

        Niin tai jos laittaa " D4D viat" niin tulee paitsi yleiset turbon hajoamiset myös aika paljon hevimpää kamaa. Tuo moottori ei kauniisti sanottuna ole aivan ongelmaton. Tässä tapauksessa se on myös yllättävän vanha. Olisiko päivittämisen paikka?


    • avensis mies

      Mulla on -02 mallin avensis ja katko menoa aivan samalla tavalla. Mulla kyllä vikakoodin valo sytty joka kerta palamaan. Ongelmana polttoaineen venttiiliin solenoidi.

      • EiKäyTuhjäkäyntiä

        Scv ventiilit vaihtoon.


    • aloittelevaviinimaisteri

      Oli itsellä tuo 4d4 kone 10 vuotta. Jos polttoaine suodatin on vaihdettu niin sitten voisi olla turbo tukossa. Laita Liquid Molly puhdistusainetta pullollinen 1/2 tankkiin naftaa ja aja 10-15 min 3-4000 kierroksilla lämpimällä koneella, niin turbo puhdistaa itsensä. Turbo hyppää päälle vasta yli 2000 kieroksilla ja jos ajat jatkuvasti ilman turbon lämpiämista se tukkeutuu pikkuhiljaa....
      Vaihdoimme kesällä 1.8 bensakoneella olevaan ja nyt säästyy diesel vero jolla maksamme bensat lähes 1/3 osaan vähistä vuotuisista ajoistamme

    • apsu11

      Ilmamassamittari. Suurimmassa osassa turbo autoja alle 150€ palikka. Toimimattomuus vie kaiken tehon koska turbo ei toimi. Yleensä kyllä näkyy vikakoodeissa muttei ... ei tarvii aina vaihtaa vaan voi koittaa pestä esimerkiksi motonetista saatavalla aerosolipillolla https://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-200ml. Anturi yleensä lähes yhtä helposti tavoitettava kuin öljytikku. Tosin yleensä kahdella ruuvilla kiinni. Katso youtube oma autosi: mass air flow sensor. Jollei pesu riitä niin niitä saa halvalla Saksan tai Englannin Ebaysta uuden alle puolen hintaan suomen marmoritiskiin verrattuna. Jos on kiire ei toki näin voi tehdä. Paitsi että Merkkimyyntikin yleensä tilaa sen ja kestää par päivää.

      • mistä.teitä.veikkaajia

        Ilmamassamittarin toimimattomuudella ja turbon toiminnalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.


      • Asentelija
        mistä.teitä.veikkaajia kirjoitti:

        Ilmamassamittarin toimimattomuudella ja turbon toiminnalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

        Nykyautoissa kaikki vaikuttaa kaikkeen moottorinohjauksen kautta.


      • apsu11

        Juurikin näin, ilmamassamittari rikki laittaa auton vikatilaan ja turbo ei käynnisty. Koska kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tuolla vialla olen joutunut köröttelemään kotiin 80km/h . Ilmamassan vaihdon jälkeen puhalsi taas hyvin.


      • apsu11

        Unohdin vielä mainita että ilmamassamittariviassa kierroksia sai polkea niin paljon kuin lähti mutta nopeus ei vaan noussut.


    • mitästässä

      avessa on liian ohuet männän renkaat 05v laita öljyn vaihdon yhteydessä moottorin putsaus aine öljy korkista sisään ja anna käydä joku 15min, ja ota öljyt ulos ni näät et se on mustaa kittiä,mja uudet sisään, se puhdistaa öljyrenkaat ni tulee vääntöä ja puhtia lisää, ja tankkaa ,98okt, jha 85 viina bensaa joku 20 litraa sisään ni vot

      • hei.haloo

        Naurettavia TI-ohjeita, kun autoissa on selvästi vikoja, jotka korjaantuvat vai kalliita osia vaihtamalla. Alotuksessakin (10 vuotta sitten) oli kyse dieselistä, en laittelisi hirveästi bensaa ja viinaa sen tankkiin.


      • 2024

        Hupsista vaan, dieselauton polttoainetankkiin ei pidä missään tapauksessa laittaa muuta kuin puhdasta dieseliä.
        Muiden aineiden lisääminen on varma tuhon tie ja viimeistäin sitten saa sanoa hyvästit dieselmoottorille.


    • NormaaliaTojoa

      Jos olet juuri ajanut väännökkäällä eurooppalaisella pikkuturbolla, niin Ane tuntuu tarvitsevan hirveästi kierroksia ja ankaraa luistattamista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

      sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      247
      6127
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      136
      5941
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

      Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      243
      5006
    4. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      33
      4496
    5. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      39
      4359
    6. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

      voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      63
      4212
    7. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

      mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      68
      4127
    8. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

      ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      37
      3694
    9. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      58
      2579
    10. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      58
      2009
    Aihe