ANAALIFISSUURAT eli haavaumat

jtuHKI3

Olen kärsinyt toistuvasti ja pitkään anaalifissuuroista, erittäin pahalaatuisista , jotka kestivät yleensä n1-3 kk häipyen sitten. Viime kesänä nuo aloivat kesäkuussa ja eivä kadonneet lainkaan . Lokakuussa lopulta löysin itselläni toimivan parannuskeinon tähän vaivaan, jota jo n.10 lääkäriä on tutkinut kohdallani eri diagnoosin tehden. Ei ole kyse kuitujen puutteesta eikä ummetuksesta...paranevat 1-2 viikossa täysin! Halpa - helppo sen lisäksi...
Joka on kiinnostunut miten..kysykää.

6

4633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyvälle

      Ainut keino on leikkaus, ainakin minulle on kerrottu näin.

      • jtuHKI3

        Nyt on aikaa kirjoittaa enemmän: Sain jälleen haavaumia viime kesänä ja koko peräaukon ympäristä oli niitä täynnä. Helvetillistä. Menin lääkäriin sain antibioottia ja sitä nitraattivoidetta ( ? ) jota yleensä määrätään. vaiva katosi ja palasi 4 v. kuluttua. Kokeilin vaikka mitä voidetta ja tilasin amerikastakin "Healer"-voidetta. Hieman helpotti mutta ei parantunut. Lääkärit lukivat sen saman litanian mitä aina..syytä ei tiedetä mutta ummetus jne..ja lopulta leikkaus auttaisi..olen lukenut että se aiheuttaa vain inkontinenssin. Kokeilin kaikkea ja loputa laitoin sinkkivoidetta ja vaivat helpottti merkittävästi. Päätin ostaa sinkkiä kapseleina: söin alkuvaiheesa 1 kapselin sijaan 10-20 ( InfluZink 10 mg). Pari päivää kului ja peräaukkoa alkoi pistelemään...ei kutiamaan. se jatkui ja haavaumat alkoivat vähetä. N. 2 viikon kuluttua pois kaikki. Jos lopetan sen syönnin, ne palaa.
        Otan nyt 6-8 kapselia Solgar Zink Citrate 30 g jota saa luontaistuotekaupoista. Lääkäri ei tule uskomaan sinua ja perimmäinen sinkin kasvanut tarve on vielä ratkaisematta.Sinkki imeytyy suussa ja ohutsuolessa,mutta miksi se ei sitä tee täytyisi tutkia esim Antioksidantti-klinikalla,
        jotka varmaan ymmärtävät mistä on kyse. Tavallinen lääkäri tietää vain mitä on Duodecimin kirjoissa.
        Lue myös http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/sinkki_syvallinen_katsaus.html
        ( huomaa: Acrodermatitis enteropathica, sinkin puutostauti) Tuon oireet ovat juuri samat mitä minulla , vaikka sen taudinkuvauksen tunnusmerkistö ei täytykkään. Yliannostusta ei helposti saa, mutta varovaisuus on tarpeen kuten kaikessa. Netistä löydät rajat sinkille ( itse otan sen 30 mg 6 kpl päivässä)Muista 2 viikkoa kestää ainakin ennen kuin ne katoaa,jos on runsaasti ja syviä. Jos 1 kk aikana ei tapahdu selvää paranemista on syy jokin muu tapauksessasi, kuin sinkin imeytymishäiriö.
        -Kerro miten toimii, jos kokeilet.


      • jtuHKI3
        jtuHKI3 kirjoitti:

        Nyt on aikaa kirjoittaa enemmän: Sain jälleen haavaumia viime kesänä ja koko peräaukon ympäristä oli niitä täynnä. Helvetillistä. Menin lääkäriin sain antibioottia ja sitä nitraattivoidetta ( ? ) jota yleensä määrätään. vaiva katosi ja palasi 4 v. kuluttua. Kokeilin vaikka mitä voidetta ja tilasin amerikastakin "Healer"-voidetta. Hieman helpotti mutta ei parantunut. Lääkärit lukivat sen saman litanian mitä aina..syytä ei tiedetä mutta ummetus jne..ja lopulta leikkaus auttaisi..olen lukenut että se aiheuttaa vain inkontinenssin. Kokeilin kaikkea ja loputa laitoin sinkkivoidetta ja vaivat helpottti merkittävästi. Päätin ostaa sinkkiä kapseleina: söin alkuvaiheesa 1 kapselin sijaan 10-20 ( InfluZink 10 mg). Pari päivää kului ja peräaukkoa alkoi pistelemään...ei kutiamaan. se jatkui ja haavaumat alkoivat vähetä. N. 2 viikon kuluttua pois kaikki. Jos lopetan sen syönnin, ne palaa.
        Otan nyt 6-8 kapselia Solgar Zink Citrate 30 g jota saa luontaistuotekaupoista. Lääkäri ei tule uskomaan sinua ja perimmäinen sinkin kasvanut tarve on vielä ratkaisematta.Sinkki imeytyy suussa ja ohutsuolessa,mutta miksi se ei sitä tee täytyisi tutkia esim Antioksidantti-klinikalla,
        jotka varmaan ymmärtävät mistä on kyse. Tavallinen lääkäri tietää vain mitä on Duodecimin kirjoissa.
        Lue myös http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/sinkki_syvallinen_katsaus.html
        ( huomaa: Acrodermatitis enteropathica, sinkin puutostauti) Tuon oireet ovat juuri samat mitä minulla , vaikka sen taudinkuvauksen tunnusmerkistö ei täytykkään. Yliannostusta ei helposti saa, mutta varovaisuus on tarpeen kuten kaikessa. Netistä löydät rajat sinkille ( itse otan sen 30 mg 6 kpl päivässä)Muista 2 viikkoa kestää ainakin ennen kuin ne katoaa,jos on runsaasti ja syviä. Jos 1 kk aikana ei tapahdu selvää paranemista on syy jokin muu tapauksessasi, kuin sinkin imeytymishäiriö.
        -Kerro miten toimii, jos kokeilet.

        Unohdin kertoa, että muita oireitani ovat ihon kuivuminen jalkapöydissä ja säärissä polvien ja jalkapöydän välisellä alueella, hilseilevät läikät käsissä ja käsien kuivuminen, haavautumat suussa. Pahimpana aikana kun fissuuroita oli todella runsaasti, iho tulehtui koko jalkovälistä ja sukuelinten iho kuivui myös. Tyypillinen oire on kivespussien kutiaminen sisältä niiden alaosasssa, johon ai auta kuin niiden puristelu. Tuossa vaiheessa oireet olivat pahimmat ja tulehtunut alue levisi fissuuroista noin 10 cm peräaukon ympärille. Jos haavaumia alkaa tulla uudestaan ( en ole muistanut syödä sinkkiä) ensin tulevat nuo kuivuvat iholäiskät käsiin. -Siinä vaiheessa on kiire kauppaan ostamaan sinkkiä. Huomasin sinkin yhteyden oireisiini jo syksylä, mutta halusin testata jättämällä sen pois 2 kertaa nähdäkseni palaavatko haavaumat. ja paraneeko ne pelkällä sinkillä. Ne palasivat ja paranivat tällä hoidolla, ilman muuta ravintolisää. Pahaa ei tosin minulle tee syödä antioksidanttia ( MAXI-TABS ,jota saa S-kaupoista; 2-4 tbl päivässä) Haavaumat ja aftata suussa näet paranevat nopeammin, noin 2 viikossa.


      • jtuHKI3
        jtuHKI3 kirjoitti:

        Unohdin kertoa, että muita oireitani ovat ihon kuivuminen jalkapöydissä ja säärissä polvien ja jalkapöydän välisellä alueella, hilseilevät läikät käsissä ja käsien kuivuminen, haavautumat suussa. Pahimpana aikana kun fissuuroita oli todella runsaasti, iho tulehtui koko jalkovälistä ja sukuelinten iho kuivui myös. Tyypillinen oire on kivespussien kutiaminen sisältä niiden alaosasssa, johon ai auta kuin niiden puristelu. Tuossa vaiheessa oireet olivat pahimmat ja tulehtunut alue levisi fissuuroista noin 10 cm peräaukon ympärille. Jos haavaumia alkaa tulla uudestaan ( en ole muistanut syödä sinkkiä) ensin tulevat nuo kuivuvat iholäiskät käsiin. -Siinä vaiheessa on kiire kauppaan ostamaan sinkkiä. Huomasin sinkin yhteyden oireisiini jo syksylä, mutta halusin testata jättämällä sen pois 2 kertaa nähdäkseni palaavatko haavaumat. ja paraneeko ne pelkällä sinkillä. Ne palasivat ja paranivat tällä hoidolla, ilman muuta ravintolisää. Pahaa ei tosin minulle tee syödä antioksidanttia ( MAXI-TABS ,jota saa S-kaupoista; 2-4 tbl päivässä) Haavaumat ja aftata suussa näet paranevat nopeammin, noin 2 viikossa.

        Muistin väärin tuon antioksidantin, so olikin Vitatabs MAXI ja sitä saa S-kaupoista. Ei kai auta anaali haavaumiin, mutta suun haavaumiin se auttaa minulla, noin 4 tbl päivässä ja 2 viikkoa kestää. JOs lopetan ne haavaumat palaavat suuhun.


    • jtuHKI3

      http://www.etra-liitto.fi/ravinto/ra12.html#otsikko3

      Sinkki
      · kehossamme noin 2 g
      · valtaosa siitä luustossa, myös ihossa, hiuksissa ja kynsissä
      · välttämätön lähes sadan entsyymin toiminnalle, tarvitaan haavojen paranemisessa insuliinin tuotannossa ja A-vitamiinin aineenvaihdunnassa, kuluu runsaasti stressin aikana
      · päivittäinen saantisuositus aikuisilla 7 12 mg
      · suurin hyväksyttävä päiväannos 45 mg
      · imeytymishäiriö tai lisääntynyt hukka runsaan alkoholin käytön, palovamman, hilseilevien ihosairauksien, runsaan hikoilun, sokeritaudin, dialyysi- ja diureettihoidon takia voivat aiheuttaa puutosta
      · puutos aiheuttaa maku- ja hajuaistin häiriöitä, kasvuhäiriöitä, ihottumaa, haavojen paranemisen hidastumista, vastustuskyvyn heikentymistä; pitkäaikainen puutos voi viivästyttää murrosikää ja aiheuttaa impotenssia
      · sekä puutos että sinkin liika saanti aiheuttavat anemiaa
      · lähteitä: juusto, maitotaloustuotteet, kokojyväviljat, leseet, alkiot, herneet, seesaminsiemenet, pähkinät, palkokasvit, liha (leivän sinkki imeytyy sitä paremmin, mitä pitempään taikinaa on nostatettu)


      http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/sinkki_syvallinen_katsaus.html

    • OnnetonIT

      Mikä on se parannuskeinosi - minua kun eivät mitkään voiteet auta, kokeiltu vaikka mitä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe