Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sisiliassa syyslomalla?

Syysloman suunnittelija

Hei!
Onko kukaan ollut Sisiliassa koulujen syysloman aikoihin, (joka ensi syksynä ainakin meillä on 18.10 ja siitä viikko eteenpäin)? Millaista mahtaisi olla sään puolesta tuolloin? Käykö kukaan enää uimassa? Ainakin jonkun tilaston mukaan merivesi olisi lokakuussa n.22, joten kai se vielä siedettävää on.
Entä mahdetaanko vielä tehdä laivamatkoja Strombolin tulivuorisaarelle ja siellä mahdollisuus mutakylpyihin?
Odotan kokemuksia niiltä, jotka olleet tuohon aikoihin. Muutenkin kaikesta näkemisen/kokemisen arvoisesta Sisiliasta olisi kiva kuulla.

5

2257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MissDuunari

      Olin syksyllä 2005 Sisiliassa juuri tuohon mainitsemaasi aikaan. Keli oli ihan mukava: muutamana päivänä oli oikein rantakelit, aurinko paistoi ja kyllä siellä uimassa pystyi käymään. Erityisen mukavaa oli, ettei rannoilla ollut tungosta :) Pari kaupustelijaa kyllä kierteli välillä kiusaksi asti, mutta muuten rannalla oli oikein viihtyisää.

      Parina päivänä oli hieman pilvisempää, mutta silloin teimme retkiä. Lämpötilat oli silloinkin n. 20. Viimeisenä iltana satoi monta tuntia kaatamalla ja salamoi, mutta se oli itseasiassa aika vaikuttava näky. Lähtöpäivänä paistoi aurinko taas lämpimästi.

      Muistaakseni Strombolin retkiä oli kyllä tarjolla, vaikka en siellä itse käynytkään.

      Hyvää matkaa!

    • Stupendo

      CIAO ! Olen käynyt Sisiliassa, Giardini Naxoksessa, joka syksy, 10 vuotta, ja aina lokakuun alussa. Lämmintä on vielä silloin, ja uimassa voi varmasti käydä, vaikka olisi pilvistäkin, niin ilma on kuitenkin ihan mukavan lämmin. Rannalle kannattaa mennä heti aamulla,iltapäivällä voi olla vähän epävakaisempaa säätä. Taormina on lähellä, bussilla 15 minuuttia, ja siellä on paljon nähtävää. Castelmolaan menee bussi Taorminasta, matka sinne on jo nähtävyys, Etna on tietenkin nähtävää. Rannalta voi mennä pikku veneretkelle Salvatoren kanssa :) Taas syksyllä mennään :o)

      • Naxos -fani sempre

        Hei! Oletko nyt menossa Naxosiin lokakuun alussa? Oletko viimeisen 10 vuoden aikana käynyt Naxosissa discoissa? Minä kun lopetin Naxosissa käynnit vuonna - 91. Silloin oli joka yö discot auki aamu 5.n. Discoja oli silloin Lady Godiva, Malibu ja joku 3s jota nyt en enää muista. Kävitkö koskaan näissä? Varsinkin Lady Godiva tuli minulle tutuksi. Oli aivan mahtava paikka uima-altaineen ja banaani puineen... Näitä juttuja voisi muistella loputtomiin. Nykyään kun menet Naxosiin niin mitä siellä teet? Oletko päivät rannalla? Entä markkinat, oletko löytänyt mitään kivaa? : ) T. Naxos -fani sempre


      • Stupendo
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Oletko nyt menossa Naxosiin lokakuun alussa? Oletko viimeisen 10 vuoden aikana käynyt Naxosissa discoissa? Minä kun lopetin Naxosissa käynnit vuonna - 91. Silloin oli joka yö discot auki aamu 5.n. Discoja oli silloin Lady Godiva, Malibu ja joku 3s jota nyt en enää muista. Kävitkö koskaan näissä? Varsinkin Lady Godiva tuli minulle tutuksi. Oli aivan mahtava paikka uima-altaineen ja banaani puineen... Näitä juttuja voisi muistella loputtomiin. Nykyään kun menet Naxosiin niin mitä siellä teet? Oletko päivät rannalla? Entä markkinat, oletko löytänyt mitään kivaa? : ) T. Naxos -fani sempre

        Rannalla tulee oltua eniten . En ole ihan disco-iässä , mutta käytiin kuitenkin katsomassa millaista menoa siellä on . Se oli viale Stracinan varrella , tiedät sen ihanan "palmukadun" kun mennään Recanatiin , aika lähellä St Antonion "pysäkkiä" Taorminassa on myös kiva Tiffany-disco , oli ainakin noin viisi vuotta sitten .
        Sitten ollaan vuokrattu auto . Ajettiin Giarreen , käytiin Etnalla, sitten Francavillaan ja Novara di siciliaan , ihana vanha pieni kaupunki . Siellä yövyimme Sganga Kondè Kingissä , mahtavat maisemat . Aamulla jatkoimme pohjoisrannikolle ja edelleen Messiinaan . Sitten pikkuteitä pitkin rannikkoa alas Kävimme mm ylhällä Forza d Argossa , Letojanni , ja sitten oltiin taas ihanassa Naxoksessa . Joka vuosi ollaan tehty joku retki jonnekkin . Mutta rannalla on ihanaa olla. Kiva kuulla että esim toukokuussa voi uida meressä , ehkä seuraava kevät :) hyvää matkaa kaikille CIAO


    • Naxos -fani sempre

      Hei! Käy katsomassa yleistä Italia palstalla. Olen siellä kirjoittanut Sisilian matkoistani Naxosissa ja myös Taorminasta. Itse olin viimeksi matkalla syys- lokakuun vaihteessa. Oli vielä niin lämmintä, että mieheltäni paloi jalat aikas pahasti. Siihen aikaan kyllä alkaa jo olla myös sade päiviä. Mutta meidän viikolla paistoi aurinko joka päivä. Lähtiessä alkoi kova ukonilma. Mutta varmasti viikkoon osuu monta aurinkoista päivää. Ja lämmintä on :). Ihana paikka kaikin puolin. Ja se veneretki salvatoren veneellä myös kiva! (maksaa vain 10e per nenä). Käy lukemassa kirjoituksiani siis yleistä Italia palstalta esim. kohdista Sisilia vai Sardinia/ häät Italiassa/ hullu unelma/ lasten kanssa... Hyvää lomaa teille!! T. Naxos -fani sempre

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe