Liikennekuolemat lisääntyneet...

juhannus kastaja

Kuulemma nokkakolarit varsinkin... Nythän olisi mielenkiintoista nähdä ovatko nuo nokkakolarit lisääntyneet kameravalvotuilla teillä vai yleensä. Omakohtainen näkemykseni kun on että ei enää uskalla ohittaa reippaasti, kun pienestäkin ylityksestä kortti menee hyllylle ja sehän esim. minulla tarkoittaa työn menetystä. Siksi ehkä lähdetään ohitukseen liian hitaasti ja bänks. Mutta kyllä 0-toleranssi ja ehdottomuus kaiken pelastaa. Vai onko kyse vain rahasta? Kaikki liikenteeseen ja turvallisuuteen liittyvät asiat kun tuntuvat liittyvän ainoastaan nopeusvalvontaan. Eikö liikenteessä oikeasti ole mitään vaarallisempaa? Eikö punaisia päin ajaminen tai erityisesti käveleminen ole sitten vaarallista? Miksi näen tyhjillä maanteillä nopeusvalvontaa, mutta en ole kuin kerran nähnyt yli 25v aikana valojen valvontaa? Ainakin täällä etelässä päin punaisia ajaminen ja varsinkin käveleminen on ihan yleistä. Kymmeniä tapauksia päivittäin.....

7

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoista

      Kuskit luottaa noihin uusiin autoihin liikaa, niissä kun on luistonestot, abs-jarrut jne. Sitten kun oikeasti tarvitaan taitoa itse ajaa, niin ollaankin vastaan tulijan keulassa.

      • juhannus kastajaa

        että tämä aiheuttaa kolarit..... Taidatyt olla töissä liikenne surmassa, ei muute4n voi noin älykiästä mielipidettä kuitata...


    • vankilaan

      Ohitus kolarien syylliset pitäisi laittaa vankilaan taposta tai tapon yrityksestä. Ja ottaa kortti pois muutamaksi vuodeksi. Tietenkin jos tappaa itsensä silloinhan on saanut tuomion.
      Toinen vaihtoehto olisi rakentaa kaikille vilkkaasti liikennöidyille 2 kaista teille aita keskelle. Silloin ei ohiteltaisi ollenkaan. Mentäisiin hitaimman kuskin määräämää vauhtia.

      Kannatan ehdottomasti nolla toleranssia nopeuksiin. Nykyajan tekniikka mahdollistaisi keskinopeuden seuraamisen. silloin ei olisi hyötyä jarrutella kameroiden kohdalla

      • AM-kuski

        Joytyvat yleensä tuonne. Pietarin pakeille kyseleen uutta duunii?


      • mie vuan

        mittariin tuijottaminen on sitä parasta turvallisuutta. Olet oikeassa. Mitä sitä muista tiellä liikkujista kun vain ajaa mittarin mukaan rajoitusten määräämää vauhtia. Ei väliä vaikka se tojotan mittari heittää 20km/h. Miksi muuten pitäisi mennä hilaisimman kuljettajan vauhdin mukaan? onko jotain perustetta?
        Suomessa tuskin koskaan on sellainen keli että nykyisten rajoitusten mukaan ei voisi turvallisesti ajaa. Jos ei pydty liikkumaan kuten useimmat pystyvät, pitää miettiä sitä onko oikein olla liikenteessä muiden tukkona.... Julkiset kuitenkin kulkevat ja niitä pitäisi käyttää...


    • Densa

      se onkin vaikeinta,voi,voi,kumman valitsen työ vai henki,työ vai henki.

    • Ainakin tossa perjantaina tullessani hesasta maalle, toi liikenne kulttuuri oli joiltakin jäänyt kotiin.
      Oli kyllä sellasta koheltamista, et oikeen itteenikin hirvitti siellä seassa mennä(kuljen joka vkl).Oli kyllä väkeekin liikkeellä oikeen urakalla, olivatkohan lähteneet lunta ettimään?

      Tuli kyllä mielee, et onkohan noi telkänpöntöt tosiaan vaikuttaneet ajamisen. Porukalla palaa pinna, kun ajetaan rajoituksen 80 mukaan (todellisus taitaa olla jossain 70),tai sit jarrutellaan jokaisen tolpan kohdalla. Ainakin pitkillä matkoilla ja näillä keleillä mitä tässä on ollu niin pitäs pystyä ajeleen ihan ilman suurempia murheita.

      Ohitukset olikin sit oikeen venäläistä rulettia. Lähetään mäessä ohi ja sit onkin kauhee kiire, kun rekan valot tulee mäen takaa.
      Yks toinenkin asia on ihmetyttänyt tässä ajellessa, siis toi jarruttelu kun esim.rekka tulee vastaan (ilmeisesti valojen häikäisy on syynä) on muuten paskamainen ajella sellasen perässä, kun ei oikeen tiedä mikä hätä sillä siinä edellä on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe