Kuulemma nokkakolarit varsinkin... Nythän olisi mielenkiintoista nähdä ovatko nuo nokkakolarit lisääntyneet kameravalvotuilla teillä vai yleensä. Omakohtainen näkemykseni kun on että ei enää uskalla ohittaa reippaasti, kun pienestäkin ylityksestä kortti menee hyllylle ja sehän esim. minulla tarkoittaa työn menetystä. Siksi ehkä lähdetään ohitukseen liian hitaasti ja bänks. Mutta kyllä 0-toleranssi ja ehdottomuus kaiken pelastaa. Vai onko kyse vain rahasta? Kaikki liikenteeseen ja turvallisuuteen liittyvät asiat kun tuntuvat liittyvän ainoastaan nopeusvalvontaan. Eikö liikenteessä oikeasti ole mitään vaarallisempaa? Eikö punaisia päin ajaminen tai erityisesti käveleminen ole sitten vaarallista? Miksi näen tyhjillä maanteillä nopeusvalvontaa, mutta en ole kuin kerran nähnyt yli 25v aikana valojen valvontaa? Ainakin täällä etelässä päin punaisia ajaminen ja varsinkin käveleminen on ihan yleistä. Kymmeniä tapauksia päivittäin.....
Liikennekuolemat lisääntyneet...
7
368
Vastaukset
- autoista
Kuskit luottaa noihin uusiin autoihin liikaa, niissä kun on luistonestot, abs-jarrut jne. Sitten kun oikeasti tarvitaan taitoa itse ajaa, niin ollaankin vastaan tulijan keulassa.
- juhannus kastajaa
että tämä aiheuttaa kolarit..... Taidatyt olla töissä liikenne surmassa, ei muute4n voi noin älykiästä mielipidettä kuitata...
- vankilaan
Ohitus kolarien syylliset pitäisi laittaa vankilaan taposta tai tapon yrityksestä. Ja ottaa kortti pois muutamaksi vuodeksi. Tietenkin jos tappaa itsensä silloinhan on saanut tuomion.
Toinen vaihtoehto olisi rakentaa kaikille vilkkaasti liikennöidyille 2 kaista teille aita keskelle. Silloin ei ohiteltaisi ollenkaan. Mentäisiin hitaimman kuskin määräämää vauhtia.
Kannatan ehdottomasti nolla toleranssia nopeuksiin. Nykyajan tekniikka mahdollistaisi keskinopeuden seuraamisen. silloin ei olisi hyötyä jarrutella kameroiden kohdalla- AM-kuski
Joytyvat yleensä tuonne. Pietarin pakeille kyseleen uutta duunii?
- mie vuan
mittariin tuijottaminen on sitä parasta turvallisuutta. Olet oikeassa. Mitä sitä muista tiellä liikkujista kun vain ajaa mittarin mukaan rajoitusten määräämää vauhtia. Ei väliä vaikka se tojotan mittari heittää 20km/h. Miksi muuten pitäisi mennä hilaisimman kuljettajan vauhdin mukaan? onko jotain perustetta?
Suomessa tuskin koskaan on sellainen keli että nykyisten rajoitusten mukaan ei voisi turvallisesti ajaa. Jos ei pydty liikkumaan kuten useimmat pystyvät, pitää miettiä sitä onko oikein olla liikenteessä muiden tukkona.... Julkiset kuitenkin kulkevat ja niitä pitäisi käyttää...
- Densa
se onkin vaikeinta,voi,voi,kumman valitsen työ vai henki,työ vai henki.
Ainakin tossa perjantaina tullessani hesasta maalle, toi liikenne kulttuuri oli joiltakin jäänyt kotiin.
Oli kyllä sellasta koheltamista, et oikeen itteenikin hirvitti siellä seassa mennä(kuljen joka vkl).Oli kyllä väkeekin liikkeellä oikeen urakalla, olivatkohan lähteneet lunta ettimään?
Tuli kyllä mielee, et onkohan noi telkänpöntöt tosiaan vaikuttaneet ajamisen. Porukalla palaa pinna, kun ajetaan rajoituksen 80 mukaan (todellisus taitaa olla jossain 70),tai sit jarrutellaan jokaisen tolpan kohdalla. Ainakin pitkillä matkoilla ja näillä keleillä mitä tässä on ollu niin pitäs pystyä ajeleen ihan ilman suurempia murheita.
Ohitukset olikin sit oikeen venäläistä rulettia. Lähetään mäessä ohi ja sit onkin kauhee kiire, kun rekan valot tulee mäen takaa.
Yks toinenkin asia on ihmetyttänyt tässä ajellessa, siis toi jarruttelu kun esim.rekka tulee vastaan (ilmeisesti valojen häikäisy on syynä) on muuten paskamainen ajella sellasen perässä, kun ei oikeen tiedä mikä hätä sillä siinä edellä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592