Seksi ja ic ?

Hävettää

Olen kolmikymppinen lapseton nainen ja olen kärsinyt lievästä virtsankarkailusta nyt noin vuoden ajan. Aluksi karkailu oli suorastaan olematonta (harvoin ja todella vähän koko päivän aikanakaan), mutta vaiva on pikkuhiljaa pahentunut.

Miten olette selvinneet, ja selvittäneet asiaa kumppanin kanssa? Nimen omaan seksin suhteen. Pitempiaikaisen kumppanin kanssa uutena asiana? Oletteko joutuneet tämän ongelman eteen uuden kumppanin kanssa, joka ei siis asiasta vielä tiedä?

Minua tämä hävettää aivan tavattomasti, ja virtsan karkaaminen kesken seksin tuntuu aivan mahdottoman nololta asialta. Olen sinkku ja en ole edes ajatellut katsella uutta kumppania, koska tuskin kukaan haluaa "pissaliisaa".. (Pissafetissi ei minua kiinnosta, joten sellaiseen taipuvaisilla lohduttelu ei auta).

Miten miehenä suhtautuisit asiaan, jos ensimmäisellä seksi kerralla nainen vetäisee vaikka pyyhkeen alle, ja toteaa että se on pissan varalta ettei vuode likaannu? Vai pitäisikö asiasta kertoa aikaisemmin? Ei kuitenkaan tunnu luontevalta eikä mukavalta "Moi, olen Maikku ja mulla on ic-vaivoja" -tyylikään..

Kertokaa kokemuksista, esim. te naiset joilla ko. vaiva raskauden takia. Mielipiteitä, ajatuksia ja kokemuksia myös miehiltä, omasta ic:stä tai tyttöystävän/vaimon.

Minun ic:lle ei ole löytynyt oikein mitään syytä ja siksi pelkäänkin, että tämä on loppuelämän vaiva. En osaa tai haluakaan kuvitella loppuelämääni ilman parisuhdetta ja seksiä, mutta..

21

7881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Olen 35-v mies. Olen vähän samassa tilanteessa itsekin. En seurustele enkä uskalla kertoa asiasta kenellekkään.Itse toivon että vaiva loppuis mutta syytä ei löydy. sen vuoksi on toi seksielämäkin vähän vähemmälle jäänyt. Useinmiten kun asiasta kertoo niin kumppani häipyy. Ei ole helppoa.

      • Hävettää

        Kiva kun vastasit!

        Tämä ic-palsta vaikuttaa aika hiljaiselta paikalta, joten yksikin vastaus tuntuu lottovoitolta :) .

        Haluatko kertoa vielä omasta tilanteestasi? Missä vaiheessa olet kertonut kumppanille asiasta? Miten he ovat reagoineet? Onko kertomasi ollut aluksi ok, mutta yhtäkkiä heitä ei enää kiinnostakaan tapailla? Vai onko se heti kertomasta loppu?

        Tuntuu todellakin hirvittävän vaikealta ajatella, että jollekin joutuisi kertomaan asiasta. Ahdistaa, kun tietää, että ei karkailulle voi mitään, mutta samalla tietää, että ihmiset yleensä ajattelevat, ettei aikuinen ihminen pissaa housuihin (paitsi kännissä).

        Minulla karkailu alkoi ilmetä edellisen suhteen loppumetreillä, ja vauhditti sen suhteen loppumista. Kumppanini ei ollut ollenkaan innostunut vaivastani, varsinkaan sängyssä, ja vaikka minä olisin halunnut seksiä, en vain voinut alkaa siihen, koska häpesin rakkoni hallitsemattomuutta. Karkailua kun on myös seksin aikana, ja oikeastaan seksin tuoma kiihotus lisää karkaamista joksikin aikaa (iltaseksin jälkeen yöllä ja seuraavana aamuna saattaa olla pahempana).

        Kuinka kauan olet kärsinyt karkailusta? Onko tutkimuksia tehty paljonkin?

        Minulle on jotain alustavia tutkimuksia tehty ja yksi on tulossa lisää ensi kuussa. Mitään syytä tai arviota syystä ei ainakaan toistaiseksi ole löytynyt. Lääkityksenä kokeilin juuri parin kuukauden ajan Detrusitolia, mutta en huomannut siitä olevan mitään apua. Tutkimuksiin pääsy on ollut vaikeaa, vaikka heti karkailun alettua kävin lääkärissä. Lääkäri, jolla olen käynyt usemman kerran, ei ottanut alkuun oikein asiakseen eikä todesta ongelmaani.

        Samat on fiilikset minullakin: toivon, että vaiva loppuisi, jotenkin vain häipyisi, aivan kuten yhtäkkiä vain tulikin.


      • Nimetön
        Hävettää kirjoitti:

        Kiva kun vastasit!

        Tämä ic-palsta vaikuttaa aika hiljaiselta paikalta, joten yksikin vastaus tuntuu lottovoitolta :) .

        Haluatko kertoa vielä omasta tilanteestasi? Missä vaiheessa olet kertonut kumppanille asiasta? Miten he ovat reagoineet? Onko kertomasi ollut aluksi ok, mutta yhtäkkiä heitä ei enää kiinnostakaan tapailla? Vai onko se heti kertomasta loppu?

        Tuntuu todellakin hirvittävän vaikealta ajatella, että jollekin joutuisi kertomaan asiasta. Ahdistaa, kun tietää, että ei karkailulle voi mitään, mutta samalla tietää, että ihmiset yleensä ajattelevat, ettei aikuinen ihminen pissaa housuihin (paitsi kännissä).

        Minulla karkailu alkoi ilmetä edellisen suhteen loppumetreillä, ja vauhditti sen suhteen loppumista. Kumppanini ei ollut ollenkaan innostunut vaivastani, varsinkaan sängyssä, ja vaikka minä olisin halunnut seksiä, en vain voinut alkaa siihen, koska häpesin rakkoni hallitsemattomuutta. Karkailua kun on myös seksin aikana, ja oikeastaan seksin tuoma kiihotus lisää karkaamista joksikin aikaa (iltaseksin jälkeen yöllä ja seuraavana aamuna saattaa olla pahempana).

        Kuinka kauan olet kärsinyt karkailusta? Onko tutkimuksia tehty paljonkin?

        Minulle on jotain alustavia tutkimuksia tehty ja yksi on tulossa lisää ensi kuussa. Mitään syytä tai arviota syystä ei ainakaan toistaiseksi ole löytynyt. Lääkityksenä kokeilin juuri parin kuukauden ajan Detrusitolia, mutta en huomannut siitä olevan mitään apua. Tutkimuksiin pääsy on ollut vaikeaa, vaikka heti karkailun alettua kävin lääkärissä. Lääkäri, jolla olen käynyt usemman kerran, ei ottanut alkuun oikein asiakseen eikä todesta ongelmaani.

        Samat on fiilikset minullakin: toivon, että vaiva loppuisi, jotenkin vain häipyisi, aivan kuten yhtäkkiä vain tulikin.

        Minä olen kärsinyt jo monta vuotta vaivasta. Tosin kastelen vain öisin.Olen käynyt kaikki mahdolliset tutkimukset ja kokeillut lääkkeitä ja hälyttimiä. Neuromodulaattorikin on ollut.Eikä mikään auta. Lääkkeet aiheutti myös sitä, että kastelin päivisinkin.Minä olen päässyt tutkimuksiin aika hyvin ja enää olis rakon leikkaus ainoa vaihtoehto mutta se ei välttämättä auta sekään. Nyt käytän vaippoja yöllä että saa ja uskaltaa nukkua.En ensin halunnut niitä mutta ne vaipat helpottaa huomattavasti. Lääkärin suostuttelun ansiosta kokeilin. Olen joskus kertonut suhteen alussa asiasta ja se loppui heti. Eikä se parantanut tilannetta vaikka kertoi myöhemmin tai jätti kertomatta. Yleensä suhde loppuu vaikka toinen sanoo ettei se haittaa.Haluaisin elää kuin muut ja saada toimivan parisuhteen mutta se ei taida olla kuin haave.Ei kukaan todellakaan halua olla kastelijan kanssa sen olen huomannut. Voidaan jutella enemmänkin jos haluat.


      • ulkopuolinen..
        Nimetön kirjoitti:

        Minä olen kärsinyt jo monta vuotta vaivasta. Tosin kastelen vain öisin.Olen käynyt kaikki mahdolliset tutkimukset ja kokeillut lääkkeitä ja hälyttimiä. Neuromodulaattorikin on ollut.Eikä mikään auta. Lääkkeet aiheutti myös sitä, että kastelin päivisinkin.Minä olen päässyt tutkimuksiin aika hyvin ja enää olis rakon leikkaus ainoa vaihtoehto mutta se ei välttämättä auta sekään. Nyt käytän vaippoja yöllä että saa ja uskaltaa nukkua.En ensin halunnut niitä mutta ne vaipat helpottaa huomattavasti. Lääkärin suostuttelun ansiosta kokeilin. Olen joskus kertonut suhteen alussa asiasta ja se loppui heti. Eikä se parantanut tilannetta vaikka kertoi myöhemmin tai jätti kertomatta. Yleensä suhde loppuu vaikka toinen sanoo ettei se haittaa.Haluaisin elää kuin muut ja saada toimivan parisuhteen mutta se ei taida olla kuin haave.Ei kukaan todellakaan halua olla kastelijan kanssa sen olen huomannut. Voidaan jutella enemmänkin jos haluat.

        Moi, luin tätä palstaa kun mun äidillä on tosi vaikea ic. Eikö miehillä seksin aikana käy niin (muistan biologian kirjasta) että kun yhdynnässä seisoo, niin verentungos painaa virtsaputken lyttyyn ja virtsaa ei voi tulla yhdynnän aikana? Jos näin olisi kuin muistelen, niin ic:tä sairastavalla miehellä ei siis pitäisi ainakaan yhdynnän kanssa olla ongelmaa. ic-naisilla tietenkään valitettavasti ei sit oo mitään virtsantuloa estävää juttua.


      • Hävettää
        ulkopuolinen.. kirjoitti:

        Moi, luin tätä palstaa kun mun äidillä on tosi vaikea ic. Eikö miehillä seksin aikana käy niin (muistan biologian kirjasta) että kun yhdynnässä seisoo, niin verentungos painaa virtsaputken lyttyyn ja virtsaa ei voi tulla yhdynnän aikana? Jos näin olisi kuin muistelen, niin ic:tä sairastavalla miehellä ei siis pitäisi ainakaan yhdynnän kanssa olla ongelmaa. ic-naisilla tietenkään valitettavasti ei sit oo mitään virtsantuloa estävää juttua.

        Näin varmaankin on, että jäykistyneestä siittimestä virtsaa ei tule. En ole ihan varma. Mutta heti yhdynnän jälkeen, ja tietysti sitä ennen voi sitten karkailla.

        Naisilla ei tuota estettä taida olla millään tavalla.

        Seksiä kuitenkin on muukin kuin pelkkä yhdyntä. Esileikit ja jälkitunnelmatkin latistuvat kummasti, kun pelkää ja jännittää, että kohta kuitenkin taas karkaa. Ja suuseksi..


      • Hävettää
        Nimetön kirjoitti:

        Minä olen kärsinyt jo monta vuotta vaivasta. Tosin kastelen vain öisin.Olen käynyt kaikki mahdolliset tutkimukset ja kokeillut lääkkeitä ja hälyttimiä. Neuromodulaattorikin on ollut.Eikä mikään auta. Lääkkeet aiheutti myös sitä, että kastelin päivisinkin.Minä olen päässyt tutkimuksiin aika hyvin ja enää olis rakon leikkaus ainoa vaihtoehto mutta se ei välttämättä auta sekään. Nyt käytän vaippoja yöllä että saa ja uskaltaa nukkua.En ensin halunnut niitä mutta ne vaipat helpottaa huomattavasti. Lääkärin suostuttelun ansiosta kokeilin. Olen joskus kertonut suhteen alussa asiasta ja se loppui heti. Eikä se parantanut tilannetta vaikka kertoi myöhemmin tai jätti kertomatta. Yleensä suhde loppuu vaikka toinen sanoo ettei se haittaa.Haluaisin elää kuin muut ja saada toimivan parisuhteen mutta se ei taida olla kuin haave.Ei kukaan todellakaan halua olla kastelijan kanssa sen olen huomannut. Voidaan jutella enemmänkin jos haluat.

        Sinulla siis vaiva on vain öisin? Nyt ilman lääkitystä pärjäät päivät ihan hyvin?

        Minulla on taas päin vastoin, yöt on hyvää aikaa, mutta aamulla ylös noustessa sitten taas alkaa vaivata, miten milloinkin päivänä.

        Rakon leikkaus kuulostaa aika äärimmäiseltä vaihtoehdolta. Ja epämääräiseltäkin, kun ei tiedetä mistä kaikki johtuu, eikä siten voida tietää auttaako leikkaus..

        Ihan mielijohteesta ja uteliaisuudesta kysyisin, sattuuko sinulla olemaan selkävaivoja? Alaselässä tai aivan häntäluun seudussa? Itselläni olen huomannut selkäkipuja ja -vaivoja (ei munuaisissa) ja niitä on tainnut olla hieman kauemmin kuin tätä karkailua. Itsekseni olen miettinyt, että voisivatkohan liittyä toisiinsa?

        Lisätutkimuksiin olen tosiaan menossa. Olen aika alkuvaiheessa niiden kanssa. Kaiken laiset syyvaihtoehdot ovat jo pyörineet mielessä: MS-tauti, sokeritauti, kasvain, endometrioosi(ylipäänsä mahdollinen vaihtoehto?), pelkkä stressioire, jokin selkävamma, munuaisvika, kohdunlaskeuma, virtsarakon laskeuma, lihasten heikkous..


      • Apua löytyy
        Hävettää kirjoitti:

        Sinulla siis vaiva on vain öisin? Nyt ilman lääkitystä pärjäät päivät ihan hyvin?

        Minulla on taas päin vastoin, yöt on hyvää aikaa, mutta aamulla ylös noustessa sitten taas alkaa vaivata, miten milloinkin päivänä.

        Rakon leikkaus kuulostaa aika äärimmäiseltä vaihtoehdolta. Ja epämääräiseltäkin, kun ei tiedetä mistä kaikki johtuu, eikä siten voida tietää auttaako leikkaus..

        Ihan mielijohteesta ja uteliaisuudesta kysyisin, sattuuko sinulla olemaan selkävaivoja? Alaselässä tai aivan häntäluun seudussa? Itselläni olen huomannut selkäkipuja ja -vaivoja (ei munuaisissa) ja niitä on tainnut olla hieman kauemmin kuin tätä karkailua. Itsekseni olen miettinyt, että voisivatkohan liittyä toisiinsa?

        Lisätutkimuksiin olen tosiaan menossa. Olen aika alkuvaiheessa niiden kanssa. Kaiken laiset syyvaihtoehdot ovat jo pyörineet mielessä: MS-tauti, sokeritauti, kasvain, endometrioosi(ylipäänsä mahdollinen vaihtoehto?), pelkkä stressioire, jokin selkävamma, munuaisvika, kohdunlaskeuma, virtsarakon laskeuma, lihasten heikkous..

        Kannattaa mennä tutkimusten jälkeen homeopaatille, sieltä todennäköisesti saa avun.


      • Nimetön
        Hävettää kirjoitti:

        Sinulla siis vaiva on vain öisin? Nyt ilman lääkitystä pärjäät päivät ihan hyvin?

        Minulla on taas päin vastoin, yöt on hyvää aikaa, mutta aamulla ylös noustessa sitten taas alkaa vaivata, miten milloinkin päivänä.

        Rakon leikkaus kuulostaa aika äärimmäiseltä vaihtoehdolta. Ja epämääräiseltäkin, kun ei tiedetä mistä kaikki johtuu, eikä siten voida tietää auttaako leikkaus..

        Ihan mielijohteesta ja uteliaisuudesta kysyisin, sattuuko sinulla olemaan selkävaivoja? Alaselässä tai aivan häntäluun seudussa? Itselläni olen huomannut selkäkipuja ja -vaivoja (ei munuaisissa) ja niitä on tainnut olla hieman kauemmin kuin tätä karkailua. Itsekseni olen miettinyt, että voisivatkohan liittyä toisiinsa?

        Lisätutkimuksiin olen tosiaan menossa. Olen aika alkuvaiheessa niiden kanssa. Kaiken laiset syyvaihtoehdot ovat jo pyörineet mielessä: MS-tauti, sokeritauti, kasvain, endometrioosi(ylipäänsä mahdollinen vaihtoehto?), pelkkä stressioire, jokin selkävamma, munuaisvika, kohdunlaskeuma, virtsarakon laskeuma, lihasten heikkous..

        On minulla toisinaan selkävaivoja mutta ne johtuu varmaan työstä suurimmaksi osaksi. En kyllä osaa sanoa liittyiskö selkävaivat kasteluun. Pystyn olemaan päivisin ihan normaalisti,mutta yöllä en vain herää siihen että pissattaa, enkä edes siihen että olen petivaatteita myöten märkä. Sen vuoksi on vaipat öisin.


      • Hävettää
        Apua löytyy kirjoitti:

        Kannattaa mennä tutkimusten jälkeen homeopaatille, sieltä todennäköisesti saa avun.

        Miksei siitäkin voisi olla apua, mutta en kovin vahvasti jaksa siihen uskoa.
        Joskus olen erääseen vaivaan homeopatia-tuotteita kokeillut, mutta ei mitään apuja tuntunut tulevan, vaikka aika kauan, ja kalliistikin niitä käytin.

        Luontaistuotteita voisin harkita paremminkin, jos vaivani sattuisikin johtumaan rakon "hermoilusta" tai vastaavasta.


      • Hävettää
        Nimetön kirjoitti:

        On minulla toisinaan selkävaivoja mutta ne johtuu varmaan työstä suurimmaksi osaksi. En kyllä osaa sanoa liittyiskö selkävaivat kasteluun. Pystyn olemaan päivisin ihan normaalisti,mutta yöllä en vain herää siihen että pissattaa, enkä edes siihen että olen petivaatteita myöten märkä. Sen vuoksi on vaipat öisin.

        Haeskelin juuri tuota, että onko ylipäätänsä selkävaivoja. Jos ne olisivat syy. Sinun tilanteessakin selkä on kuitenkin päivällä eri asennossa kuin nukkuessa, ja lihasten jännitystilat ovat erilaiset.

        Äkkiseltään löysin googlettamalla koululääketieteen hyväksyvän sellaisen, että välilevyn pullistumasta saattaa seurata sekä virtsan että ulosteen karkailua. Ainakin jos pullistuma sijaitsee tietyllä alueella selkärankaa (alaselkä).

        Mutta selässä voi olla muitakin vaivoja, vaikkapa skolioosia tai lihasjäykistymiä. Näistä en ainakaan vielä löytänyt mitään tietoa ic:n ja sen suhteen hyväksyykö koululääketiede niitä vaivojen syyksi (osteopatia yms. laajemmin asioita, joten ne voivat hyväksyäkin).

        Aika epätoivoistahan tämä tällainen tuumiskelu on, mutta...

        Mietin sitäkin, kuinka erilainen meidän kahden tilanne on. Sinulla ei ole päivisin mitään ongelmia, mutta yöllä karkaa isompiakin määriä. Minulla taas päivät on yhtä tihkumista, joskin välillä saattaa jostakin syystä mennä muutama tuntikin ihan normaalisti, mutta kun nukun ei mitään karkailua ole. Nukkumaan mennessä kyllä on hätä moneenkin kertaan ja ylös noustessa sitten taas aamusta riippuen joko karkaa heti, tai vasta jonkin ajan kuluttua. Määrät ovat pieniä kerrallaan, mutta karkailu jatkuvaa.

        Tuolla aiemmin mainitsit, että voitaisiin asiasta enemmänkin vaihtaa ajatuksia. Miten tarkoitit?


      • Nimetön
        Hävettää kirjoitti:

        Haeskelin juuri tuota, että onko ylipäätänsä selkävaivoja. Jos ne olisivat syy. Sinun tilanteessakin selkä on kuitenkin päivällä eri asennossa kuin nukkuessa, ja lihasten jännitystilat ovat erilaiset.

        Äkkiseltään löysin googlettamalla koululääketieteen hyväksyvän sellaisen, että välilevyn pullistumasta saattaa seurata sekä virtsan että ulosteen karkailua. Ainakin jos pullistuma sijaitsee tietyllä alueella selkärankaa (alaselkä).

        Mutta selässä voi olla muitakin vaivoja, vaikkapa skolioosia tai lihasjäykistymiä. Näistä en ainakaan vielä löytänyt mitään tietoa ic:n ja sen suhteen hyväksyykö koululääketiede niitä vaivojen syyksi (osteopatia yms. laajemmin asioita, joten ne voivat hyväksyäkin).

        Aika epätoivoistahan tämä tällainen tuumiskelu on, mutta...

        Mietin sitäkin, kuinka erilainen meidän kahden tilanne on. Sinulla ei ole päivisin mitään ongelmia, mutta yöllä karkaa isompiakin määriä. Minulla taas päivät on yhtä tihkumista, joskin välillä saattaa jostakin syystä mennä muutama tuntikin ihan normaalisti, mutta kun nukun ei mitään karkailua ole. Nukkumaan mennessä kyllä on hätä moneenkin kertaan ja ylös noustessa sitten taas aamusta riippuen joko karkaa heti, tai vasta jonkin ajan kuluttua. Määrät ovat pieniä kerrallaan, mutta karkailu jatkuvaa.

        Tuolla aiemmin mainitsit, että voitaisiin asiasta enemmänkin vaihtaa ajatuksia. Miten tarkoitit?

        Miten ois sähköposti? Mahtaisko onnistua?


      • Hävettää
        Nimetön kirjoitti:

        Miten ois sähköposti? Mahtaisko onnistua?

        tuo sähköposti :). Periaatteessa se onnistuisi, mutta osoitteen jakelu julkisesti..
        Ja missä mielessä haluaisit sen?


      • Nimetön
        Hävettää kirjoitti:

        tuo sähköposti :). Periaatteessa se onnistuisi, mutta osoitteen jakelu julkisesti..
        Ja missä mielessä haluaisit sen?

        Tuli vaan ekana sähköposti mieleen. Ei varmaan oo muutakaan sitten. Ei yleensä mee kauan kun tälleen käsittelee näitä asioita niin alkaa tulla vaikka mitä asiatonta kommenttia. Mutta mutta... jos on joku muu idea jutella asiasta niin kerro. Yleensä ottaen olis kiva jutella asiasta kohtalotoverin kanssa jos löytyis apua vaivaan puolin ja toisin.


      • Sara
        Hävettää kirjoitti:

        Haeskelin juuri tuota, että onko ylipäätänsä selkävaivoja. Jos ne olisivat syy. Sinun tilanteessakin selkä on kuitenkin päivällä eri asennossa kuin nukkuessa, ja lihasten jännitystilat ovat erilaiset.

        Äkkiseltään löysin googlettamalla koululääketieteen hyväksyvän sellaisen, että välilevyn pullistumasta saattaa seurata sekä virtsan että ulosteen karkailua. Ainakin jos pullistuma sijaitsee tietyllä alueella selkärankaa (alaselkä).

        Mutta selässä voi olla muitakin vaivoja, vaikkapa skolioosia tai lihasjäykistymiä. Näistä en ainakaan vielä löytänyt mitään tietoa ic:n ja sen suhteen hyväksyykö koululääketiede niitä vaivojen syyksi (osteopatia yms. laajemmin asioita, joten ne voivat hyväksyäkin).

        Aika epätoivoistahan tämä tällainen tuumiskelu on, mutta...

        Mietin sitäkin, kuinka erilainen meidän kahden tilanne on. Sinulla ei ole päivisin mitään ongelmia, mutta yöllä karkaa isompiakin määriä. Minulla taas päivät on yhtä tihkumista, joskin välillä saattaa jostakin syystä mennä muutama tuntikin ihan normaalisti, mutta kun nukun ei mitään karkailua ole. Nukkumaan mennessä kyllä on hätä moneenkin kertaan ja ylös noustessa sitten taas aamusta riippuen joko karkaa heti, tai vasta jonkin ajan kuluttua. Määrät ovat pieniä kerrallaan, mutta karkailu jatkuvaa.

        Tuolla aiemmin mainitsit, että voitaisiin asiasta enemmänkin vaihtaa ajatuksia. Miten tarkoitit?

        Heips!

        Lueskelin viestittelyänne. Minulla on sama vaiva, haittaa urheillessa ja seksin aikana (tosin se ei haittaa minua tai miestä seksuaalisesti, mutta pyykkiä tulee). Olen 37-vuotias nainen,ja nyt ajatellut tehdä kuten sukulaiseni: mennä lääkäriin juttelemaan (gynekologille) ja pyytää lähetettä ehkä leikkaukseen, sellainen on mahdollinen ainakin naisille. Siitä on ollut apua sukulaisilleni.

        Sara


      • Hävettää
        Sara kirjoitti:

        Heips!

        Lueskelin viestittelyänne. Minulla on sama vaiva, haittaa urheillessa ja seksin aikana (tosin se ei haittaa minua tai miestä seksuaalisesti, mutta pyykkiä tulee). Olen 37-vuotias nainen,ja nyt ajatellut tehdä kuten sukulaiseni: mennä lääkäriin juttelemaan (gynekologille) ja pyytää lähetettä ehkä leikkaukseen, sellainen on mahdollinen ainakin naisille. Siitä on ollut apua sukulaisilleni.

        Sara

        Tarkoitatko virtsarakon nostoleikkausta, vai millaista leikkausta?

        Minulle on lääkärin viimeisin viesti ja ilmeisesti samalla myös viimeinen, että "koita pärjäillä".


    • ????

      Puhutaankohan tässä keskustelussa oikeastaan ollenkaan oikeasta IC:stä (Interstitial Cystitis /Interstitielli kystiitti)? IC:ssä seksin harrastaminen on usein kivuliasta toki, mutta noin muuten.... puhutteko kenties jostain muusta sairaudesta!?

      • ap.

        Tuota lyhennettä näytetään käytettävän paikoitellen inkontinenssistakin (incontinence), joten virtsankarkailusta on ollut puhe.
        Näitä sattuu. :)


      • Anonyymi
        ap. kirjoitti:

        Tuota lyhennettä näytetään käytettävän paikoitellen inkontinenssistakin (incontinence), joten virtsankarkailusta on ollut puhe.
        Näitä sattuu. :)

        Meillä taas emännällä virtsan karkailu vähenee kun naidaan kovaa ja useasti,rakko tottuu paineeseen ja kunnon rytkytys ei enää tee pahaa,vaikka kuinka olen painanu ei karkaa,eikä laukeamisen jälkeenkään.
        Kokeilkaapa itse että panee vaan niin unohtuu


    • Anonyymi

      Ei se häiritsisi. Sinulla on oikeus seksielämään siinä missä muillakin. Olen itse suunnilleen samanikäinen mies, jolla on rakkovaivoja.

      Virtsankarkailu kannattaa ottaa puheeksi kumppanin kanssa. Sänkyyn voi laittaa vuoteensuojan, joka imee virtsan paremmin kuin pyyhe. Asia on varmasti arka ja ikävä ottaa esiin, mutta aikuisen ihmisen pitää ymmärtää kumppanin vaivoja, myös rakko-ongelmia.

      Ic:tä voidaan jossain määrin hoitaa interstim-implantilla.ja lääkkeillä. Seksissä rakon alueelle kohdistuva liike ja paine voivat pahenta oireita, mutta asiaan voinee vaikuttaa tyhjentämällä rakon ennen yhdyntää ja mahdollisesti lääkkeilläkin.

      • Anonyymi

        Vaimollani alkoi ic vaivata kohdunpoiston jälkeen,ei se meidän parisuhteeseen ole vaikuttanut,seksielämä tietty ajan saaatossa muutoinkin muuttuu kun ikää tulee.
        Luulempa että kun se oikea kumppani löytyy ei mitkään viat sitä ystävyyttä murra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimollani alkoi ic vaivata kohdunpoiston jälkeen,ei se meidän parisuhteeseen ole vaikuttanut,seksielämä tietty ajan saaatossa muutoinkin muuttuu kun ikää tulee.
        Luulempa että kun se oikea kumppani löytyy ei mitkään viat sitä ystävyyttä murra.

        Sama kävi meillä vaimolla nyt ongelmia kun kohtu poistettu,tosina minua se ei haittaa,ainoastaa nsillon karkailee jos paljon liikkuu,no vaipat on keksitty


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe