Tankakilpa on päättynyt. Tällä kertaa te taas olitte onnistuneet huikean hyvin. Upeita, erinomaisia runoja syntyi suuri joukko. Minulla oli suuri vaikeus valita voittajaa koska tasavertaisia runoja oli mielestäni paljon. Valitsin oman näkemykseni mukaisesti voittajaksi Liisa-iHMeMaaN Tankarunon. Minua kiehtoi tuossa hänen runossaan ilmaisun koukeroisuus ja moni-ilmeikkyys.
Lapsuuden muistot.
lapsuuden muistot
tuoksuillaan täyttää mielen
aistivan kielen
maut tuntee ja näkee
vieden tunteet täyttäen
Toiselle tilalle valitsin Nimim.Kesän tullessa (kuka hän lieneekään) tankarunon:
Ahkerat.
Siinä kulkevat
kierrellen ja kaarrellen
rakennusaineet
heinänkorret neulaset
muurahaisten polulla
Haluaisin antaa tämän todella tasokkaan ja tasaisen kilvan kunniamaininnan seuraavista Tanka runoista asettamatta niitä mihinkään paremmuus järjestykseen:
vanhauneksijan ”pellolle meni”
RosaLiin ”Metsä taas hiljaa..”
Luontomatkailijan ”Kesäaamu”
CannedHeat ”Kauris on kaunis.”
suopursutar ”salattu kauneus”
kaino-vaapukka ”pelottava muisto”
Näiden lueteltujen lisäksi minusta siellä oli vielä monia aivan uskomattoman kivoja Tankoja, olitte nähnyt vaivaa ja olitte onnistuneet hyvin. Kiitos kaikille osallistuneille, tätä kilpaa oli taas kivaa seurata. Ehkäpä ensikerralla onni on niiden puolella jotka eivät nyt voittaneet.
Tankakilvan voittaja on!
43
1481
Vastaukset
Voittaja.
Nyt, mars esiin ja eikun uutta tankaa.
Hyvä oli tuomarointi tälläkin kertaa ja kannustustava kilpailun päällikkö.- jartsev
Ja kaikille muillekin osallistuneille.Kiitos! Unohtui jo onnittelu minulta tuolla alussa.
- Wenla-G
Jartsev tuomarina sai varmasti pähkäillä kiivaammin, kuin minun tarvitsi vuorollani.
Eka tanka on senverran upean moniulotteinen, että se on minun luettava moneen kertaan, ennen kuin se aukenee.
Toka oli taas silmissäni, kuin monesti itsekin tutkittu muurahaisten polku, jossa vilkas, mutta ilmeisen järjestäytynyt muurahaisarmeija vie kokoonsa verraten valtavia kantamuksia. Hieno tanka.
Upeita tuottamuksia kaikki, kiva niitä oli lueskella, ja jännätä, kuka voittaa. Toivottavasti saa kisa jatkua täällä.- jartsev
Tuossa runossa on jotain arvoituksellista rytmiä ja selittämätöntä ajatusta, siksi valitsin sen. Tekijää ei vain näy?
Minun mielestäni täällä pitäisi saada tällaista viatonta kanssakäymistä olla ihmisten välillä. Onhan noita muitakin juttuja joita ei ole heitelty minnekään, vaikka esim. seksikyselyt, niitä on jatkuvasti ja saavat olla vaikka niillekin on oma lokeronsa olemassa.
Voittaja aloittakoon uuden. Jos ei voittaja Maanantaihin mennessä ilmoita itsestään niin toiseksi tullut voi ryhtyä aloitteen tekijäksi.
- Liisa-iHMeMaaN
Päätin käydä vilkaisemassa täällä, että onkohan tuomari ehtinyt....
Ja täällähän odotti mieluisa viesti. , en osaa muuta kuin kiittää.
Palaan myöhemmin uudestaan, mutta nyt on kiirehdittävä töihin.- fe.fa
lämpimät onnittelut ja kiitokset hyvästä ja onnistuneesta tankasta.
- RosaLiiin
Onnea, onnea Liisalle Ihmemaan.
Lapsuuden muistot...
ihan tuo omat muistot...mieleen, kieleen, tunteeseen. - Sinimarjanen
Liisalle sinne Ihmemaahan!
Ne taitavat, jotka osaavat!:) - jartsev
Mieti vain uusi kilpailuaihe ja laita esille. Minusta näyttää että meitä on suurijoukko jotka ollaan tähän pikkukilpaan tykästyneet joko osallistumaan tai lukemaan muiden oivalluksia. Kyllä 50 tankakilpa kuuluu minusta tälle palstalle!
- tammikuun likka
Onnea voittajalle, ken hän lieneekään :)
Tankakilpailuun osallistuneet runot olivat hyviä, mutta yhestä tykkäsin yli muiden ja se oli suopursuttaren "lumottu" aivan "mykistävä", moneen kertaan luin sen.- fe.fa
tammikuun likka :) Elämäni kolme ensimmäistää tankaa kirjoitin, mutta rimakauhu käski vetää ne pois ennen tuomarointia:
lumottu hetki
Kirjoittanut: suopursutar 21.1.2008 klo 21.24
Kesäyön lahja
hirvensarvet koholla
metsästä tullut
pysähtynyt valppaus
kuin mykistävä näky
Se oli 12-vuotiaalle tosi mykistävä kokemus kun elokuisen illan kajossa olin aikeissa mennä puuceehen ja metsän reunassa, peltojen takana, parinsadan metrin päässä seisoi komeasarvinen kookas hirvi ja tuijotti suoraan talolle päin.
Siinä henki pysähtyi ja uljaan otuksen voima suorastaan lumosi. fe.fa kirjoitti:
tammikuun likka :) Elämäni kolme ensimmäistää tankaa kirjoitin, mutta rimakauhu käski vetää ne pois ennen tuomarointia:
lumottu hetki
Kesäyön lahja
hirvensarvet koholla
metsästä tullut
pysähtynyt valppaus
kuin mykistävä näky
Se oli 12-vuotiaalle tosi mykistävä kokemus kun elokuisen illan kajossa olin aikeissa mennä puuceehen ja metsän reunassa, peltojen takana, parinsadan metrin päässä seisoi komeasarvinen kookas hirvi ja tuijotti suoraan talolle päin.
Siinä henki pysähtyi ja uljaan otuksen voima suorastaan lumosi.Aivan ihana.
- tammikuun likka
fe.fa kirjoitti:
lumottu hetki
Kesäyön lahja
hirvensarvet koholla
metsästä tullut
pysähtynyt valppaus
kuin mykistävä näky
Siinä henki pysähtyi ja uljaan otuksen voima suorastaan lumosi.Aivan samantapaisesti "näin" silmieni edessä kesäillan, metsän reunassa ojan takana seisoi hirviperhe, uros tähysi hiljaa seisten sarvet koholla, naaras ja vasa söivät hiukan kauempana pellon reunassa.
En tiedä onko olemassa hirviperhettä vai oliko sattumaa.
Siinä oli pikkulikalle kattomista :) - jartsev
fe.fa kirjoitti:
lumottu hetki
Kesäyön lahja
hirvensarvet koholla
metsästä tullut
pysähtynyt valppaus
kuin mykistävä näky
Siinä henki pysähtyi ja uljaan otuksen voima suorastaan lumosi.Kuten sanoin, taso oli minusta niin hyvä ja tasainen kauttaltaan että oli minusta vaikea nostaa jotkut paremmaksi, mutta kun tämän pelinhenki ja sen suola on löytää voittaja niin tuomarin yksin oikeudella päädyin intuitioon voittajasta.
Suopursuttaren kolme Tankaa olivat minulla harkinnassa, upeita kaikki minusta niin kuin myös "Talven tulo", "enkelitrion," "emw34" kirjoittamat Tankat. Kiitti teille, jatketaan juttua!
- MUTTA mutta
eikö nämä tankahommat kuulu eri palstalle,vaikeaa ottaa kantaa täällä eikä kaikkia kiinnostakaan...
- ehdottomasti
kuuluu 50 palstalle.
Ihmettele ennemin miksi 30 vuotias naikkonen kyselee täällä jatkuvasti ohjeistusta siihen miten saisi vieteltyä 50 ukkomiehiä - Sorry vaan
ehdottomasti kirjoitti:
kuuluu 50 palstalle.
Ihmettele ennemin miksi 30 vuotias naikkonen kyselee täällä jatkuvasti ohjeistusta siihen miten saisi vieteltyä 50 ukkomiehiäTuskin 30wee,kyllä sen ikäiset osaavat keinot,provo täällä kirjoitteleva on
- RosaLiiin
ehdottomasti täällä, tässä ketjussa on mukavaa olla mukana.
Kynnys juuri sopiva, että uskaltaa riiminsä lähetellä.
Eihän täällä kaikki kaikkia kiinnosta muutenkaan. - Wenla-G
ei minuakaan kaikki tämän palstan jutut kiinnosta pätkääkään, mutta ne voin jättää lukematta.
On ihme, jos yksi ajattelua vaativa aihe pitäisi siirtää näkymättömiin.
Pitäisikö aiheet olla mediaseksikkäämpiä, jotta ketjulle oltaisiin suopeampia? - Sinimarjanen
pysykööt tällä palstalla?
Jokaisellahan on itsellä mahdollisuus valita ne aiheet,
joita haluaa lukea, tai niihin osallistua.
Mielestäni tanka on piristävä osio tälle palstalle. - jartsev
Wenla-G kirjoitti:
ei minuakaan kaikki tämän palstan jutut kiinnosta pätkääkään, mutta ne voin jättää lukematta.
On ihme, jos yksi ajattelua vaativa aihe pitäisi siirtää näkymättömiin.
Pitäisikö aiheet olla mediaseksikkäämpiä, jotta ketjulle oltaisiin suopeampia?Aivan samaa ajattelin ja sitäkin että onko tämä tila jotenkin rajallinen että ei fyysisesti sovi;)
Mutta tsemppiä vain niin kauan kuin kannatusta löytyy. Kyllä tämä sopii ja kuuluu viisikymppisille aivan selkeästi. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
pysykööt tällä palstalla?
Jokaisellahan on itsellä mahdollisuus valita ne aiheet,
joita haluaa lukea, tai niihin osallistua.
Mielestäni tanka on piristävä osio tälle palstalle.Ja erilainen näihin tavan omaisiin keskustelun aiheisiin. Sinimarja on osallistunut lukijana ja tsempaajan, se on aivan tarpeellista ja kivaa minusta. Lukijoita varmaan suurinosa muistakin kävijöistä Tankakilvassa.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Ja erilainen näihin tavan omaisiin keskustelun aiheisiin. Sinimarja on osallistunut lukijana ja tsempaajan, se on aivan tarpeellista ja kivaa minusta. Lukijoita varmaan suurinosa muistakin kävijöistä Tankakilvassa.
minä tällä kierroksella,kahdestikkin, mutta harjoitteluahan
tämä minulle on. Nukkumaan menossa jo torstaina
olin, kun yks kaks pätkähti, että kokeilenpa.
On tuossa sinun listalla, se minun kirjoitus
mainittu. (Luontomatkailija) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
minä tällä kierroksella,kahdestikkin, mutta harjoitteluahan
tämä minulle on. Nukkumaan menossa jo torstaina
olin, kun yks kaks pätkähti, että kokeilenpa.
On tuossa sinun listalla, se minun kirjoitus
mainittu. (Luontomatkailija)Harkitsin kovasti "Kesä aamua" voittajaksi! Olivat tosi hyviä molemmat. Nyt oli niin tasaista, että siksi mainitsin joitain tuossa lopuksi.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Harkitsin kovasti "Kesä aamua" voittajaksi! Olivat tosi hyviä molemmat. Nyt oli niin tasaista, että siksi mainitsin joitain tuossa lopuksi.
kohteliaisuudesta! Tämä mun juttu oli ihan
harjottelua. Mielestäni tässä kisassa oli
tosi monta hyvää, kuten nuo voittajat ja
suopursuttarella oli myös hyvä. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
kohteliaisuudesta! Tämä mun juttu oli ihan
harjottelua. Mielestäni tässä kisassa oli
tosi monta hyvää, kuten nuo voittajat ja
suopursuttarella oli myös hyvä.Rehellisesti sanottuna kyllä pohdin sitä, se oli minusta todella hyvä. Suopursuttarella oli samoin. Jos paljastan vaikka ei pitäisi, niin nuo jotka luettelin olivat siinä tasaisessa joukossa josta lopulta ja kipua tuntien tein päätökseni.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna kyllä pohdin sitä, se oli minusta todella hyvä. Suopursuttarella oli samoin. Jos paljastan vaikka ei pitäisi, niin nuo jotka luettelin olivat siinä tasaisessa joukossa josta lopulta ja kipua tuntien tein päätökseni.
hyvä, jos näin. Täytyy katsoa seuraava aihe,
syntyisikö siitä mitään.
Harjoitustahan se on ja ihan kivaa oli sitten
pähkäillä kun alkuun pääsi.:) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
syntyisikö siitä mitään.
pähkäillä kun alkuun pääsi.:)Että ihmiset olivat oppineet ja harjoitelleet, tuli niin tasavertaisia ja hyviä runsaasti että valinta oli vaikea minusta. Hyvin sä salasit sen että osallistuit, en aavistanut ollenkaan. oli siellä munkin pari Tankaa toisten jatkona ja stimulanttina, mutta en tosiaankaan ottanut niitä mihinkään huomioon.
- Wenla-G
jartsev kirjoitti:
Että ihmiset olivat oppineet ja harjoitelleet, tuli niin tasavertaisia ja hyviä runsaasti että valinta oli vaikea minusta. Hyvin sä salasit sen että osallistuit, en aavistanut ollenkaan. oli siellä munkin pari Tankaa toisten jatkona ja stimulanttina, mutta en tosiaankaan ottanut niitä mihinkään huomioon.
että voi hengentuotteensa kirjoittaa nimettömänä on hyvä. Ei voi kukaan väittää, että nikki vaikuttaisi puoleen tai toiseen.
- Wenla-G
Sinimarjanen kirjoitti:
syntyisikö siitä mitään.
pähkäillä kun alkuun pääsi.:)olivat sinunkin tankasi, kävin ne lukemassa. :)
Eikö olekin mukava taivutella sanoja, jotta sopisivat sääntöihin. Itse täyttelin joskus aikoinani ristikoita. Vähän samanmoista harrastetta. - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Että ihmiset olivat oppineet ja harjoitelleet, tuli niin tasavertaisia ja hyviä runsaasti että valinta oli vaikea minusta. Hyvin sä salasit sen että osallistuit, en aavistanut ollenkaan. oli siellä munkin pari Tankaa toisten jatkona ja stimulanttina, mutta en tosiaankaan ottanut niitä mihinkään huomioon.
ensiksi pystynyt keskittymään, työasiat vaan
koko ajan pyöri mielessä. Nukkumaan siinä
mennessä, piti vielä nousta ylös punkasta
ja ruveta kirjoittamaan, kun siinä mieleeni
tuli, että kokeilenpa jos tuosta aiheesta keksisi ja
saisi tavuja ja rivejä sopivasti.
Minulle tuli mieleeni silloin noita lukiessa,
että olisko noista joku sinun kirjoittama.
En tässä muista kyllä, mikä se niistä oli. - jartsev
Wenla-G kirjoitti:
että voi hengentuotteensa kirjoittaa nimettömänä on hyvä. Ei voi kukaan väittää, että nikki vaikuttaisi puoleen tai toiseen.
Sitä toivoin jo alkuun ja monet niin tekivätkin. Saataisi tulla vaikeuksia olla objektiivinen jos tasavertaisista runoista on valittava.
- jartsev
jartsev kirjoitti:
Sitä toivoin jo alkuun ja monet niin tekivätkin. Saataisi tulla vaikeuksia olla objektiivinen jos tasavertaisista runoista on valittava.
täysin rehellinen eikä mikään muu vaikuttanut kuin se mitä oli runoon kirjoitettu, ja vain sekä ainoastaan mun oma intuitio.
- Sinimarjanen
Wenla-G kirjoitti:
olivat sinunkin tankasi, kävin ne lukemassa. :)
Eikö olekin mukava taivutella sanoja, jotta sopisivat sääntöihin. Itse täyttelin joskus aikoinani ristikoita. Vähän samanmoista harrastetta.Kyllä niihin mielenkiintoa tuli.
Minäkin täyttelin ennen noita ristikoita,
mutta nykyisin ei ole tullut niitä tehtyä. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
ensiksi pystynyt keskittymään, työasiat vaan
koko ajan pyöri mielessä. Nukkumaan siinä
mennessä, piti vielä nousta ylös punkasta
ja ruveta kirjoittamaan, kun siinä mieleeni
tuli, että kokeilenpa jos tuosta aiheesta keksisi ja
saisi tavuja ja rivejä sopivasti.
Minulle tuli mieleeni silloin noita lukiessa,
että olisko noista joku sinun kirjoittama.
En tässä muista kyllä, mikä se niistä oli.Mun olivat ne, pupujussi ja etana jutut.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Mun olivat ne, pupujussi ja etana jutut.
muistankin sen pupujussin. Se oli minusta tosi hyvä.
Ajattelinkin, että se on voittajaehdokas.
Se ns. kolahti heti.:) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
muistankin sen pupujussin. Se oli minusta tosi hyvä.
Ajattelinkin, että se on voittajaehdokas.
Se ns. kolahti heti.:)Onhan ne vieläkin siellä. Sen toisen kirjoitin odotellessani kilvan päättymistä. Kivaa niiden kanssa on "pähkäillä," varsinkin kun on vielä sellaista uutuuden viehätystä.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Onhan ne vieläkin siellä. Sen toisen kirjoitin odotellessani kilvan päättymistä. Kivaa niiden kanssa on "pähkäillä," varsinkin kun on vielä sellaista uutuuden viehätystä.
käydä lukemassa uudestaan koko juttu.
Niinpä on. Aivoillekkin vähän "jumppaa".:) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
käydä lukemassa uudestaan koko juttu.
Niinpä on. Aivoillekkin vähän "jumppaa".:)Nukkumaan pitää! Kiitti sinulle. Hyvää yötä! Kauniita unia!
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Nukkumaan pitää! Kiitti sinulle. Hyvää yötä! Kauniita unia!
Töihin meno taas aamulla.
Kiitos Sinulle! Hyvää Yötä ja Kauniita Unia!!!
- Liisa-iHMeMaaN
Suuret Kiitokset vielä kerran
Olen tavallaan alkutaipaleella, täällä sivustoilla kirjoittamisessa sekä (aivan varmasti) tankamaailmassa.
Eli uutta oppimassa.
Laitan uuden kilvan käyntiin .....:D- treia
Miksiköhän avauksesi on siirretty runopalstalle? Vahingossa huomasin sen olevan siellä. Kun onhan muillakin ikäryhmäpalstoilla ikiomat runonurkkansa ym. sen sellaista.
tankailuterveisin treia - Liisa-iHMeMaaN
treia kirjoitti:
Miksiköhän avauksesi on siirretty runopalstalle? Vahingossa huomasin sen olevan siellä. Kun onhan muillakin ikäryhmäpalstoilla ikiomat runonurkkansa ym. sen sellaista.
tankailuterveisin treiaMinä kummastelin tässä juuri kun avasin koneeni, että missä kummassa onkaan viestini.
Pääni jo humisi, että teenkö "haamutehtäviä"
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6252633Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4182076Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H232050JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191616- 691587
Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe651502- 1261272
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka231090Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.191064Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16998