Kesäkuussa

Karhunkierrokselle

Löytyykö naisseuraa karhunkierrokselle kesäkuussa, neljässä päivässä ajattelin kierroksen kiertää. Tuntuisi turvallisemmalta lähteä kaverin kanssa, tässähän ehtisi vielä hyvinkin tutustua ennen kesää. Mielellään ikäluokassa 30-45, itse olen perheellinen tavallinen pohjoissuomalainen nainen

12

1535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsään tahdon mennä nyt

      Hei

      Täällä yksi kiinnostunut - tosin epäileväinen :-)

      Olen 37v nainen Pääkaupunkiseudulta. Miehestäni ei ole vaellusseuraksi, mutta ei hänellä ole myöskään mitään sitä vastaan, että minä välillä kävisin joskus jossain patikoimassa ilman häntä. Ongelmana vain on puute vaeltamisesta kiinnostuneista kavereista.

      Kuntoni on aika hyvä, mutta ei mikään huippu. Olen vaellellut exäni kanssa mm Norjassa ja Karhunkierroksenkin olen kulkenut lähes kokonaan (60 km pohjoisesta etelään) sekä päiväretkillä Nuuksiosa. Karhunkierroksen maisemat ovat niin hienot, että sinne voisin lähteä mielellään uudestaanikin, varsinkin jos aloittaisi Rukalta pohjoiseen, niin saisin uusia maisemiakin.

      Epäilyttää kuitenkin se, millä todennäköisyydellä kemiat toimivat vieraan ihmisen kanssa, kun vaellusolosuhteissa ollaan kuitenkin aika tiiviisti yhdessä. Itse tulen kyllä hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa, mutta on silti tosiasia, että joidenkin persoonallisuudet sopivat peremmin yhteen kiuin toisten. Tätä asiaa helpottaisi ehkä se, jos saisi kasaan pienen porukan. Löytyisiköhän kiinnostuneita enemmän?

      Mikä sinun vaelluskokemuksesi on? Millainen ihminen olet? Mistä muusta olet kiinnostunut kuin vaeltamisesta? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Miksi et lähde perheesi kanssa? Olisi kiva tietää sinusta lisää.

      • karhunkierrokselle

        Hyvä on hieman epäillä, olet oikeassa että vieraan ihmisen kanssa monta päivää voi olla mielenkiintoinen kokemus, sekä hyvässä että pahassa. Kaikkien kanssa ei voi tulla toimeen.
        Vastauksia kysymyksiisi: Olen kahden lapsen äiti, molemmat muuttaneet jo pois kotoa (tuli tehtyä nuorena) mieheni kanssa olemme metsässä liikkuneet paljonkin, hänen mukaan lähtemiseen tälle reissulle on joitain syitä joita en tähän julkisesti viitsi laittaa.
        Noin pitkällä vaelluksella en ole ennen ollut, olemme metsässä liikkuneet lähinnä päivä reissuja. Muuten luonnossa olen kyllä ollut ja teltan saan pystyyn kuin myös tulen nuotioon.
        Tulen hyvin toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, olen asiakaspalvelu työssä, työkavereina sekä miehiä että naisia, ala ehkä hieman miehinen. Ihmisenä olen määrätietoinen, laitan tavoitteita joihin pyrin, toisinaan riman korkeallekin jotta on haastetta pyrkimyksille.
        Olen innostunut liikunnasta, käyn salilla pari kertaa viikossa, lenkkeilen sauvakävellen tai juosten. Kunto on siltä osin kohdillaan. Viihdyn ystävien ja perheen seurassa, en ole innokas ravintola tai baari ihminen.
        Ärsyyntyminen,hyvä kysymys. En voi sietää ihmisiä jotka pettävät lupauksensa tai esittävät jotain jota eivät oikeasti ole. Jos ajattelee vaellus tilannetta niin voisin ärsyyntyä jos porukassa joku ottaisi liian johtavan roolin, ei mentäisi sovittujen asioiden mukaan.
        Porukan kerääminen kuulostaa hyvältä ajatukselta, se voisi olla hauska tapa tutustua ihmisiin.


      • metsään tahdon mennä nyt
        karhunkierrokselle kirjoitti:

        Hyvä on hieman epäillä, olet oikeassa että vieraan ihmisen kanssa monta päivää voi olla mielenkiintoinen kokemus, sekä hyvässä että pahassa. Kaikkien kanssa ei voi tulla toimeen.
        Vastauksia kysymyksiisi: Olen kahden lapsen äiti, molemmat muuttaneet jo pois kotoa (tuli tehtyä nuorena) mieheni kanssa olemme metsässä liikkuneet paljonkin, hänen mukaan lähtemiseen tälle reissulle on joitain syitä joita en tähän julkisesti viitsi laittaa.
        Noin pitkällä vaelluksella en ole ennen ollut, olemme metsässä liikkuneet lähinnä päivä reissuja. Muuten luonnossa olen kyllä ollut ja teltan saan pystyyn kuin myös tulen nuotioon.
        Tulen hyvin toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, olen asiakaspalvelu työssä, työkavereina sekä miehiä että naisia, ala ehkä hieman miehinen. Ihmisenä olen määrätietoinen, laitan tavoitteita joihin pyrin, toisinaan riman korkeallekin jotta on haastetta pyrkimyksille.
        Olen innostunut liikunnasta, käyn salilla pari kertaa viikossa, lenkkeilen sauvakävellen tai juosten. Kunto on siltä osin kohdillaan. Viihdyn ystävien ja perheen seurassa, en ole innokas ravintola tai baari ihminen.
        Ärsyyntyminen,hyvä kysymys. En voi sietää ihmisiä jotka pettävät lupauksensa tai esittävät jotain jota eivät oikeasti ole. Jos ajattelee vaellus tilannetta niin voisin ärsyyntyä jos porukassa joku ottaisi liian johtavan roolin, ei mentäisi sovittujen asioiden mukaan.
        Porukan kerääminen kuulostaa hyvältä ajatukselta, se voisi olla hauska tapa tutustua ihmisiin.

        Kivaa että vastailit! En ehdi just nyt kirjoittaa lisää mutta palaan asiaan ehkä huomenna. Toivottavasti muitakin kiinnostuneita ilmaantuisi tänne.


      • nainen27
        metsään tahdon mennä nyt kirjoitti:

        Kivaa että vastailit! En ehdi just nyt kirjoittaa lisää mutta palaan asiaan ehkä huomenna. Toivottavasti muitakin kiinnostuneita ilmaantuisi tänne.

        yksi kiinnostunut lisää. Minullakin on ongelmana juuri ollut retkeilystä kiinnostuneen seuran löytäminen.

        Olen 27-v, eronnut nainen, ei ole lapsia. Minua ärsyttää eniten asenneongelmaiset (negatiivinen asenne asiaan mihin tahansa), huonosti käyttäytyvät ja toisia huomioimattomat ihmiset. Muuten olen pääsääntöisesti varsin joviaali ;).


    • sanoisin..

      kannattaako vieraan ihmisen kanssa lähteä 4-5ksi päiväksi maastoon? Suosittelen että kokeilette, jos mahdollista, yhtenä päivänä hieman minkä tasoisia olette. Voin kertoa että se on TUSKAA jos on huomattavasti eri tahti. Mutta kuten kaikessa, tässä elämässä, meitä on moneksi. Itse käyn vaelluksilla yksin. Mutta esim.karhunkierroksella vaikka olisit yksin niin et ole yksinäinen koska siellä väkeä riittää. Hienoja kohtaamisia!

      Mutta toivotan teille, ja kaikille vaellusnaisille oikein hyviä reissuja! Tapaamisiin maastossa!

      • karhunkierrokselle

        Ihan tuntemattoman kanssa ei varmaan kannata lähteä reissuun, yhdellä ulkomaanmatkalla olen ollut "ei tutun" kanssa ja eipä meillä yhteistä säveltä löytynyt. Mutta kuten jo viestiketjun alussa mainitsin niin tässähän ehtii hyvin tutustua ennen kesää ja vaellusta. Kaikki ystävät ja kaverisuhteetkin ovat alkaneet tutustumisest. Eiks vain ?


    • kauris60

      Kovasti tekisi mieleni lähteä kiertämään iso karhunkierros, kun viime kesänä kiersin itsekseni sen lyhyemmän reitin, ja olihan se upeaa. Harrastan eräretkeilyä ja kalastusta, telttailen ja laavustelen mielelläni. Liikun monipuolisesti olosuhteiden mukaan sisällä ja ulkona. Olen perheellinen 2:n täysi-ikäisen lapsen emo täältä Etelä-Savosta.Ikää on kertynyt lähemmäksi puoli vuosisataa, mutta se ei kulkemista vielä haittaa, luonteeltani olen sopeutuvainen, lievästi erakkoluonne. Mielestäni sopiva määrä tuommoiselle pienelle retkelle olisi
      3-4 hlö:ä.

      • sopeutuja

        Löytyisikö tästä porukasta retkeilyseuraa Norjaa kiertämään ja katselemaan upeita maisemia ja nähtävyyksiä. Olen 50 nainen Etelä Suomesta ja ihastunut Norjan luontoon, käyn kerran pari kesässä ja mieluiten vuononorjan maisemissa.Telttamajoitus sopii minulle oikein hyvin mutta voihan mökkimajoitusta huonon kelin sattuessa harkita. Jos joku kiinnostui niin ilmoitelkaa, katsotaan jos matkaan taas pääsisi ja uusia ystäviä löytyisi


      • kauris60

        Paljon tuntuu olevan halukkaita vaellusretkelle, mitenkäs on sen toteutuksen laita, vai onko jo joku ryhmä sopinut lähdöstä. Minä voisin liittyä mukaan, jos sopii??


    • Karhunkierrokselle

      Täällä mahdollisesti yksi halukas lisää. :) Hämeessä asun ja ikää vasta 19, vaelluskokemusta kertynyt jonkin verran mutta ei vielä lähellekään tarpeeksi, varsinkaan monen päivän reissuista. Hieman epäilyttää muakin vieraiden seurassa pärjäileminen mutta yksin lähteminen ei kyllä tule vielä tällä kokemuksella kysymykseen. Eiköhän me kuitenkin toimeen tulla jos jonkin verran tutustumaan ehdittäisiin. :)

    • Tamperelainen patikoia

      Olen myös 19-vuotias luonosta ja patikoinnista kiinnostunut nainen Tampereelta. Pienenä kuljin isäni kanssa paljon metsässä marjassa ja sienessä ja siitä on lähtenyt kiinnostus luontoon. Pitkiä reissuja en ole tehnyt juuri seuran puutteen vuoksi. Päivä reissuja ja pelkkiä yöpymisiä on kertynyt jonkin verran. Tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa, mutta luonteeltani olen ujo ja aika hiljainen, ennen kuin kunnolla pääsee tutustumaan. Viihdyn hyvin ikäisiäni vanhemmassa seurassa. Olen jo useamman vuoden suunnitellut ja haaveillut patikoinnista ja Karhunkierros on ollut harkinnan alla, ajatukseksi on tuo vaan aina jäänyt. Näin kokemattomana kuin ei uskalla, eikä kannatakaan lähteä yksin päivien vaelllukselle.

    • Helsingistä

      Hei!
      Täällä ilmoittautuu yksi asiasta kiinnostunut. Olen 26- vuotias nainen Helsingistä ja vaeltaminen ja Karhunkierros on aina kiinnostanut minua. Pidän myöskin pienen porukan kasaamista hyvänä ideana. Minunkin ongelmani on se, että samanhenkistä seuraa on vaikea löytää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe