Seuraava koirani Etelävenäjän-paimenkoira

Japi52

Hei..
Olen ajatellut ostaa suraavan koirani Etelävenäjän-paimenkoiran..
Jotekin olen kiinostunut tälläisestä rodusta siinä on haastetta saada siitä yhteiskunta kelpoinen.
Vaikka on ollut lehdissä tästä rodusta negatiivisia kirjoituksia..
Tällä hetkellä minulla on Kaukasianpaimenkoira ja hyvin on mennyt ei mitään ongelmia...

14

2995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuddrt

onkin paljon parempi. ja fiksumpi :) mulla ollu kummatkin ihan vanhuuteen asti. kyllä se kaukkari oli mukavempi. saattaa johtua luonteestakin

• Terrinjeri

Keskustelin kerran Virossa näyttelymatkalla ko. rodun kasvattajan kanssa. Hän sanoi, että rotu on todella vaativa, sen kanssa eläminen on kuin löisi päätään tiiliseinään 24 h vuorokaudessa. Venäjälläkin etelä-venäjänpaimenkoiralla on todella vaikean koiran maine, kaukkarit ja keskarit ovat ihan "nössöjä" ko. rotuun verrattuna. Rodun ulkomuoto antaa aivan väärän käsityksen. Tämä koira tarvitsee sellaisia työtehtäviä, joita tästä maasta ei löydy. Sen vuoksi tällaisen koiran hankintaa harkitseva haluaa vain "egolleen" jatkeen, muuta selitystä tai syytä hankkia tällainen koira en voi keksiä. Valitettavan monet tämän rotuiset joudutaan ennemmin tai myöhemmin lopettamaan ilman omaa syytään, kun ovat joutuneet vääränlaisiin käsiin ja sopimattomaan elinympäristöön.

• ämmy
        Terrinjeri kirjoitti:

Keskustelin kerran Virossa näyttelymatkalla ko. rodun kasvattajan kanssa. Hän sanoi, että rotu on todella vaativa, sen kanssa eläminen on kuin löisi päätään tiiliseinään 24 h vuorokaudessa. Venäjälläkin etelä-venäjänpaimenkoiralla on todella vaikean koiran maine, kaukkarit ja keskarit ovat ihan "nössöjä" ko. rotuun verrattuna. Rodun ulkomuoto antaa aivan väärän käsityksen. Tämä koira tarvitsee sellaisia työtehtäviä, joita tästä maasta ei löydy. Sen vuoksi tällaisen koiran hankintaa harkitseva haluaa vain "egolleen" jatkeen, muuta selitystä tai syytä hankkia tällainen koira en voi keksiä. Valitettavan monet tämän rotuiset joudutaan ennemmin tai myöhemmin lopettamaan ilman omaa syytään, kun ovat joutuneet vääränlaisiin käsiin ja sopimattomaan elinympäristöön.

sinähän se varsinainen tietäjä olet...

• löytyy
        ämmy kirjoitti:

sinähän se varsinainen tietäjä olet...

juttua etelävenäläisistä www.yoozhak.fi

• rodondo

Pelkän vaikean luonteen vuoksi suurta työtä vaatii turkki. Turkki takkuuntuu herkästi ja sen selvittäminen vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Täytyy muistaa että huopaantunut turkki ei pidä lämpöä talvella ja kesällä saattaa hotspotit olla riesana. Kaukkari on luonteeltaan hyvin samantapainen, mutta helpommalla turkilla varustettu, eli jos turkinhoito ei kiinnosta niin suosittelen pysymään kaukkarissa/keskarissa. :)

• yoozhakin KIK3

Moikka, Mistä päin olet? Jos läheltä turkua/hesaa/trettä, niin tervetuloa katsomaan etskuja :)
      Voin pyytää meille omien lisäksi muutamia ystävieni etskuja niin näet erityylisiä Livenä :)

Älä usko puheita, niitä aina liioitellaa, onhan etskut kovia,mutta ei voida puhua pahemmista kuin kaukkarit/keskarit.. Turkki on vaativa, etenkin pennusta-nuoreksi kasvaessa :)

Laita meiliä jos kiinnostaa Kirci1ATluukku. com

• Japi52

Niin olen toteuttanut haaveeni ja ostanut Etelävenäjänpaimenkoiran..
        On hyvin oppivainen seueraa miuta menempäs nihin tahansa.
        Olen liikkunut hänenkanssaan isoissa paikoissa missä on paljon ihmisiä..Että totuu ihmisiin??
        Mua ei kiinosta näyttelyt olen ostanut itselleni seuralaisen jonka kanssa on kiva liikkua luonossa!!Puheet ovat puheita ja mä teen niin kuin itse parhaaksi nään,
        Mutta siitäkin huolimatta kaikki koirat ovat ihanija kun vain niitä oikein kohdellaan..

• rodondo
        Japi52 kirjoitti:

Niin olen toteuttanut haaveeni ja ostanut Etelävenäjänpaimenkoiran..
        On hyvin oppivainen seueraa miuta menempäs nihin tahansa.
        Olen liikkunut hänenkanssaan isoissa paikoissa missä on paljon ihmisiä..Että totuu ihmisiin??
        Mua ei kiinosta näyttelyt olen ostanut itselleni seuralaisen jonka kanssa on kiva liikkua luonossa!!Puheet ovat puheita ja mä teen niin kuin itse parhaaksi nään,
        Mutta siitäkin huolimatta kaikki koirat ovat ihanija kun vain niitä oikein kohdellaan..

Onnea vaan hankinnasta. :) Saako udella mistä päin evp:n hankit?

• Japi52
        rodondo kirjoitti:

Onnea vaan hankinnasta. :) Saako udella mistä päin evp:n hankit?

Se on Lappeenrannasta

• rodondo
        Japi52 kirjoitti:

Se on Lappeenrannasta

Eli BB:n koiria. :)

Tervetuloa vaan palstailemaan tuonne Yoozhakille. Sieltä löytyy enemmänkin noita BB:n koiruuksia, aikaisemmistakin pentueista.

• CCCCP
        rodondo kirjoitti:

Eli BB:n koiria. :)

Tervetuloa vaan palstailemaan tuonne Yoozhakille. Sieltä löytyy enemmänkin noita BB:n koiruuksia, aikaisemmistakin pentueista.

Onnea, taitaa yoozhakista löytyä muitakin sukulaisia penikalle....

• Japi52

Juu koirani kasvaa nopiasti ja oppii uusija juttuja on hyvin oppivainen,
      Täytyy sanoa ettei mennyt rahat hukkaan kun ostin Etelävenäjänpaimenk...
      Kuvi on Maripozasta netlog.com nimi merkilla Japi_54 että siellä voi katsella kuvija..Rupiaa olemaan jo vatimis verissä varsinkin kun kuulee yöllä melua niin heti on murisemassa..

• ....

Näin koirasi veljen, iso kaveri siitä tulee ja puolustava.
        Miten sun koira suhtautuu vieraisiin ihmisiin entä koiriin?

• mie76

Itselläni on 8 ja puol kuukautinen kaukkari/etelänvenäjänpaimenkoiran risteytys narttu, erittäin omapäinen, mutta rakastavaomaa perhettään kohtaan, jästipää kautta aikojen. uusin tulokas on 10vk. ikäinen etelänvenakko puhdas rottuinen urokki, ja jo nyt näkee, että sisua ei tältä kaverilta puutu, kuten ei myöskään rohkeutta, ja kuinka eto pentu osaa tula luokse niinvinkeästi heiluen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3720
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2916
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      173
      2898
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2401
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      361
      2162
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1860
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1555
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      28
      1380
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1378
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1342
    Aihe