eli missä on r ääntymäpaikka ja miten kielen kanssa pitää toimia että saa aikaan r äänteen.
KERTOKAA VASTAUS ILMAN HEVOSENPASKAA!
Kiitos.
Vähän r vikanen..kysymys
5
1980
Vastaukset
- +++
R-vian korjaaminen aloitetaan sillä, että opetetaan lapsi sanomaan R:n paikalle D. Ja sitten opetetaan dn, ja siitä sitten kieli tärisemään.
- ä+3
Meillä vajaa 5 vuotiaan pojan kanssa tehdään pieniä R-harjoituksia kotona,-tai siis d-harjoituksia aluksi,odotellessa pääsyä puheterapeutille.
Kielen "paikka" on vähän tuossa yläetu hampaiden takana...
mutta todellakin ensin opetellaan D-kieltä
Podkkana jne...
den den den jne...harjoituksia ennenkuin käydään ärrän kimppuun :) - sukurasite
hammastikku etuhampaan väliin.peilin edessä d s r
puheopetukseen saa neuvolasta varmaan lähetteen,eikä sitten maksa kun matkat ja nekin vois kelalta kysyä.nekin tulee ilmaiset.eli kannattaa sijoittaa puheeseen - niin just
Eiköhän se r kirjain tule sieltä ilman d harjoituksia ainakin meillä tuli kun sanoin 5.v likalle että sano ärrän kierrän orren ympäri ässän pistän taskuun. Itse en huolestunut vaikka likka oppi r kirjaimen vajaa 6.v kyllä se sieltä tulee ajallaan ja onhan niitä r vikaisiakin...
- suomen kielessä
on etuhampaiden takana. Kieli viedään etuhampaiden taakse ja tehdään täryttelevää ääntä... Suomessa on ns. täry-r. Esim. ranskan ja englannin kielessähän hiukka eri r. Tosiaan d:n kautta olen itse oppinut, ensin ädr ädr. ja sitten d jotenkin jää pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1741182
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?45619Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä301554Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t225538- 51519
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502