Eilisen tein yhtä tehtävää, joka oli mulla sähköpostissa tallessa, ku olin tehny sitä aiemmin eri paikassa. Se avautu normaalisti wordille, ja aloin vääntämään sitä ja tein monta tuntia. En kertaakaan tallentanu sitä nimellä, tallensin vaan suoraan sinne mihin se oli tallennettu, ku olin aiemmin sillä nimellä tallentanu omalle koneelle alkuvedoksen siitä. Nyt ku yritän avata niin onki kaks eri versioo, se alkuvedos josta ei oo mitään iloa, ja sen toinen tehty versio, mutta se ei avaudu!! Tulee vaan viesti: virhe avattaessa tiedostoa. Tarkista asiakirjan tai aseman käyttöoikeudet, tarkista että vapaata muistitilaa on riittävästi, avaa tiedosto tekstinpalautustyökalun avulla. Onko niin että eilinen raataminen meni ihan hukkaan??:( En kestä... Enkä tiiä mistä löytyy tekstinpalautustyökalu että vois sitä yrittää. Oisin NIIIIIN onnellinen jos saisin sen takas! Tehtävällä on kiire, mutta toivon että joku viisas näillä palstoilla pyöris ja osais kertoo että onko vaan alotettava alusta.... plääh, ärsyttää!
Suurkiitos jos apua löytyy!
Apua eikö se tallentunutkaan mihinkään??
4
2179
Vastaukset
- Minne wordisi
Tallettaa tiedostot. Ei varmastikaan sinun sähköpostiisi!
- juhakorkeapudas
Sähköpostiviestistä avattu Word dokumentti tekee tallennukset käyttäjän väliaikaistiedostojen kansioon. Se sijaitse käyttöjärjestelmästä riippuen hieman eri paikoissa.
Jos viestistä avattuun tiedostoon tekee muutoksia ja sen tallentaa ja sulkee, häviävät muutokset kun tiedoston avaa viestistä uudelleen.
Kehoittaisin sinua omaksumaan jonkin toisen tavan tiedostojen käsittelyyn.
Tallenna tiedosto uudelleen jonnekin toiseen hakemistoon ja siirrä se sitten sieltä, muutoksien jälkeen, uuteen viestiin, jos tiedostoa on pakko siirrellä sähköpostiviesteissä.
Muistitikut ovat nykyään niin halpoja, että sellainen kannattaa hankkia, pääsee samalla jatkuvasta sähköpostirumbasta eroon.
Jos tiedät mihin kansioon tiedosto on tallentunut ja löydät itse tiedoston, voit koittaa avata sitä pelkällä muistiolla. Se tuo yleensä näkyviin ainakin asiakirjan tekstin, muotoiluillahan ei ole niin paljoa merkistystä.- eitästäselviä
Kiitos vastauksesta!
Mitenköhän pelkällä muistiolla avaaminen tarkottaa? Ei aavistustakaan missä on mun väliaikaistiedostojen kansio. En yleensä ikinä siirtele sähköpostin avulla mitään, käytän muistitikkua, mutta jostain syystä aattelin viimeks että siirrän sähköpostiin vaan ku olin samalla sähköpostissa, muistitikun kaivaminen laukusta tuntu varmaan liian työläältä :)
Tiiän vaan sen verran että se tallennuspolku on tämmönen ihmeellinen, enkä koneelta löydä mistään tommosta:
C:\DOCUME~1\ja sitte on mun etunimi ja sukunimen eka kirjain ja taas ~1... nyt tota polkuakaan ei näköjään enää näy missään..
Täytyy kai luovuttaa :( - juhakorkeapudas
eitästäselviä kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Mitenköhän pelkällä muistiolla avaaminen tarkottaa? Ei aavistustakaan missä on mun väliaikaistiedostojen kansio. En yleensä ikinä siirtele sähköpostin avulla mitään, käytän muistitikkua, mutta jostain syystä aattelin viimeks että siirrän sähköpostiin vaan ku olin samalla sähköpostissa, muistitikun kaivaminen laukusta tuntu varmaan liian työläältä :)
Tiiän vaan sen verran että se tallennuspolku on tämmönen ihmeellinen, enkä koneelta löydä mistään tommosta:
C:\DOCUME~1\ja sitte on mun etunimi ja sukunimen eka kirjain ja taas ~1... nyt tota polkuakaan ei näköjään enää näy missään..
Täytyy kai luovuttaa :(Käynnistä -> Suorita -> notepad.exe [enter]
File -> Open... -> [tiedoston nimi] -> Open
Jos et löydä kyseisestä kansiosta mitään tai koko kansiota ei löydy, on tiedosto mitä ilemisemmin menetetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693