onko teillä hyvät immeiset työpaikanvaihdosta näin kypsemmällä iällä?
Kannattiko?
Entä opiskelu?
työpaikanvaihdos
50
1468
Vastaukset
- 57wee
En sairauden vuoksi jaksa entisessä työssä,nyt vaihtuu myös työnantaja eli muuttuu yksityiseksi,en tiedä mitä tapahtuu
- osaat
ammattisi, vaihda työtä tai työpaikkaa jos se tuntuu paremmalta. Vanhemmilla työntekijöillä on paljon annettavaa, mutta vain jos osaa antaa omaa pääomaansa saa vastalahjaksi uusia ajatuksia ja ne yhdessä tekevät työntekijästä ylivertaisen.
vaikken ihan oma-aloitteisesti puuhaan ryhtynytkään vaan siksi, että työpaikkani (taas kerran) katosi altani.
Yhtään entistä työpaikkaani ei olekaan enää olemassa ja vaihtamisesta on kertynyt kokemusta vuosien varrella. Tällä kertaa pysähdyin hetkeksi miettimään, mitä ihan oikeasti haluaisin tehdä, ja olen tosi tyytyväineen suunnanmuutokseen.
Olen myös ehtinyt opiskella monenmoista vuosien varrella, useimmiten sellaista mitä olen työni kannalta pitänyt tarpeellisena tai ainakin hyödyllisenä. Nyt päätin ryhtyä opiskelemaan vain sellaisia asioita, jotka oikeasti kiinnostavat minua. Jatkan nuorena aloittamiani opintoja ja luulen sillä alueella riittävän tekemistä vaikka loppuiäkseni.
Tiedän useampiakin esimerkkejä iäkkäämmistä ammatinvaihtajista, jotka ovat saaneet tilaisuuden pohtia mitä haluavat, kun ei enää tarvitse ajatella mistä saisi eniten rahaa. Suosittelen lämpimästi, ennenkuin on liian myöhäistä. Toteuta omia unelmiasi, yritä ainakin. ;))- mikhaildenisov
viimeks 45 vuotiaana,silloin sai jopa valita,
55-liian myöhästä!- olen opiskelemassa lisää
omassa ammatissani,uutta tutkintoa oikein...ja jo kysellään,milloin valmistun! Se on kuule ihan itysetä kiinni!
- Sorry vaan
olen opiskelemassa lisää kirjoitti:
omassa ammatissani,uutta tutkintoa oikein...ja jo kysellään,milloin valmistun! Se on kuule ihan itysetä kiinni!
Ei kaikilla ole lukupäätä eikä varsinkaan enää opiskelutekniikkaa yli 55-vuotiaana,ei myöskään mahdollisuuksia,riippuu asuinpaikkakunnasta
- tutkinnolla
olen opiskelemassa lisää kirjoitti:
enään haudassa tekee?
Meitä 50 ihmisiä varsinkin naisia, on parjattu muutenkin nuorempien taholta kautta aikojen. tutkinnolla kirjoitti:
enään haudassa tekee?
Meitä 50 ihmisiä varsinkin naisia, on parjattu muutenkin nuorempien taholta kautta aikojen.Jos omalla alallaan haluaisi esim. jonkin keskiasteen tutkinnon suorittaa, sen voi parhaassa tapauksessa suorittaa varsin nopeasti näyttötutkintona tai vaikka nollapisteestä aloittaen kolmessa vuodessa. Monella alalla on varttuneemmille luotu uusia "oikoteitä" tutkintojen suorittamiseen.
Mielestäni terve 50-vuotias voi käyttää vielä edessä olevat 10-15 vuotta työelämässä paremminkin kuin tyytymättömänä eläkkeelle tai jopa sinne hautaan pääsemistä odottaen. Opiskeleminen pitää aivotkin vireänä ja moni jatkaa pelkästä mielenkiinnosta opiskelua vielä eläkeiässäkin.
Minusta naisten pahimmat "parjaajat" löytyvät usein samanikäisten kateellisten "siskojen" joukosta. Muut osoittavat mieluummin arvostustaan.
Kannustaisin jokaista tekemään sellaisia asioita, kuin itsestä oikealta tuntuu ja olemaan piittaamatta "niitten kateellisten parjaavien" mielipiteistä.;))- HEHHEHHEEE
optimisti-orvokki kirjoitti:
Jos omalla alallaan haluaisi esim. jonkin keskiasteen tutkinnon suorittaa, sen voi parhaassa tapauksessa suorittaa varsin nopeasti näyttötutkintona tai vaikka nollapisteestä aloittaen kolmessa vuodessa. Monella alalla on varttuneemmille luotu uusia "oikoteitä" tutkintojen suorittamiseen.
Mielestäni terve 50-vuotias voi käyttää vielä edessä olevat 10-15 vuotta työelämässä paremminkin kuin tyytymättömänä eläkkeelle tai jopa sinne hautaan pääsemistä odottaen. Opiskeleminen pitää aivotkin vireänä ja moni jatkaa pelkästä mielenkiinnosta opiskelua vielä eläkeiässäkin.
Minusta naisten pahimmat "parjaajat" löytyvät usein samanikäisten kateellisten "siskojen" joukosta. Muut osoittavat mieluummin arvostustaan.
Kannustaisin jokaista tekemään sellaisia asioita, kuin itsestä oikealta tuntuu ja olemaan piittaamatta "niitten kateellisten parjaavien" mielipiteistä.;))Kovin ihanteellista,minkä tutkinnon luulet 55 puolisairas hitsari,aikoinaan 6 luokkaa kansakoulua käynyt pystyy suorittamaan ja miten se auttaa hänen työtilanteeseensa;D
Eihän Suomessa enää nuoremmatkaan saa muita kuin pätkätöitä:))) - tutiseva vanhus vielä ole
tutkinnolla kirjoitti:
enään haudassa tekee?
Meitä 50 ihmisiä varsinkin naisia, on parjattu muutenkin nuorempien taholta kautta aikojen.rapiat viiskymppinen! Se on kuule omasta asenteesta kiinni!
Ja opiskella voi netin kautta vaikka missä!
Luonteen heikkoutta! - HTZA
HEHHEHHEEE kirjoitti:
Kovin ihanteellista,minkä tutkinnon luulet 55 puolisairas hitsari,aikoinaan 6 luokkaa kansakoulua käynyt pystyy suorittamaan ja miten se auttaa hänen työtilanteeseensa;D
Eihän Suomessa enää nuoremmatkaan saa muita kuin pätkätöitä:)))ja ilman työtä?
Ei muuta kun kompostiin. - koulunkäyntiavustajan
HEHHEHHEEE kirjoitti:
Kovin ihanteellista,minkä tutkinnon luulet 55 puolisairas hitsari,aikoinaan 6 luokkaa kansakoulua käynyt pystyy suorittamaan ja miten se auttaa hänen työtilanteeseensa;D
Eihän Suomessa enää nuoremmatkaan saa muita kuin pätkätöitä:)))tutkinto! Sinne vaan,kersojen sekaan heilumaan...ne on hauskoja!
- Naurettavaa
tutiseva vanhus vielä ole kirjoitti:
rapiat viiskymppinen! Se on kuule omasta asenteesta kiinni!
Ja opiskella voi netin kautta vaikka missä!
Luonteen heikkoutta!Kuinka 55 joka on korkeintaan käynyt kansakoulun muka yhtäkkiä netissä opiskelee uuteen ammattiin;DD
Ja mistä pohjoisessa asuva työtön jolla on talovelkaa eikä saa taloa myytyä saa muka sen jälkeen töitä kun "valmistuu" vajaat kuuskymppisenä??? - miehen joka
Sorry vaan kirjoitti:
Ei kaikilla ole lukupäätä eikä varsinkaan enää opiskelutekniikkaa yli 55-vuotiaana,ei myöskään mahdollisuuksia,riippuu asuinpaikkakunnasta
vaihtoi alaa opiskelemalla ja valmistui 57 vuotiaana. Kysyin että kannattiko, kun eläkeikä häämöttää, niin hän vastasi että kyllä kannatti ja on nyt uudella alallaan töissä!
- Sorry vaan
miehen joka kirjoitti:
vaihtoi alaa opiskelemalla ja valmistui 57 vuotiaana. Kysyin että kannattiko, kun eläkeikä häämöttää, niin hän vastasi että kyllä kannatti ja on nyt uudella alallaan töissä!
Hän oli todennäköisesti jo hyvinkoulutettu aikaisemminkin sekä asui Etelä-Suomessa
- pohjoisessa?
Naurettavaa kirjoitti:
Kuinka 55 joka on korkeintaan käynyt kansakoulun muka yhtäkkiä netissä opiskelee uuteen ammattiin;DD
Ja mistä pohjoisessa asuva työtön jolla on talovelkaa eikä saa taloa myytyä saa muka sen jälkeen töitä kun "valmistuu" vajaat kuuskymppisenä???minä en ainakaan osaa päätellä missä tuo nimimerkitön asuu. Onko sulla kristallipallo siellä?
Ei sitä välttämättä tarvitse netissä opiskellakkaan, onhan noita oppilaitoksia joka kaupungissa missä opiskella. Miks se talo pitäis myydä? Aika moneen ammattiin otetaan vielä kuuskymppisiäkin, jos on pulaa huolellisesta työntekijästä. - laiskimukset
Naurettavaa kirjoitti:
Kuinka 55 joka on korkeintaan käynyt kansakoulun muka yhtäkkiä netissä opiskelee uuteen ammattiin;DD
Ja mistä pohjoisessa asuva työtön jolla on talovelkaa eikä saa taloa myytyä saa muka sen jälkeen töitä kun "valmistuu" vajaat kuuskymppisenä???levittävät persettään kotona kuuskymppisinä, ahkerat tekevät töitä vielä siinäkin iässä melkein seitsenkymppisiksi asti.
- Selväpä se
pohjoisessa? kirjoitti:
minä en ainakaan osaa päätellä missä tuo nimimerkitön asuu. Onko sulla kristallipallo siellä?
Ei sitä välttämättä tarvitse netissä opiskellakkaan, onhan noita oppilaitoksia joka kaupungissa missä opiskella. Miks se talo pitäis myydä? Aika moneen ammattiin otetaan vielä kuuskymppisiäkin, jos on pulaa huolellisesta työntekijästä.Tuskin on työvoimapulaa Lapissa ja muualle ei voi muuttaa,sitäpaitsi ei kaikilla 55 äijillä ole lukupäätä:)))
- Naurettavaa
laiskimukset kirjoitti:
levittävät persettään kotona kuuskymppisinä, ahkerat tekevät töitä vielä siinäkin iässä melkein seitsenkymppisiksi asti.
Puhun nyt yleisesti eli siitä kuinka monella 55 työttömällä suomalaisella on realistiset mahdollisuudet opiskella uuteen ammattiin ja saada sen jälkeen töitä,oletko sattumalta tietoinen siitä että Suomessa on nuoria ja hyvinkoulutettujakin työttömiä satoja tuhansia??
- samanlaiset
Naurettavaa kirjoitti:
Puhun nyt yleisesti eli siitä kuinka monella 55 työttömällä suomalaisella on realistiset mahdollisuudet opiskella uuteen ammattiin ja saada sen jälkeen töitä,oletko sattumalta tietoinen siitä että Suomessa on nuoria ja hyvinkoulutettujakin työttömiä satoja tuhansia??
mahdollisuudet opiskella uudelle alalle, se on vain asenteista kiinni, että haluaako? Ja olen tietoinen tuosta viimeisestäkin. Hehän eivät halua tehdä muuta työtä kuin sitä mihin ovat kouluttautuneet. Tässäkin asiassa syy on itsessään. Ennen kuin koulutukseen lähdetään, on syytä katsoa onko sillä alalla miten hyvät mahollisuudet työllistyä? Olen itse vastikään kouluttautunut uudelle alalle, ja tarkistin tietenkin tämän eellä mainitsemani asian ensin.
- estää muualle muuttamisen?
Selväpä se kirjoitti:
Tuskin on työvoimapulaa Lapissa ja muualle ei voi muuttaa,sitäpaitsi ei kaikilla 55 äijillä ole lukupäätä:)))
Kumma kyllä mollin sivuilta löytyy vaikka minkämoisia avoimia työpaikkoja lapissa, eli töitä on jos vain viitsii tehä ja eikä tarvitse kovin pitkiä koulutuksiakaan niihin. En kerro mistä on kyse, sillä mollin sivuiltahan ne näet itsekin.
Kaikilla ei ole lukupäätä, mutta korvat vissiin on vielä tallella? Joihinkin aloihin tarvitsee ainoostaan olla hyvä kuuntelija. Ai niin, mut mistäs löydät miehen joka osaa kuunnella? ;) *pistää päänsä pensaaseen toivottoman yrityksensä takia* - ei ollut kovin
Sorry vaan kirjoitti:
Hän oli todennäköisesti jo hyvinkoulutettu aikaisemminkin sekä asui Etelä-Suomessa
hyvin koulutettu, oli tietääkseni aiemmin kirvesmies, ei mikään pomomies kuitenkaan siis.
Eikä asunut eteläsuomessa päinkään. Sorry vaan. - etsi sinulle töitä
HEHHEHHEEE kirjoitti:
Eihän Suomessa enää nuoremmatkaan saa muita kuin pätkätöitä:)))eikä koulutusta, se sinun on tehtävä itse, tai pysyttävä sitten työttömänä nurisijana.
Tuosta voit aloittaa urasuunnittelusi: http://www.mol.fi/avo/urasuunnittelu/
ps. käy ne melkoisen vammaisetkin töissä, aina löytyy jotakin, jos viitsii vaivautua suunnittelemaan ja etsimään. - juuri kuka olet
HEHHEHHEEE kirjoitti:
Eihän Suomessa enää nuoremmatkaan saa muita kuin pätkätöitä:)))tai mikä olet. Ei sinulle varmasti mitään töitä löydykkään, sun asentees on sellaiset.
- Aina vain paranee!!!!
etsi sinulle töitä kirjoitti:
eikä koulutusta, se sinun on tehtävä itse, tai pysyttävä sitten työttömänä nurisijana.
Tuosta voit aloittaa urasuunnittelusi: http://www.mol.fi/avo/urasuunnittelu/
ps. käy ne melkoisen vammaisetkin töissä, aina löytyy jotakin, jos viitsii vaivautua suunnittelemaan ja etsimään.Kohta varmaan 70-vuotiaitakin alat kouluttamaan uuteen ammattiin ja eläkeikä nostetaan yhdeksäänkymppiin:))))
- samat mahdollisuudet,
samanlaiset kirjoitti:
mahdollisuudet opiskella uudelle alalle, se on vain asenteista kiinni, että haluaako? Ja olen tietoinen tuosta viimeisestäkin. Hehän eivät halua tehdä muuta työtä kuin sitä mihin ovat kouluttautuneet. Tässäkin asiassa syy on itsessään. Ennen kuin koulutukseen lähdetään, on syytä katsoa onko sillä alalla miten hyvät mahollisuudet työllistyä? Olen itse vastikään kouluttautunut uudelle alalle, ja tarkistin tietenkin tämän eellä mainitsemani asian ensin.
usko se nyt jo!!!!
- ettei kaltaisillasi
samat mahdollisuudet, kirjoitti:
usko se nyt jo!!!!
asennevammaisilla ehkä olekkaan, mutta sillä on, joka haluaa opiskella ja tehdä työtä. Kukaan ei sitä estä, ellei se henkilö itse sitä estä.
- Ei kaikki voi
ettei kaltaisillasi kirjoitti:
asennevammaisilla ehkä olekkaan, mutta sillä on, joka haluaa opiskella ja tehdä työtä. Kukaan ei sitä estä, ellei se henkilö itse sitä estä.
ottaa lainoja ,ei kaikkilla ole lukupäätä,ei kaikilla ole tarvittavia pohjatietoja ja tietokonetottumusta,suurella osalla omn pelkkä kansakoulupohja 60-luvulta ja luku- ja kirjoitushäiriöitä,ADHD jota ei ole diagnostisoitu jne jne jne...
- itse eksyt koko
Aina vain paranee!!!! kirjoitti:
Kohta varmaan 70-vuotiaitakin alat kouluttamaan uuteen ammattiin ja eläkeikä nostetaan yhdeksäänkymppiin:))))
aiheesta! Minä en ole tässä kouluttamassa ketään, vaan väitän että jokainen voi kouluttaa itsensä vielä alle kuuskymppisenä, JOS VAIN ON HALUA siihen!
- JOKAINEN 55+
itse eksyt koko kirjoitti:
aiheesta! Minä en ole tässä kouluttamassa ketään, vaan väitän että jokainen voi kouluttaa itsensä vielä alle kuuskymppisenä, JOS VAIN ON HALUA siihen!
vaikka kuinka olisi HALUJA!
- enkä tarvitse lisä/uudellee...
juuri kuka olet kirjoitti:
tai mikä olet. Ei sinulle varmasti mitään töitä löydykkään, sun asentees on sellaiset.
mutta kaikilla niillä jotka tarvitsisivat ei ole siihen mahdollisuuksia!
- Turha huutaa siinä
JOKAINEN 55+ kirjoitti:
vaikka kuinka olisi HALUJA!
jos itse et voi, niin se on omaa tyhmyyttäs se. Jos on riittävästi haluja, niin kyllä voi!
- pysty vieläkään
enkä tarvitse lisä/uudellee... kirjoitti:
mutta kaikilla niillä jotka tarvitsisivat ei ole siihen mahdollisuuksia!
kertomaan, että miksei muka voi, jos haluja on?
- vaikka opis haluja
Turha huutaa siinä kirjoitti:
jos itse et voi, niin se on omaa tyhmyyttäs se. Jos on riittävästi haluja, niin kyllä voi!
jolla ei ole päätä,ei kykyjä,ei mahiksia SAADA LAINAA esimerkiksi,ei opiskleu ole ilmaista eikä jokainen 55 jaksa sekä käydä kokopäivätöissä,elättää perhettä ja opiskella,varsinkaan yksinhuoltajaäidit!
- vastauksista,
pysty vieläkään kirjoitti:
kertomaan, että miksei muka voi, jos haluja on?
en jaksa selittää samaa sataan kertaan!
- neuvomaan sinua
vaikka opis haluja kirjoitti:
jolla ei ole päätä,ei kykyjä,ei mahiksia SAADA LAINAA esimerkiksi,ei opiskleu ole ilmaista eikä jokainen 55 jaksa sekä käydä kokopäivätöissä,elättää perhettä ja opiskella,varsinkaan yksinhuoltajaäidit!
kuinka voisit opiskella vaikka oletkin yksinhuoltaja ja perheesi elättäjä, mutta minä itse esimerkiksi olen yksinhuoltaja, ja elätän perheeni itse, asun omassa ok-talossa, ja opiskelin itselleni varsin hyvän uuden ammatin. Ei ollut helppoa, lainaakaan en ottanut, mutta onnistui kun oli riittävästi tahtoa ja sisua!!! Jokainen ei ehkä jaksa niin, mutta se onkin sitten siitä kiinni riittääkö heillä sitä sisua ja tahtoa, eli ihan omasta itsestään kiinni. Kukaan ei estä opiskelemasta! Eikä sitä ole mikään pakko opiskellakkaan tohtoriksi, on muitakin ammatteja, missä ei tarvita niin paljon sitä "päätä". Jokaiselle löytyy varmasti jotakin, jos vain haluja on!
- huutaa kyllä
vastauksista, kirjoitti:
en jaksa selittää samaa sataan kertaan!
jaksat.
- jo että
Ei kaikki voi kirjoitti:
ottaa lainoja ,ei kaikkilla ole lukupäätä,ei kaikilla ole tarvittavia pohjatietoja ja tietokonetottumusta,suurella osalla omn pelkkä kansakoulupohja 60-luvulta ja luku- ja kirjoitushäiriöitä,ADHD jota ei ole diagnostisoitu jne jne jne...
lainaa ei välttämättä tartte ottaa, sitä voi opiskella halvemmillekkin aloille. Jokaiselle löytyy taatusti työ, jonka se oppii jos halua ja sisua löytyy! Ja kuten sanoin, korvat on jokaisella, ellei sitten kuuro ole. On olemassa äänioppikirjoja, mutta sitä sä et vissiin sillä OMALLA kansakoulupohjaltasi tiennytkään, koska ne äänikirjat tulivat vasta yläasteilla käyttöön. Mutta NIITÄKIN ON!
- jalat!!
55:een mennessä olin ehtinyt toimihenkilönä askaroimaan 5:n eri työnantajan kirjoilla.
Viimeiseen menin 46-vuotisena.
55:n jälkeen vaihdoin vakituista työpaikkaa ja paikkakuntaa kahdesti.
Kyllästyneenä "vakituisessa" aherteluun vaihdoin määräaikaisiin pätkätöihin säädellen niitä työttömyysjaksojen kanssa.
Viimeinen lyhyt keikka 63-vuotisena.
Olen erittäin tyytyväinen mahdollisuuksiini vaihteluun.
Tietsarin käyttöä oli pakko itseopiskella lisää.
Nyt tälle palstalle yli-ikäisenä työttömyyseläkeläisenä vielä vajaan vuoden. Olen vaihdellut työpaikkoja aika usein ja olen opiskellut myös muutamia ammatteja aikuisiällä. Olen nyt 51v ja siis viiskymppisenä vaihdoin pätkätöistä ja ns.projektitöistä, uuteen työpaikkaan ja tein työsopimuksen missä lukee, toistaiseksi voimassa, ja se tarkoittaa vakituinen työ. Palkka nousi, työ on kevyttä ja tykkään. Mutta siis olen 51v.
- ikääntynyt blondi
Olen kuitenkin vaihtanut olosuhteiden pakosta. Seuraava vaihdos lienee eläkkeelle lähtö. Sitä ennen vielä vuosia töitä!
- 52v
vaihdoin työtä ja asuinpaikkaa.enkä ole kouluteetu,mut jos vaihtoehtona oli työttömyys ja baarin ja kodin väliä ramppaaminen,tein mielestäni oikean ratkaisun.nyt työrupeama onneks ohi,sairaseläke alkoi marraskuussa,nyt suuntana espanja pysyvästi.vielä voi kokeilla uutta.
- mahdollisuutta
vaihtaa paikkakuntaa jos on suuri perhe!
- ?????????
mahdollisuutta kirjoitti:
olen 55v nainen etelästä ja hoitoalalla.
Luulisin että se on mulla ollut rohkeudesta kiinni,kun ajattelen vaihtaa kokonaan alaa.
Hauskasti se vain on kirvoittanut mieliä ja kiitos vinkeistä. - muuttaneet, joten
mahdollisuutta kirjoitti:
lööperiä jauhoit!!!
- viiden lapsen
muuttaneet, joten kirjoitti:
lööperiä jauhoit!!!
perhe muuttaa kun äiti-siivooja 58wee opiskelee tohtoriksi;DDDDD
- viesteihin
viiden lapsen kirjoitti:
perhe muuttaa kun äiti-siivooja 58wee opiskelee tohtoriksi;DDDDD
ei viitsi edes vastata
- jauhat paskaa
viesteihin kirjoitti:
ei viitsi edes vastata
ja jankkaat sama,EI KAIKILLA 55 ole jatkokoulutusmahiksia vaikka kuinka kiemurtelet!
- JATKOKOULUTUSmahdollisuuksia
jauhat paskaa kirjoitti:
ja jankkaat sama,EI KAIKILLA 55 ole jatkokoulutusmahiksia vaikka kuinka kiemurtelet!
jos ei ole käynyt kansakouluakaan loppuun? En siis ole puhunut mistään jatkokoulutuksesta, vaan koulutuksesta yleensä, jokainen oppii jotakin, olet sinäkin oppinut sentään jotenkin kirjoittamaan. Jos joku tässä jauhaa paskaa, niin se olet sinä laiskoine perseinesi.
- itseni ja kaverini
taholta, kummatkin opiskeltiin uusiksi ja ollaan uusissa ammateissa ja kyllä kannatti! Katsele kuitenkin ensin mollin sivuilta vaikka mille alalle haetaan eniten työntekijöitä ja useammin. Katsele myös muiden kuin oman kaupunkisi mollinsivuja! Seuraile niitä ja seuraa lehtiä, ennen kuin päätät mille alalle kannattaa suuntautua ja mikä kiinnostaa. Meillä oli onnea että juuri nämä uudet alamme tarvitsivat työntekijöitä ja pääsimme heti koulutuksen päätyttyä töihin. Kyse ei ole mistään siivoamisesta eikä muustakaan "ennen" niin ala-arvoisesta työstä sitten.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 641066
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla3451046- 61832
- 56731
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k98666Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49641- 26633
- 68620
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,14618- 57600