Siis tämä ei välttämättä kuulu juuri tälle palstalle, mutta MIKSI MISTÄÄN en ole löytänyt tietoa siitä, voiko tehdä gynekologista sisätutkimusta, vaikka on neitsyt? siis viekö sisätutkimus neitsyyden? Syy miksi olen menossa gynelle on todella kivuliaat kuukautiset, joihin
tarvitsisin apua.olen 20v.
Gynekologilla käynti vaikka on neitsyt!!
7
7287
Vastaukset
- kylläkään
ei se kyllä mun mielestä neitsyyttä vie jos paikkoja tutkitaan. itellä sama tilanne, mutta oon 22v...
ja samasta syystä menin gynelle ollessani 21v.
mene ihmeessä sinne, sillä se on ainoa tapa saada apu niihin kipuihin, joiden kyllä tiedän voivan olla ihan sietämättömät..
eli oot sä senkin jälkeen vielä neitsyt. - _ _ _ _ _ _ _ _ _
Ensinnäkin, kun menet gynelle, niin kerro gynelle, että olet ensimmäistä kertaa siellä ja että et ole vielä harrastanut seksiäkään. Todennäköisesti gyne näitä asioita kysyy muutenkin, mutta jos ei kysy, niin kerro ennen tutkimusta. Se voi vaikuttaa tutkimusmenetelmiin. Gynekologinen sisätutkimus voidaan siis tehdä myös neitsyelle, mikäli vaivan tutkiminen ja selvittely niin vaatii.
Periaatteessa neitsyys menee silloin, kun immenkalvo repeää. Immenkalvossahan on reikä kuukautisveren poistumista varten ja tamponia voi käyttää menettämättä neitsyyttään. Mutta gynekologisessa sisätutkimuksessa emättimeen laitetaan kaksi sormea, jolloin immenkalvon repeäminen on mahdollista/todennäköistä. Usein tutkimuksissa käytetään myös spekulaa pitämään emätintä avoinna, jotta emätintä ja kohdunsuuta voidaan tutkia myös katsomalla (ja kenties ottaa papa-koe yms. joita sinulta tuskin otetaan, koska et ole harrastanut seksiä).
Toisaalta, kauniisti ajateltuna, olet edelleen neitsyt, niin kauan kunnes olet ensimmäisen kerran yhdynnässä. :)
Joskus kivuliaiden kuukautisten takia gynellä käydessä saattaa käydä niinkin, ettei sisätutkimusta edes tehdä, vaan saa jotain reseptiä mukaansa pelkän juttelun ja kenties vatsan tunnustelun (painelun, palpoinnin) perusteella. Näin kuitenkin käy melko harvoin. Ainahan on parempi tutkia kunnolla, kun kerran vaivoja on.- immenkalvo
"Periaatteessa neitsyys menee silloin, kun immenkalvo repeää."
Neitsyt on henkilö, joka ei ole ollut sukupuoliyhteydessä. Ehjä immenkalvo on vain vanha tapa todistaa se, ettei tyttö ole ollut sukupuoliyhteydessä. Koska toisilla on tiukempi immenkalvo, ja toisilla sellaista ei edes ole juuri havaittavissa, niin tämä "varmistustapa" ei ole edes kovinkaan luotettava. Samoin jos harrastaa itsetyydytystä tai käyttää tampoonia tai kuukuppia, niin siinä immenkalvo voi samalla venyä tai revetä. Nykyään ei lisäksi kenelläkään ole yleensä mitään intressejä todistella fyysisten todisteiden avulla onko neitsyt vai ei.
Eli jos ei sen gynekologin kanssa harrasta seksiä, niin kyllä gynekologikäynnin jälkeen on ihan yhtä neitsyt kuin ennenkin. - edellinen
immenkalvo kirjoitti:
"Periaatteessa neitsyys menee silloin, kun immenkalvo repeää."
Neitsyt on henkilö, joka ei ole ollut sukupuoliyhteydessä. Ehjä immenkalvo on vain vanha tapa todistaa se, ettei tyttö ole ollut sukupuoliyhteydessä. Koska toisilla on tiukempi immenkalvo, ja toisilla sellaista ei edes ole juuri havaittavissa, niin tämä "varmistustapa" ei ole edes kovinkaan luotettava. Samoin jos harrastaa itsetyydytystä tai käyttää tampoonia tai kuukuppia, niin siinä immenkalvo voi samalla venyä tai revetä. Nykyään ei lisäksi kenelläkään ole yleensä mitään intressejä todistella fyysisten todisteiden avulla onko neitsyt vai ei.
Eli jos ei sen gynekologin kanssa harrasta seksiä, niin kyllä gynekologikäynnin jälkeen on ihan yhtä neitsyt kuin ennenkin.Voisin vielä lisätä tällaisen kysymyksen:
Onko mielestäsi henkilö, joka on harrastanut suu- ja anaaliseksiä, mutta jonka immenkalvo on ehjä, edelleen neitsyt? - _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
edellinen kirjoitti:
Voisin vielä lisätä tällaisen kysymyksen:
Onko mielestäsi henkilö, joka on harrastanut suu- ja anaaliseksiä, mutta jonka immenkalvo on ehjä, edelleen neitsyt?No, yritin jotenkin vastata ap:n kysymykseen neitsyydestä. Neitsyys kun voidaan ajatella kovin filosofisenakin kysymyksenä.
Mutta siis, JOS pidetään neitsyyden merkkinä ehjää immenkalvoa, niin revenneen immenkalvon omaaja ei ole neitsyt. Oli se sitten revennyt mistä syystä tahansa. Kukaanhan ei voi jälkikäteen varmaksi kertoa ja taata, ettei immenkalvo olisi revennyt gyne-käynnin sijasta "naapurin jussin" toimesta. Itsehän totuuden toki tietää, ja aina voi jotain väittää, mutta todisteita on vaikea esittää. Gynellä käydessä immenkalvo voi revetä, joten tällaisella ajatusyhdistelmällä ap ei ehkä olisi enää neitsyt kotiin lähtiessään. Mutta tämähän riippuu sitten täysin jokaisen omasta arvomaailmasta ja omasta käsitesanakirjasta ja sen tulkinnasta.
Mutta, ITSE katson neitsyeksi henkilön joka ei ole ollut yhdynnässä (emätin tai anaali), ja näin varmaan moni muukin. JOIDENKIN mielestä taas neitsyyden voi säilyttää vaikka harrastaa anaaliseksiä. Suuseksillä ei MINUN mielestäni menetä neitsyyttään. Suuseksi siis MINUN mielestäni on seksiä, jolla voi menettää vain "täysin kokematon" nimityksen, tai korkeintaan suuseksineitsyyden.
Omakohtaisesti voin vielä kertoa OMASTA käsitesanakirjasta ja mielipiteistäni sen verran, että sormipelillä (omin tai "naapurin jussin" sormin) ei menetä neitsyyttä, mutta normaalin peniksen kokoisella hieromasauvalla tai dildolla huvittelu sen vie (kyllä, typerä raja, kun sormeilu ei vie, mutta näin MINUN ajatusmaailmassa). Omalla kohdalla katson näin, että en ollut ensimmäisellä yhdyntäkerralla neitsyt, vaan vain 'kokematon', koska olin jo aiemmin menettänyt neitsyyteni mukavalle ja luotettavalle sauvalle ;).
Mitä mahtoi sitten ap kysymyksellään tarkoittaa? Voiko neitsyt mennä gynekologiseen tutkimukseen? Kyllä voi.
Voiko immenkalvo revetä tutkimuksessa? Kyllä voi, mutta se voi myös vain hieman venyä.
Kysyikö hän, onko hän edelleen neitsyt sisätutkimuksen jälkeen? Jos pidetään seksin harrastamista edellytyksenä neitsyyden menetykselle, niin hän on edelleen neitsyt käynnin jälkeen, mikäli ei tosiaan jostain ihmeen syystä harrasta seksiä gynen kanssa. (Tämän seksin harrastamisen taisin kyllä mainita jo aiemminkin, ihan vain välttääkseni juuri tätä neitsyt-sanan kanssa vääntämistä).
Mikä on neitsyen määritelmä? Se riippuu määrittelijästä. - _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ kirjoitti:
No, yritin jotenkin vastata ap:n kysymykseen neitsyydestä. Neitsyys kun voidaan ajatella kovin filosofisenakin kysymyksenä.
Mutta siis, JOS pidetään neitsyyden merkkinä ehjää immenkalvoa, niin revenneen immenkalvon omaaja ei ole neitsyt. Oli se sitten revennyt mistä syystä tahansa. Kukaanhan ei voi jälkikäteen varmaksi kertoa ja taata, ettei immenkalvo olisi revennyt gyne-käynnin sijasta "naapurin jussin" toimesta. Itsehän totuuden toki tietää, ja aina voi jotain väittää, mutta todisteita on vaikea esittää. Gynellä käydessä immenkalvo voi revetä, joten tällaisella ajatusyhdistelmällä ap ei ehkä olisi enää neitsyt kotiin lähtiessään. Mutta tämähän riippuu sitten täysin jokaisen omasta arvomaailmasta ja omasta käsitesanakirjasta ja sen tulkinnasta.
Mutta, ITSE katson neitsyeksi henkilön joka ei ole ollut yhdynnässä (emätin tai anaali), ja näin varmaan moni muukin. JOIDENKIN mielestä taas neitsyyden voi säilyttää vaikka harrastaa anaaliseksiä. Suuseksillä ei MINUN mielestäni menetä neitsyyttään. Suuseksi siis MINUN mielestäni on seksiä, jolla voi menettää vain "täysin kokematon" nimityksen, tai korkeintaan suuseksineitsyyden.
Omakohtaisesti voin vielä kertoa OMASTA käsitesanakirjasta ja mielipiteistäni sen verran, että sormipelillä (omin tai "naapurin jussin" sormin) ei menetä neitsyyttä, mutta normaalin peniksen kokoisella hieromasauvalla tai dildolla huvittelu sen vie (kyllä, typerä raja, kun sormeilu ei vie, mutta näin MINUN ajatusmaailmassa). Omalla kohdalla katson näin, että en ollut ensimmäisellä yhdyntäkerralla neitsyt, vaan vain 'kokematon', koska olin jo aiemmin menettänyt neitsyyteni mukavalle ja luotettavalle sauvalle ;).
Mitä mahtoi sitten ap kysymyksellään tarkoittaa? Voiko neitsyt mennä gynekologiseen tutkimukseen? Kyllä voi.
Voiko immenkalvo revetä tutkimuksessa? Kyllä voi, mutta se voi myös vain hieman venyä.
Kysyikö hän, onko hän edelleen neitsyt sisätutkimuksen jälkeen? Jos pidetään seksin harrastamista edellytyksenä neitsyyden menetykselle, niin hän on edelleen neitsyt käynnin jälkeen, mikäli ei tosiaan jostain ihmeen syystä harrasta seksiä gynen kanssa. (Tämän seksin harrastamisen taisin kyllä mainita jo aiemminkin, ihan vain välttääkseni juuri tätä neitsyt-sanan kanssa vääntämistä).
Mikä on neitsyen määritelmä? Se riippuu määrittelijästä."Mutta, ITSE katson neitsyeksi henkilön joka ei ole ollut yhdynnässä (emätin tai anaali), ja näin varmaan moni muukin."
Niin, tähän kohtaan piti vielä laittaa lisäyksenä tuo sauvan käyttö, joka on niin paljon yhdyntää muistuttavaa seksiä, ja sillä menetetään immenkalvon ehjyyskin, että MINUN mielestäni sauvailija ei ole enää neitsyt.
Juu, pilkun viilausta, mutta nämä ovatkin omia käsitteitäni, ja tästä pääseekin todella hyvin käsitykseen siitä, miten omaperäisillä ja oudoillakin tavoilla neitsyys voidaan tulkita ja määritellä. - neitsyyden...
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ kirjoitti:
"Mutta, ITSE katson neitsyeksi henkilön joka ei ole ollut yhdynnässä (emätin tai anaali), ja näin varmaan moni muukin."
Niin, tähän kohtaan piti vielä laittaa lisäyksenä tuo sauvan käyttö, joka on niin paljon yhdyntää muistuttavaa seksiä, ja sillä menetetään immenkalvon ehjyyskin, että MINUN mielestäni sauvailija ei ole enää neitsyt.
Juu, pilkun viilausta, mutta nämä ovatkin omia käsitteitäni, ja tästä pääseekin todella hyvin käsitykseen siitä, miten omaperäisillä ja oudoillakin tavoilla neitsyys voidaan tulkita ja määritellä....enemmänkin tilana, jolloin henkilöllä ei ole kokemusta sukupuolisuhteesta toiseen henkilöön. Jos harrastaa vaikka suuseksiä, niin silloin ei kyllä enää mielestäni ole neitsyt. Kaikki itsetyydytys (riippumatta apuvälineistä) taas mahtuu minun luokittelussani neitsyyden piiriin.
Muutenkin tuo koko seksin määritteleminen yhdynnäksi tökkii. Tällaisen määritelmän mukaan esimerkiksi minä en olisi harrastanut seksiä poikaystäväni kanssa lähes kuukauteen, vaikka monenmoista seksuaalista kanssakäymistä harjoitamme lähes päivittäin. Ja jos suu- ja anaaliseksiä tai sormilla toisen tyydyttämistä ei lasketa varsinaisesti seksiksi, niin sitten homot ja lesbot eivät kai harrasta seksiä ollenkaan? Eli jos on homo, ja on aina ollut, niin on ikuisesti neitsyt...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904