Hei!
Meillä laitettiin vanhan kiukaan tilalle (vastukset olivat menneet) uusi Harvian Sähkäri.
Kun laitan esiajastuksen esimerkiksi kuuden tunnin päähän, pitää kius itseään tasaisen lämpimänä. Kun tullaan neljän tunnin käyttörajalla, kuuluu selvä naksahdus ja vastukset lämpiävät kunnolla.
Kuuluuko tuon "odotusajan" kiukaan olla lämmin, ja pitää lämpöä yllä? Vai onko tässä jokin vika kiukaassa / sähköjohdoissa.
Ajastin ongelma (Harvia Sähkäri)
10
11141
Vastaukset
- lue käyttöojeet
Kiukaassa on 4 tuntia lämmitysaikaa, neljän tunnin yläpuolella oleva ( 8 h ) esivalinta aikaa. Jos valitset 6 h ajan niin kiuas alkaa lämittää 2 h kulutua ja lämittää 4 h.
Esivalinta aika on käytettävissä, jotta sauna on kylpylämmin sopivana ajankohtana.- Saunatonttu.
Aivan, olen ymmärtänyt siis oikein.
Kysymys olikin, kuuluuko siinä "odotusaikana", eli tuon 2h aikana kiukaan pitää itseään lämpimänä (minkä se tekee juuri nyt).
Olen ymmärtänyt odotusajan aivan kuten kerroit, eli "alkaa lämmittää 2h kuluttua". - edellinen
Saunatonttu. kirjoitti:
Aivan, olen ymmärtänyt siis oikein.
Kysymys olikin, kuuluuko siinä "odotusaikana", eli tuon 2h aikana kiukaan pitää itseään lämpimänä (minkä se tekee juuri nyt).
Olen ymmärtänyt odotusajan aivan kuten kerroit, eli "alkaa lämmittää 2h kuluttua".En ole havainnut että vastukset olisivat lämpimiä
esivalinta-ajalla kiukaissa, joita olen toimittanut käyttökuntoon useita kymmeniä.Taka vuosina oli joitain kiukaita joissa oli pieniteho saunan peruslämpöä varten.Termostaati oli kiukaan alla tätä säätöä varten, lämpö oli päällä vaikka ohjainkytkimet olivat nollassa. - Anonyymi
edellinen kirjoitti:
En ole havainnut että vastukset olisivat lämpimiä
esivalinta-ajalla kiukaissa, joita olen toimittanut käyttökuntoon useita kymmeniä.Taka vuosina oli joitain kiukaita joissa oli pieniteho saunan peruslämpöä varten.Termostaati oli kiukaan alla tätä säätöä varten, lämpö oli päällä vaikka ohjainkytkimet olivat nollassa.Käsitykseni mukaan esivalinta aikana ei saisi lämmetä ollenkaan. Vasta sitten kun se aika on päättynyt alkaa lämmetä. Eihän sitä ajastinta voi käyttää tämän vuoksi.
Käyttöohjeen mukaan ajastin on vain odotusaika . eikä mikään esilämmitys.
Asiaa ihmettelevä - Anonyymi
Juu, laitettiin säkäri 80. Ei voi laittaa tehoja kuin vähän yli minimin muuten ei lämmitä. Ja pitää ajastin laittaa yli 4h tuntia jotta alkaa lämmittää. Aika omituista. Mikähän mättäää ...
- vika vai ominaisuus
vika kiukaassa, ei noi halvat kiukaat pidä sisällään mitään elektroniikkaa jolla ohjata esilämmitystä. Taattua Harvia laatua, valita niin saat uuden tilalle ja harvia joutuu vaihtamaan sen parhaimmillaan moneen kertaan maksaen sähköasentajan laskutkin......laadulla on tekijänsä.
- Anonyymi
Olisin halunnut kiukaan jonka voi heti laittaa lämpiämään. Hankala nähdä säätimestä että ei mene esivalintaan.
- Anonyymi
Väärin asennettu.
- Anonyymi
Mutta oikein nostettu vanha aloitus!
- Anonyymi
Millä tekniilla tuo kiukaan ajastin toimii? Noita rikkonaisia tulee aika ajoin vastaan. Mikä niissä pettää kun ajastin ei enää toimi mutta silti kiukaan saa lämpiämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828