Ajastin ongelma (Harvia Sähkäri)

Saunatonttu.

Hei!

Meillä laitettiin vanhan kiukaan tilalle (vastukset olivat menneet) uusi Harvian Sähkäri.

Kun laitan esiajastuksen esimerkiksi kuuden tunnin päähän, pitää kius itseään tasaisen lämpimänä. Kun tullaan neljän tunnin käyttörajalla, kuuluu selvä naksahdus ja vastukset lämpiävät kunnolla.

Kuuluuko tuon "odotusajan" kiukaan olla lämmin, ja pitää lämpöä yllä? Vai onko tässä jokin vika kiukaassa / sähköjohdoissa.

10

12338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue käyttöojeet

Kiukaassa on 4 tuntia lämmitysaikaa, neljän tunnin yläpuolella oleva ( 8 h ) esivalinta aikaa. Jos valitset 6 h ajan niin kiuas alkaa lämittää 2 h kulutua ja lämittää 4 h.
      Esivalinta aika on käytettävissä, jotta sauna on kylpylämmin sopivana ajankohtana.

• Saunatonttu.

Aivan, olen ymmärtänyt siis oikein.

Kysymys olikin, kuuluuko siinä "odotusaikana", eli tuon 2h aikana kiukaan pitää itseään lämpimänä (minkä se tekee juuri nyt).

Olen ymmärtänyt odotusajan aivan kuten kerroit, eli "alkaa lämmittää 2h kuluttua".

• edellinen
        Saunatonttu. kirjoitti:

Aivan, olen ymmärtänyt siis oikein.

Kysymys olikin, kuuluuko siinä "odotusaikana", eli tuon 2h aikana kiukaan pitää itseään lämpimänä (minkä se tekee juuri nyt).

Olen ymmärtänyt odotusajan aivan kuten kerroit, eli "alkaa lämmittää 2h kuluttua".

En ole havainnut että vastukset olisivat lämpimiä
        esivalinta-ajalla kiukaissa, joita olen toimittanut käyttökuntoon useita kymmeniä.Taka vuosina oli joitain kiukaita joissa oli pieniteho saunan peruslämpöä varten.Termostaati oli kiukaan alla tätä säätöä varten, lämpö oli päällä vaikka ohjainkytkimet olivat nollassa.

• Anonyymi
        edellinen kirjoitti:

En ole havainnut että vastukset olisivat lämpimiä
        esivalinta-ajalla kiukaissa, joita olen toimittanut käyttökuntoon useita kymmeniä.Taka vuosina oli joitain kiukaita joissa oli pieniteho saunan peruslämpöä varten.Termostaati oli kiukaan alla tätä säätöä varten, lämpö oli päällä vaikka ohjainkytkimet olivat nollassa.

Käsitykseni mukaan esivalinta aikana ei saisi lämmetä ollenkaan. Vasta sitten kun se aika on päättynyt alkaa lämmetä. Eihän sitä ajastinta voi käyttää tämän vuoksi.
        Käyttöohjeen mukaan ajastin on vain odotusaika . eikä mikään esilämmitys.
        Asiaa ihmettelevä

• Anonyymi

Juu, laitettiin säkäri 80. Ei voi laittaa tehoja kuin vähän yli minimin muuten ei lämmitä. Ja pitää ajastin laittaa yli 4h tuntia jotta alkaa lämmittää. Aika omituista. Mikähän mättäää ...

• vika vai ominaisuus

vika kiukaassa, ei noi halvat kiukaat pidä sisällään mitään elektroniikkaa jolla ohjata esilämmitystä. Taattua Harvia laatua, valita niin saat uuden tilalle ja harvia joutuu vaihtamaan sen parhaimmillaan moneen kertaan maksaen sähköasentajan laskutkin......laadulla on tekijänsä.

• Anonyymi

Olisin halunnut kiukaan jonka voi heti laittaa lämpiämään. Hankala nähdä säätimestä että ei mene esivalintaan.

• Anonyymi

Väärin asennettu.

• Anonyymi

Mutta oikein nostettu vanha aloitus!

• Anonyymi

Millä tekniilla tuo kiukaan ajastin toimii? Noita rikkonaisia tulee aika ajoin vastaan. Mikä niissä pettää kun ajastin ei enää toimi mutta silti kiukaan saa lämpiämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6348
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      82
      4429
    3. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      48
      4015
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      21
      3306
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      197
      3010
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2742
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2629
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      20
      2586
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      153
      1566
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      326
      1519
    Aihe