Ajastin ongelma (Harvia Sähkäri)

Saunatonttu.

Hei!

Meillä laitettiin vanhan kiukaan tilalle (vastukset olivat menneet) uusi Harvian Sähkäri.

Kun laitan esiajastuksen esimerkiksi kuuden tunnin päähän, pitää kius itseään tasaisen lämpimänä. Kun tullaan neljän tunnin käyttörajalla, kuuluu selvä naksahdus ja vastukset lämpiävät kunnolla.

Kuuluuko tuon "odotusajan" kiukaan olla lämmin, ja pitää lämpöä yllä? Vai onko tässä jokin vika kiukaassa / sähköjohdoissa.

10

10200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue käyttöojeet

      Kiukaassa on 4 tuntia lämmitysaikaa, neljän tunnin yläpuolella oleva ( 8 h ) esivalinta aikaa. Jos valitset 6 h ajan niin kiuas alkaa lämittää 2 h kulutua ja lämittää 4 h.
      Esivalinta aika on käytettävissä, jotta sauna on kylpylämmin sopivana ajankohtana.

      • Saunatonttu.

        Aivan, olen ymmärtänyt siis oikein.

        Kysymys olikin, kuuluuko siinä "odotusaikana", eli tuon 2h aikana kiukaan pitää itseään lämpimänä (minkä se tekee juuri nyt).

        Olen ymmärtänyt odotusajan aivan kuten kerroit, eli "alkaa lämmittää 2h kuluttua".


      • edellinen
        Saunatonttu. kirjoitti:

        Aivan, olen ymmärtänyt siis oikein.

        Kysymys olikin, kuuluuko siinä "odotusaikana", eli tuon 2h aikana kiukaan pitää itseään lämpimänä (minkä se tekee juuri nyt).

        Olen ymmärtänyt odotusajan aivan kuten kerroit, eli "alkaa lämmittää 2h kuluttua".

        En ole havainnut että vastukset olisivat lämpimiä
        esivalinta-ajalla kiukaissa, joita olen toimittanut käyttökuntoon useita kymmeniä.Taka vuosina oli joitain kiukaita joissa oli pieniteho saunan peruslämpöä varten.Termostaati oli kiukaan alla tätä säätöä varten, lämpö oli päällä vaikka ohjainkytkimet olivat nollassa.


      • Anonyymi
        edellinen kirjoitti:

        En ole havainnut että vastukset olisivat lämpimiä
        esivalinta-ajalla kiukaissa, joita olen toimittanut käyttökuntoon useita kymmeniä.Taka vuosina oli joitain kiukaita joissa oli pieniteho saunan peruslämpöä varten.Termostaati oli kiukaan alla tätä säätöä varten, lämpö oli päällä vaikka ohjainkytkimet olivat nollassa.

        Käsitykseni mukaan esivalinta aikana ei saisi lämmetä ollenkaan. Vasta sitten kun se aika on päättynyt alkaa lämmetä. Eihän sitä ajastinta voi käyttää tämän vuoksi.
        Käyttöohjeen mukaan ajastin on vain odotusaika . eikä mikään esilämmitys.
        Asiaa ihmettelevä


      • Anonyymi

        Juu, laitettiin säkäri 80. Ei voi laittaa tehoja kuin vähän yli minimin muuten ei lämmitä. Ja pitää ajastin laittaa yli 4h tuntia jotta alkaa lämmittää. Aika omituista. Mikähän mättäää ...


    • vika vai ominaisuus

      vika kiukaassa, ei noi halvat kiukaat pidä sisällään mitään elektroniikkaa jolla ohjata esilämmitystä. Taattua Harvia laatua, valita niin saat uuden tilalle ja harvia joutuu vaihtamaan sen parhaimmillaan moneen kertaan maksaen sähköasentajan laskutkin......laadulla on tekijänsä.

    • Anonyymi

      Olisin halunnut kiukaan jonka voi heti laittaa lämpiämään. Hankala nähdä säätimestä että ei mene esivalintaan.

    • Anonyymi

      Väärin asennettu.

    • Anonyymi

      Mutta oikein nostettu vanha aloitus!

    • Anonyymi

      Millä tekniilla tuo kiukaan ajastin toimii? Noita rikkonaisia tulee aika ajoin vastaan. Mikä niissä pettää kun ajastin ei enää toimi mutta silti kiukaan saa lämpiämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe