jaettu adsl - eri nopeudet

Noviollie

8 megan adsl ja kaks konetta tw-ea715:n takana. Toinen kone nopeustestin mukaan keskimäärin about 2900 kbit/s ja toinen 5700 kbit/s. Miks? Mitään limittereitä ei oo. Voiks koneiden eri tehot/muistimäärät yms. vaikuttaa?

8

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onopeus

      Mulla pitäsi olla nopeutta nimellisesti 24/1 ja saan testereissä lukemi vain 6 jotain, eli 2/3 osaa nopeudesta häviää taivaan tuuliin. Nopeuteen vaikuttavat esim. kuparihtojen laatu, etäisyyys keskittimeen, wlanin päälläoleminen, verkkoon kytketyt muut laitteet esim kotimurtohälytin yms.

    • Noviollie

      Molempiin samanlaiset samanlaiset ja about yhtä pitkät piuhat.
      Toinen on nuhapumppu' ja toinen 'tehomylly'

      • ewewewewe

        Mikä nopeustesti? Ja mikä on nuhapumppu ja tehomylly siis numereelisesti?

        Jos on Flash/Java nopeustesti niin nuhapumppu voipi jo hidastua yksistään siitä, joten kannattaa kokeilla erikseen asennettavalla ohjelmalla http://www.nettimittari.com/ tai sitten ihan tiedostojen lataamista selaimella useita tiedostoja kerralla.


      • Noviollie
        ewewewewe kirjoitti:

        Mikä nopeustesti? Ja mikä on nuhapumppu ja tehomylly siis numereelisesti?

        Jos on Flash/Java nopeustesti niin nuhapumppu voipi jo hidastua yksistään siitä, joten kannattaa kokeilla erikseen asennettavalla ohjelmalla http://www.nettimittari.com/ tai sitten ihan tiedostojen lataamista selaimella useita tiedostoja kerralla.

        Kiitos vastauksen yrityksestä... mutta jotenkin arvasin, että kysymykseen vastataan ennenkuin on luettu se kokonaan ja ajatuksella.

        Nuhapumppu on ykkönen ja tehomylly on kakkonen ;)

        Muu oleellinen ilmenee kaiketi kysymyksestä, vaikkei siinä olekaan 'speksejä' ja pitkää itkuista selostusta.

        Lähinnä oletin että jollain ois edes joku mutu asiasta..


      • ewewewewe
        Noviollie kirjoitti:

        Kiitos vastauksen yrityksestä... mutta jotenkin arvasin, että kysymykseen vastataan ennenkuin on luettu se kokonaan ja ajatuksella.

        Nuhapumppu on ykkönen ja tehomylly on kakkonen ;)

        Muu oleellinen ilmenee kaiketi kysymyksestä, vaikkei siinä olekaan 'speksejä' ja pitkää itkuista selostusta.

        Lähinnä oletin että jollain ois edes joku mutu asiasta..

        "Nuhapumppu on ykkönen ja tehomylly on kakkonen ;)

        Muu oleellinen ilmenee kaiketi kysymyksestä, vaikkei siinä olekaan 'speksejä'"

        Niin taisit käsittää hieman väärin tuon mun viestin. Vaikea vastata sun kysymykseen kun ei tiedä mikä on nuhapumppu ja tehomylly. Nuhapumppu voi olla joidenkin mielestä parivuotta vanha kone ja tehomylly tämänhetken super pelikone. Joten speksit helpottaisi huomattavasti vastausta.

        Jos nuhapumppu on ostettu tänä vuostuhannella niin tuskin tuo hidastuminen johtuu konetehoista. Tietenkin jos nopeustesti on esim http://www.speedtest.net niin se on aika raskas Flash toteutus joka saattaa aiheuttaa tuon hidastumisen.

        "Voiks koneiden eri tehot/muistimäärät yms. vaikuttaa?"

        Voi, hidas kone vähällä muistilla ei kerkeä käsittelemään dataa yhtenopeasti kuin nopeampi.

        Ja kannattaa katsoa onko muistia yhtään vapaana, jos ei niin silloin hetkellinen data joudutaan myös kirjoittamaan/lukemaan levyltä joka on huomattavasti hitaampaa, kuin muistista luku/kirjoitus.


    • deletewell

      Olisikohan niin että ea715:ssä on jaettu nopeutta ip:n perusteella. En tiedä, mut oon kuullu...

      • miten?

        Voiko tuolla lailla tosiaan jakaa kaistaa? Heti mulle kerro, miten!!!

        t. nimim. surffari pois pelaajan tieltä.


      • ewewewewe
        miten? kirjoitti:

        Voiko tuolla lailla tosiaan jakaa kaistaa? Heti mulle kerro, miten!!!

        t. nimim. surffari pois pelaajan tieltä.

        Pikavilkaisulla tuossa modeemissa ei taida olla tuota ominaisuutta. Ominaisuus on QoS - http://fi.wikipedia.org/wiki/QoS

        Tuolla pystyy antaa pelille etuoikeudet jolloin surffari ei aiheuta lagia, myös pystyy antaa taatun kaistan sen mitä peli vaati. Myös konekohtasestikin onnistuu, asetusten monipuolisuus riippuu modeemistasi. Tuo ominaisuus voi olla reitittimessä jne... laitteessa joten kannattaa vilkasta ohjekirjoja.

        Ellei tuota ominaisuutta sinulla ole, niin melkein saman pystyy tekee koneelle asennettavalla ohjelmistolla esim NetLimiter - http://www.netlimiter.com


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe