vahanmallinen ave takapäästä kuuluu outo klapina,kun putoaa monttuun niin silloin kuuluu kolaus.meni läpi katsastuksesta eikä näy mitään vikaa mutta kuuluu kun autoa heiluttaa.autolla ajettu 170000km.
klapina
20
2038
Vastaukset
- mekaanikko
alkuusa koiranluuta, joka on väljä!
- veikkaan
Oletko katsonut että auton tunkki on kunnolla kiinni. Itse etsin vikaa joka paikasta mutta tunkki kolisi!
- taas..
tämä on vakioprovoilijan uusi yritys saada toyota näyttämään vikapesälle
- Mäkilähtö
Että sinä näköjään olet saanut vekkulivetoisen ekan oman autosi. Vaikka se onkin tojo ei se tarkoita, että se olisi jumalten kätten työtä, vaan siihenkin voi tulla vikoja ja kulumia. Jos joku asiallisesti kysyy mikä voisi auttaa ko. vian etsinnässä/korjaamisessa, on mielestäni erittäin lapsellista vedota kysyjän provoilun tarpeeseen.
Toki palstalla on provojakin, mutta kaikki sinun ymmärryksen yli menevät kysymykset/viat ei niitä ole.
Ko. "vika" esiintyy omassani -00 mallisessa (190tkm) farkussa, josta olen poistanut kaikki irtonaiset esineet takakontista, tunkki on kunnolla kiinni, vararengaslokeron kansi kokeellisesti fyllatty kolinan vähentämiseksi. Ja kaikki nämä huonolla menestyksellä. Seuraavaksi kai sitten ruoto notkeeksi ja katsomaan niitä koiranluita.
- takapäässä
on poikittaistuki, nii tutki sen puslat.
- kale
tiedoista,tunkki on tosiaan aika löysästi kiinni.irrotan sen ja kokeilen.mitään väljyyttä ei nivelissä ei tuntunut eikä näkyny kun alla makailin ja kaveri heilutti autoo.
- ja ropina
Iskari särki tai yläpään mutteri löysällä.
- myöhässä
Tässä monen merkin palstoja lukiessa silmilleni hyppää monessa aiheessa tämä lause: olet provoili sun muuta, alkaa pikkuhiljaa nyppimähän sen lauseen käyttö, ei kaikki vika- yms. kysymykset voi olla provoilijoilta, mielestäni on ihan kätevä kysy näiltä palstoilta neuvoa, ettei tarvitse pikkuasian kanssa lähteä kiireisiä huoltomiehiä häritsemään... Kun autoilla ajetaan paljon on varmaa että ajanmyötä syntyy joitakin ääniä yms. jotka häritsevät mutta eivät haittaa ajoa ja näin on joka merkin suhteen
- trp
Mulla on menossa toinen vanhakoppanen avensis. Kummassakin alkoi kuulua vaimeeta kolinaa takapäästä tossa parinsadantonnin kohdalla. Kyseessä on kallistuksenvakaajan kumipuslat. Jonkin asteinen "tyyppivika" siis - eihän ne kestä "kuin" 200 tkm...
- kale
korissa olevat,tai tarkoitan pohjassa
kale kirjoitti:
korissa olevat,tai tarkoitan pohjassa
Vaikka kumit eivät edes tuntuisi kovin löysältä, niin siitä huolimatta.
Jos noi kumit on vähänkään löystyneet, vakaajatanko "klapajaa" auton pohjaan!
Itse osat maksavat 20e, mutta vaihtaminen on työlästä kotikonstein. (taka-akselistoa pitää pudottaa, että saa ruuvit auki)- kale
Tojo-Kölli kirjoitti:
Vaikka kumit eivät edes tuntuisi kovin löysältä, niin siitä huolimatta.
Jos noi kumit on vähänkään löystyneet, vakaajatanko "klapajaa" auton pohjaan!
Itse osat maksavat 20e, mutta vaihtaminen on työlästä kotikonstein. (taka-akselistoa pitää pudottaa, että saa ruuvit auki)tiedosta.pitää vaihtaa kun on aikaa.
- kallistuksenvakaajankumi
kale kirjoitti:
tiedosta.pitää vaihtaa kun on aikaa.
Koko kumea ei välttämättä kannata vaihtaa vaan tunkea väliin joko halkaistua paksua bensaletkua tai puutarhaletkua. 4 vuotta jo itsellä ollut ja ah kuinka hyvin toimii. Voi kuulostaa arveluttavalta patentilta mutta on todellisuudessa todella toimiva ratkaisu, ehkä jopa parempi kuin uusi kumipusla sillä vaikka uusit kumen niin välystä todennäköisesti jää. Ainakin joudut vulkanointiteippiä laittamaan väliin jos haluat takapäästäsi kolinattoman...
- temesei1
kallistuksenvakaajankumi kirjoitti:
Koko kumea ei välttämättä kannata vaihtaa vaan tunkea väliin joko halkaistua paksua bensaletkua tai puutarhaletkua. 4 vuotta jo itsellä ollut ja ah kuinka hyvin toimii. Voi kuulostaa arveluttavalta patentilta mutta on todellisuudessa todella toimiva ratkaisu, ehkä jopa parempi kuin uusi kumipusla sillä vaikka uusit kumen niin välystä todennäköisesti jää. Ainakin joudut vulkanointiteippiä laittamaan väliin jos haluat takapäästäsi kolinattoman...
Miten tuo kumiletkuhässäkkä sinne saadaan laitettua?? Voiko se vain tunkea sinne väliin vai pitääkö jotain sitä ennen purkaa??
Vastatkaa nopeasti jos mahd. tai tietoa on. Kiirusta pukkaa... - klapinaa
temesei1 kirjoitti:
Miten tuo kumiletkuhässäkkä sinne saadaan laitettua?? Voiko se vain tunkea sinne väliin vai pitääkö jotain sitä ennen purkaa??
Vastatkaa nopeasti jos mahd. tai tietoa on. Kiirusta pukkaa...Onko täällä ylläolevaan kysymykseen vastausta tietävää??? Itsellä sama ongelma.
- ei kannata turhaan purkaa kovin monesti
klapinaa kirjoitti:
Onko täällä ylläolevaan kysymykseen vastausta tietävää??? Itsellä sama ongelma.
kallistuksenvakaajankumin ja tangon väliin voi olla hankala saada mitään väliin, kun ei siellä tarvi olla millien välystä että alkaa jo kolisemaan.
- Jigi
Eli ei ole kukaan teistä niitä vaihtanu. Normi homma täälä suoli palstalla paljon textiä eikä yhtään asiaa.
- Avensis-99
Takapyörä pois ja kallistuksen vakaajan korin puoleisiin pusliin ohut peltiliuska väliin.
Pienikin välys puslissa aiheuttaa kolinaa takapäässä.- Toitsilla_mennään
Just joo. Ja rautanauloja lisäksi jos jää väljäksi. Ei jumalauta näitä "tein itse, säästin" konsteja taas.
Kallistuksenvakaajan runkokumit todennäkösesti väljät, mutta on tympeet vaihtaa, kun siellä pitää takasiltaa pudotella pois että saa ne pultit auki. Ja todennäköisesti katkeaa vähintään puolet pulteista kun alkaa rempomaan irti, joutuu poraileen vanhat pois. Kokemusta on.
Uudet osat maksaa ehkä kympin tai kaks tarvikkeena pari. Toki jos ei ole tiloja missä homma tehdä oikein, niin sittenpä en osaa muuta sanoa kuin että vie sellaiseen korjaamoon joka homman osaa tehdä ilman enimpiä tunarointeja.
- Anonyymi
Auto tunkilla ylös, takapyörä irti ja sitten leikkaat jostain juomatölkistä tai vastaavasta ohuet pellinsoirot ja tuikkaat ne sinne tangon ja kumin väliin... ja taas mennään yks satatuhatta kilometriä ilman klopinoita. Ei auta, jos makaat siellä auton alla ja kaveri hetkuttaa sitä autoa. Täytyy pyörät maassa ottaa siitä tangosta kiinni ja heiluttaa sitä ylös-alas. Myös "koiranluut" kannattaa laittaa uudet aina 200 tuhannen kilometrin välein.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227