Blinien

syöminen

Tekisi mieli mennä syömään blinejä ravintolaan, mutta en oikein tiedä miten niitä oikeaoppisesti syödään. Siis jos pöytään tuodaan kasa blinejä ja erilaisia lisukkeita, mätkitäänkö niitä lisukkeita blinin päälle oman mielen mukaan vai miten yhdistellään, syödäänkö ihan tavallisesti haarukalla ja veitselle keosta leikaten.

7

7848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuen tarjolla olevista

Usein blinipöydässä on ainoastaan mätiä, hakattua sipulia ja smetanaa, sekä mahdollisesti voisulaa. Tarjolla voi olla myös savu- tai graavikalaa ja esim. sienisalaattia, joskus jopa hunajaa.

Blinin päälle laitetaan yhdenlaista lisuketta kerrallaan, ei siis sekaisin esim. sienisalaattia ja mätiä, lisäksi sipulia ja smetanaa. Ihan veitsellä ja haarukalla syödään ja on ihan makuasia levittääkö täytteen laveasti koko blinin päälle vai kasaako kaiken keskelle.

Itse en syö sipulia lainkaan (allergikko), joten blinipöydässä istuminen on täyttä tuskaa, kun pitää taistella raa'an sipulin kuvottavaa hajua vastaan.

• Manselainen

Olen kerran syönyt ja minua "opasti" vanhempi konkari. Syömämme blinit olivat melko paksuja, joten vanhempi teki näin:

Hän halkaisi blinin ja valeli leikatun pinnan kirkastetulla voilla. Sitten kansi kiinni ja päälle omiin ryhmiin mätiä, smetanaa, sipulia ja venäläistä suolakurkku (oli kuutioitu). Sitten vain veitsellä pala irti ja haarukalla ääntä kohti.

Hyvää oli jokatapauksessa, vaikkei olisikaan mennyt aivan taiteen sääntöjen mukaan. Ei siis pidä jäädä ilman nautintoja, vaikkei jonkun mielestä noudatakaan hänen normejaan!

• kuvottaako vaan?

Oikea sipuliallergia on todella harvinainen.

Sipuli-inho on taasen melko yleinen.

Ei sekoiteta näitä kahta!

• syödessä...
        Manselainen kirjoitti:

Olen kerran syönyt ja minua "opasti" vanhempi konkari. Syömämme blinit olivat melko paksuja, joten vanhempi teki näin:

Hän halkaisi blinin ja valeli leikatun pinnan kirkastetulla voilla. Sitten kansi kiinni ja päälle omiin ryhmiin mätiä, smetanaa, sipulia ja venäläistä suolakurkku (oli kuutioitu). Sitten vain veitsellä pala irti ja haarukalla ääntä kohti.

Hyvää oli jokatapauksessa, vaikkei olisikaan mennyt aivan taiteen sääntöjen mukaan. Ei siis pidä jäädä ilman nautintoja, vaikkei jonkun mielestä noudatakaan hänen normejaan!

>ja haarukalla ääntä kohti.

Ruoka suussa puhuminen ei ole asiallista:)

• kerralla, nikakoova prableema

Monissa runsaissa venäläisissä blinipöydissä on useita lisukkeita tarjolla, jos ainoastaan yhtä laittaa per blini niin syöjän voi kaikkea maistettuaan kuskata ambulanssilla sairaalaan.

Blinin päälle voi aivan hyvin laittaa esim graavilohta ja sipulia samaan aikaan, mäti ja smetana on yks tavanomasimpia yhdistelmä.
        Blinilisukkeita on myös pitkulaiset suolakurkut, erilaiset mätilajikkeet ja musta kaviaari, graavi - ja tuorelohi, kirsikat, anjovikset, kermaviilipohjaset kalasalaatit etc.
        Juomana vissyvesi, vahva tee, valkoviini tai shamppanja, ei kaljaa eikä punaviiniä. Lapsille voi tarjota marjamehua, miksei aikuisillekin.

Blintshashkii tort on isompia blinejä koottuna päällekkäin, kerrosten välissä jauhelihaa. Torttu leikataan kakkumaisiin palasiin.

• kokki

Olen itse keittiömestari ja työskennellyt vnäläisessä keittiössä.Tyylillä miten blinit syöt,ei ole mitään väliä.Itse en esimerkiksi tykkää laittaa täytteitä blinin päälle,vaikka suurin osa niin tekeekin.Laitan täytteet normaalisti lautaselle blinin viereen ja alan nauttimaan.On muuten taivaallinen ruoka,suosittelen!
      Ihmiset usein turhaan jännittävät esimerkiksi tasokkaaseen ravintolaan menoa,koska pelkäävät etteivät osaa toimia etiketin mukaisesti.Aina voi kysyä tarjoiluhenkilökunnalta,sillä asiakkaita vartenhan he ovat siellä.Ja jos he suhtautuvat ylimielisesti,niin silloin kyseessä ei voi olla kovin tasokas paikka.On tärkeämpää,että omaa perus käytöstavat,kuin että hallitsee jonkun etiketin.Olen niin paljon nähnyt työssäni ihmisiä,jotka hallitsevat kyllä täydellisesti ravintolaetiketin,mutta ovat sitten muuten aivan moukkia.Suhtaudutaan henkilökuntaan,niin kuin palvelusväkeen sata vuotta sitten ja snobbaillaan olemattomilla viinitiedoilla.
      No meni jo alkuperäisen aiheen ohi,mutta joo mene ihmeessä maistamaan blinejä! :)

• Anoppi

Jos anoppi on mukana, niin ainoa sääntö on että miniä ei saa ottaa blinejä ennen kuin anoppi on saanut omansa lautaselleen! Vanhan perinteen mukaan anopin pitää "hyväksyä" blinit ensin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe