Laskutehtävä

Ukko

Kuinka todennäköisenä pidätte, arvon lukijat, että yksi mies Pohjois-Pohjanmaalta olisi aikoinaan ollut ainoa mies, joka on täysin oikeassa uskonasioiden suhteen?

Huomatkaa, että on olemassa helluntailaisia, jehovia, muslimeja eri haaroineen, hinduja yms. yms. yms. yms. yms.

Eikö ole vähän epäreilua Jumalalta, että ainoat oikeat uskovaiset ovat pohjan perukoilla? Mikä mahdollisuus nyt jollakin Amazonin inkkarilla on pelastua?

23

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xyb

      ...että todennäköisyysmatematiikalla ja yleensäkään rationaalisella ajattelulla ei ole paljon tekemistä uskon asioiden kanssa. Valitettavasti.

      • Ukko

        Eli lakaistaan kaikki kiusalliset ongelmat maton alle ja uskotaan vain sokeasti.


      • emka
        Ukko kirjoitti:

        Eli lakaistaan kaikki kiusalliset ongelmat maton alle ja uskotaan vain sokeasti.

        Eihän se silleen mee. Maailman alusta eli paratiisista asti on uskon saarnaa julistettu sieltä asti meidän päiviimme on Jumala kutsunut ihmisiä.Jeesus ennen taivaaseen astumistaan lähetti opestuslapsensa viemään evankeliumin sanomaa ja niin on uskovaiset tehneet saarnanneet parannusta "Etsikää ensin Jumalanvaltakunta ja Hänen vanhurskautensa sen ohessa annetaan kaikki"Jumalan lapset on eri aikakausina olleet eri nimikkeillä mutta opetus on ollut sama kaikkina aikoina.Uskovaiset ovat yhteisessa uskossa toivossa ja rakkaudessa niin pohjan perukoilla kuin etelä-Amerikan intiaanien keskuudessa Sinulle toivon myös että löydät Jumalanvaltakunnan täällä armon ajassa!


      • Ukko
        emka kirjoitti:

        Eihän se silleen mee. Maailman alusta eli paratiisista asti on uskon saarnaa julistettu sieltä asti meidän päiviimme on Jumala kutsunut ihmisiä.Jeesus ennen taivaaseen astumistaan lähetti opestuslapsensa viemään evankeliumin sanomaa ja niin on uskovaiset tehneet saarnanneet parannusta "Etsikää ensin Jumalanvaltakunta ja Hänen vanhurskautensa sen ohessa annetaan kaikki"Jumalan lapset on eri aikakausina olleet eri nimikkeillä mutta opetus on ollut sama kaikkina aikoina.Uskovaiset ovat yhteisessa uskossa toivossa ja rakkaudessa niin pohjan perukoilla kuin etelä-Amerikan intiaanien keskuudessa Sinulle toivon myös että löydät Jumalanvaltakunnan täällä armon ajassa!

        ...uskonne ei siis olekaan ainoa ja oikea? Muutenkin voi pelastua? Tämä on erittäin lohduttava tieto mm. Amazonin intiaaneille. Kiitos!!!!


      • emka
        Ukko kirjoitti:

        ...uskonne ei siis olekaan ainoa ja oikea? Muutenkin voi pelastua? Tämä on erittäin lohduttava tieto mm. Amazonin intiaaneille. Kiitos!!!!

        Kyllä se on ainoa mutta kaikki jotka niin uskovat pääsevät taivaaseen.


      • Ukko
        emka kirjoitti:

        Kyllä se on ainoa mutta kaikki jotka niin uskovat pääsevät taivaaseen.

        Voisitko nyt hieman täsmentää...? Eli uskonne on ainoa oikea, mutta kaikki uskovat pääsevät taivaaseen???? Saatteko jotakin erityiskohtelua taivaassa, kuten paremmat ruuat? Vai mitä hyötyä on kiduttaa itseään tässä elämässä, jos siitä ei ole mitään hyötyä?


    • el kirahwi

      Jos viittaat Laestadiukseen, niin täsmennettäköön, että hän oli ruotsalainen, eikä ainakaan minun tietääkseni koskaan edes käynyt Suomessa, jos ei nyt sitten jossain Tornionjoen varren kylissä.

      Uskon, että Laestadius oli varmasti oikeassa useimmissa käsityksissään. Ja hänen opetuksensa on lähes identtinen Lutherin opetuksen kanssa (kasteopissa jossain määrin eroa).

      Ja lisäksi voi mainita, että joillain nykyään lestadiolaisuuteen liitettävillä piirteillä ei ole sinänsä mitään tekemistä Laestadiuksen kanssa.

      • Ukko

        No aivan sama vaikka Lars olisi ollut ukrainalainen.

        Sinä uskot, että Laestadius oli varmasti oikeassa useimmissa käsityksissään. Sinä uskot, niinpä.

        Oletko samaa mieltä, että kaikki pääsevät taivaaseen? Siis uskovat.


      • el kirahwi
        Ukko kirjoitti:

        No aivan sama vaikka Lars olisi ollut ukrainalainen.

        Sinä uskot, että Laestadius oli varmasti oikeassa useimmissa käsityksissään. Sinä uskot, niinpä.

        Oletko samaa mieltä, että kaikki pääsevät taivaaseen? Siis uskovat.

        Kaikki ne, joille Jumala on antanut elävän uskon eli Pyhän Hengen pelastuvat. Ne taas joilla ei ole uskoa tai joilla on kuollut usko (sellainen usko, jota eläväksi tekijä, Pyhä Henki, ei ole tehnyt eläväksi) joutuvat kadotukseen.

        Mihinkään ryhmään kuuluminen tai oikean opin ymmärtäminen ei ole edellytyksenä pelastukselle.


      • el kirahwi
        Ukko kirjoitti:

        No aivan sama vaikka Lars olisi ollut ukrainalainen.

        Sinä uskot, että Laestadius oli varmasti oikeassa useimmissa käsityksissään. Sinä uskot, niinpä.

        Oletko samaa mieltä, että kaikki pääsevät taivaaseen? Siis uskovat.

        "Sinä uskot, että Laestadius oli varmasti oikeassa useimmissa käsityksissään. Sinä uskot, niinpä."

        Yllä olevasta lauseesta tuli vielä mieleen yksi kysymys... Vaikuttaa siltä, että itse pidät Laestadiusta vääräoppisena. Mitä hänen opetuksiaan et hyväksy?


      • Ukko
        el kirahwi kirjoitti:

        "Sinä uskot, että Laestadius oli varmasti oikeassa useimmissa käsityksissään. Sinä uskot, niinpä."

        Yllä olevasta lauseesta tuli vielä mieleen yksi kysymys... Vaikuttaa siltä, että itse pidät Laestadiusta vääräoppisena. Mitä hänen opetuksiaan et hyväksy?

        Pidän kaikkia omaa uskoaan ainoana oikeana oppina ajavia ihmisiä vääräuskoisina. Siinä suhteessa LLL:llä ei ole mitään erityistä paikkaa sydämessäni.

        Kaikki opit ovat ihmisestä.

        Amen sille.


      • el kirahwi
        Ukko kirjoitti:

        Pidän kaikkia omaa uskoaan ainoana oikeana oppina ajavia ihmisiä vääräuskoisina. Siinä suhteessa LLL:llä ei ole mitään erityistä paikkaa sydämessäni.

        Kaikki opit ovat ihmisestä.

        Amen sille.

        Kaikki opit eivät ole ihmisestä, on olemassa myös Jumala. Ja kaikkien ihmisestä tulevien toinen toistaan väärempien oppien joukossa on jokaisesta asiasta aina yksi ainoa käsitys, ja se on se käsitys, joka tulee Jumalalta. Näin siis universaalilla tasolla.

        Mutta toisaalta, kun ajatellaan jokaista ihmistä erikseen, niin maan päältä tuskin löytyy yhtä ainoaa ihmistä, jolla olisi ihan jokaisessa asiassa se Jumalalta tuleva ainoa oikea ymmärrys. Useimmilla ihmisillä mukaan on sekoittunut myös erilaisia ihmisestä tulevia vääriä ymmärryksiä, toisilla enemmän, toisilla vähemmän.

        Jos kaikki opit olisivat ihmisestä, niin silloin Jumalaa ei olisi, joten samalla voitaisiin heittää myös kaikki uskonnot roskikseen... Uskon kuitenkin, että Jumala on olemassa, ja siksi uskon myös, että on olemassa yksi ainoa oikea oppi.


      • Ukko
        el kirahwi kirjoitti:

        Kaikki opit eivät ole ihmisestä, on olemassa myös Jumala. Ja kaikkien ihmisestä tulevien toinen toistaan väärempien oppien joukossa on jokaisesta asiasta aina yksi ainoa käsitys, ja se on se käsitys, joka tulee Jumalalta. Näin siis universaalilla tasolla.

        Mutta toisaalta, kun ajatellaan jokaista ihmistä erikseen, niin maan päältä tuskin löytyy yhtä ainoaa ihmistä, jolla olisi ihan jokaisessa asiassa se Jumalalta tuleva ainoa oikea ymmärrys. Useimmilla ihmisillä mukaan on sekoittunut myös erilaisia ihmisestä tulevia vääriä ymmärryksiä, toisilla enemmän, toisilla vähemmän.

        Jos kaikki opit olisivat ihmisestä, niin silloin Jumalaa ei olisi, joten samalla voitaisiin heittää myös kaikki uskonnot roskikseen... Uskon kuitenkin, että Jumala on olemassa, ja siksi uskon myös, että on olemassa yksi ainoa oikea oppi.

        Hienoa, että olet löytänyt ainoan oikean opin. Olet varsinainen hannu hanhi ja onnen pekka.

        Amen ja hallelujaa.


      • el kirahwi
        Ukko kirjoitti:

        Hienoa, että olet löytänyt ainoan oikean opin. Olet varsinainen hannu hanhi ja onnen pekka.

        Amen ja hallelujaa.

        En sanoisi ihan niin voimakkaasti, että olen löytänyt ainoan oikean opin, vaikka voimakkaasti tunnut niin uskovan. Olen hyvin otettu luottamuksestasi. ;) Vaikka huomautettakoon, että itse en ole missään väittänyt, että minulla olisi se ainoa oikea ymmärrys juuri täsmälleen kaikista asioista.

        Minullakin on varmasti, niinkuin kaikilla muillakin ihmisillä, jotain ihmisestä peräisin olevaa. Ja sitä paitsi en edes kaikkia opillisia asioita ymmärrä, eli minulla ei toisin sanoen ole kaikista asioista mitään tarkkaan määriteltyä kantaa.

        Mutta toivon, että jos jossain opillisessa asiassa minulla on väärä ymmärrys, että Jumala kirkastaisi minulle oikean ymmärryksen kyseisestä asiasta.


      • Ukko
        el kirahwi kirjoitti:

        En sanoisi ihan niin voimakkaasti, että olen löytänyt ainoan oikean opin, vaikka voimakkaasti tunnut niin uskovan. Olen hyvin otettu luottamuksestasi. ;) Vaikka huomautettakoon, että itse en ole missään väittänyt, että minulla olisi se ainoa oikea ymmärrys juuri täsmälleen kaikista asioista.

        Minullakin on varmasti, niinkuin kaikilla muillakin ihmisillä, jotain ihmisestä peräisin olevaa. Ja sitä paitsi en edes kaikkia opillisia asioita ymmärrä, eli minulla ei toisin sanoen ole kaikista asioista mitään tarkkaan määriteltyä kantaa.

        Mutta toivon, että jos jossain opillisessa asiassa minulla on väärä ymmärrys, että Jumala kirkastaisi minulle oikean ymmärryksen kyseisestä asiasta.

        Kuten Jeesuskin sanoi (Matteus 14:2) "Maailma on lasten ja yksinkertaisten".

        Hallelujaa!

        Amen.


    • Sakarjan kirja

      Taitaa olla koko evlut kirkkomme saanut alkunsa samalla tavalla. Yksi mies kapinoi katolisen kirkon maallistumista vastaan. Välillä kirkon piirissä tapahtuu maallistumista ja tarvitaan voimallinen saarnaajaveli, joka herättelee ihmisiä takaisin Jumalan valtakuntaan.

      ---

      Minä kysyin enkeliltä, joka puhui kanssani: "Mitä nämä tarkoittavat?" Enkeli vastasi: "Ne ovat taivaan neljä tuulta, jotka lähtevät liikkeelle koko maailman valtiaan edestä. Mustien hevosten vetämät vaunut ovat lähdössä kohti pohjoista maata, valkoisten vetämät länttä kohti ja kirjavien hevosten vetämät vaunut etelään päin.

      Herra sanoi: "Menkää kiertelemään maata!" Niin ne lähtivät kaikkiin suuntiin. Minulle hän sanoi: "Paina mieleesi ne hevoset, jotka lähtivät pohjoista kohti. Ne vievät minun henkeni pohjoiseen maahan, jotta se vaikuttaisi siellä.

      NE VIEVÄT MINUN HENKENI POHJOISEEN MAAHAN, JOTTA SE VAIKUTTAISI SIELLÄ

    • laskutikku

      ”Kuinka todennäköisenä pidätte, arvon lukijat, että yksi mies Pohjois-Pohjanmaalta olisi aikoinaan ollut ainoa mies, joka on täysin oikeassa uskonasioiden suhteen? ”

      Ei tietenkään ole yhden ukon varassa ollut usko silloinkaan eikä milloinkaan!
      Lapin Maria saarnasi Lestadiukselle synnit anteeksi, siis ihan maallikkonainen seurakuntatarkastusta suorittavalle ammattiteologille. Näitä marioita ja ukkoja on runsaasti näinäkin päivinä.
      Näin se on aina kulkenut uskosta uskoon.

    • eksponentiaalinen kasvu

      Jos kaikki maailman ihmiset kääntyisivät lestadiolaisiksi ja hankkisivat noin kymmenen lasta, miten väestönkasvu kiihtyisi ja sen myötä nälänhätä? Kertokaa laskutaitoiset!

      • laskutaidoton

        Minua lohduttaa se ajatus että kaikki on Jumalan kädessä ja hänen huolenpitonsa alla. Minun yksinkertainen uskoni ei riitä muuhun kuin siihen että jaksan tämän päivän, ja uskoa että Jumala antaa voimia myös huomenna. Vaikka monet miljoonat pienet lapset ympäri maailmaa ovat kokeneet tuskallisen nälkäkuoleman, tai että heitä on jopa julmasti tapettu, (abortilla,myrkyillä,teräaseella ja millä lieneekään)minua lohduttaa se, että hekin pääsevät Taivaaseen, kun ovat synnittömänä kuolleet. Etkö sinäkin, rakas ystäväni, haluaisi kuolla synnittömänä. "Etsi ensin Jumalan valtakunta, niin kaikki sinulle annetaan".


      • eksponentiaalinen kasvu
        laskutaidoton kirjoitti:

        Minua lohduttaa se ajatus että kaikki on Jumalan kädessä ja hänen huolenpitonsa alla. Minun yksinkertainen uskoni ei riitä muuhun kuin siihen että jaksan tämän päivän, ja uskoa että Jumala antaa voimia myös huomenna. Vaikka monet miljoonat pienet lapset ympäri maailmaa ovat kokeneet tuskallisen nälkäkuoleman, tai että heitä on jopa julmasti tapettu, (abortilla,myrkyillä,teräaseella ja millä lieneekään)minua lohduttaa se, että hekin pääsevät Taivaaseen, kun ovat synnittömänä kuolleet. Etkö sinäkin, rakas ystäväni, haluaisi kuolla synnittömänä. "Etsi ensin Jumalan valtakunta, niin kaikki sinulle annetaan".

        Minä nyt kuitenkin keskityn tähän varmaan elämään ja sen kärsimysten minimointiin. Aikana, jolloin ihminen oli pelkästään Jumalan huolenpidon alla, siis luonnon armoilla ennen syntyvyyden säännöstelyä ja ihmisen kekseliäisyyden mukanaan tuomaa nälkäongelman poistoa (siis täällä Suomessa), meillä oli hirvittäviä nälänhätiä. Vielä 30-luvulla oli sen verran kurjaa, että Esa Pakarinen kertoi harkinneensa itsemurhaa nälän vuoksi. Hän kertoi myöhemmin tuolloin tajunneensa, että leipä ei tule taivaasta vaan se on itse ansaittava.
        Voin kyllä myöntää Jumalankin osuuden viljan kasvattajana, mutta silti puhtaan matemaattisesti nykyaikana pienen lapsikuolleisuuden vallitessa hillitsemätön väestönkasvu johtaisi pian hirveyksiin.


    • 2544

      Uskontojen ja uskovien määrä vain kertoo ihmisrodun tyhmyydestä ja tietämättömyydestä. Yliluonnollisuudesta on helppo hakea selitystä asioille joita ei ymmärrä.

      • kaljahaisee

        no opettele nyt ainakin kalenteria katsomaan ihan aluksi ja mene sitten punkkaasi!


    • Miksi_petät_itseäsi

      Ei vaan siitä että ihminen vaistoaa suuremman voiman ja viisauden hallitsevan maailmaa. Typerä on joka tämän koittaa koeltää itseltään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe