Hyla maidosta

kipeäksi

löytyykö muita joilla vähälaktoosiset maitotuotteet aiheuttaa vatsanväänteitä, kipua, ripulia turvotusta? Siis Hyla, Into ym tuotteet?
Tavallista kermajäätelöä syön vaika litran mutta yksihyla eskimo juoksuttaa vessaan ja ramppaa heti! Alkaa olemaan hankalaa kun joka paikassa käytetään vähälaktoosisia tuotteita ruoanvalmistukseen!Saadakseni normaalia perusruokaa joudun siis pyytämään erityisruokaa...! Onko tässä järkeä? Monella lapsella saattaakin olla sama vaiva kuin minulla?

7

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vain

      Hyla tuotteet eivät ole laktoosittomia. Jos olet todella herkkä joudut tyytymään laktoosittomiin tuotteisiin, jotka ovat valitettavan harvinaisia.

      Suurimmalle osalle laktoosista ongelmia saavista nuo hyla tuotteet käyvät ja siksi niitä käytetään joka paikassa.

    • Justiina

      Kokeilepa LUOMU-kevytmaitoa. Sitä ei ole homogenoitu, ei aiheuta ainakaan minulle oireita. Itselläni on laktoosi-intoleranssi. En pidä Hyla-tuotteista, maistuvat liian sokerisiltakin. Pärnun kylpylälääkäri oli sitä mieltä, että Suomessa käsitellään maitoa liikaa. Sielläkin kokeilin käyttää lääkärin kehotuksesta heidän maitoaan, eikä tullut mitään oireita.

      • Werty

        Hei,

        itse käytämme kotona vain laktoosittomia tuotteita: maitoa, kermaa, jugusttia, tuorejuustoja, kermaviilia jne. Kaikkea saa jo laktoosittomana ja äkkiä ne oppii tunnistamaan! Kotona on helppo laittaa ruokaa laktoosittomasti. Minullekaan hyla ei käy. Hylatuotteiden laktoosista on hajotettu 80%, laktoosittomista kaikki. On hyvin yleistä, että puheissa hyla=laktoositon. Itse siis oppii äkkiä käyttämään laktoosittomia, kyläpaikat taas ovat hankalia. Kannattaa kokeilla Lactrazejen tms. apteekista saatavien laktoosinpilkkomislääkkeiden (ilman reseptiä) käyttöä ennen ruokailua kyläpaikoissa.

        Syynä voi myös olla maitoallergia, jolloin et siis kestä maidon valkuaista. Itselläni on laktoosi-intoleranssi, jonka luulin 4v-tyttärellänikin olevan. Hänellä todettiin kuitenkin maitoallergia, joka voi puhjeta ilmeisesti minkäikäisenä vain (ei vain vauvojen tauti). Tyttäreni joutuu siis jättämään kaiken maidon pois.

        Pyydä ihmeessä lähete testeihin niin saat varmuuden.


      • Werty
        Werty kirjoitti:

        Hei,

        itse käytämme kotona vain laktoosittomia tuotteita: maitoa, kermaa, jugusttia, tuorejuustoja, kermaviilia jne. Kaikkea saa jo laktoosittomana ja äkkiä ne oppii tunnistamaan! Kotona on helppo laittaa ruokaa laktoosittomasti. Minullekaan hyla ei käy. Hylatuotteiden laktoosista on hajotettu 80%, laktoosittomista kaikki. On hyvin yleistä, että puheissa hyla=laktoositon. Itse siis oppii äkkiä käyttämään laktoosittomia, kyläpaikat taas ovat hankalia. Kannattaa kokeilla Lactrazejen tms. apteekista saatavien laktoosinpilkkomislääkkeiden (ilman reseptiä) käyttöä ennen ruokailua kyläpaikoissa.

        Syynä voi myös olla maitoallergia, jolloin et siis kestä maidon valkuaista. Itselläni on laktoosi-intoleranssi, jonka luulin 4v-tyttärellänikin olevan. Hänellä todettiin kuitenkin maitoallergia, joka voi puhjeta ilmeisesti minkäikäisenä vain (ei vain vauvojen tauti). Tyttäreni joutuu siis jättämään kaiken maidon pois.

        Pyydä ihmeessä lähete testeihin niin saat varmuuden.

        Luin vielä uudestaan viestisi. Niin siis saat oireita hylasta mutta et tavallisesta maidosta? Tuntuu kyllä hassulta. Pyydä ihmeessä lähetettä tutkimuksiin jos oireet ovat ikävät ja niitä on usein.


      • Kipeäksi
        Werty kirjoitti:

        Hei,

        itse käytämme kotona vain laktoosittomia tuotteita: maitoa, kermaa, jugusttia, tuorejuustoja, kermaviilia jne. Kaikkea saa jo laktoosittomana ja äkkiä ne oppii tunnistamaan! Kotona on helppo laittaa ruokaa laktoosittomasti. Minullekaan hyla ei käy. Hylatuotteiden laktoosista on hajotettu 80%, laktoosittomista kaikki. On hyvin yleistä, että puheissa hyla=laktoositon. Itse siis oppii äkkiä käyttämään laktoosittomia, kyläpaikat taas ovat hankalia. Kannattaa kokeilla Lactrazejen tms. apteekista saatavien laktoosinpilkkomislääkkeiden (ilman reseptiä) käyttöä ennen ruokailua kyläpaikoissa.

        Syynä voi myös olla maitoallergia, jolloin et siis kestä maidon valkuaista. Itselläni on laktoosi-intoleranssi, jonka luulin 4v-tyttärellänikin olevan. Hänellä todettiin kuitenkin maitoallergia, joka voi puhjeta ilmeisesti minkäikäisenä vain (ei vain vauvojen tauti). Tyttäreni joutuu siis jättämään kaiken maidon pois.

        Pyydä ihmeessä lähete testeihin niin saat varmuuden.

        Siedän siis laktoosia ja maidon proteiinia, mutta en teollisesti vähälaktoosisksi tuotteeksi muutettua valmistetta. En edes vähälaktoosista kasvisrasvavalmistetta. Enkä halua käyttää laktoosittomia tuotteita enkä siirtyä maidottomaan ruokavalioon. PIDÄN maitotuotteista! Etsin kohtalotovereita.... Valiolta ei kohta enää löydy yhtään "normaalia" jugurttia,tuorejuustoa, ym.


    • 'hyla'-allergia

      Ihan sama juttu! Tavallinen maito ei aiheuta mitään oireita, mutta teollisesti vähälaktoosiseksi prosessoitu maito aiheuttaa kipua, ilmaa ja turvotusta. Ihmisten on vaikea uskoa, kun kerron asiasta, mutta näin se vaan on.

    • Bakteerit, ne HYVÄT

      ""...........jatkuu.Kahden tärkeimmän probiootti-bakteerin:
      1.(1.) Lactobacillus asidophilus ja
      2.(3.) Bifidobacterium luonnollisin saantilähde on lehmän raakamaito (=käsittelemätön maito).

      Mutta mihin ovat kadonneet hyvät/tarpeelliset Probiootti bakteerit vuosien saatossa:
      - Ennen vanhaan juotiin vasta lypsettyä lehmän raakamaitoa, jossa oli tärkeimmät Probiootti bakteerit Lactobacillus asidophilus ja Bifidobacterium. Eikä silloin sairasteltu niin valtavasti kuin nykyisin, ei ollut allergioita, eikä ollut vatsa, eli suolisto sekaisin, jne.
      - Olette varmaankin kuulleet tämän mystisen lauseen, jonka on esittänyt laktoosi-intoleranssia tai migreeniä sairastava henkilö:
      “Kun käyn hakemassa suoraan maatilalta lehmän raakamaitoa niin voin juoda sitä ongelmitta, mutta kun ostan kaupasta meijeriltä tullutta maitoa, niin laktoosi- ja migreeni-ongelmat alkavat heti”.
      Eli syy mm laktoosi-intoleranssi- ja migreeni-ongelmiin on Probiootti bakteereiden puutteessa!

      Herää kysymys:
      - Mihin tarpeelliset Probiootti bakteerit sitten katoaa?
      Jatkuu........""
      Klikkaa:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/


      "".........jatkuu 6. Kysymys:
      - Mistä minä noita mhb.ta sitten saan jos en voi käyttää rasvaista maitoa esimerkiksi laktoosi-intoleranssi n ja/tai maitoallergia n takia?
      Vastaus:
      - *)On eräs poikkeus jolla toimenpiteellä saatat kestää maitotuotetta: Tee kotiviiliä suoraan maitotilalta haettuun raakamaitoon, jolloin 24-tunnin hapattamisen jälkeen viilissä oleva Probiootti-bakteeri määrä on 256-kertainen aloitustilanteeseen nähden. *) Varoitus: Tätä toimenpidettä et saa tehdä jos sinulla on anafylaksian (=vakava allerginen reaktio) vaara!

      - Jos et pysty käyttämään rasvaisia maito- ja/tai hapanmaito-tuotteita ollenkaan(katso edellinen kohta), niin ongelman voit ratkaista siten että syöt Probiootti-jauhekapseleita niin kauan (kuukausi–kuukausia!) että kestät maitotuotteita.
      - Saat mhb.t syömällä Probiootti-bakteereita kapselissa, jossa on kolme tärkeintä bakteeria 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit joiden saantisuositus on 3×2-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootti bakteerit joita Probiootti(mhb)-tuote saa sisältää.
      Jatkuu........""
      Klikkaa:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-usein-kysytty-probiootti-bakteereistamhb/


      Jos rasvainen maito ei sovi, niin sitten on mentävä bakteeripurkisse:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe