Ei kannata pilata!

Nimetön

Keittiökalusteet ovat kalliita, niitä ei kannata pilata yrittämällä itse asentaa. Nykyään saa kokonaisurakalla koko rempan. Luin www.kotitieto.fi- osoitteesta tällaisesta, on kai niitä montakin eri firmaa. Eihän se halpa ole sillä tavalla mutta rahoitus on ok ja ainakin saa kunnon tuloksen.

29

4003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Niistähän ollana montaa mieltä - samaisesta www-kotitieto.fi saitista luin että ne tekee
      yleensä vain jotakin isoja kokonaisuuksia, ei taida pikkukaksiot kiinostaa

• kalusteet

Meillä asentaja pilasi kalusteet ja asensi väärin. Ajateltiin et kerrankin ei tehtäis remppaa yksin, vaan maksetaan vähän enemmän siitä et saadaan valmis keittiö. Kaikkea kanssa !

Suunnittelija oli "unohtanut" pari tärkeätä yksityiskohtaa. Kuljetukset ei toimineet. Lopuksi asentaja asensi väärin ja pilasi kalusteet. Jälkien korjaamiseen meni aikaa eikä keittiö koskaan ole uutta vastaava.

Seuraavan keittiön asennamme taas itse !

• keittömaailma vantaa

kyseessä ?

• asentaa keittiömaailman
        keittömaailma vantaa kirjoitti:

kyseessä ?

keittiöt...

• 2 taloon

on itse asennettu kalusteet - mikä siinä on niin perkuleen vaikeaa?? Jos me osaamme rakentaa talon niin saamme me parikymmentä kaappia asennettua.

V. 98 asennus olisi maksanut lähes 10mk, pari vuotta sitten 2500€ - lähdettiin sillä rahalla perheen kanssa matkalle mielummin:)

• ole...

vuonna -98 ollut kovinkaan kallista tuo keittiön asennus jos kymmenellä markalla sai?

• 10 000
        ole... kirjoitti:

vuonna -98 ollut kovinkaan kallista tuo keittiön asennus jos kymmenellä markalla sai?

markkaa. Oliskin ollut noin halpaa.....

• Ann-Helena

Asentaminen vaatii ammattitaitoa siinä missä kaikki muukin työ. Joku voi osata asentaa muutenkin, mutta olen huomannut, että nämä muut osaajat asentavat keittiöitään usein viikko- ja kuukausitolkullakin, kun ammattilaisilta kuluu aikaa max noin viikko/keittiö. Tietysti on niitä, jotka ovat ikänsä tehneet vastaavanlaisia töitä ja voivat osatakin asentaa, mutta pääsääntöisesti kannattaa ostaa asennus ammattilaiselta, niin silloin voi vaatia, että jälki on kaunista ja kaikki toimii. Ammattitaidosta kannattaa maksaa ja siitä saa remonttikohteissa vielä kotitalousvähennyksenkin.

• -niin-

Mitään ei kannata tehdä itse - jos ei osaa. Toisaalta ja jos osaa, niin yleensä noissa(kin) hommissa pääsee melkoisille tuntipalkoille.

• keittiöremppa

Niin, olen samaa mieltä että jos osaat varmasti tehdä itse, niin tee. Halvemmaksi tulee. Mutta jos et osaa, niin ota sellainen keittiötoimittaja, jotka ihan oikeasti ottavat vastuun myös asennuksesta eli han on heidän palkkalistoilla. Tarkista siis, että kalustetoimittajan asennus ei ole ostettu joltain ulkopuoliseelta yht. työkumppanilta - jos on niin heidän kanssa siis pitää tehdä erillien sopimus myös aikataulusta ja asennushinnasta (!), vaikka kuinka kalustemyyjä mainostaisi, että asennus kuuluu pakettiin (mutta ei pakettihintaan!).

Sitten on vaarana ettei se ulkopuolinen asentaja ole samaa mieltä suunnittelijan kanssa tai yleensäkkän ole ollut mukana suunnitelmia laatiessa. Siinä sitten rakennuttajana palloilet kahden osapuolen välissä ja yrität saada jotain järkeä ja vastuunkantajaa (eli olet ostanut suunnitelmankin kalusteet ja asennuksen, ja se ei toteudu kun ulkopuolinen asentaja ei sitoudu siihen suunnitelmaan joskus ihan syystä ja joskus vain on eri mieltä).

Lisäksi kannattaa miettiä onko se asennus kovin kallis ostaa, kun saat mahdollisesti myös kotitalousvähennyksen.

• jalmari suuri
        keittiöremppa kirjoitti:

Niin, olen samaa mieltä että jos osaat varmasti tehdä itse, niin tee. Halvemmaksi tulee. Mutta jos et osaa, niin ota sellainen keittiötoimittaja, jotka ihan oikeasti ottavat vastuun myös asennuksesta eli han on heidän palkkalistoilla. Tarkista siis, että kalustetoimittajan asennus ei ole ostettu joltain ulkopuoliseelta yht. työkumppanilta - jos on niin heidän kanssa siis pitää tehdä erillien sopimus myös aikataulusta ja asennushinnasta (!), vaikka kuinka kalustemyyjä mainostaisi, että asennus kuuluu pakettiin (mutta ei pakettihintaan!).

Sitten on vaarana ettei se ulkopuolinen asentaja ole samaa mieltä suunnittelijan kanssa tai yleensäkkän ole ollut mukana suunnitelmia laatiessa. Siinä sitten rakennuttajana palloilet kahden osapuolen välissä ja yrität saada jotain järkeä ja vastuunkantajaa (eli olet ostanut suunnitelmankin kalusteet ja asennuksen, ja se ei toteudu kun ulkopuolinen asentaja ei sitoudu siihen suunnitelmaan joskus ihan syystä ja joskus vain on eri mieltä).

Lisäksi kannattaa miettiä onko se asennus kovin kallis ostaa, kun saat mahdollisesti myös kotitalousvähennyksen.

Tässä oli jo asiaa. Itse en lähtisi asentamaan mitään jos minulle annetaan takuu työstä.

• keittiöfirman ammattilaiset
        keittiöremppa kirjoitti:

asentajat. Koko ajan puhuttiin (edelleenkin mainostetaan) että kannattaa käyttää heidän ammattitaitoisia ja osaavia asentajiaan.
        Sanottiin että: koskas niillä meidän asentajilla onkaan vapaata... ja varataan meidän asentajat tekemään työt. Asentajat kuulemma saavat koulutustakin kalustevalmistajalta.

Asentajat tulivat...ja alkoivat ihmetellä miten ihmeessä nämä nyt asennetaan. Asennusohjeita ei viitsitty lukea. Pakkauksissa mukana olleita osia ei käytetty asennukseen, vaan asennukset "sävellettiin". Esimies kävi korjaamassa jälkiä kun valitettiin. Kertoivat jopa että tehtaalla tehdään heille kiusaa kun tuuletusritilöille ei ole tehty valmiiksi reikiä. Porasivat reiät miten kuten ja liimasivat ritilät. Ei ollut reikiä tehty tehtaalla ei, koska ritilät piti asentaa ihan eri paikkaan kuin minne nämä sankarit ne työnsivät.

Oli tehty sopimukset asennuksesta ja aikataulusta. Kaikki kuitattiin sillä, että tämä on ihan normaali viive heidän toiminnassaan (3 kk) Väärät asennukset ovat hyväksyttäviä niin kauan kuin jäljet pystytään peittämään maalaamalla ja listoilla.

Mieluummin "pilaan" kaapit itse asentamalla kuin maksan jollekin toiselle niiden pilaamisesta ja kuuntelen vielä paskapuheita näiltä "meidän ammattitaitoisilta asentajiltamme".

• Yhtä tyhmä
        keittiöfirman ammattilaiset kirjoitti:

asentajat. Koko ajan puhuttiin (edelleenkin mainostetaan) että kannattaa käyttää heidän ammattitaitoisia ja osaavia asentajiaan.
        Sanottiin että: koskas niillä meidän asentajilla onkaan vapaata... ja varataan meidän asentajat tekemään työt. Asentajat kuulemma saavat koulutustakin kalustevalmistajalta.

Asentajat tulivat...ja alkoivat ihmetellä miten ihmeessä nämä nyt asennetaan. Asennusohjeita ei viitsitty lukea. Pakkauksissa mukana olleita osia ei käytetty asennukseen, vaan asennukset "sävellettiin". Esimies kävi korjaamassa jälkiä kun valitettiin. Kertoivat jopa että tehtaalla tehdään heille kiusaa kun tuuletusritilöille ei ole tehty valmiiksi reikiä. Porasivat reiät miten kuten ja liimasivat ritilät. Ei ollut reikiä tehty tehtaalla ei, koska ritilät piti asentaa ihan eri paikkaan kuin minne nämä sankarit ne työnsivät.

Oli tehty sopimukset asennuksesta ja aikataulusta. Kaikki kuitattiin sillä, että tämä on ihan normaali viive heidän toiminnassaan (3 kk) Väärät asennukset ovat hyväksyttäviä niin kauan kuin jäljet pystytään peittämään maalaamalla ja listoilla.

Mieluummin "pilaan" kaapit itse asentamalla kuin maksan jollekin toiselle niiden pilaamisesta ja kuuntelen vielä paskapuheita näiltä "meidän ammattitaitoisilta asentajiltamme".

Niin,
        jotenkin on vaan niin vitun tutun kuuloista. Tuli maksettua aika tavalla kun ahaluttiin jotain siistiä. Voi vittu...en olisi osannut tehdä yhtä huonoa vaikka olisin yrittänyt. Mutta ei kai sitä itselleen kehtaisi, tilaa mielummin ns. ammattilaisen että tulisi hyvin tehtyä. Ei meikäläisen alalla vastaavaa paskaa kehtaa kehdata velottaa. Mutta "kyykkyyn" vaan köyhät. Kyllä makso ja kyllä jaksaan vituttaa. Pakko kai myydä, että saa elämän takas.

• asentaja remonttimaa..
        Yhtä tyhmä kirjoitti:

Niin,
        jotenkin on vaan niin vitun tutun kuuloista. Tuli maksettua aika tavalla kun ahaluttiin jotain siistiä. Voi vittu...en olisi osannut tehdä yhtä huonoa vaikka olisin yrittänyt. Mutta ei kai sitä itselleen kehtaisi, tilaa mielummin ns. ammattilaisen että tulisi hyvin tehtyä. Ei meikäläisen alalla vastaavaa paskaa kehtaa kehdata velottaa. Mutta "kyykkyyn" vaan köyhät. Kyllä makso ja kyllä jaksaan vituttaa. Pakko kai myydä, että saa elämän takas.

sucks

• zxcewwq3##

Juuri siitä syystä on parempi itse asentaakkin.

• nerofoster

kannattaa asentaa itse vaikka ei osaiskaan,niin se bisnes pyörii,myyjä rikastuu,ja asennusfirma,kun korjaa???

• olekovin
        nerofoster kirjoitti:

kannattaa asentaa itse vaikka ei osaiskaan,niin se bisnes pyörii,myyjä rikastuu,ja asennusfirma,kun korjaa???

vaikeaa laittaa kaappeja jonon piirrustusten mukaan. kun nykyisin ei ole edes valolistoja kaapeissa.

• mutta mutta
        olekovin kirjoitti:

vaikeaa laittaa kaappeja jonon piirrustusten mukaan. kun nykyisin ei ole edes valolistoja kaapeissa.

Suurin työ asennuksessa onkin viimeistely. Huonolla viimeistelyllä saa pilattua muuten hyvän kokonaisuuden. Joka hemmolla ei taatusti ole sellaisia sirkkeleitä, joilla saa peitelistat siististi ajettua, varsinkin vinoja seiniä vasten (ja niitähän piisaa...). Sama esim tasojen sovituksessa ja tällä palstalla tee se itse -miehet jopa kyelevät neuvoa altaan asennkseen. Jos ei sen vertaa tiedä, kannattaa todellakin teettää ammattilaisella.

• ottaa
        mutta mutta kirjoitti:

Suurin työ asennuksessa onkin viimeistely. Huonolla viimeistelyllä saa pilattua muuten hyvän kokonaisuuden. Joka hemmolla ei taatusti ole sellaisia sirkkeleitä, joilla saa peitelistat siististi ajettua, varsinkin vinoja seiniä vasten (ja niitähän piisaa...). Sama esim tasojen sovituksessa ja tällä palstalla tee se itse -miehet jopa kyelevät neuvoa altaan asennkseen. Jos ei sen vertaa tiedä, kannattaa todellakin teettää ammattilaisella.

kivifirmalta tasot, joihin on allas ja uuni on upotettu, niin ei ole tätä ongelmaa. asennusrahat voi investoida kivitasoihin.

• aka
        ottaa kirjoitti:

kivifirmalta tasot, joihin on allas ja uuni on upotettu, niin ei ole tätä ongelmaa. asennusrahat voi investoida kivitasoihin.

taidat olla varsinainen ruudinkeksijä[ottaa]
        en ole ennen nähnyt kivitasoon upotettua uunia.

• käsi käy muuallakin kuin pu...
        mutta mutta kirjoitti:

Viimeistelyt vie vain aikaa. Jos käyttää kättä ja aikaa ja miettii niin pelkällä sahallakin saa siistiä jälkeä.
        Mutta ammattilaisilla ei ole aikaa eikä käsiä, joten on pakko survaista sirkkelillä ja käyttää sen kulma-asetuksia.
        Käsin voi tehdä vaikka kolmiulotteista. Ei onnistu "ammattilaiselta" sirkkelillä.
        Oikealta ammattilaiselta se onnistuisi, mutta niitähän ei näillä firmoilla ole, koska niillä ei saisi voittoa.

• ...ja pilasi
        nerofoster kirjoitti:

kannattaa asentaa itse. Jos osaa lukea asennusohjeet ja työkalut pysyy kädessä ei niitä kaappeja pysty pilaamaan niin pahasti kuin noi "ammattiasentajat" pystyy.
        Katsos nehän ei lue asennusohjeita kun ne TIETÄÄ miten asennetaan kun ne on ammattilaisia. Ne osaa asentaa kaapit, mekanismit (asentaja kysyi apteekkikaapin koneistosta: onks toi joku teidän oma juttu, kun on täällä kaappien seassa?), kodinkoneet, pesualtaat, liesitasot JA KAIKKI PIELEEN.

• aka
        ...ja pilasi kirjoitti:

kannattaa asentaa itse. Jos osaa lukea asennusohjeet ja työkalut pysyy kädessä ei niitä kaappeja pysty pilaamaan niin pahasti kuin noi "ammattiasentajat" pystyy.
        Katsos nehän ei lue asennusohjeita kun ne TIETÄÄ miten asennetaan kun ne on ammattilaisia. Ne osaa asentaa kaapit, mekanismit (asentaja kysyi apteekkikaapin koneistosta: onks toi joku teidän oma juttu, kun on täällä kaappien seassa?), kodinkoneet, pesualtaat, liesitasot JA KAIKKI PIELEEN.

kaikkia liikkeitä täälä haukutaa,hauku tää asennusfirmakin

• tekee keittiömaailman
        aka kirjoitti:

kaikkia liikkeitä täälä haukutaa,hauku tää asennusfirmakin

asennukset. Keittiömaailman puolestaan omistaa suuri kalustevalmistaja Novart, joka valmistaa Parmaa Petraa, Nova sania ym... kalusteita

Ilmeisesti Keittiömaailman huonosta palvelusta valittavien pitäisi mainita siis myös Remonttimaailma ja Novart.

Pitäisikö Novartin puuttua näiden tytäryhtiöidensä huonoon palveluun ? Sinänsä käsittääkseni Novartin kalusteet ovat hyviä. Ikävä vaan että niidenkin maine kärsii kun tyttäret sikailevat.

• kkdkkk
        tekee keittiömaailman kirjoitti:

asennukset. Keittiömaailman puolestaan omistaa suuri kalustevalmistaja Novart, joka valmistaa Parmaa Petraa, Nova sania ym... kalusteita

Ilmeisesti Keittiömaailman huonosta palvelusta valittavien pitäisi mainita siis myös Remonttimaailma ja Novart.

Pitäisikö Novartin puuttua näiden tytäryhtiöidensä huonoon palveluun ? Sinänsä käsittääkseni Novartin kalusteet ovat hyviä. Ikävä vaan että niidenkin maine kärsii kun tyttäret sikailevat.

ja vielä selvennykseksi että novartin omistaa Nobia konserni jonka tuotemerkkeihin kuuluu myös hth-keittiöt.

• myös monet
        kkdkkk kirjoitti:

ja vielä selvennykseksi että novartin omistaa Nobia konserni jonka tuotemerkkeihin kuuluu myös hth-keittiöt.

muutkin keittiöfirmat:

http://www.nobia.com/en/Brands/

• Surullinen myyjä

Myin valtavan hienon massiivipuisen keittiön asiakkaalleni. Olin turhan aikaisin iloinen siitä, että he valitsivat haluamansa upean keittiön. Satuin käymään paikan päällä asennustöiden olessa vielä kesken. Asiakkaalla oli oma asentaja, minkä takia hän ei ollut kiinnostunut ostamaan meiltä asennusta. Yllätyksekseni huomasin, ettei asentaja ollut lainkaan perehtynyt keittiöitten asennukseen´. Kukin kaappi oli kaapin sisältä keskeltä takaseinää rumasti kiinni kymmenen kertaa liian isolla ruuvilla, vaikka kaapeissa nimen omaan on sidelistat ylhäällä ja alhaalla, joihin on tarkoitus laittaa ruuvit kiinni. Siinä vaiheessa ei enää auttanut sanoa yhtään mitään, mutta olin kyllä pahoillani asiakkaan puolesta. En tiedä tietääkö hän edes, että hänen asentajansa oli meidän näkökulmastamme tuhonnut kaikki kaapit, mutta onneksi "vain" sisäpuolelta.

• keittiöfirman

ammattitaitoinen asentaja: Halkaisi sidelistat, Käytti 3 erilaista ruuvia kiinnityksiin, yks pikkukaappi esim kiinnitetty 18:lla ruuvilla. Parista kaapista nurkka halki, osa kaapeista kuin tahkojuusto kun asennettu ensin väärin ja sitten korjattu. kosteussuojaus tekemättä, kodinkoneiden ilmainvaihto tekemättä jne...

Kauppiaan mielestä ihan normaalia, vähän korjaillaan reikiä, se riittää.

Itse ei saatais yhtä paljon tuhoa aikaan kuin tämä "ammattitaitoinen asentaja" mutta me ollaankin amatöörejä ja osataan lukea asennusohjeita ja osataan jopa soittaa valmistajalle, jos ei tajuta jotain.

• Surullinen myyjä
        keittiöfirman kirjoitti:

ammattitaitoinen asentaja: Halkaisi sidelistat, Käytti 3 erilaista ruuvia kiinnityksiin, yks pikkukaappi esim kiinnitetty 18:lla ruuvilla. Parista kaapista nurkka halki, osa kaapeista kuin tahkojuusto kun asennettu ensin väärin ja sitten korjattu. kosteussuojaus tekemättä, kodinkoneiden ilmainvaihto tekemättä jne...

Kauppiaan mielestä ihan normaalia, vähän korjaillaan reikiä, se riittää.

Itse ei saatais yhtä paljon tuhoa aikaan kuin tämä "ammattitaitoinen asentaja" mutta me ollaankin amatöörejä ja osataan lukea asennusohjeita ja osataan jopa soittaa valmistajalle, jos ei tajuta jotain.

Teillä on ilmeiseti ollut huono tuuri "ammattilaisen" valinnassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      86
      6338
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3160
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1716
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe