omassa kodissa on ihan mukavaa pitkän parisuhteen jälkeen.
Nykyisin miehet on niin vaativia että en edes viitsi heidän takia hienostella.
Saa olla pitkin tai poikin ja ei ole negatiivista kommentoijaa vierellä.Palvella miestä vaikka itsekkin työssä käy,pestä sen pyykit siivota sotkut ym.
Nyppiä kasvoilta karvoja ja meikata jonkun toisen mieliksi,olla solakka ja pukeutua seksikkäästi,kiitos ei enää,se riitti minulle.
Onko muita samaoin ajattelevia, eli elämä voi olla mukavaa ilman kumppaniakin.
yksin elää
43
1979
Vastaukset
- mies-v57
Katso sieluasi,kuuntele sydäntäsi ja kirjoita
siitä runo.Sen kätket mieleesi ja ohjeeksi
joka päivällesi.- vapaus koitti
ja sydäntäni kuuntelin,siitä tämä aloituskin tuli..:)
- on sitä
no olipa sinulle vaativa mies
jos jouduit hänen kauneuttaan hoitamaan.
mutta sen voin vakuuttaa, kylä harvassa on miehet, jotka käyvät töissä,
tekevät kotityöt ym., kyllä naiset on yleensä sitkeämpiä.
Mutta sille ne kuuluu, kun osaa ja jaksaa, niin nuorena,niin vanhana
ja
jos ei kumpikaan halua tehdä/osaa/jaksa, pitää neuvotella ette niitä tulisikaan.
Jos kuitenkin oli kunnon mies, et yhtä sitoutunutta uutta löydä,
jos alat sairastelemaan,
hän lähtee 99% varmuudella.- vapaus koitti
eipä riittäny sekään että hoidin ja pyykkäsin, sillä parempaa hän kaipasi koko ajan, ja tuo on tosi että vanheta ei saa eikä kremppoja tulla,näin kävi tässäkin tapauksessa.Mies piti nuorempaa rinnakkais-suhdetta yllä siinä sivussa kun hoivasin häntä.Hän ei olisi ikinä jääny minun hoivaajaksi jos olisin vaikka sairastunut.
Mutta olen onnellinen että olen nyt vapaa!
Minä oon niin tottunut tuohon puolisooni että oisi se kauheaa jos tulisi ero. Olen puolestasi pahoillani että olet joutunut kokemaan huonommuutta ja olet ollut piikana. Olen iloinen kun olet tehnyt päätöksen jonka olet kokenut tarpeelliseksi oman hyvinvointisi vuoksi. Monia tyytyväisyyden päiviä toivon sinulle. Ja enkeleitä elämääsi
- vapaus koitti
ihan kyyneleitä vierähti...onneksi aurinko paistaa...kaikkea hyvää.
- aevan ihanaa
ilman kumppania!! En vaihtaisi tätä olotilaa,
en haluaisi kenenkään miehen ärisevän sohvalla ja hyppyyttävän. Saa olla vaikka peti petaamatta koko päivän eikä kukaan sano mitään!
Ei koskaan enää miestä, ei koskaan ei koskaan ei koskaan! - ellei peräti
ihanaa tämä yksin olo ja elo, saa tehdä ja olla just niinkuin itse haluaa, eikä tartte passata sohvalla lojuvaa ukkoa. Nyt jo 17 vuotta uusiosinkkuna ja aion pysyäkin, vaik oon vasta viiskymppinen.
- riepuenkuli
kohta 3 v tätä yksinasumista, ja en kyllä vaihtaisi vähässä kummassa tätä olotilaa. Mutta en voi kieltää, etteikö joskus kaipaa ihmistä, jonka kanssa herätä yhteiselle aamukahville.
Tai jolta voisi kysyä mielipidettä, tai....apua johonkin pikku hommaan. Mutta onhan ystäviä joilta voi pyytää apua, onneksi!
Parasta kuunnella sisintään, tehdä niin kun hyvältä tuntuu!
Kaikkea hyvää, iloa ja hyvää mieltä elämääsi! - vapauden ylistys
Me tämän ikäluokan naiset...niin!
Meidät on opetettu olemaan kilttejä, kuuliaisia, osaansa tyytyväisiä ja sydämen palolla palvelemaan muita.Suurin onnettomuus on, unohtaa itsensä, omat toiveensa ja unelmansa.
Sanotaan, että meillä on vain tämä yksi ja ainut elämä ja kun sen oivaltaa, alkaa itsekkäämmäksi ja elää vapaana, oman itsensä herrana, se on ihanaa! Se on elämää! Se on hengittämistä ja tiiliskivien pudottamista harteiltaan.
Olen itse tämän kokenut ja hyväksi havainnut.varmaankin elänyt 'ahtaassa' parisuhteessa.
Ei parisuhde saa estää kumpaakaan osapuolta elämästä myös 'omaa elämää'.
Yli kolmekymmentä vuotta olemme eläneet parisuhteessa ja saaneet päättää ja tehdä oman harkinnan mukaan mikä parhaalle ja oikeammalle itsestä tuntuu.
Ei ole vieraissa käymiseeen tarvetta, kun kotona on hyvä olla.
Myöskin rakkaus säilyy ja vahvenee, kun on vapaus elää juuri niinkuin parhaaksi näkee.
Tässä palstalaisten parisuhteista kertovia juttuja kun lukee, niin aivan kuin vankilassa ovat joutuneet parisuhteessaan elämään.
En sitä edes epäile, mutta on myös toisenlaisia parisuhteita, joissa toista ei sidota, ei myöskään rajoiteta niitä tarpeita, joita yksilön hyvinvointi 'vaatii'!
Jotenkin tuntuu, että aivan kaikkien ei tarvitsisi tyytyä siihen nykyiseen eläntilanteeseen, vaan voisi alkaa elää itsenäisempää elämää, ilman että tarvitsee luopua parisuhteen hyvistä puolista.
jk. Tämä kirjoituksen loppuosa ei ole kohdennettu kenellekään yksilönä, vaan tuli tässä yhteydessä mieleen 'yhyttää' josko jollain olisi mahdollista ottaa se oma aika ja tila käyttöön parisuhteessaan.
- Vikkelä.
Mies on loppujen lopuksi ollut.Nopeasi laskien
ainakin kuudella sohvalla jo käynyt makaamassa:=))) - Pirre*
oisi onnellinen, olisin yksinäinen.
- täti puskasta
ei mene kauan kun alkaa valitus, kun olen niin yksin.
Nähty näitä tapauksia vuosien varrella.
Aluksi iloinen olo "jipii", ja kohta pitkä masennus. sitä enstä kiljutaan mut annas olla kun jonkinaikaa on yksin oltu niin vollotetaan sitten.
Kyllähän se niin on muinoin aikoinaan vanha äitee sanoi että liki kun on niin pusketaan mut vähänkin kauemmaks menee niin ammutaan perään kuin lehmä konsanaan.- vapaus koitti
oli parempi että ero tuli ja olen nyt yksin mutta en yksinäinen.
Hengitän vapaasti sillä parisuhteessani oli myös väkivaltaa,koko ajan sai pelätä ja olen vapautunut todella vaikka menikin kaun toipua.
Kiitos kaikille kommeneteista ja taustalla on usein paljon vakavampaa kun vaan se vapauden halua...siis vapaus elää! vapaus koitti kirjoitti:
Hengitän vapaasti sillä parisuhteessani oli myös väkivaltaa,koko ajan sai pelätä ja olen vapautunut todella vaikka menikin kaun toipua.
Kiitos kaikille kommeneteista ja taustalla on usein paljon vakavampaa kun vaan se vapauden halua...siis vapaus elää!johtopäätöksiä ja yleistää ei voi, koska emme tiedä niitä seikkoja, jotka kulloisenkin 'irtioton' takana.
Vapaus elää ja elämään on aina riittävä syy, ilman yhtään "jos" tai "mutta" sanaa!- miesten
kuvitella olevansa niin korvaamattomia, että aina naiset itkee perään.
Yksin on totuttu tulemaan toimeen, hoitamaan ne miesten hommat, niin talon ylläpidossa kuin lasten kasvatuksessakin.
Luulette ettei naiset ilman teitä pärjää, mut sanon että....helposti!! - Nainen 54
vapaus koitti kirjoitti:
Kiitos kaikille kommeneteista ja taustalla on usein paljon vakavampaa kun vaan se vapauden halua...siis vapaus elää!Hyvää jatkoa sinulle,luulen että tiedän miltä sinusta tuntuu,olen kokenut myös "vapauden"tunteen pitkän liiton loputtua.On vain uskallettava tehdä ratkaisu,se ei aina ole helppoa ja kukin käsittelee ne tavallaan.On myös niitä yksinäisyyden hetkiä,mutta kun punnitsee asiat uudelleen huomaa, kuitenkin hyvä näin.Nyt tuntuu,kun jo 8 vuotta yksin oloa,että en koskaan halua asua kuin yksin.Mutta elämää ei tiedä,jos joskus törmäisi ihmiseen joka saisi muurin murenemaan,aika näyttää,nyt hyvä näin.
- aikakaudella on
Suomalainem elämänmuoto aika hyvin tilastoitu. Tuntuu vaan siltä, etteivät ihmiset uskalla tutustua tilastoihin. On turvallisempaa elää mielikuvamaailmassa. Tiesittekö esim. että viima vuosi oli ensimmäinen, kun enemmistönä Suomessa olivat perheet, joitten jäsenillä ei ollut kaikilla sama sukunimi? Katsokaa maailmaa avoimin silmin. Se on erilainen, kun kaapista katsottuna. Nähkää okea maailma.
- jo eronnut
aikakaudella on kirjoitti:
Suomalainem elämänmuoto aika hyvin tilastoitu. Tuntuu vaan siltä, etteivät ihmiset uskalla tutustua tilastoihin. On turvallisempaa elää mielikuvamaailmassa. Tiesittekö esim. että viima vuosi oli ensimmäinen, kun enemmistönä Suomessa olivat perheet, joitten jäsenillä ei ollut kaikilla sama sukunimi? Katsokaa maailmaa avoimin silmin. Se on erilainen, kun kaapista katsottuna. Nähkää okea maailma.
katkera jos on eronnut pahoinpitelijästä,ei ne muutu vanhempanakaan tuosta vaan.
Vanhempana on vielä vaikeampaa elää sellaisen kanssa kun on jo muutenkin vaivoja,miksi vielä lisää mustelmia ja kipuja.
Pitäs ajatella muulla tavalla ja ymmärrän kyllä että vaikeaa se on jos ei ole kokemusta.
Miltäs tuntus,jos puoliso sanoo keski-iässä selvinpäin vaimolleen:vieläkös siinä köpöttelet,ethän sinä kuole millään?
Hakkamisen jälkeen. - jo eronnut
jo eronnut kirjoitti:
katkera jos on eronnut pahoinpitelijästä,ei ne muutu vanhempanakaan tuosta vaan.
Vanhempana on vielä vaikeampaa elää sellaisen kanssa kun on jo muutenkin vaivoja,miksi vielä lisää mustelmia ja kipuja.
Pitäs ajatella muulla tavalla ja ymmärrän kyllä että vaikeaa se on jos ei ole kokemusta.
Miltäs tuntus,jos puoliso sanoo keski-iässä selvinpäin vaimolleen:vieläkös siinä köpöttelet,ethän sinä kuole millään?
Hakkamisen jälkeen.uskalla yrittää enää ja elää vanhuuden mielummin yksin,eli syitä on monia eikä uhri ole aina luonnevikanen.
- jo eronnut
jo eronnut kirjoitti:
uskalla yrittää enää ja elää vanhuuden mielummin yksin,eli syitä on monia eikä uhri ole aina luonnevikanen.
yksin asuva nainen ei ole aina vaikea ja ronkeli miesten suhteen vaan kovien kokemusten vuoksi ei halua enää parisuhdetta.
Uhri myös häpeää että on joutunut uhriksi eikä kerro sitä avoimesti vaan esm.purkaa täällä pahaa oloaan,kuten minä.
Onneksi se on ohi ja ei kannata jäädä koskaan uhriksi. - jo eronnut
jo eronnut kirjoitti:
uskalla yrittää enää ja elää vanhuuden mielummin yksin,eli syitä on monia eikä uhri ole aina luonnevikanen.
niin kuin parhaaksi katsoo,ja aina ei yksin asuva ole kovia kokenut vaan haluaa todella elää yksin mutta se ei tarkoita että on yksinäinen.
Hyvää oloa!
- oot laskenu että
vapaus jatkuis?Viikon,kaks vai vuosia??
- sama suunta täällä
En näe mitään riemun aihetta siinä, että pääsen eroon -ehkä- miehestäni. Kaikki sivistyneet keinot olen jo käyttänyt. Viesti ei mennyt perille edes ammattilaisen esittämänä. Olisihan se paljon mukavampaa rakkaansa kanssa yhdessä vanheta, mutta se väkivallan uhka - olkoon henkistä tai fyysistä. Se vaan ei käy.
- steinbit
mutta joskus järkevä vaihtoehto. Jo kaksikymmentä vuotta takana ja olen oppinut viihtymään itseni kanssa.
- sama suunta täällä
steinbit kirjoitti:
mutta joskus järkevä vaihtoehto. Jo kaksikymmentä vuotta takana ja olen oppinut viihtymään itseni kanssa.
Toiset tuijotavat tilastoja, toiset maalailevat piruja seinille muuten vaan.
Jo vanha kansa sanoi: Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa.
Jokainen meistä elää omaa tarinaansa ja voi itse määrätä loppuelämänsä suunnan. Kukaan muu ei siitä päätä.
- aika-ajoin
Jäädessäni muutaman kerran vuodessa yksin, muutamasta päivästä kolmeen viikkoon, en osaa nauttia "vapaudestani"!
Päin vastoin.
Tyhjä talous on kolkko.
Kahden asemesta yhdelle ruuan laitto on hölmöä. Kuppilaankaan en mene.
Aamut ovat ankeimpia. Kun on yli 30:n vuoden aikana tottunut herätessään vierestään kuulemaan vaimon tuhinaa niin hiljaisuus hirvittää.
Kapakoista en viitsi lähteä etsimään keinoemoa ja pariin netti-ilmoitukseeni tuli yhtä paljon moralisoivia kuin ehkä oikeasti asialla olevia.
Onhan yksinolo välillä vaihtelua mutta mukavaa kuitenkin vaimon paluu lyhyeltäkin matkalta.
Seuraava koettelemus alkaa nyt 01.02.
Tiedän jääväni henkiin!- niit vitsijuttui
en mee lankaan. Vaiks tiedänkin, et noitakin löytyy. Ei ne vaan täällä tuollasii kirjoittele.
Nee on chatissa hakemassa yhen illan seuraa, kun vaimo yötöis. ja pitäs olla yksin ilta. - vitsijuttui....
niit vitsijuttui kirjoitti:
en mee lankaan. Vaiks tiedänkin, et noitakin löytyy. Ei ne vaan täällä tuollasii kirjoittele.
Nee on chatissa hakemassa yhen illan seuraa, kun vaimo yötöis. ja pitäs olla yksin ilta.Höh! Ovatko miehet muka niin ressukoita, että eivät yhtään iltaa voi yksin olla ?
Ei kai? Kyl nainen vaan voi olla, yksinkin ja ihan mieluusti. Paitsi ne, joiden täytyy aina olla kainalossa turvaa ja lämpöä hakemassa.
- tässävaiheessa
vielä leuhkit.
Kun ei kävisi niin kuin vanhassa sanonnassa sanotaan, "itku pitkästä ilosta", kunhan tulet vanhaksi ja siraaksi ja muutenkin väsyneeksi, miten sitten kun olet yksin oman ylpeytesi kanssa. En osaa olla lainkaan yksin, ja viihdyn toisten seurassa. Miesystäväni oli komennustöissä monet vuodet ja kyllä oli viikot vaikeita ja ikäviä yksikseen, onneksi oli koira, mistä pitää huolta.
Yksin oleminen on kait minulle outoa, kun olen 11 lapsisesta perheestä ja kasvanut hälinässä. Hiljaisuus ja yksinolo on todella outoa, ja silloin minusta tuntuu, että kaikki ihmiset ovat minut hyljänneet. Mitenkähän pärjään lainkaan kun tulen ihan vanhaksi.
Ja tämän nykyisen oman miesystävän kanssa olemme olleet vasta vajaa kuusi vuotta yhdessä, ja niistäkin ne komennusvuodet tavattiin vain viikonloppuisin, joten mies on vielä ainakin rakas ja en häntä kyllä hylkää enkä vaihda pois.- ylistäjä
Vapauden nimiin vannova.
Taitavat olla elämässään pettyneitä, katkeroituneita naisia.
Syystä tai toisesta vanhapiioiksi jääneitä tai parinvalinnassaan pahasti epäonnistuneita.
Luonnevikojakaan pois sulkematta!- ylistäjä
En ole elämässäni pettynyt, en ole "vanhapiika"
enkä tiettävästi pahasti luonnevikainenkaan!
Vuosia toisia pelvelleena on mukavaa olla yksin!
En kärsi, en halveksi miehiä.
Tämä on minun elämäni, elän sen ihan niin kuin haluan, eläköön muut omalla tavallaan. - ovat nämä
50-60 miehet. Kun ero tulee, eivät saa okein vaatteita päällensä. Olen ennenkin kertonut näistä ressukoista. Ne vasta ovat avuttomia. Vanhat äidit käyvät siivoamassa, kun eivät itse osaa. Ja näitä on paljon. Ja murheet osaavat kyllä hukuttaa.
- ihanuus ja kurjuus
Jos sinun parisuhteesi on ollut tuollaista, ymmärrän ajatuksiasi mutta..mutta, eihän se oikeesti noin ole. Kun suhde toimii, ei ole mitään piianroolia. Tuo itsensä hoitaminen on naisena olemisen oikeus, ja tarkoittaa et välittää itsestään. Ei kai kukaan ole solakka vain miehen vaatimuksesta, itsensä takia sen ymmärrän. Jopa sankariin olet aikanaan sekaantunut. Hoida itseäsi itsesi vuoksi.
- ihmettelemättä...
Vai ollaan sitä nimittelemässä luonnevikaiseksi, jos ei elä parisuhteessa!
Pitäisikö kaikkien elää samalla tavalla, parisuhteessa, vaikka alistettuna ja/tai pahoinpideltynä?
Jo on aikoihin eletty! Jokainen eläköön parhaakseen katsomallaan tavalla.
Röyhistelkää rintojanne, parisuhteessa elävät
jos muka olette parempia ihmisiä ja yhteiskuntakelpoisempia, kuin me yksineläjät!
Minkähän takia sinkkuja on niin paljon?
Miettikääpä sitä aikanne kuluksi, älkääkä nimitelkö ketään luonnevikaiseksi!! - Pirre*
jotka olettavat että heillä on ikuinen oikeus arvostella ja vertailla vaimoaan,- hänen ulkonäköään, hänen luonettaan, ihan kaikkea, naaman ilmettäkin, äänen korkeutta jne. jne. jne...
Mutta sitä mie en ymmärrä mihin he vertaavat. - postmerkki takalistoon....
Pirre* kirjoitti:
jotka olettavat että heillä on ikuinen oikeus arvostella ja vertailla vaimoaan,- hänen ulkonäköään, hänen luonettaan, ihan kaikkea, naaman ilmettäkin, äänen korkeutta jne. jne. jne...
Mutta sitä mie en ymmärrä mihin he vertaavat.Minen vaan ymmärrä et päästää tuollaista tilannetta koskaan syntymäänkään. Se loppuisi ja hyvin nopeasti. Jos antaa alistaa itseänsä kotona, kuinkahan työelämässä menee? Nainen on nainen, ja naisena pysyköön. Tuollainen rääpälemäinen käytös ei purisi minuun, kun pistää kovaneteen, kekkeruusi ymmärtää joko lähteä tai korjata käyttäytymistään. Kokeiltu on minuakin, vaan mies hoksasi muuttua.
- ylistäjä
ihmettelemättä... kirjoitti:
Vai ollaan sitä nimittelemässä luonnevikaiseksi, jos ei elä parisuhteessa!
Pitäisikö kaikkien elää samalla tavalla, parisuhteessa, vaikka alistettuna ja/tai pahoinpideltynä?
Jo on aikoihin eletty! Jokainen eläköön parhaakseen katsomallaan tavalla.
Röyhistelkää rintojanne, parisuhteessa elävät
jos muka olette parempia ihmisiä ja yhteiskuntakelpoisempia, kuin me yksineläjät!
Minkähän takia sinkkuja on niin paljon?
Miettikääpä sitä aikanne kuluksi, älkääkä nimitelkö ketään luonnevikaiseksi!!Slummienglantilaisten suosimilla alueilla Espanjassa olen joskus sanonut etteivät kaikki englantilaiset ole törppöjä eivätkä kaikki törpöt englantilaisia!
Normaalia yhteiskuntaa ja ajatellen sen toimintaa jatkossa ovat lapsettomat sinkut luonnottomia.
Onhan tietenkin lesboja ja homojakin mutta jatkuvuuden kannalta se on uhka.
Parisuhteesta eronneet ovat aikanaan tehneet virheratkaisun!
Lapsettomat sinkut ovat kummajaisia! - herätystä
ylistäjä kirjoitti:
Slummienglantilaisten suosimilla alueilla Espanjassa olen joskus sanonut etteivät kaikki englantilaiset ole törppöjä eivätkä kaikki törpöt englantilaisia!
Normaalia yhteiskuntaa ja ajatellen sen toimintaa jatkossa ovat lapsettomat sinkut luonnottomia.
Onhan tietenkin lesboja ja homojakin mutta jatkuvuuden kannalta se on uhka.
Parisuhteesta eronneet ovat aikanaan tehneet virheratkaisun!
Lapsettomat sinkut ovat kummajaisia!on ylistää jos ei ole kokemusta alistamisesta.
Kuka kestää uskotonta hakkaajaa kuka ei,onko se oikea malli lapsillekkaan jos kotona näkee isän lyövän äitiä?
Voiko lyöjää enää rakastaa ilman pelkoa? - NIIN.
herätystä kirjoitti:
on ylistää jos ei ole kokemusta alistamisesta.
Kuka kestää uskotonta hakkaajaa kuka ei,onko se oikea malli lapsillekkaan jos kotona näkee isän lyövän äitiä?
Voiko lyöjää enää rakastaa ilman pelkoa?jotain kuolee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841672
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88898- 8862
- 54862
IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56849Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58793Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html189779Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80735Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41730Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.172720