Ihon hionta/kemiallinen kuorinta

Ruusufinni

Hei

Toivoisin kuulevani kokemuksia ihon hionnasta ja kemiallisesta kuorinnasta. Onko yksi toimenpiden riittänyt ? Miten hyvin poisti aknearvet ?
Hintakin tietysti kiinnostaa. Käsitykseni mukaan Kela maksaa osan toimenpiteen maksuista.

25

31263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maruuuhh

itse olen menossa mikrohiontaan ensi viikolla. Se kuulema auttaa aknearpiin. Itselläni on naama täynnä punaisia länttejä eli arpia.. samalla minulle tehdään cellucur hoito. maksaa 15-25e mutta opiskelen kosmetologi alaa niin täällä se on hieman halvempi. mutta suunnilleen noissa hinnoissa tai hieman kalliimpi.

• .Kimmo___

Riippuu tietenkin läikkiesi määrästä&punaisuusasteesta mutta jos tilanne on edes jokseenkin paha joudut ottamaan lukuisia mikrohiontakertoja edes silminnähtävään edistymiseen.
        Kemiallinen kuorinta toimii,mutta sekin sarjahoitona.
        Hedelmähappokuorinta tepsi itselle aikoinaan hyvin mutta sekin oli sarjahoitona,muistaakseni noin 50/laaki.hinnat ovat oletettavasti nousseet.

• Lise
        .Kimmo___ kirjoitti:

Riippuu tietenkin läikkiesi määrästä&punaisuusasteesta mutta jos tilanne on edes jokseenkin paha joudut ottamaan lukuisia mikrohiontakertoja edes silminnähtävään edistymiseen.
        Kemiallinen kuorinta toimii,mutta sekin sarjahoitona.
        Hedelmähappokuorinta tepsi itselle aikoinaan hyvin mutta sekin oli sarjahoitona,muistaakseni noin 50/laaki.hinnat ovat oletettavasti nousseet.

Eiks oikein punaisiin arpiin auta parhaiten
        laserhoito tai infrapunavalohoito..

• Ruusufinni
        Lise kirjoitti:

Eiks oikein punaisiin arpiin auta parhaiten
        laserhoito tai infrapunavalohoito..

Mistä tuollaista hoitoa saa ?
        Siis lääkäriltä vai kosmetologilta ?

• Nimetön
        Ruusufinni kirjoitti:

Mistä tuollaista hoitoa saa ?
        Siis lääkäriltä vai kosmetologilta ?

Minulle tehtiin kauan sitten ihonhionta Tyksissä. Aluksi menin plastikkakirurgille Pulssiin ja hän otti minut yksityispotilaaksi sairaalaan. Hintaa ei tullut operaatiolle kuin sairaalapäivämaksut sekä jälkitarkastukset Pulssissa. Kaiken muun korvasi KELA, koska aknen aiheuttamat arvet lasketaan sairaudenhoidoksi!!!Tätä ennen kokeilin kaikkea mahdollista mutta ne eivät auttaneet mitään vain rahat kuluivat...

• Arpinen
        Nimetön kirjoitti:

Minulle tehtiin kauan sitten ihonhionta Tyksissä. Aluksi menin plastikkakirurgille Pulssiin ja hän otti minut yksityispotilaaksi sairaalaan. Hintaa ei tullut operaatiolle kuin sairaalapäivämaksut sekä jälkitarkastukset Pulssissa. Kaiken muun korvasi KELA, koska aknen aiheuttamat arvet lasketaan sairaudenhoidoksi!!!Tätä ennen kokeilin kaikkea mahdollista mutta ne eivät auttaneet mitään vain rahat kuluivat...

Minkä niminen lääkäri hän oli? Kysyisin neuvoa.

• kosmetologiaa

Mikrohionta on yksi jota kosmetologi tekee, siinä ihoa hiotaan laitteella joka muistuttaa hiekkapuhallus laitetta (minikoossa) mikrohionta vaatii arpia poistaakseen kyllä lukuisia kertoja. Joten jos on voimakas ongelma niin se voi olla "huono vaihtoehto" Mikrohionta maksaa 30-50 euron alueella tai enemmän, riippuen paikkakunnasta.

Yksi kuorinta, joka on tehokkaampi kuin Mikrohionta on Schrammek kuorinta. Siinä iho kuoriutuu syvemmältä, viiden päivän päästä iho hilseilee hyvin voimakkaasti, mutta sekin vaatii arpiin sarjahoitoja. Tehoaa myös selluliittiin, akneen. Se myön alkaa muodostaa ihossa uusia kollageeni ja elastiini säikeitä, jonka vuoksi sopii myös veltostuneelle iholle. Schrammekin kerta hinta on n. 169-189e paikkakunnasta riippuen.

Laser on tehokkain ihonhionta muoto, kuten myös Dermabrasio. Laser hioo ihon ylimmän tai useampia kerroksia pois, sen jälkeen iho täytyy suojata todella hyvin. Dermabrasio on taas mekaaninen hionta, jossa iho hiotaan hionta laikkaa muistuttavalla koneella. Molempia tekee jotkut lääkäritkin, mutta se kuuluu plastiikkakirurgille. Laser ja Dermabrasio kannattaa mennä ottamaan plastiikkakirurgille. Yleensä kummassakin tapauksessa iholle voi muodostua rupi, ja hiottu alue saattaa myös tihkua kudosnestettä. Hinnat saa ottamalla yhteyttä plastiikkakirurgiseen sairaalaan, esim. Nordströmin klinikkaan tai Siluettiin. Laseria ja Dermabrasiota varten iho joudutaan yleensä puuduttamaan, ellei kyse ole hyvin pienestä alueesta. Sitä ei tee kosmetologit tai peruslääkärit.

Aknen hoito kuuluu esteettiseen hoitoon, akne lääkityksestä menee Kela korvaus lääkkeistä. Mutta Kosmetologilla käynti aknen takia on esteettistä jolloin Kela ei korvaa. Samoin Plastiikkakirurgille meneminen kuuluu esteettiseen kirurgiaan, jota Kela ei korvaa koska se ei ole "terveydellistä ja terveyden kannalta välttämätöntä hoitoa" vaan puhtaasti esteettistä.

• Erikoistuva

Hei!

Unohda kosmetologipalvelut. Näkyvää tulosta saat ammattilääkärin laserkäsittelyssä.

• Ruusufinni

Onko tuo laserointi sellainen toimepide jossa käsitellään koko kasvojen iho vai vain pahimmat ongelmakohdat ?
        Itselläni ei ole kauhean pahoja arpija, mutta niitä on useita.

• kosmetologiaa
        Ruusufinni kirjoitti:

Onko tuo laserointi sellainen toimepide jossa käsitellään koko kasvojen iho vai vain pahimmat ongelmakohdat ?
        Itselläni ei ole kauhean pahoja arpija, mutta niitä on useita.

Laserointi on ihan neuvoteltavissa, halutessaan koko kasvot voi laseroida mutta silloin on puudutus välttämätön ja plastiikkakirurgi osaa kertoa tarkemmin. Laserointia voi myös tehdä halutuille alueille, esim. poskipäät, leuka tms, missä arpia on. Alueen suuruudesta riippuen tulee puudutus, tai rauhoittava. Myös anestesiassa voi tehdä laseroinnin. Laserointi onnistuu kyllä ihan alueittainkin. Mielestäni jos oikein muistan niin arpia ei käydä yksittäin, vaan hiotaan/laseroidaan haluttu alue jossa ongelmat sijaitsee.

• Kokeiltu on

Paras mahdollinen on tampereella Mika Hjerppe ja toimii rautatieasemalla nykyään, oli ennen koskikeskuksessa vastaanotto. Hinta noin 200 euroo josta saa kelakorvausta noin 30 ekee jos on kelakorti mukana, niin suoraan vähennetään hinnasta.

• isotikäluokat

En saanut oikein selvää tarkoititko plastiikkakirurgin suorittamaa hiontaa? Itse kyselin ihon hiontaa ja sain kasvojen arvion n. 2000 euroa ja siitä ylöspäin. Kosmetologit tekevät myös joitakin hoitoja, mutta tulos tuskin vastaa odotuksiamme esim akneihosta. Toivottavasti löydät sopivan hoidon.

• heh

Mikrohionta on tosiaan kosmetologin tekemä tehokas kuorinta, hirmuisen hyvä kyllä kirkastamaan ihoa, yleensä suositellaan muutamaa kertaa.
      Oletko tutkinut Nlite hoitoa, kannattaisi. Ehdottomasti edullisempaa kuin silk touch tai fraxel hoidot, tca- kuorinta taas kuulostaa niin hurjalta etten itse uskaltaisi edes kokeilla. Nlitestä löytyy netistä muutamia todella positiivisia artikkeleita ja näilläkin sivuilla tehoa on kehuttu. Olen itse menossa ilmaiseen konsultaatioon parin viikon päästä. Hinta on per kerta jotain 200€ hujakoilla, riippuu tehdäänkö koko kasvojen alueelle. Hoitona hellävarainen ja helppo kun ei tarvitse näyttää kuoriutuvalta liskolta hoidon jälkeen. Surffaile vaan netissä niin löytyy sinulle sopivia vaihtoehtoja.

• mietitty on!

mulla ittelläni on ongelma enemmän mielessä kun naamassa, tarkotan että ennen oli pietä aknea ja siitä jäi oikeestaan vaan pari pienempää arpea, mutta kuitenku aika näkyvälle alueelle. siitä on jo kaks vuotta, mutta edelleen katon niitä joka päivä, ja siksi haluisin päästä niistä eroon. kävin muistaakseni siluetin ihotautilääkärillä joka suositteli kemiallistakuorintaa. sanoi että iho on mulla niin herkkä ettei laseriin kannata mennä, ja että kemiallisessakin on omat vaaransa:/ eli en sinnekään uskaltanu mennä, koska iholle voi just tulla arpea ja kun on keloidinen iho, eli liika arpeutumista..noh yritetään sit sitä mikrohiontaa sarjassa:)

• Erikoistuva

Hei!

Arpien syvyys tietysti pitää enemmän ottaa huomioon, eikä se onko niitä useita. Tietysti tuo määrä vaikuttaa hintaan (eli mitkä kaikki alueet kuoritaan tai laser-käsitellään), mutta jos kraaterit eivät ole syviä, niin suosittelen tuota Mikan (minkä aikaisempi keskusteli mainitsi)praktiikkaa ja happokuorintaa. Tehdään siellä toki laserointiakin.
      Muistakaa kuitenkin, että iho saattaa mennä alussa todella pahaksi. Pahoitteluni Mika-mainos, mutta minä sitä aloittanut =)

• "Lääke" on

AVON Puukottakaa vaan, mutta se toimii!!

Kahta en vaihda...Avon ja Honda

• kaikki kokeillut

Olen kokeillut aknearpiini kaikenlaista.Kosmetologin shrammekkuorinta, mikä teki mulle arvet,kun hän oli liian kovakourainen(tuli ruvet ja pysyvät arvet)sitten eri kosmetl.mikrokuorinta,se on kirkastava ja hyvä mutta ei poista syviä arpia ja sarjahoito.(edullinen)Sitten menin ihotautil.(karppinen)laserhoitoon, mutta se teki vielä syvemmät arvet.Hän poltti ihoni.kallis toimenpide.
      Sitten kokeilin laserhiontaa, muuten hyvä, mutta ei poista syviäarpia ja joutuu olemaan naama paketissa kaksi viikkoa.Nyt viimeiseksi olen ollut TCA(happo)kuorinnassa ja se mielestäni on paras ja hinta kohtuullinen.Suosittelen Mika Hjerppeä

• kiinnostaa!

toi tca houkuttelis, mutta mitenkähän soveltuu herkälle iholle, ettei menis vaa pahemmaks, siitäkin kuorintamenetelmästä kuulee kauhutarinoita:D auttaakohan jos tekee sillä ihan kevyellä hapolla kuorinnan?vissiin pariin kertaan joutuis, ja tiiätkö miten monta kertaa joutuis mikrohionnas käymään että vaikuttais pieneen arpeen, ei kauheen syvä, mutta näkyvä kuitenkin?:)

• kaikki kokenut
        kiinnostaa! kirjoitti:

toi tca houkuttelis, mutta mitenkähän soveltuu herkälle iholle, ettei menis vaa pahemmaks, siitäkin kuorintamenetelmästä kuulee kauhutarinoita:D auttaakohan jos tekee sillä ihan kevyellä hapolla kuorinnan?vissiin pariin kertaan joutuis, ja tiiätkö miten monta kertaa joutuis mikrohionnas käymään että vaikuttais pieneen arpeen, ei kauheen syvä, mutta näkyvä kuitenkin?:)

Pieniin arpiin auttaa kosmetologin mikrohionta(helppo ja edullinen) vaatii sarjahoidon. Esiinymiskelpoinen heti. TCA(happo) kuorinta, tehokas ja kohtuu hintainen(kela korvaa osan arpijutuissa).Reilu viikko menee kun iho kuoriutuu, voi kyllä mennä ihmisten näkyviin(jos ei ole kovin arka) Mika Hjerppe(ihotautilääkäri) on hyvä ja turvallinen. Otaa vastaan Forssassa, Lahdessa ja Tampereella. Etsi nimellä netistä.

• Marjo29387
        kaikki kokenut kirjoitti:

Pieniin arpiin auttaa kosmetologin mikrohionta(helppo ja edullinen) vaatii sarjahoidon. Esiinymiskelpoinen heti. TCA(happo) kuorinta, tehokas ja kohtuu hintainen(kela korvaa osan arpijutuissa).Reilu viikko menee kun iho kuoriutuu, voi kyllä mennä ihmisten näkyviin(jos ei ole kovin arka) Mika Hjerppe(ihotautilääkäri) on hyvä ja turvallinen. Otaa vastaan Forssassa, Lahdessa ja Tampereella. Etsi nimellä netistä.

Käy katsomassa viestiketjua, jonka otsikko on TCA-kuorinta. Siellä on itsensä allekirjoittaneen sepustamana pitkät tarinat TCA hoidosta. Olen juuri tällä hetkellä toipumassa toisesta TCA-kuorinnasta, viime tiistaina tehty ja nyt iho irtoilee jo, suun ympäriltä eniten. Ensimmäisessä olin loppusyksystä. Siitä oli apua arpiin, osa hävisi jo kertahoidolla, mutta syvimmät pitää hoitaa kolmekin kertaa eikä silloinkaan välttämättä kokonaan arvet häviä, mutta tasoittuvat ja näkyvät vähemmän. Olen paksuihoinen ja kuorinta on tehty voimakkaalla liuoksella, josta johtuen arvetkin tasoittuu paremmin. Jos TCA tehdään oikein miedolla aineella, niin hyöty on vähäisempi, mutta toipuminen nopeampi ja helpompi, näin olen asian ymmärtänyt useasta viestiketjusta. Mutta mene katsomaan tuota alempaa viestiketjua. Ja yksi viestiketju täällä on, missä on myös kuvia, näet miten hurjalta se iho näyttää irrotessaan.

• mk
        kaikki kokenut kirjoitti:

Toimiiko Hjerppe tosiaan lahdessakin.onko kukaan käynnyt.

• - : -

Olen menossa ihon hiontaan joka tehdään paikallispuudutuksessa. Puudutus on kuitenkin vähän epäselvää puudutetaanko neulalla? ja montako kertaa pistetään? vai laitetaanko puudutusainetta pelkästään? (kyseessä on otsa)

• KÄRSIVÄ IHMINEN!

moi! oon 15 vuotias ja haluasin eroon akne arvista mutta oonko liian nuori toomoosiin hiontoihin??

• käsitykseni

Mieti 2 krt ennen kuin menet, esim. laserissa ihon pintakerrokset tuhotaan ja iho ohenee. Noin rajuja hoitoja saa vasta kun aknevaihe on ohi. Käy kumminkin ihotautilääkärillä keskustelemassa asiasta.

• vaivaantunut..

Pystyykö ihon hionnalla poistamaan myös mustapäät nenästä ja leuasta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      109
      6953
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4451
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      49
      3945
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3538
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      191
      3502
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2979
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2684
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      48
      2542
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13