Olenko roskapostittaja?

Helpme2

Omaan sähköpostiin on tullut jo kuukausia roskapostia, joitain viestejä olen avannut, mutta en
usko menneeni mihinkään linkin osoitteeseen. Tänään kuitenkin sain omasta osoitteestani roskaposti mainoksen, lähetänkö siis omalla nimelläni roskapostia muihin sähköpostiosoitteisiin mitkä löytyvät sähköpostistani, vai onko osoitteeni roskapostittajien tiedossa, ja he väärentävät sähköposti osoitteeni ja näyttää vain siltä että lähettäisin postia? F-secun virusscannauksen ajoin eikä se löytänyt mitään.

4

1956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

Sähköpostia ei kuljeteta osoitekentissä näkyvien osoitteiden perusteella. Niissä voi olla aivan mitä tahansa. Sähköpostin välityssysteemi suhtautuu niihin kuten muuhunkin välitettävään tekstiin.

• myös?

Edellisestä vastauksesta ei nyt oikein ottanut sevää joten selkokielellä kiitos meille tavan koneen käyttäjille. Olen myös viimeaikoina saanut roskapostia omasta sähköpostiosoitteestani omaan osoitteeseesi. Mikä tähän on syy. Kone myös takkuaa. Olenko siepattu???

• zxcvbnm
        myös? kirjoitti:

Edellisestä vastauksesta ei nyt oikein ottanut sevää joten selkokielellä kiitos meille tavan koneen käyttäjille. Olen myös viimeaikoina saanut roskapostia omasta sähköpostiosoitteestani omaan osoitteeseesi. Mikä tähän on syy. Kone myös takkuaa. Olenko siepattu???

Sähköpostin otsikkokentässä on To: ja From: kentät, joihin postiohjelma laittaa vastaanottajan ja lähettäjän osoitteen. Sähköpostia ei kuitenkaan kuljeteta internetissä To: kentässä olevan osoitteen perusteella eikä mikään tarkista pitääkö From: kentässä oleva osoite paikkaansa.

Etanapostissa tilanne olisi hieman sama kuin postinkantaja poistaisi ja hävittäisi kirjekuoren ja pudottaisi vain kuoren sisällön vastaanottajan postilaatikkoon.

Osoitteista ei siis voi päätellä mitään. Ainoa keino tietää mistä posti on tullut, on seurata Received: kenttiä taaksepäin. Jokainen postia välittänyt kone lisää postiin oman Received: kenttänsä.

Ettei asia olisi niin yksinkertaista, Recived: kenttiä voidaan väärentää ja roskapostittajat niin usein tekevätkin. Oikea lähtöpiste löytyy vain menemällä yksi kenttä kerrallaan reittiä taaksepäin ja tarkastamalla merkintöjen oikeillisuus. Viimeinen oikea merkintä osoittaa lähettäneen postipalvelimen.

• tuumailen

En sano, että tietäisin millä sivuilla olet käynyt,
      koska osoitteesi on kaapattu. Itse kävin erään
      suomalaisen yrityksen sivuilla ja saadakseni sieltä
      jotakin, piti antaa sähköposti osoite. Vieläkin
      vuosien jälkeen roskapostitus jatkuu yahoon osoit-
      teeseeni. Blockkaus ei toimi, eikä siellä ole
      semmoista toimintoa kuin, vain osoitelistassa
      olevilta yhteystiedoilta voi tulla postia.

Blockkia voi laittaa ilmaiseksi 500:dalle osoit-
      teelle, mutta spämmäri vaihtaa vain osoittees-
      taan yhden kirjaimen ja taas spämmiä puskee.

Sellaista.

Lataa koneellesi Kasperskyn ilmainen
      viirusohjelma, joka myös poistaa kaiken roskan
      koneelta.

tässä on linkki :

http://www.softpedia.com/progDownload/Kaspersky-free-cleaner-Download-20513.html

jos ei toimi, niin hae sitä tuolta sivulta.

Koeta kestää. Itse olen lopettanut ainakin 1
      emailin roskan takia. Valitettavasti toinen
      osoitteeni oli samankaltainen ja samat spämmärit
      saivat osoitteen selville, kun lähetin tietoja
      roska mailista toiseen, että säilyttäisin maileja toisen palelutarjojan osoitteessa.

eipä muuta.

moi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3017
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2961
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2367
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1863
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1719
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1684
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1275
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      38
      1252
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79