Omaan sähköpostiin on tullut jo kuukausia roskapostia, joitain viestejä olen avannut, mutta en
usko menneeni mihinkään linkin osoitteeseen. Tänään kuitenkin sain omasta osoitteestani roskaposti mainoksen, lähetänkö siis omalla nimelläni roskapostia muihin sähköpostiosoitteisiin mitkä löytyvät sähköpostistani, vai onko osoitteeni roskapostittajien tiedossa, ja he väärentävät sähköposti osoitteeni ja näyttää vain siltä että lähettäisin postia? F-secun virusscannauksen ajoin eikä se löytänyt mitään.
Olenko roskapostittaja?
4
1899
Vastaukset
- zxcvbnm
Sähköpostia ei kuljeteta osoitekentissä näkyvien osoitteiden perusteella. Niissä voi olla aivan mitä tahansa. Sähköpostin välityssysteemi suhtautuu niihin kuten muuhunkin välitettävään tekstiin.
- myös?
Edellisestä vastauksesta ei nyt oikein ottanut sevää joten selkokielellä kiitos meille tavan koneen käyttäjille. Olen myös viimeaikoina saanut roskapostia omasta sähköpostiosoitteestani omaan osoitteeseesi. Mikä tähän on syy. Kone myös takkuaa. Olenko siepattu???
- zxcvbnm
myös? kirjoitti:
Edellisestä vastauksesta ei nyt oikein ottanut sevää joten selkokielellä kiitos meille tavan koneen käyttäjille. Olen myös viimeaikoina saanut roskapostia omasta sähköpostiosoitteestani omaan osoitteeseesi. Mikä tähän on syy. Kone myös takkuaa. Olenko siepattu???
Sähköpostin otsikkokentässä on To: ja From: kentät, joihin postiohjelma laittaa vastaanottajan ja lähettäjän osoitteen. Sähköpostia ei kuitenkaan kuljeteta internetissä To: kentässä olevan osoitteen perusteella eikä mikään tarkista pitääkö From: kentässä oleva osoite paikkaansa.
Etanapostissa tilanne olisi hieman sama kuin postinkantaja poistaisi ja hävittäisi kirjekuoren ja pudottaisi vain kuoren sisällön vastaanottajan postilaatikkoon.
Osoitteista ei siis voi päätellä mitään. Ainoa keino tietää mistä posti on tullut, on seurata Received: kenttiä taaksepäin. Jokainen postia välittänyt kone lisää postiin oman Received: kenttänsä.
Ettei asia olisi niin yksinkertaista, Recived: kenttiä voidaan väärentää ja roskapostittajat niin usein tekevätkin. Oikea lähtöpiste löytyy vain menemällä yksi kenttä kerrallaan reittiä taaksepäin ja tarkastamalla merkintöjen oikeillisuus. Viimeinen oikea merkintä osoittaa lähettäneen postipalvelimen.
- tuumailen
En sano, että tietäisin millä sivuilla olet käynyt,
koska osoitteesi on kaapattu. Itse kävin erään
suomalaisen yrityksen sivuilla ja saadakseni sieltä
jotakin, piti antaa sähköposti osoite. Vieläkin
vuosien jälkeen roskapostitus jatkuu yahoon osoit-
teeseeni. Blockkaus ei toimi, eikä siellä ole
semmoista toimintoa kuin, vain osoitelistassa
olevilta yhteystiedoilta voi tulla postia.
Blockkia voi laittaa ilmaiseksi 500:dalle osoit-
teelle, mutta spämmäri vaihtaa vain osoittees-
taan yhden kirjaimen ja taas spämmiä puskee.
Sellaista.
Lataa koneellesi Kasperskyn ilmainen
viirusohjelma, joka myös poistaa kaiken roskan
koneelta.
tässä on linkki :
http://www.softpedia.com/progDownload/Kaspersky-free-cleaner-Download-20513.html
jos ei toimi, niin hae sitä tuolta sivulta.
Koeta kestää. Itse olen lopettanut ainakin 1
emailin roskan takia. Valitettavasti toinen
osoitteeni oli samankaltainen ja samat spämmärit
saivat osoitteen selville, kun lähetin tietoja
roska mailista toiseen, että säilyttäisin maileja toisen palelutarjojan osoitteessa.
eipä muuta.
moi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä431805Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2071238- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321137- 781086
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057