Corolla nyhtää kiihdyttäessä ja matkaajossa. Bensan ja ilmansuodattimen olen vaihtanuyt ja putsasin vjakajan kannesta niiden koskettimien pinnasta noin millin paksuisen karstan ja kiillottelin pyörijänkin mutta ei auta.
Jos on imuilmavuoto niin kuinka sen saa paikannettua.
Onko kokemusta vastaviista oireista. LÄhtiessä ykkösellä kone myös nyökkää ärsyttävästi.
Voiko corollaan vaihtaa 1.6 koneen ihan heittämällä, eli käykö kone ja laatikko suoraan?
1.3 -91 COROLLA NYKII
8
3606
Vastaukset
- VVTi
.......uskoisin vian olevan lambda-anturissa , käy merkkikorjaamollasi ja sieltä saat heti vika diagnoosin ja syyn nykimiselle
- Hanna
Mulla on 1.6 16V corolla vm. 88. Se kans nyki aivan mahottomasti just liikkeelle lähtiessä. Vaihettiin tulpat ja putsautettiin bensatankki. Siellä oli mutaa aivan pirusti!! Ei nyi enään =)
- Ja lapset
Imuilmavuoto paljastuu kun ruutailet imupuolelle "starttipilottia" tai mikä se käynnistysapuspray (=kauhea sana) oikein on nimeltään. Jos kierrokset nousee niin vuotokohta on "ruutauskohdassa". Onks tulpat ja johdot kunnossa? Tuo on kait ruisku joten "vakioviat" kompensaattori, ali- ja keskipakosäädin sekä väärä sytkän ajoitus ei voi olla vikana.
- vesar
Niin se on siis kaasarikone vaikka merkkiliike myi ruiskuna. No niin niin olisi pitänyt huomata, mutta jos merkkiliikkeen myyjä sanoo että on ruisku, niin usjoin hölmö sitä. No sain kyllä aimo läjän huoltoja ja osia liikkeen piikkiin. Oli myyjäkin aikas hiljainen kun vein huoltoon. Mutta näin. Eli kaasarikoneen tyyppivikaa nykimiselle olisin vailla.
Ja mistä se kaikki vesi menee takaluukkuun, oli vararengassyvennys puolillaan vettä?????- Jokuko
Vesi menee luultavasti takalamppujen tiivisteistä. Laita mustaa silikonia tai koriliimaa saumoihin. Nykiminen: Jakajan alipaine- tai keskipakosäädin, tai vuoto niissä pienissä mustissa (?) letkuissa, tai kompensaattori (automaatti-imu) kaipaa puhdistusta, tai sytkä on väärin säädetty, tai tulpat/tulpanjohdot pätkii läpi, tai jakohihna on väärin asennettu, tai venttiilit säätämättä, tai imuilmavuoto jossain, tai ....... . Eli tuossa aluksi mahdollisia vikoja, kerron lisää jos tarkennat oireita.
- vesar
Jokuko kirjoitti:
Vesi menee luultavasti takalamppujen tiivisteistä. Laita mustaa silikonia tai koriliimaa saumoihin. Nykiminen: Jakajan alipaine- tai keskipakosäädin, tai vuoto niissä pienissä mustissa (?) letkuissa, tai kompensaattori (automaatti-imu) kaipaa puhdistusta, tai sytkä on väärin säädetty, tai tulpat/tulpanjohdot pätkii läpi, tai jakohihna on väärin asennettu, tai venttiilit säätämättä, tai imuilmavuoto jossain, tai ....... . Eli tuossa aluksi mahdollisia vikoja, kerron lisää jos tarkennat oireita.
Niin täytyy koittaa noita takavaloja tiivistellä.
Se nykiminen on sellaista että kakkosella kiihdyttää niin nyhtää taikka pätkii ja välillä kolmosella kiihdyttäessä pomppii kuin kenguru, saattaa sammuakkin ellei vaihda pienempää. Matkaajossa ei niinkäänm nykiminen ainakaan tunnu, bensaa vie aikaslailla kuitenkin.
Tulpanjohdot antoi jokainen eri lukemat, ja virranjakajan alipainesäädin on vaihdettu merkkiliikkeen huollossa ja sytty on laitettu kohdilleen. - Jokuko
vesar kirjoitti:
Niin täytyy koittaa noita takavaloja tiivistellä.
Se nykiminen on sellaista että kakkosella kiihdyttää niin nyhtää taikka pätkii ja välillä kolmosella kiihdyttäessä pomppii kuin kenguru, saattaa sammuakkin ellei vaihda pienempää. Matkaajossa ei niinkäänm nykiminen ainakaan tunnu, bensaa vie aikaslailla kuitenkin.
Tulpanjohdot antoi jokainen eri lukemat, ja virranjakajan alipainesäädin on vaihdettu merkkiliikkeen huollossa ja sytty on laitettu kohdilleen.Jakajan keskipakosäädin (jos on), imuilmavuodot, sekä ne pikkuiset mustat letkut (mulla mustia) ja niiden liitokset. Myös likainen kompensaattori (automaatti-imu) voi aiheuttaa em. oireita, lisää ainakin kulutusta. Onko suodatin kunnossa, joissain on suodatin myös ennen kohokammiota, mutta yleensä suodatinviat ilmenee pitkään isoilla kierroksilla ajettaessa. Kiihdytyspumpun vika taas tekee autosta laiskemman, samoin väärin asennettu jakohihna. mulla pätki lähinnä kiihdytyksissä yks karina aikoinaan kun yhdessä tulpanjohdossa oli liian iso vastus. Ostin tarvikejohdon, nykiminen loppui. Kokeilepa nykiä tulpanjohdot yks kerrallaan irti kun auto on käynnissä, tietenkin "kinttaat kädessä", jos jonkin irroitus ei paljoa vaikuta käyntiin, niin vika on välillä tulppa-johto-jakaja, kokeile myös tarpeeksi pitkällä laina- tai tarvikejohdolla ajon aikana, eli vaihda se vuoronperään alkuperäisten paikalle. Oletan että venttiilit on säädetty oikein ja pytyt on kunnossa. Puhun nyt tavallisesta kaasarikoneesta en ruiskusta. Tarkista em. asiat ja anna palautetta.
- vesar
Jokuko kirjoitti:
Jakajan keskipakosäädin (jos on), imuilmavuodot, sekä ne pikkuiset mustat letkut (mulla mustia) ja niiden liitokset. Myös likainen kompensaattori (automaatti-imu) voi aiheuttaa em. oireita, lisää ainakin kulutusta. Onko suodatin kunnossa, joissain on suodatin myös ennen kohokammiota, mutta yleensä suodatinviat ilmenee pitkään isoilla kierroksilla ajettaessa. Kiihdytyspumpun vika taas tekee autosta laiskemman, samoin väärin asennettu jakohihna. mulla pätki lähinnä kiihdytyksissä yks karina aikoinaan kun yhdessä tulpanjohdossa oli liian iso vastus. Ostin tarvikejohdon, nykiminen loppui. Kokeilepa nykiä tulpanjohdot yks kerrallaan irti kun auto on käynnissä, tietenkin "kinttaat kädessä", jos jonkin irroitus ei paljoa vaikuta käyntiin, niin vika on välillä tulppa-johto-jakaja, kokeile myös tarpeeksi pitkällä laina- tai tarvikejohdolla ajon aikana, eli vaihda se vuoronperään alkuperäisten paikalle. Oletan että venttiilit on säädetty oikein ja pytyt on kunnossa. Puhun nyt tavallisesta kaasarikoneesta en ruiskusta. Tarkista em. asiat ja anna palautetta.
Ok kiitos. kokeileen ja palaan asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241