viime vuonna tosin vain 13. Siinä on tietysti 13 liikaa, mutta suunta on hyvä, määrä on pienempi kuin kahtena edellisvuotena.
Kuolinonnettomuuden vastapuolena raskas ajoneuvo oli 63 onnettomuudessa. Määrä on pysynyt useita vuosia ennallaan.
Kuolemaan johtaneita moottoriajoneuvo-onnettomuuksia tapahtui vuonna 2007 kaikkiaan 345 kpl, noin 10 prosenttia vuosien 2003-2006 keskiarvoa enemmän.
Moottoripyörien aiheuttamien kuolinonnettomuuksien määrä pysyi myös ennallaan, mutta moottoripyörä oli aiempaa useammin yhteenajon vastapuolena.
Kevyen liikenteen suotuisa kehitys jatkui vuonna 2007. Erityisesti iäkkäiden polkupyöräonnettomuudet vähenivät.
Raskas ja kevytliikenne petrasivat, moottoripyörät pysyivät asemisssaan ja henkilöautot aiheuttivat aikaisempaa enemmän onnettomuuksia. Lehtiä lukemalla voisi päätyä toisenlaiseenkin kuvitelmaan.
Raskaat ajoneuvot aiheuttivat lukuisia
9
1105
Vastaukset
- tilastokammo
Mielenkiintoista tietoa, hyvä näidenkin palstojen lukijoiden tietää. Onko sinulla lähdeviittausta, tarvitsisin sitä muualle kirjoittaessani?
- jep.
Saiskos samanlaisen tilaston henkilöautoista..
Kyllä sen tuolla liikenteessäkin näkee mikä on meininki.
ISOJA haukutaan ja lehdistossä mollataan ihan turhaan.
Nykyään kyllä jo otsikosta arvaa mitä todellisuudessa oli käynyt.
Siinä on selvät numerot valittajille.- ... toisaalta yksi vähemmän...
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/mies-kuoli-kolarissa-leivonmäellä(63740).ece
Jyväskyläläinen mies kuoli hänen henkilöautonsa törmättyä rekkaan Leivonmäellä maanantaina aamupäivällä.
Joutsan suunnasta tulleen miehen kuljettama auto kääntyi tuntemattomasta syystä rekan eteen vastaantulevien kaistalle.
Poliisin mukaan tie oli onnettomuushetkellä sula ja keliolosuhteet hyvät. Tieltä ei löytynyt jälkiä siitä, että henkilöauto olisi luisunut vastaantulevien kaistalla pitkään. Rekan kuljettajan mukaan auto tuli normaalisti kohti, kunnes se vaihtoi kaistaa hetkeä ennen kohtaamista. Henkilöauto ei ilmeisesti ajanut huomattavaa ylinopeutta.
Viranomaiset selvittävät onnettomuuden syytä.
***
Siinäpä sitä todellisissa syissä selvittämistä. ... toisaalta yksi vähemmän... kirjoitti:
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/mies-kuoli-kolarissa-leivonmäellä(63740).ece
Jyväskyläläinen mies kuoli hänen henkilöautonsa törmättyä rekkaan Leivonmäellä maanantaina aamupäivällä.
Joutsan suunnasta tulleen miehen kuljettama auto kääntyi tuntemattomasta syystä rekan eteen vastaantulevien kaistalle.
Poliisin mukaan tie oli onnettomuushetkellä sula ja keliolosuhteet hyvät. Tieltä ei löytynyt jälkiä siitä, että henkilöauto olisi luisunut vastaantulevien kaistalla pitkään. Rekan kuljettajan mukaan auto tuli normaalisti kohti, kunnes se vaihtoi kaistaa hetkeä ennen kohtaamista. Henkilöauto ei ilmeisesti ajanut huomattavaa ylinopeutta.
Viranomaiset selvittävät onnettomuuden syytä.
***
Siinäpä sitä todellisissa syissä selvittämistä.Ihan kiinnostas tietää, mikä oli toi tuntemattomasta syystä?
Mahtoikohan päättää päivänsä hymyssä suin, rekkakuskille se ei ainakaan hyvää päivää tehnyt.- oikeaa syytä
tiiakka kirjoitti:
Ihan kiinnostas tietää, mikä oli toi tuntemattomasta syystä?
Mahtoikohan päättää päivänsä hymyssä suin, rekkakuskille se ei ainakaan hyvää päivää tehnyt.muuten omaisille tulee paha mieli ku selviää millanen paskahousu isäntä oli.ei ollu sen vertaa miestä että ois vetäny ittesä vaikka kiikkuun.tollaset kusipäät joutas jääädä henkiin et pää vaan pelaa että tajuaa mitä tuli tehtyä.
- kuti kuti
oikeaa syytä kirjoitti:
muuten omaisille tulee paha mieli ku selviää millanen paskahousu isäntä oli.ei ollu sen vertaa miestä että ois vetäny ittesä vaikka kiikkuun.tollaset kusipäät joutas jääädä henkiin et pää vaan pelaa että tajuaa mitä tuli tehtyä.
Juu saisi jäädä henkiin ja mielellään niin että kaulasta alas halvaantunut, mutta jotain "kivoja" tuntemuksia kuten polvien kutinaa aivan perkeleesti...mahtaa siinä tulla hulluksi kun kymmenenkin vuotta tuolla lailla kituu.
kuti kuti kirjoitti:
Juu saisi jäädä henkiin ja mielellään niin että kaulasta alas halvaantunut, mutta jotain "kivoja" tuntemuksia kuten polvien kutinaa aivan perkeleesti...mahtaa siinä tulla hulluksi kun kymmenenkin vuotta tuolla lailla kituu.
Harmi vaan, kun ne tuntuvat menevän aina kerralla pois näistä ympyröistä....ja muut(syyttömät) jää tänne sitten selviytymään!
- ammattikuljettajatar
ne onnettomuudet aiheuttaa se joka pitää ratista kiinni, ei se ajoneuvo. *oli pakko vähän viilata* ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592