Raskaat ajoneuvot aiheuttivat lukuisia

...kuolonkolareita:

viime vuonna tosin vain 13. Siinä on tietysti 13 liikaa, mutta suunta on hyvä, määrä on pienempi kuin kahtena edellisvuotena.

Kuolinonnettomuuden vastapuolena raskas ajoneuvo oli 63 onnettomuudessa. Määrä on pysynyt useita vuosia ennallaan.

Kuolemaan johtaneita moottoriajoneuvo-onnettomuuksia tapahtui vuonna 2007 kaikkiaan 345 kpl, noin 10 prosenttia vuosien 2003-2006 keskiarvoa enemmän.

Moottoripyörien aiheuttamien kuolinonnettomuuksien määrä pysyi myös ennallaan, mutta moottoripyörä oli aiempaa useammin yhteenajon vastapuolena.

Kevyen liikenteen suotuisa kehitys jatkui vuonna 2007. Erityisesti iäkkäiden polkupyöräonnettomuudet vähenivät.

Raskas ja kevytliikenne petrasivat, moottoripyörät pysyivät asemisssaan ja henkilöautot aiheuttivat aikaisempaa enemmän onnettomuuksia. Lehtiä lukemalla voisi päätyä toisenlaiseenkin kuvitelmaan.

9

1105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilastokammo

      Mielenkiintoista tietoa, hyvä näidenkin palstojen lukijoiden tietää. Onko sinulla lähdeviittausta, tarvitsisin sitä muualle kirjoittaessani?

    • jep.

      Saiskos samanlaisen tilaston henkilöautoista..

    • Kyllä sen tuolla liikenteessäkin näkee mikä on meininki.
      ISOJA haukutaan ja lehdistossä mollataan ihan turhaan.
      Nykyään kyllä jo otsikosta arvaa mitä todellisuudessa oli käynyt.

      Siinä on selvät numerot valittajille.

      • ... toisaalta yksi vähemmän...

        http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/mies-kuoli-kolarissa-leivonmäellä(63740).ece

        Jyväskyläläinen mies kuoli hänen henkilöautonsa törmättyä rekkaan Leivonmäellä maanantaina aamupäivällä.

        Joutsan suunnasta tulleen miehen kuljettama auto kääntyi tuntemattomasta syystä rekan eteen vastaantulevien kaistalle.

        Poliisin mukaan tie oli onnettomuushetkellä sula ja keliolosuhteet hyvät. Tieltä ei löytynyt jälkiä siitä, että henkilöauto olisi luisunut vastaantulevien kaistalla pitkään. Rekan kuljettajan mukaan auto tuli normaalisti kohti, kunnes se vaihtoi kaistaa hetkeä ennen kohtaamista. Henkilöauto ei ilmeisesti ajanut huomattavaa ylinopeutta.

        Viranomaiset selvittävät onnettomuuden syytä.

        ***

        Siinäpä sitä todellisissa syissä selvittämistä.


      • ... toisaalta yksi vähemmän... kirjoitti:

        http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/mies-kuoli-kolarissa-leivonmäellä(63740).ece

        Jyväskyläläinen mies kuoli hänen henkilöautonsa törmättyä rekkaan Leivonmäellä maanantaina aamupäivällä.

        Joutsan suunnasta tulleen miehen kuljettama auto kääntyi tuntemattomasta syystä rekan eteen vastaantulevien kaistalle.

        Poliisin mukaan tie oli onnettomuushetkellä sula ja keliolosuhteet hyvät. Tieltä ei löytynyt jälkiä siitä, että henkilöauto olisi luisunut vastaantulevien kaistalla pitkään. Rekan kuljettajan mukaan auto tuli normaalisti kohti, kunnes se vaihtoi kaistaa hetkeä ennen kohtaamista. Henkilöauto ei ilmeisesti ajanut huomattavaa ylinopeutta.

        Viranomaiset selvittävät onnettomuuden syytä.

        ***

        Siinäpä sitä todellisissa syissä selvittämistä.

        Ihan kiinnostas tietää, mikä oli toi tuntemattomasta syystä?
        Mahtoikohan päättää päivänsä hymyssä suin, rekkakuskille se ei ainakaan hyvää päivää tehnyt.


      • oikeaa syytä
        tiiakka kirjoitti:

        Ihan kiinnostas tietää, mikä oli toi tuntemattomasta syystä?
        Mahtoikohan päättää päivänsä hymyssä suin, rekkakuskille se ei ainakaan hyvää päivää tehnyt.

        muuten omaisille tulee paha mieli ku selviää millanen paskahousu isäntä oli.ei ollu sen vertaa miestä että ois vetäny ittesä vaikka kiikkuun.tollaset kusipäät joutas jääädä henkiin et pää vaan pelaa että tajuaa mitä tuli tehtyä.


      • kuti kuti
        oikeaa syytä kirjoitti:

        muuten omaisille tulee paha mieli ku selviää millanen paskahousu isäntä oli.ei ollu sen vertaa miestä että ois vetäny ittesä vaikka kiikkuun.tollaset kusipäät joutas jääädä henkiin et pää vaan pelaa että tajuaa mitä tuli tehtyä.

        Juu saisi jäädä henkiin ja mielellään niin että kaulasta alas halvaantunut, mutta jotain "kivoja" tuntemuksia kuten polvien kutinaa aivan perkeleesti...mahtaa siinä tulla hulluksi kun kymmenenkin vuotta tuolla lailla kituu.


      • kuti kuti kirjoitti:

        Juu saisi jäädä henkiin ja mielellään niin että kaulasta alas halvaantunut, mutta jotain "kivoja" tuntemuksia kuten polvien kutinaa aivan perkeleesti...mahtaa siinä tulla hulluksi kun kymmenenkin vuotta tuolla lailla kituu.

        Harmi vaan, kun ne tuntuvat menevän aina kerralla pois näistä ympyröistä....ja muut(syyttömät) jää tänne sitten selviytymään!


    • ammattikuljettajatar

      ne onnettomuudet aiheuttaa se joka pitää ratista kiinni, ei se ajoneuvo. *oli pakko vähän viilata* ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe