Perfect fit - onko laadukasta?

-------------

Olen kuullut paljon oista tavallisista merkettiruuista, etteivät ne olisi laadukkaita:turhia lisäaineita paljon ja jotain taas puuttuu.

Lähellä ei kuitenkaan ole eläinkauppaa, josta voisi niitä laadukkaita ruokia kätevästi hakea, ja 7 kg kissa syö todella paljon. Miten on, kissa-asiantuntijat, onko markettiruuissa sellaisia, joita kissalle voisi terveellisesti syöttää? Mitä miletä olette Perfect fit -ruuasta? Minusta se vaikuttaa hieman laadukkaammalta, mutta onko se samaa tasoa kuin eläinkaupan ruuat?

10

7538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T.epi

      Minun mielestäni se ei ole parhaimistoa, keskitasoa, mutta se hinta on aika mahdoton. Et sanonut, tarkoitatko märkä- vai kuivaruokaa, kun kyselit.

      Mutta kaupastakin löytyy ihan hyviä märkiksiä, pirkan 100 gramman vuoat, latzin hyytelöt ja lihatiski :-) Kokatessa lihasta, kannattaa aina hieman kissallekin tarjota raakaa lihaa maisteltavaksi..

      Kuivaruokapuolelta esim. acanakaupasta saapi tilattua acanaa ja orijenin nappuloita, acanaa 100 gramman koossa ja orijen 400 grammaa pienin pakkaus. Muistaakseni 4 100 gramman acanan pussia tulee kirjeenä aikahalvalla maisteltavaksi. Ja netistä löytyy kauppoja, ja posti kulkee:

      http://www.unelmalemmikit.net/kauppa/

      http://www.onninpuoti.fi/nettikauppa/product_catalog.php?c=6

      http://www.marimal.fi/product_catalog.php?c=25

      jne..

      (nuo googlehaulla: almo nature nettikauppa)

    • Jii

      Itsekin olen tutkiskellut tuota perfect fitiä kaupassa, ja raaka-aine luettelon perusteella se ei ole kovin laadukasta.

      Tässä ravintosisältö perfect fitin märkäruoka pussista:

      Koostumus

      Lihaa ja eläinperäisiä tuotteita (sis. min. 14% kanaa)
      Kasviperäisiä tuotteita
      Kivennäisiä
      Viljaa
      Rasvoja ja öljyjä
      Sokereita.
      Ravintoainekoostumus

      Raakavalkuaista    9.0%
      josta Tauriinia    0.05%
      Raakarasvaa    3.50%
      Hehkutusjäännöstä    2.40%
      Raakakuitua    1.50%
      Energiaa 100 g :ssa tuotetta    272 kJ (65 kcal)
      Typetöntä uutetta (hiilihydraattia)    1.6%
      Kosteutta    82%

      Ja kuten huomaa, lihapitoisuus on aika vähän (Mutta aika hyvä prosentti määrä kuitenkin marketin ruokiin verrattuna)
      ja se sisältää kasviperäisia tuotteita, viljaa ja sokereita. Joten eipä kauhian hyvältä kuulosta.

      Minulla on kaksi kissaa, eläinkauppaan on aika pitkä matka, joten minäkin ostan tuon märkäruuan usein marketista. Asiantuntija en ole, mutta omasta mielestäni jos haluat ostaa marketista suht laadukasta ruokaa, niin kannattaa ostaa tuota Whiskasin mmmmm.. merkkiä, ja nimenomaan tuota mmmm.. eikä sitä normaalia.

      Se ei sisällä viljaa, eikä kasviperäisiä tuotteita, eikä sokereita. ja lihapitoisuus on 14% mikä on aika hyvin markettiruualle, joissa yleensä on tuo 4%.
      Sitä on neljää eri vaihtoehtoa: Kanaa, Häränlihaa, Lammasta ja sardiinia joten siitä saa jo ihan hyvää vaihtelua kissalle.

      Meidän kissat rakastavat sitä yli kaiken ja syövät sitä kyllä suurella ruokahalulla, joten sitä minä ainakin markettiruuista suosittelen!

      • Anonyymi

        En oo löytänyt sokeria perfect fitin tuoteselosteesta. Oon kattonut.


    • aloittaja..............

      Taidan jättää sen merkin sitten hyllyyn. Kuivaruokaa siis etsiskelen, mielellään mahdollisimman isoja säkkejä (iso kissa ja syö paljon) joissa on hyvä laatu, mutta hinta kohtuullinen.

      Oikein kävin eilen ruokakaupassa kissanruokahyllyillä katsomassa, mitä kukin ruoka sisältää, Aivan yllätyin kuinka vähän kaikissa ruokapaketeissa oli lihaa - kissahan on kuitenkin lihansyöjä, mutta silti niihin kaikkiin oli tungettu niin oaljon muuta kuin sitä oikeaa lihaa.

      Kesällä se sentään pyydydtelee palljon jyrsijöitä ja saa siitä (valmisruuan lisäksi) sitä oikeaa luontaista ravintoa, jossa on kaikki kohdallaan kissaa ajatellen. Kuitenkin, miksi tarjota sitä huonolaatuista mössöä ollenkaan.. Ei varmaan auta kuin tehdä pitkä matka eläinkauppaan ja tuoda sieltä kissalle hyvät kuivaruuat moneksi kuukaudeksi kerrallaan.

      • Janhenia

        Acanan ja Orijenin tilaus onnistuu helposti netin kautta ja joillakin paikkakunnilla on jopa kotiinkuljetus. Acanaa löytyy välillä 7,5kg vai oliko se 8kg säkeissä (silloin kun ei ole väliaikaisesti loppunut maahantuojalta) joten ei tartte montaa kertaa vuodessa ostaa tuota säkkiä. Lihapitoisuus on myös kohdallaan. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, näissä raksuissa ei hinta päätä huimaa.


      • tyttönennnn
        Janhenia kirjoitti:

        Acanan ja Orijenin tilaus onnistuu helposti netin kautta ja joillakin paikkakunnilla on jopa kotiinkuljetus. Acanaa löytyy välillä 7,5kg vai oliko se 8kg säkeissä (silloin kun ei ole väliaikaisesti loppunut maahantuojalta) joten ei tartte montaa kertaa vuodessa ostaa tuota säkkiä. Lihapitoisuus on myös kohdallaan. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, näissä raksuissa ei hinta päätä huimaa.

        Hei!

        Märkäruoista markettikaupoissa parhaita on Sheba-ruoat. Toisena tulee Whiskas mmm.. ja sen jälkeen ehkäpä toi Perfect Fit.

        Suosittelen ostamaan kaikki kuivaruoat eläinkaupasta. Käy vaikka kerralla isompi säkki niin ei tarvii kokoajan rampata. :)
        Meidän kisut syö Royal Canin Kitten 34:sta.

        Itse en syöttäisi kissoilleni ollenkaan marketin kuivaruokia..

        Itse tilaan kissaruokia netistä, koska täältäkin on matkaa eläinkauppaan 50km, enkä siis kokoaikaa pääse siellä käymään.

        Suosittelen tuota netistä tilaamista myös sulle. :)


      • Janhenia kirjoitti:

        Acanan ja Orijenin tilaus onnistuu helposti netin kautta ja joillakin paikkakunnilla on jopa kotiinkuljetus. Acanaa löytyy välillä 7,5kg vai oliko se 8kg säkeissä (silloin kun ei ole väliaikaisesti loppunut maahantuojalta) joten ei tartte montaa kertaa vuodessa ostaa tuota säkkiä. Lihapitoisuus on myös kohdallaan. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, näissä raksuissa ei hinta päätä huimaa.

        Minä olen kahdella pikkupaikkakunnalla asuessani saanut ruuat kotiin kannettuna sovittuna aikana ihan postin toimesta, vaikkei täällä siis tosiaan ole jälleenmyyjää.

        Acana-säkkien koot muuttuivat jokin aika sitten, nykyinen iso säkki on 7kg ja seuraava 3kg. Kun tilaa jonkin tietyn määrän (vähän toistakymmentä kiloa) kerralla, ei tarvitse maksaa edes lähetyskuluja.

        Meidän kolmelle kissalle on maistunut hyvin ja ovat oikein hyväkuntoisia, joten voin suositella laadukasta ruokaa!


      • Anonyymi

        Minun kissani saa kuivamuonaksi CanaGan nappuloita, jossa on 67 prosenttia LISÄKSI RAAKAA JAUHELIHAA, kananmuan keltuaisen aamuisin


    • tuosta ensimmäisestä vastauksesta, että kyllä meilläkin tilapäisesti syödään hätätilanteessa perfect fitiä, jos on vaikkapa vakiruuat unohtuneet kotiin ja ollaan kyläpaikassa yötä. Mutta hirmu kalliita ovat mielestäni laatuun nähden, sekä kuiva- että märkäruuat.

      Kaupasta ostan minäkin märkäruuat, ja ehdottomasti parhaiten maistuvat sheban luxuries-vuokat, whiskassin mmmm... ja gourmet perle (se "kalaversio" jossa on kokonaisia katkarapuja).

    • Anonyymi

      Eri asia on, onko vilja ruuassa raakana vai onko siitä ehkä eroteltu joku sidosaine, kuitu tai vast. Meillä on kissa, joka ei Whiskasia pysty syömään, ja ei tuntunut menevän ne 100% liharuuatkaan. Siksi siis Perfect Fitillä. Tosin, täydennämme ruokaa seillä. Joskus jauhelihalla. Naudan sydäntäkin on mietitty.

      Lihapitoisempiakin löytyy, mutta ei nyt huonoinkaan mahdollinen. Ei me muuten syötettäisi sitä jos kissa voisi huonosti jotenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe