Sain tietää, että mulla oli aldosteroniarvossa jotain häikkää. Näkyi kuulemma ihan verikokeessa (virtsankeräilykin tehtiin).
Ilmeisesti yläkanttiin, koska lääkäri ihmetteli, että verenpaineeni on kuitenkin samaan aikaan matala, eikä ihan täsmää siltä osin tuohon taudin kuvaan. Lääkärissä mitattuna oli tosin nyt alapaine 85 ja yläpaine yli 150, mutta kotona saan yleensä tosi alhaisia arvoja (alapaine n. 60 ja yläpaine sadan pintaan).
Mikähän näihin aldosteroniarvoihin voi vaikuttaa? En ole mussuttanut lakritsaakaan, enkä salmiakkia urakalla viimeaikoina (niillä vissiin vois olla jotain vaikutusta).
Jonkun verran olen juonut yrttiteetä, jossa lakritsijuurta, mutta en mitenkään päivittäin, enkä litrakaupalla.
Tuon kokeen aikana oli kaiken teen nauttiminen muutenkin kielletty, enkä syönyt silloin kyllä tuota lakritsiakaan yms.
Onko jollain kokemusta näistä arvoista?
Aldosteroniarvo heittää
3
1135
Vastaukset
- Juki
Aldosteroniarvon taustalla voi olla lisämunuaisen liikakasvu tai sitten tuntemattomasta syystä johtuva liiallinen hormonieritys.
Itselläni on korkea verenpaine ja lääkitys. Lääkitys ei kuitenkaan auta tarpeeksi. Minulle tehtiin tutkimus (virtsasta), josta selvisi, että aldosteroniarvoni on liian korkea.
Vaiva korjautuu lääkkeillä tai leikkauksella. Riippuu onko kyseessä liikakasvu vai "normaali" hormonieritys. primaari aldosteronismi - kasvainta ei löytynyt, mutta verenpainelääkitys muuttui toimivaksi.
Onko Sinulla kaliumit alhaalla?- a,p,
Kaliumarvot olivat ihan ok.
Nyt otettiin uusiksi myös aldosteroni ja lukuisia muita verikokeita (myös tuo kaliumarvo toiseen kertaan) ja kaikki olivat ok. mutta...lisämunuaisesta löytyi sittenkin pieni kasvain, kuulemma adenooma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559