Sain tietää, että mulla oli aldosteroniarvossa jotain häikkää. Näkyi kuulemma ihan verikokeessa (virtsankeräilykin tehtiin).
Ilmeisesti yläkanttiin, koska lääkäri ihmetteli, että verenpaineeni on kuitenkin samaan aikaan matala, eikä ihan täsmää siltä osin tuohon taudin kuvaan. Lääkärissä mitattuna oli tosin nyt alapaine 85 ja yläpaine yli 150, mutta kotona saan yleensä tosi alhaisia arvoja (alapaine n. 60 ja yläpaine sadan pintaan).
Mikähän näihin aldosteroniarvoihin voi vaikuttaa? En ole mussuttanut lakritsaakaan, enkä salmiakkia urakalla viimeaikoina (niillä vissiin vois olla jotain vaikutusta).
Jonkun verran olen juonut yrttiteetä, jossa lakritsijuurta, mutta en mitenkään päivittäin, enkä litrakaupalla.
Tuon kokeen aikana oli kaiken teen nauttiminen muutenkin kielletty, enkä syönyt silloin kyllä tuota lakritsiakaan yms.
Onko jollain kokemusta näistä arvoista?
Aldosteroniarvo heittää
3
1153
Vastaukset
- Juki
Aldosteroniarvon taustalla voi olla lisämunuaisen liikakasvu tai sitten tuntemattomasta syystä johtuva liiallinen hormonieritys.
Itselläni on korkea verenpaine ja lääkitys. Lääkitys ei kuitenkaan auta tarpeeksi. Minulle tehtiin tutkimus (virtsasta), josta selvisi, että aldosteroniarvoni on liian korkea.
Vaiva korjautuu lääkkeillä tai leikkauksella. Riippuu onko kyseessä liikakasvu vai "normaali" hormonieritys. primaari aldosteronismi - kasvainta ei löytynyt, mutta verenpainelääkitys muuttui toimivaksi.
Onko Sinulla kaliumit alhaalla?- a,p,
Kaliumarvot olivat ihan ok.
Nyt otettiin uusiksi myös aldosteroni ja lukuisia muita verikokeita (myös tuo kaliumarvo toiseen kertaan) ja kaikki olivat ok. mutta...lisämunuaisesta löytyi sittenkin pieni kasvain, kuulemma adenooma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.748367Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli662825Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä182028- 1572001
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️201949Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381861Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?301720- 431495
- 1021487
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411246