Onko tämä sitä aitoa perinteistä Okinawalaista karatea? Onko suomen Shorinryullä suora opettajasuhde Okinawalaiseen juureen?
Missä päin suomea voi tähän perinteiseen tyyliin tutustua?
Tutkiskelin netistä lajin sukupuita. Löytyi linkki http://www.worldbudokan.com/history.htm
Käykö suomessa tämän sukupuun edustajia opettamassa?
Paljon kysymyksiä. Toivottavasti viestini lukee joku alan tuntija. Minulla on vakaa aikomus tutustua perinteiseen kamppailutaitoon ja sivistää itseäni. Modernit hybridiversiot on pintapuolisesti kaluttu läpi ja on tullut tarve mennä syvemmälle.
Shorinryu
3
934
Vastaukset
- karate seniori
Hei,
En ole 100% varma asiasta mutta ymmärtääkseni linkissäsi mainittu henkilö Matsumura Sokon sensei olisi yksi Kyan Chotoku sensein opettajista joka puolestaan on opettanut Zenryo Shimabukuroa ja hän poikaansa Zempo Shimabukuroa joka on tällähetkellä Shorinryu Seibukan karate-do:n päämies. Kävi ihan jokin aika sitten suomessa. Googlaa " Seibukan shorinryu"
korostan etten ole ihan varma koska en treenaa tuota tyylisuuntaa. Seibukan on kyllä okinawalta ja opettajasuhdekin on mitä ilmeisin.
Muitakin hyviä tyylejä suomesta kyllä löytyy.- seibu
Suomen shorin ryu seibukanin kotisivut:
http://www.fssk.org
Yhteystiedoissa mainittujen seurojen lisäksi seibukania on mahdollista treenata ainakin Jyväskylässä ja Espoossa.
- ...
Itse treenaan Shorinjiryu Renshinkan karatedoa, juuret siis Okinawalla ja tyylisuunnan tämänhetkinen päämies on itse tyylisuunnan perustajan, Isamu Tamotsun, poika Iwao Tamotsu. Viimeeksi tapasin kyseisen herran toissaviikonloppuna Jyväskylässä, sensein vieraillessa suurella kesäleirillämme. Molemmat pääopettajat ovat Suomessa opettaneet, ja useasti ovat myös tuoneet mukanaan joitakin muita korkea-arvoisia opettajia, kuten viime vuonna vierailleet ja itse Iwaota korvanneet senseit Kanamaru ja Matsuo. Yhteyttä Kagoshiman päämajaan pidetään tiuhaan, ja mahdollisuudet lähteä esimerkiksi Japaniin oppiin ovat hyvät. Sitä vaaditaankin korkeampien dan-arvojen suorittajilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896082KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3475470Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222737Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521021982Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071738- 1141601
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181573seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351433