mikä on mielestänne paskin ja mikä paras varustamo jossa olette työskennelleet? erityisesti kansi miehistön näkökulmasta, mutta myös muiden merimiesten kokemukset kiinnostavat!
mikä on paskin
58
8377
Vastaukset
- Finnelm
80-luvun puoleenväliin Finnlines oli Suomen paras varustamo, mutta jälkeenpäin on mennyt huonoon suuntaan, tällä vuosisadalla ei ole edes kehdannut sanoa olevansa töissä Finskilinskillä, joten eiköhän se ole nykyään paskin varustamo, ikärasismi ja olematon henkilöstöpolitiikka, siellä perjää vain perseennuolijat.
- <<<<
MENI TÄNÄÄ KRUUNUVUOREN SELÄLTÄ KOMEA NÄKY
- 38 v seilannut
Joka yhtiössä hyvät ja huonot puolensa.Tosin en ole ollut kuin neljässä eri firmassa.Myös finskillä.
- 38v seilannu
Siis 38v seilannu etkä vieläkään ymmärtänyt kysymystä?
- alanne
rauma cata, jos nyt voi varustamoks kutsuakkaan!
- manner-kongo-manner
paskin mantereelta:etelä-suomen laiva
paras mantereelta:ilmari tuuli
paskin kongosta: husell
paras kongosta:erikson- ääni montusta
Millä tavalla on paskimmat valittu?
Olen seilannut parissa (2) Etelä-suomen laivassa 70 luvulla ja kokemukseni olivat erittäin hyvät,siihen aikaan ko. yhtiötä kutsuttiin laihiashipin . Seilatessani muissa yhtiöissä tuli joskus puheeksi Esl ja yleensä haukuilla kysyin ,että missä laivassa olit seilannut yleensä vastaus oli, että kaverit oli kertonut en itse ole ollut .
Ilmari Tuuli on hummattu jo ajat sitten Ilmarin itse mentyä paremmille seilaus vesille.
Avomeri tarjosi aikanaan vain vikajeeraus jopeja 3kk sopimuksella esim. M/t Nanna /Anja/Ania jonka nimi vaihtu melkein joka kuukausi.
Sillä oli myös rollari Starmark(joka makasi ylös Turussa romuks ajettuna ja pakko lunastettuna).
Kongolaisissa olen seilannut vain Lunkulla parissa laivassa eikä huonoja kokemuksia.
Manterella on pari muutakin yhtiötä ja Ruotsista myös. - Ramiiro
ääni montusta kirjoitti:
Millä tavalla on paskimmat valittu?
Olen seilannut parissa (2) Etelä-suomen laivassa 70 luvulla ja kokemukseni olivat erittäin hyvät,siihen aikaan ko. yhtiötä kutsuttiin laihiashipin . Seilatessani muissa yhtiöissä tuli joskus puheeksi Esl ja yleensä haukuilla kysyin ,että missä laivassa olit seilannut yleensä vastaus oli, että kaverit oli kertonut en itse ole ollut .
Ilmari Tuuli on hummattu jo ajat sitten Ilmarin itse mentyä paremmille seilaus vesille.
Avomeri tarjosi aikanaan vain vikajeeraus jopeja 3kk sopimuksella esim. M/t Nanna /Anja/Ania jonka nimi vaihtu melkein joka kuukausi.
Sillä oli myös rollari Starmark(joka makasi ylös Turussa romuks ajettuna ja pakko lunastettuna).
Kongolaisissa olen seilannut vain Lunkulla parissa laivassa eikä huonoja kokemuksia.
Manterella on pari muutakin yhtiötä ja Ruotsista myös.Seilasin 76 vuonna m/t Nannassa. Kunnon torakkapaatissa, jossa Valkeakoskelta oli vakiförsti, jota sanottiin Babloksi. Mukava mies oli. Olin puolikkaana Nannassa ja otin ulosmaksun joulukuun 28 pv. 1976.
Nannan jälkeen menin seuraavana vuonna m/s Foranoon, jonka omisti Ahlströmien persáukinen suku ja sehän oli Nielsenin lipun alla. Ahlströmit ajoi puljunsa konkkaan jouluna -77 ja olin tuomassa osaltani sitä kruunuvuoden selälle pakkohuutokauppaan. Siellä makasi silloin jo m/t Matai, sisaralus. Ne osti Jussi Ketola ja paatit seilasi sen jälkeen Finnlinesin lipun alla ja minäkin eksyin siihen ex-Matai båtskiin -79 vuonna ja sen nimi oli silloin Finnbeaver. Mutta 1978 vuoden vietin Ilmari Tuulen m/t Nan Fungissa.
Olin siis kolmessakin, alunperin Nielsenin tilaamassa, Sevillan sekundapaatissa. Ainoa ilonaihe oli, pääsipä kiertämään muailmaa, kun kerran ne kaikki oli villillä linjalla. - jenkki-junkki
Ramiiro kirjoitti:
Seilasin 76 vuonna m/t Nannassa. Kunnon torakkapaatissa, jossa Valkeakoskelta oli vakiförsti, jota sanottiin Babloksi. Mukava mies oli. Olin puolikkaana Nannassa ja otin ulosmaksun joulukuun 28 pv. 1976.
Nannan jälkeen menin seuraavana vuonna m/s Foranoon, jonka omisti Ahlströmien persáukinen suku ja sehän oli Nielsenin lipun alla. Ahlströmit ajoi puljunsa konkkaan jouluna -77 ja olin tuomassa osaltani sitä kruunuvuoden selälle pakkohuutokauppaan. Siellä makasi silloin jo m/t Matai, sisaralus. Ne osti Jussi Ketola ja paatit seilasi sen jälkeen Finnlinesin lipun alla ja minäkin eksyin siihen ex-Matai båtskiin -79 vuonna ja sen nimi oli silloin Finnbeaver. Mutta 1978 vuoden vietin Ilmari Tuulen m/t Nan Fungissa.
Olin siis kolmessakin, alunperin Nielsenin tilaamassa, Sevillan sekundapaatissa. Ainoa ilonaihe oli, pääsipä kiertämään muailmaa, kun kerran ne kaikki oli villillä linjalla.olitko Nan Fungissa Ranska -Iran keikalla?
- Abidjan
Ramiiro kirjoitti:
Seilasin 76 vuonna m/t Nannassa. Kunnon torakkapaatissa, jossa Valkeakoskelta oli vakiförsti, jota sanottiin Babloksi. Mukava mies oli. Olin puolikkaana Nannassa ja otin ulosmaksun joulukuun 28 pv. 1976.
Nannan jälkeen menin seuraavana vuonna m/s Foranoon, jonka omisti Ahlströmien persáukinen suku ja sehän oli Nielsenin lipun alla. Ahlströmit ajoi puljunsa konkkaan jouluna -77 ja olin tuomassa osaltani sitä kruunuvuoden selälle pakkohuutokauppaan. Siellä makasi silloin jo m/t Matai, sisaralus. Ne osti Jussi Ketola ja paatit seilasi sen jälkeen Finnlinesin lipun alla ja minäkin eksyin siihen ex-Matai båtskiin -79 vuonna ja sen nimi oli silloin Finnbeaver. Mutta 1978 vuoden vietin Ilmari Tuulen m/t Nan Fungissa.
Olin siis kolmessakin, alunperin Nielsenin tilaamassa, Sevillan sekundapaatissa. Ainoa ilonaihe oli, pääsipä kiertämään muailmaa, kun kerran ne kaikki oli villillä linjalla.Minäkin olin Finnbeaverissa samoihin aikoihin, siis mahdollisesti nähty.
Kyllä tuli maailmaa kierettyä sen mukana, jos ei muuta
Seilauskavereita en ole sen jälkeen nähnyt.
- moses
Mantere
Huonoin- Kastelines (Saita -Soini-Shipping)
Paras- Henry Nielsen
Kongo
Paras- Lundqvist
Huonoin-Nordlund Shipping- kans
Nielsenille. Henki oli hyvä, hommat tuli tehtyä eikä turhaa nipottamista ollut. Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi...
- EL STUPIDOS
NESTE JA SITTEN ON NESTE JA TAAS NESTE!REVI SIITÄ HUUMORIA!
- :-)
Über alles. Eli paras kaikista.
- huonoin/vahvin
Lungdvist pystyi 82 ulosmaksu asiassa kaatamaan ensin Helsingin käräjäoikeuden ja sen jälkeen vielä Turun hovioikeuden?
- tseilori
Paras varustamo on ehdottomasti Håkans ja samalla viimeinen varustamo, jossa työntekijä voi tuntea saavansa edes jotain kiitosta tekemästään työstä. Surkein ollut Finnlines, jossa oman kokemuksen mukaan laivoilla oli huono ilmapiiri yhtä poikkeusta lukuunottamatta.
- merten lordi
oli kyllä aika kamala, paras ESL
- hermot meni
6 atc kanoottia tuttuja, pahin oli force siis tosi paska kasa
- Konemesu evp
hermot meni kirjoitti:
6 atc kanoottia tuttuja, pahin oli force siis tosi paska kasa
Olin seitsemässä ATC:n paatissa, joissakin 2-3 kertaa eikä hermot menneet. Kuka mistäkin tykkää. Ei ne olleet edes niin huonokuntoisia kuin Lunkun tai Algåtin romut ja niissäkin viihdyin hyvin. Ei niissä kylläkään pasiseerimiehet pärjänneet.
- yprm.
Konemesu evp kirjoitti:
Olin seitsemässä ATC:n paatissa, joissakin 2-3 kertaa eikä hermot menneet. Kuka mistäkin tykkää. Ei ne olleet edes niin huonokuntoisia kuin Lunkun tai Algåtin romut ja niissäkin viihdyin hyvin. Ei niissä kylläkään pasiseerimiehet pärjänneet.
Olin myös 7.ssä ATC.n paatissa täkillä eri tehtävissä v 90-98. Ei ongelmia
- bonny esm
Konemesu evp kirjoitti:
Olin seitsemässä ATC:n paatissa, joissakin 2-3 kertaa eikä hermot menneet. Kuka mistäkin tykkää. Ei ne olleet edes niin huonokuntoisia kuin Lunkun tai Algåtin romut ja niissäkin viihdyin hyvin. Ei niissä kylläkään pasiseerimiehet pärjänneet.
olen seilannut lunkulla algotilla atcllä kaikki hyviä ja hieno porukka kiitos pojat 34v merellä ja vielä vaan seilataan enää ei niin mukavaa mut pakko jotain tehdä
- katkerapelle
Konemesu evp kirjoitti:
Olin seitsemässä ATC:n paatissa, joissakin 2-3 kertaa eikä hermot menneet. Kuka mistäkin tykkää. Ei ne olleet edes niin huonokuntoisia kuin Lunkun tai Algåtin romut ja niissäkin viihdyin hyvin. Ei niissä kylläkään pasiseerimiehet pärjänneet.
no enpä nyt tiedä.4 lunkun botskii 70-luvulla ja sen jälkeen nesteellä.vittu rupes käteenveto tympii.nyt ollu 5vuotta kaislikossa pasiseerissa ja ei tartte handuun vetää.no jotkut tykkää hanskahommista.ikääkin on jo 54 vuotta.
- eläkeläinen
katkerapelle kirjoitti:
no enpä nyt tiedä.4 lunkun botskii 70-luvulla ja sen jälkeen nesteellä.vittu rupes käteenveto tympii.nyt ollu 5vuotta kaislikossa pasiseerissa ja ei tartte handuun vetää.no jotkut tykkää hanskahommista.ikääkin on jo 54 vuotta.
Paras yhtiö missä olen ollut Borga Shipping villiä linjaa koko ajan
- syväraumalainen
Kongossa
Huonoimmaksi jäi United Owners ja sen hankolainen kippari.
Nordlund Shipping kohteli ainakin minua hyvin.
mantereelta
Huonoimmat muistot ovat Vasa-Umeå:sta ja sen henkilökuntapäälliköstä.
Loppujen lopuksi FÅA:kin oli minulle reilu, ainakin reilumpi kuin Finnlines.
Svenskit
Ykkönen Johnson LIne
Pohjalla Rederi ab Slite, tai olin niiden mukavuuslippulaivassa jonka omisti ko varustamon tytäryhtiö.- topreemi
Eksyin pariin Viron-Panamaan 70luvulla sen jälkeen ei huonoa suomalaista olekkaan.
Parkko de Panama ala Metsalo.
- Monttumestari
Olen ollut 37 vuotta skönellä, kaynyt läpi melkein kaikki suomalaiset ja nyt yli 20 vuotta mukavan lipun alla. Paras suomalaisista Nielsen, hyvänä kakkosena Vasa Shipping. Paskin on aina ollut Neste ja on tänä päivänäkin. Ja tulee aina olemaan.
- DAT ukko
Jos seilaat edelleen mukavuuslipun alla, niin mistä ihmeestä tiedät Nesteen olevan tänä päivänäkin paskin suomalainen varustamo? Itse oli Nesteellä ihan riittävästi, eikä se varustamoa kummempi ollut, mutta ei edes Nesteellä kaikki pärjää :) Ei ennen, ei tänään eikä aina
- vanhuuseläkeläinen
DAT ukko kirjoitti:
Jos seilaat edelleen mukavuuslipun alla, niin mistä ihmeestä tiedät Nesteen olevan tänä päivänäkin paskin suomalainen varustamo? Itse oli Nesteellä ihan riittävästi, eikä se varustamoa kummempi ollut, mutta ei edes Nesteellä kaikki pärjää :) Ei ennen, ei tänään eikä aina
pärjää ja pärjää.olin tiiskerissä 1980 ja mulkkuja täynnä.ei se pärjäämisestä oo kiinni.puolikkaan hommat ei oo mitään rakettitiedettä.mut ei jaksa mulkkuja katella.tosin joka laivassahan mulkkuja piisaa.nesteellä vaan enemmän.eli neste paskin ja bore paras
- Don Bacardi
"Mut ei jaksa mulkkuja katella". Tilanne olisi ehkä korjaantunut, jos olisit pois-
tunut peilin edestä.- vanhuuseläkeläinen
joo poistuinkin,mut sit näin sut tiiskerissä.olit kokovartalokyrpä ja olet viläkin.vai et vilä don.don pelle sä oot.taisit olla mesu
- tapsa,t
No joo pojat. Aloitin 73 jatketulta Cliolta. sitten Hebeen ja viimeinen kippo oli
se korean koreus Atalaya, ent. Cheese 1. Joka paatissa oli jotain mätää, en
valita.
Agabassa oli hienot kelit ja Toledosta sai sitä jotain...meinaan ei "nuhaa" - Engship
EHDOTTOMASTI BORE! Varsinkin kun eräs Mikko onn konttorissa!
- Von Rettig
Boren Mikko ei tiedä hevon v1ttua merenkulusta, aivan PELLE!
- mature timmerman
Paras svenski Broström ja normanni Johannesen, paras finski Nielsen ja AL. Effoalla oli vähän kuin intissä
- Trollchief
Taitaa olla nuo suomalaiset varustamot alta torihintojen, etta paras pysya norskeissa.
- alakongilta
Joo! Itse seilasin 70 luvulla kolmessa yhtiössä!. Oli Tää nykyinen ESL. Sen jälkeen porvoolainen "Gadrag rederig" Ja viimeisenä oli Neste. Kyllä tässä porvoolaisessa oli kaikenkaikkiaan surkeinta. Päälystö söi lukittujen ovien takana eri ruokaakin kuin muu miehistö. Unohtivat kerran satamassa ollessamme vaan messin oven auki. Pääsin yö vahtina vähän taljaamaan niiden jääkaappia. Ulosvientiä ei tullu muille kuin uffareille. Täkki porukassa oli kuitenkin hyvä meininki. ESL oli ihan niin kiva kuin laiva voi vaan olla kun seilataan Suomen ja Puolan väliä. Ei päässy oikein "ulkomaille". Nesteen Jaarlissa oli työn täyteinen reissu kun sattui olemaan eka reissu ja laiva piti saada hienoks ennen suomeen tuloa. Mutta yhtiö oli hyvä: Ainakin silloin 70 luvulla. Terkkuja kaikille entisille "skönäreille".
- gädd....
siinä nämä borgoolaiset...
http://kauppalaiva.nba.fi/results.php?vowners=gäddrag rederi&lang=f - alakongilta
oikeessa olet Gäddragrederig!
- Northsea
Lähdin ulkomaan lipun alle 80 luvulla kun jobeja ei löytynyt.Uusi yritys 90 luvulla Finnlinesille mutta eivät maksaneet ikälisää kun ei ollut suomenlipun alla seilannut. Niinpä oli pakko lähteä taas vieraan lipun alle..Vieläkään ei suomessa makseta kotiovelle saakka ja palkat kuopissa ja liiton miehet (konepäällystö) ei viitsi edes ottaa selvää mitä jäsenet haluaa. Onneksi on maailmassa laivoja missä omistaja on aloittanut merimiehenä ja arvostaa päteviä miehiä
ja maksaa hyvän palkan lisäksi kunnon eläkkeen ja vuosibonukset. - everton123
onko anniesta kuvia
- YÄVAHTI
Kaikista paskoista paskin on outokummun korsteenimerkillä seilannut malmitankki
M/S Outokumpu.
Seppälän sukellusvene, =paskin - Ulosvienti
Yävahti ei nyt taida olla ihan kartalla... Huvikumpu oli loistava laiva!!!
- Hååååkkani
Aivan!!! Yävahti taitaa olla Cinderellan "seiloreita", ja b-rapun poitsuja...
- Raihnainen
Paras Lauritzen ja Maersk
- Tanjuska
Hei merimiehet :) Täällä yhden merimiehen tyttö kyselee hieman isänsä perään. Isän nimi oli Rauno Kainulainen, ilmeisesti Kani-nimellä myös laivalla tunnettu.. Seilaillut aikoinaan Finncarriersin M/S Arctutuksella, näin ainakin olen kuullut. Isä menehtyi työtapaturmassa vuonna -89, mutta oli merillä ainakin vuoteen 1988 asti. Samaan aikaan ko. laivalla on ollut ainakin Mooses ja Remu :) Olisi kiva kuulla enemmän isästä, jos tuttuja tätä kautta tavoitan :)
-Tanja- onnea etsintään
Noilta sivuilta kannattaa kysellä. Siellä varmaan löytyy enemmän tietoa.
http://www.merimieskuvia.net/kokeilukansio/Merimieskuvia/keskustelu/viewforum.php?f=3
http://www.aanimeri.fi/
- sebetteus
Paras oli Neste
Huonoin oli Finstaship. Armeija staili ämmien komennossa:))
Onneksi siellä meni vain vuosi ja sitten eläkkeelle - Tanjuska
Kiitos vinkeistä, paljon on ainakin mielenkiintoista luettavaa :) Ja jos tulee jossain vaiheessa mieleen jotain muita linkkejä, niin mielelläni niitäkin tutkisin. Mutta iso kiitos jo näistä :)
- linkkejä
En tiedä huomasitko jo, mutta tuolta Merimieskuvia-sivuilta löytyy linkkilista jossa on kaikenlaista alaan liittyvää.
http://www.merimieskuvia.net/Merimieskuvia/Linkit.html
- FÅA
Ransuumia ja HORIOPPIA !
- :-)
Se mistä sain lemput :(
- merillä ollut
AL,Lähinnä loistavan Rion,Boniksen,ym.takia
- shackle1
AL, ilman muuta paras!!! Goodbye shipping ei oikein miellyttänyt. Paras pikkufirma DFL.
- Oljaren
Paras Wallenius,Birka ja Esl.Huonoin Neste.
- Oljaren
Huonoimmat Wallenius,Birka ja Esl. Paras Neste.
- Oljaren
Paras ATC. Huonoin Jacob Lines.
Merenkulkulaitoksen mittaus vehkeissa en viihtynyt. Enkku ja Bore oli aika paskoja . Esl nyt oli mitä oli ei hyvä ei huono. Diamond Cruise , Sally ja Finnlines (ei vihreät homolaatikot) ennen Grimaldeja parhaat. Mutta ei firma tai laiva tee porukkaa vaan porukka tekee laivan. Muutomissa sisarpaateissa toisessa ollut mahtava meininki ja työt sekä vapaa-aika sujuu. Toisessa jengi istuu messissä kortonkit päässä ja vittuilee työkseen. Ja mikään ei suju . Se on NIIN porukasta kiinni .
- Aallonloiske
Tuli noita muutamia komppanioita nähtyä ja seilattua reilusti yli 40 vuotta. Yleensä yhtiöt vallan hyviä, laivoissa saattoi olla eroja. Saman talon paateissa oli eri laivoissa eroa. Vaasa Leader hyvähenkinen, Wihurissa piukkapipoisuutta. Henkilöstöpäälliköltä sai kukkia, kun porukasta oli pulaa, kun ei ollut, taisi saada ylimielisyyttä.
Nilsulla monia tyyliltään loistavia paatteja, Esthelissä ainakin alkupäässä "maailman suurimmassa" hiukan kireääkin. Pääsääntöisesti hyvähenkisiä laivoja, konttorihenkilökunta hienon tyylin omaavia ja johto ymmärsi paljon, miten henkilökuntaa käsitellään. Eittämättä hyvä varustamo.
Eriksonilla oli kielijako. Ålanderit ensin, sitten muut ruotsinkieliset, ruotsia hyvin puhuvat, Filipiinot ja hännän huippuna suomenkieliset. Näin se oli. Toisaalta kyllä varustamo yritti olla politiikallaan jopa hyvä. Taisi epäonnistua.
80-luvulla taitamattomat ajoivat yhtiön melkein nurin. Sitten saivat hoitoonsa nipun uusia reefereitä, joiden rakennusvalvonta petti aivan totaalisesti. Ammattitaidottomat irvistelijät ihailivat uutta ja hienoa ymmärtämättä valvonnan tärkeyttä.
Operointikin meni pieleen, elvisteltiin ja ihailtiin eri kulttuurien ja kielten kanssa. Laivat hävisivät ja muutkin bisnekset taisivat kariutua. Pitäisi osata jotakin.
Hienoja merimiehiä GE:llä oli, mutta oliko konttorissa?
Muutamia pikku varustamoja kuuluu kokemuksiini. Kaikista olen saanut palkkani eli kaikki ok. Eivät nuo varustamot kovin paljon ole huonoja tai hyviä. Tai siis kaikki hyviä, kun olen rahani saanut aina menetetystä vapaa-ajasta.
Ei kai kukaan paremmuus tai huonommuus listaa voi rakentaa.?????
.-.-
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959