Uskallanko jo iloita?

lääke löytyi..

Mä heräsin joka aamu kovaan päänsärkyyn, joka muuttui päivän mittaan migreeniksi. Jos nukuin alle 4 tuntia/yö, kipua ei tullut. Jos nukuin 6 tuntia tai yli, oli valtava särky.

Aloin miettiä että sen on oltava jotenkin sidoksissa makuuasentoon ja verenkiertoon silloin.

Mitkään estot eivät ole auttaneet (kokeiltu kai kaikki) mutta zomig 2,5 mg katkasee aina itse kohtauksen.

Alotin omin päin PRIMASPANIN käytön. Nyt mennyt 10 päivää 1/illalla ja YHTÄÄN aamutuskaa EI OLE OLLUT!!!
Ihanaa herätä pää terveenä. Muutenkin olen pärjännyt ilman zomigia koko tämän ajan.

Primaspan 100 mg ja ASA-ratiopharm ovat käsikauppalääkkeitä ja niitä käytetään veritukosten ennaltaehkäisyyn ja joskus sydäninfarktin jälkihoitona pitämään veri "ohuena".
En ole vielä puhunut löydöstäni neurologille, mutta jos tämä toimii, niin onpa halpa ja helppo konsti.
Tabletit ovat entero-muotoa, joten ne hajoavat vasta ohutsuolessa. Silloin ei tule tyypillistä ylämahakipua.

Suosittelen kokeilemaan jokaisen kärsivät, niin IHANAKSI elämäni muuttui!
Juttele kuitenkin lääkärin kanssa ennen aloitusta, sillä minä en ole kuin OMAN elämäni asiantuntija.
Olen vain kokeilija (hoitoalalla) joka tekee välillä hölmöjäkin kokeiluja.

Jos joku ammattilainen lukee tämän, niin kerro jos jotain uutta löydöstäni juolahtaa mieleen.

6

3415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • migreenikko

      ..myös hoitoalan ihmisenä :)

      Mutta minulla ei tuo tehonnut kuin ehkä pari päivää, särky palasi vähitellen, ja kun mustelmia alkoi ilmestyä ilman mitään syytä, niin jätin juuri nuo ASA ratiopharmit pois.
      Muistan joskus ennenkin kokeilleeni ja minulle tuli silloinkin outoja tuntemuksia.
      Olen varmaan parikymmentä vuotta (n.25v alkaen)syönyt jo kalaöljyjä (Möller ja nyt E-EPA), niin voi olla että ei kohdallani ole sitten kyse samasta syystä säryn taustalla. (siis veren'hyytymisestä')

      Minulla auttoi vain nuo toisaalla jo kertomani Panacod-tabletit (1/2) yöksi.
      Tosin kuukautisten aikana yleensä särkee silti aamuisin muutamana päivänä. Mutta joka tapauksessa sain noilla vointini paremmaksi. Voi olla että riippuvuus kehittyy, mutta annosta en nosta.
      Tuon puolikkaan lisäksi olen ottanut parasetamolia 500 mg yöksi.

      Omia kokeiluja, joita en suosittele toisille omin päin.

      Ja tosiaan nuo Primaspanit voivat olla vaarallisia kokeiluja, jos kyseessä onkin jonkin asteinen vuototaipumus/-herkkyys.

      En suosittele 'maallikoille' kokeiltavaksi :(
      Varmuuden vuoksi!

      • jos kokeilut....

        on vaarallisia, niin miksi ASA-valmisteet ja käyttämäni Primaspan on käsikauppalääke?
        Toki mietin vuotoriskiä, mutta aion puhua siitä neurologin kanssa.

        Kerrotko (halutessasi) millaisia muita oireita Sinulle tuli ASA:n käytöstä? Nuo mustelmathan on jo hälytysmerkki, mutta oliko muita outouksia?

        Älä naura plese, mutta voiko ärtyneisyys tulla Primaspanista? Vai onko sen syy tää toivoton lääkäripula ja tällä hetkellä vallitseva tietty diagnosointi?
        En tiedä, missä päin asut mutta meillä täällä kaikki oireet on depressiota.

        Yritetään jaksaa? Meillä olisi varmaan paljon jaettavaa, koska Sinulta "koppasin" tuon niksin kokeilla estona kipulääkettä.
        Jaksamisiin taas kaikki palstalaiset!


    • kirjottelee...

      tuli menkat ja särky. Odottelin, jospa helppais niiden mentyä.
      Eikä hitossa, taas sama joka aamuinen kipu. Heitänkö Asat takas apteekkiin vai kokeilenko vielä? Mitä sanotte?

      Ilo siis oli lyhytaikainen__________???

    • Kroonikko64

      Työterveyslääkäri on joskus kysellyt minulta olenko kokeillut estona tuota primaspania 1 tabletti aamuin illoin. Siitä on kuulemma saatu ihan hyviä kokemuksia, lääke on mieto ja hyvin siedetty sekä aihetuttaa harvoin muita haittavaikutuksia kuin ehkä vatsaongelmia.
      En ole voinut ottaa sitä kokeiluun koska käytän hemicrania continua estona indometasiinia päivittäin ja maha ei kestä kahta eri tulehduskipulääkettä päivittäin käytettävänä. Uskon että lääkeestä on apua, minulla ainakin asetyylisalisyylihappo on aina ollut paljon tehokkaampaa kuin esim. ipubrofeeiini.
      Minä kärsin myös noista yösäryistä, ihan pelottaa mennä nukkumaan. 6 h on minullakin maksimi, jos meinaa säryttäömänä herätä.

    • Ginkgo

      Ehkä sinä kuulut niihin migreenikkoihin, jotka saisivat apua Ginkgo tai Ubikinoni tuotteista. Ne molemmat ohentavat verta niinkuin Primaspan ja asperiinikin mutta ovat luontaistuotteita. Aina välillä näkee kehuttavan niitä migreenin ehkäisijöinä.

    • txxp

      Olen syönyt useita vuosia Primaspan 50 mg aamuisin ja migreeni on pysynyt pois. Kolme kertaa olen lopettanut Primaspanin syömisen ja muutaman päivän kuluttua tulee näköhäiriöt. Nyt olen päättänyt syödä sitä loppuelämäni ja minulle riittää 50 mg aamuisin. Sairastin migreeniä 6 vuotiaasta asti ja nyt olen kuusikymppinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe