Junalla halki Italian

shalott

Tilanne seuraava: Kouluporukalla olisi tarkoitus lähteä Roomaan. Päätimme olla oikein avoinmielisiä ja ostimme lennot Milanon lähellä sijaitsevaan Bergamoon ja sieltä junalla Roomaan. Kenellään kokemusta Italian junailusta ja sen hinnoista? Saako 27 immeistä ahdettua samaan junaan? Lento on myöhään illalla paikanpäällä. Kaikki tieto Italian junista olisi erittäin tervetullutta, vaikka kyseisestä Bergamo - Rooma väliä olisikaan junaillut.

6

1914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eu01

Tällainen matka junalla on mahdollista ja hauskaa, junaaikataulut ja hinnat löytyvät osoitteesta http://www.trenitalia.com/en/index.html (suoria yhteyksiä on vähemmän kuin vaihtoyhteyksiä, mutta suorat junat ovat edullisempia). Valitettavasti Ryanairin saapuminen Bergamoon on myöhäis-iltana, joten junalla eteenpäin samana päivänä ei pääse. Toisaalta lentoliput (samalta Ryanairilta ostettuna) ovat yleensä halvempia kuin junaliput. Lentolippu veroineen Begamosta Roomaan tai päinvastoin maksaa useampana päivänä noin 20 euroa, kun junalippujen hinnat alkavat 45:stä eurosta. Luulisin, että menomatkalla kannattaisi jatkaa aamulla Roomaan lentoteitse, kenties paluumatka voitaisiin tehdä junalla, miettikää itse.

• juna

Junailu helppoa ja asiallista italiassa. Lipun voi ostaa joko luukulta tai automaatista. Huomioitavaa on, että lippu täytyy erikseen leimata asemalla! Eli törkätään sellaiseen leimasimeen. Jos leimaa ei ole matkustaa periaatteessa "pummilla" koska leimaamattomasta lipusta saa rahat takaisin. Konnarit kiertävät aika satunnaisesti lippuja lukemassa, eivätkä italialaiset ole kovinkaan kielitaitoisia. Junailu ei ole kovin kallistakaan, n. tunnin matka oli jotain 4-5€. Melkein suosittelen olemaan kentällä aamuun ja jatkamaan siitä. Ryanin saapumis aika on vähän hankala...

• Roomaan

Ryan Airilla Bergamosta. Useampi lentovuoro päivässä ja on halpaa. Käykääs Ryan Airin sivuilla ja tehkää kokeeksi haku Milano(Bergamo)-Rooma(Ciampino)ja paluumatka Rooma - Bergamo.

Itse tein haun ihan summamutikassa ja sain 0.10 euron lentoja molempiin suuntiin. Veroinen ja muine maksuineen noin 40 euroa edestakainen matka Bergamo-Rooma-Bergamo. Aikaisin lento Bergamosta Roomaan näkyy lähtevän kello 8.25 ja on Roomassa kello 9.30. Ciampinon kentältä on ensin bussi Anagninan metroasemalle ja maksaa yhden euron ja sitten metro kesksutaan taas puolestaan yhden euron, jos nyt eivät ole nostaneet hintoja sitten viimeksi. Matka lantokentältä keskustaan vie noin 40-60 minuuttia.

Lopuksi vielä vinkki: ostakaa matkat mieluiten tiistai-torstai välillä molempiin suuntiin (Bergamo-Rooma-Bergamo) silloin ne on halvimmillaan.

• yksmimmi

Moikka, olen menossa Roomaan kesäkuun lopulla, onko kellään muulla sinne päin suuntaa.. voisiko matkamme kohdata jossain vaiheessa?? yksin on vähän orpoa

• emoire86

Minulla myös sama suunta, eli kesäkuun lopulla olisi tarkoitus mennä Italiaan ja sieltä junalla Ranskan Rivieralle. Yksin myös tarkoitus matkustaa eli jos vain aikataulut natsaavat niin olisi kiva törmäillä muihinkin yksin matkustaviin (:

• tuulia100
        emoire86 kirjoitti:

Minulla myös sama suunta, eli kesäkuun lopulla olisi tarkoitus mennä Italiaan ja sieltä junalla Ranskan Rivieralle. Yksin myös tarkoitus matkustaa eli jos vain aikataulut natsaavat niin olisi kiva törmäillä muihinkin yksin matkustaviin (:

hei, minä olen menossa siis kesäkuun 26 päivän ensin roomaan ja sieltä sitten ainakin venetsiaan, monacossakin olisi kiva poiketa. etsin muitakin siellä päin liikkuvia. voitaisiin tapailla ainakin jossakin siellä. tuntuisi vähän turvallisemmalta niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33