Miten näköhermotulehdus ilmenee käytännössä? Olen tutkimusjonossa, terveyskeskuslääkäri tosin epäili ALS:ää. Mutta nyt on toinen silmä ihan punainen ja tuntuu kuin siinä olisi roska, ei kuitenkaan lähde pois huuhtelemallakaan. Lisäksi rähmii välillä runsaasti. Näkökyky on enimmäkseen ihan tavallinen, jos sumenee vähän niin huuhtelu auttaa.
Näin ennen tutkimuksia tule mieleen kaikenlaista kauhukuvaa joten koitan ominpäin selvitellä asioita ettei tulisi mitään kamalia yllätyksiä. Hmm ALS voe hemmetti....
näköhermo
5
2831
Vastaukset
- myös oireita
itellä joskus yöllä herätessä kipua molemmissa silmissä ja tunne että paine on kova silmän takana ja joka kerta alkoholin nauttimisen jälkeisenä päivänä/iltana näkyy kaikki "kahtena".
muita oireita mieli välillä maassa, unettomuus, vasemman jalan lihakset joka aamu jumissa/kipeänä, krooninen ummetus, virtsan tulo estynyt sekä lisääntyneet "elohiiret" eri puolilla kehoa.
lannerangan mri sekä jalan mri kuvissa ei mitään poikkeavaa.- outooko
itelläni kun oli joulun aikoihin näköhermontukehdus niin oireet olivat seuraavanlaisia:-kahtena näkeminen-silmän karsastus-huimaus.karsastukseen auttoi kun käytti silmälappua,mulla on diagnosoitu ms.oireet alkoi helpottaan n.3-4 viikossa pulssin jälkeen,tosin vieläkin näkö sumenee kun rasittaa itseä liikaa...kuuma on kans pahasta,eli eipä ole tarvinnut saunassa käydä.
- mi-
outooko kirjoitti:
itelläni kun oli joulun aikoihin näköhermontukehdus niin oireet olivat seuraavanlaisia:-kahtena näkeminen-silmän karsastus-huimaus.karsastukseen auttoi kun käytti silmälappua,mulla on diagnosoitu ms.oireet alkoi helpottaan n.3-4 viikossa pulssin jälkeen,tosin vieläkin näkö sumenee kun rasittaa itseä liikaa...kuuma on kans pahasta,eli eipä ole tarvinnut saunassa käydä.
mulla nht:n aikoihin kaikki näkyi myös kahtena juuri alkoholin nauttimisen jälkeen. muuten näkökenttä oli osittain sivulla päällekäin koko ajan. toisen silmän takana myös painetta. koko vaiva parani ilman pulssia jälkiä jättämättä n kk:ssa.
- ms35mies
outooko kirjoitti:
Joo, tuosta kuumuudesta tuli mieleen. Joskus on saunareissu vetänyt tosi veteläksi, ja pakko on ollut tasailla oloa istualtaan. Kuuma ei tosiaan tunnu olevan sairauden ystävä, vaikka en kyllä halua saunaa jättää kokonaan missään nimessä. Löylyjä on ollut pakko jo vähentää, mutta kyllä sauna silti on mukava paikka mietiskellä lämpimässä. Ja kesäisin tulee maattua auringossakin ihan mojovasti. Näköhermon tulehduksella mullakin aikoinaan lähti, muutama vuosi sitten. Luulin vain silloin että joku pieni aivotärähdys se vaan on. Perkele, eipäs ollutkaan. Varsinkin vasemmalle katsoessa tulee edelleen "hajauma-kuvaa". Nykyään jo kävely ja liikkuminenkin työläämpää. Isomman rasituksen yhteydessä alkaa oikea jalka raahaamaan rivakkaammin kävellessä. Paskamainen fiilis se, tiedätte varmaan. Mulla pahin mieli tulee tuosta kun liikkuminen menee vaikeaksi. Se rajoittaa tekemisiä jo liikaa. Kyllä on kavereiden kanssa kesäterasseilla ja biljardilla käynti vähentynyt aikalailla jo. Se syö miestä.
- 311
osaako joku kertoa mikä virus tai bakteeri voi aiheuttaa näköhermon tulehduksen?
googlella en löytänyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 754351
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1104089BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1632844Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582537Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672387- 1382194
Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik422097- 501993
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome521951Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?561742