takkani ääressä

padme_amidala



takastani
et löydä sinisenä
hehkuvia hiiliä
kiukunhäkää tuottamassa,
se ei savuta kitkerää
äkäistä savua,
savupelti on aina auki,
jotta huono ilma virtaisi
ulos yhtä nopsasti
kuin se syntyykin

takassani
hiilet hehkuvat
tulipunaisena
kuumuuttaan
jollei siellä
sitten roihua
polttava rakkauden
liekkimeri

takkani
ääressä, pehmeä matto allasi
voit lämmitellä varpaitasi,
ellet pelkää kipinöiden
polttavan ikuisen jäljen
sydämeesi

14

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaunis hehku rakkauden .Takassasi ..niin...
      loppu hyvä.ikuinen jälki .kumpa muistaisimme sen..
      Kiitos kauniista runosta.
      Ter kobo

      • padme_amidala

        Palautteesi oli miellyttävää luettavaa : )
        Mukavaa tiistainjatkoa sinulle : )


    • Olet kyllä varmasti mainosalalla, ja jos et,
      niin
      kannattaisi harkita:)

      Sinä tykität niin mahtavasti tässä,
      ihme jos et ole illalla jo takan edessä pitkällään varpaita lämmittelemässä ;DD

      • padme_amidala

        vaan tänään en keksinyt muuta. Ja onhan sitten tuoteselosteessa tuo varoitus "vaarallisuudesta" taiteen sääntöjen mukaan. Kiitos palautteestasi.
        Mukavaa tiistainjatkoa sinulle : )


    • kaaru

      vahva rakkaus roihuaa tästä:)

      • padme_amidala

        kiitos mukavasta palautteestasi ja hyvää tiistainjatkoa : )


    • GloriaJoy

      ja kypsästi kun rakkaus rakentuisi ja tuulettuisi kaikkialla, olisivat ihmiset onnellisia ja rakastuneita - aina

      • padme_amidala

        palautteesti oli mukavaa luettavaa. Aivankuin hyvät runosi, jotka olen kiinnostuksella lukenut, vaikken ole ehtinyt kommentoimeen.
        Hauskaa tiistainjatkoa : )


    • lindalinda1

      alhaalta ylöspäin nyt sivustolla.

      Hymy nousee viimeisen säkeistön lopussa, huumoria
      rakkaudessakin olla pitää. Jollain lailla runos-
      sani on kliseinen tunnelma, mutta silti siinä on
      joitain hauskoja piirteitä, jotka pelastavat sen
      kliseisyyden.

      Miellyttävää luettavaa.

      • padme_amidala

        Alkuosaa muotoilin pidempään, ettei vaikuttaisi itserakkaalta, kun kuitenkin olen vaatimaton luonteeltani. Viimeinen säkeistö putkahtikin sitten ihan itsekseen.
        Runoisaa tiistainjatkoa Sinulle,
        palstalla ainakin näkyy olevan vilskettä : )


    • *MURUKULTA*

      Maailman surkein pesänsytyttäjä täällä, hei! ;)
      Minä tarvitsen tankkiautollisen bensaa että saan etes takkaan tulen,,
      Ja sinä se saat tuommoisen 'hiilloksenkin' noin vain..*huoh*..

      Roihuja vain pvääsi, padme_ ! :)
      *Muru pyörittää puupalikkaa* Elokuvissa tämä aina onnistuu..'puuhhh'... :\ ...'pihkura'...

      • padme_amidala

        ovat hyvä apu, käytän niitä sytykkeenä, vaikka joudenkin huhujen mukaan näin ei saisi tehdä. Onhan minulla mökillä apuna myös todella kuivat puut, joita on vahingossa tullut 10 mottia. Enhän voinut tietää, että perälava on traktorin perälava ja että siinä oli korotetut reunat.
        No pyyhippäs se noki jo pois nenusta.
        Rattoisaa tiistainjatkoa Sinulle : )


    • Mysteriet

      Mistä ihmeestä Sinun sanasi oikein tulevat???

      Kerro heti - tää on upea ja lämpöinen runo !

      Teini sanois tähän; ihQ d4

      • padme_amidala

        kuin sinulla. Sydämestä ne tulevat. Minun sydämeni on vain huonompi ilmaisemaan ajatuksiaan, kuin sinun sanataiturin.
        Iloista tiistainjatkoa sinulle : )


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe