Mikä on kohtuuhintainen vastaavan mestarin palkkio, kun tarkoituksena on että sama henkilö toimisi myös pääsuunnittelijana? Entä jos pääsuunnittelija on erikseen niin mikä olisi sopiva tuntitaksa mitä maksaa hänelle?
Vastaavan mestarin palkkio?
14
3247
Vastaukset
- palkkiona
on pakollisista töistä 2000 1000 euroa ja tuntitöinä 30 tunti.
- sai köntässä
880m3 talosta 3000eur (sisälsi LVIS-kuvat) ja vastaava mestari 50eur/työmaakäynti ja 100eur/tarkastus. Ovat eri henkilöitä.
- Raksan reunalta
Verollisena palkkana toisen palveluksessa 30 olisi hyväkin.
Mutta jos siitä joutuu yrittäjänä maksamaan itse eläkkeet, vakuutukset, auton,
puhelimen,tietokoneen ohjelmineen, kiinteän toimipisteen vuokran
ym välttämättömän, palkka jää hädin tuskin siivoojan tasolle.
Siihen hintaan ei vastaavan tai pääsuunnittelijan ammattitaitoa ja vastuita
kannata myydä. - vielä kympistäkin
Raksan reunalta kirjoitti:
Verollisena palkkana toisen palveluksessa 30 olisi hyväkin.
Mutta jos siitä joutuu yrittäjänä maksamaan itse eläkkeet, vakuutukset, auton,
puhelimen,tietokoneen ohjelmineen, kiinteän toimipisteen vuokran
ym välttämättömän, palkka jää hädin tuskin siivoojan tasolle.
Siihen hintaan ei vastaavan tai pääsuunnittelijan ammattitaitoa ja vastuita
kannata myydä.verot maksamaan että kyllä 30 on hyvä korvaus kun vain kaikki palanut aika veloitetaan.
- Raksan reunalta
vielä kympistäkin kirjoitti:
verot maksamaan että kyllä 30 on hyvä korvaus kun vain kaikki palanut aika veloitetaan.
Tosiaan, verot. Yrittäjähän ei veroja maksakaan =)
Tietysti laskutetusta 30:stä menee ensin 5,41 arvonlisäveroa.
Muut mainitut sen jälkeen ja jäännöksestä tuloverot, niin hohhoijaa.
Siivoojan työt ja vastuut päättyvät, kun sulkee kohteen oven.
Suunnittelija ja vastaava työnjohtaja pääsevät omista vastuistaan ehkä jo 10 vuodessa.
- palkkiot
Palkkioitten suuruus määräytyy osaksi maantieteellisesti ja toisaalta kuinka paljon sisällyttää vastuuta.
Meillä vastaava toimii myös pääsuunnittelijana ja vastaa myös maaurakoinnin ja perustarakentamisen kilpailuttamisesta ja sopimuksien teosta.
Työmääräarviointi on n. 80 tuntia koko projektin ajalta. Kustannus on n. 55€ per tunti joka on mielestäni kohtuullinen kun tietää että vastaava hankkii sen takaisin omalla tekemisellään eikä laske läpi talotehtaan tai timpurien tai LVI eikä sähkäreitten tekemiä töppäyksiä.
Kyllähän nimenkirjoittajia saa alle 1000e mutta toisaalta kaikki virheetkin saattavat jäädä huomaamatta jotka jatkossa saattavat maksaa hunajaa.
Itsellämme alussa vastaava käy joka päivä työmaalla ja harventaa käyntejä kun kohde edistyy.
Itse olen huomannut jo nyt että jos ei olisi ollut pätevä vastaava en ainakaan itse olisi osannut huomioida kaikkia asioita vaikka en mielestäni ole kämmen keskellä kättä - Peik
Meillä vastaavan pääsuunnittelijan palkkio oli yhteensä 4.000. Piti sisällään kaikki työmaakäynnit, joita kertyi toista sataa.
- vastaava palkka
vastaa n. kk :n palkkaa, siis keskimäärin, voi toki vaihdella vaatimuksien mukaan paljonkin. Eli jos teknikkojen ja arkkitehtien(pääsuunn) palkat n.3200kk. Jos yrittäjänä laskuttaa kerrot edellisen kahdella.
- ...
Oletko valmis maksamaan vain lakisääteisestä vai haluatko työpanoksen sisältävän myös muita juttuja? Netistä voit ostaa RT 80306 eli vastaavan työnjohtajan tehtäväluettelon. Hyvä muistilista. Sama löytyy pääsuunnittelijan tehtävistä.
Rahalla et pääse lopullisesta vastuusta, joka on hankkeessa rakennuttajalla. Toki töistään vastaa jokainen sopimuksen tehnyt. Kuutamomiehet eivät välttämättä.
Itse maksan yhteensä 2500 mutta perehdyn hankkeeseen tosi hyvin myös itse ja pidän kilpailutukset, suunnittelijat yms. näpeissäni.- tukkuostaja
Yksittäinen henkilö häviää kilpailutettaessa.
Jos vastaavalla on verkosto ja ostaa monikertaisesti tavaraa suoraan tehtaalta tai tukusta saa varmasti halvemmalla kuin yksityishenkilö.
Todettu on joten kannattaa miettiä omaa rooliaan todella tarkasti - ostaa mitään
tukkuostaja kirjoitti:
Yksittäinen henkilö häviää kilpailutettaessa.
Jos vastaavalla on verkosto ja ostaa monikertaisesti tavaraa suoraan tehtaalta tai tukusta saa varmasti halvemmalla kuin yksityishenkilö.
Todettu on joten kannattaa miettiä omaa rooliaan todella tarkastitukusta tai tehtaalta, tuskin vain.
- vain
ostaa mitään kirjoitti:
tukusta tai tehtaalta, tuskin vain.
Meillä homma hoituu niin että vastaava ostaa ja tukku laskuttaa suoraan asiakasta eli minua.
- hyvin menot
vain kirjoitti:
Meillä homma hoituu niin että vastaava ostaa ja tukku laskuttaa suoraan asiakasta eli minua.
hanskassa, ei tarvitse itse huolehtia niin kauan kuin pankki antaa lainaa.
- huolia
hyvin menot kirjoitti:
hanskassa, ei tarvitse itse huolehtia niin kauan kuin pankki antaa lainaa.
Jos rakentaminen on kiinni lainasta ei rakentamista kannata edes aloittaa.
Meillä homma hoituu ilman pankkia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835