Pitäisi ostaa tallentava digiboksi kaapeliverkkoon. Kaon tallentava kahden virittimen boksi olisi yksi vaihtoehdoista. Tallennustilaa 80 h. (Mallista en ole varma, olisikohan KCF-N620). Se on TM-testivoittaja. Olen lukenut netistä keskustelupalstalta, että siinä olisi ainakin joskus ollut sellaisia ongelmia, että tekstitystä puuttuu ja valitut ohjelmat eivät tallennu. Jos näin on ollut, onko ongelmat saatu jo korjattua uusimpiin versioihin? Päivitykset onnistuisivat paikallisessa liikkeessä, jos niihin on joskus tarvetta. Ainakaan tällä hetkellä kun ei ole itsellä tietokonetta kotona. Kertokaapa kokemuksianne ja suosituksianne? Kaon:n hinta olisi aika reilusti halvempi kuin esim. Topfield tai Humax.
Kaon tallentava digiboksi
14
12330
Vastaukset
- 007
Hei katso päivämäärä afterdawnin viestistä. Se on vuodelta 2006
- Kaonisti
007 kirjoitti:
Hei katso päivämäärä afterdawnin viestistä. Se on vuodelta 2006
...Viestejä piisaa Kaonista! Eikä todellakaan mitään kovin positiivisia.
- kaon.,.,
Voit ostaa minkä tahansa tallentavan ja sen täytyy toimia niin tekstien kuin tallenteidenkin osalta täysin virheettömästi.Jos ei toimi niin sitten takaisin liikkeeseen laitteen ja vittuilujen kera, ja uhkaat vielä oikeustoimilla ja turpaanvedolla.Nämä boksien myyjät on päässy helpolla kun ihmiset ei valita selvistä vioista vaan yrittävät itse korjata jollakin päivittämisellä, mikä ei tosiaankaan kuulu asiakkaan tehtäviin.Myyjät ovat tietäneet laitteissa olevat viat ja puutteet, mutta viallinen boksi on silti annettu asiakkaalle käyttöön mainitsematta mitään puutteista.Asiassa on myöskin petoksen aineksia jos lakia oikein tulkitaan.
- Kaonin omistaja
Hei!
Meillä on ollut tallentava Kaon reilut puoli vuotta, ja meillä ei ole ollut ainoaakaan ongelmaa boksin kanssa. Laite on toiminut moitteetta, ja ainakin minusta se on todella helppo käyttää. Itse olen myös lueskellut joiltakin nettisivuilta kauheita valituksia ko. laitteesta, ja miettinyt onko vika todellakin laitteessa vai käyttäjissä. Meillä on toiminut niin tekstitykset kuin kaikki muutkin, kertaakaan laite ei ole jämähtänyt tai seonnut. Itse olen ollut Kaoniin oikein tyytyväinen. Tällä hetkellä laitetta saa ainakin Prismasta hintaan 299 euroa, mikä ainakin minusta on hyvin kohtuullinen hinta siitä. Tuttavapiirissäni on muitakin tyytyväisiä Kaonin omistajia, itse en tunne yhtään tyytymätöntä tai viallisen Kaonin omistajaa. En tiedä onko tuo nettivalitus vain sitä yleistä toimintaa että kaikesta on pakko valittaa.
Ainoa miinus minkä laitteesta keksin, niin se on sen käyttöohje, joka on jokseenkin sekava ja vajavainen. Mutta itse en ole mikään "tekniikan ihmelapsi" ja sain boksin silti kytkettyä itse ja myös opin sitä käyttämään, joten kyllä sen käyttöohjeen kanssa pärjää. Ja ainakin oman kokemuksen mukaan maahantuoja vastaa sähköpostiin jo muutamassa tunnissa, joten sieltäkin apua tarvittaessa saa. - Kaonin omistaja
Kaonin omistaja kirjoitti:
Hei!
Meillä on ollut tallentava Kaon reilut puoli vuotta, ja meillä ei ole ollut ainoaakaan ongelmaa boksin kanssa. Laite on toiminut moitteetta, ja ainakin minusta se on todella helppo käyttää. Itse olen myös lueskellut joiltakin nettisivuilta kauheita valituksia ko. laitteesta, ja miettinyt onko vika todellakin laitteessa vai käyttäjissä. Meillä on toiminut niin tekstitykset kuin kaikki muutkin, kertaakaan laite ei ole jämähtänyt tai seonnut. Itse olen ollut Kaoniin oikein tyytyväinen. Tällä hetkellä laitetta saa ainakin Prismasta hintaan 299 euroa, mikä ainakin minusta on hyvin kohtuullinen hinta siitä. Tuttavapiirissäni on muitakin tyytyväisiä Kaonin omistajia, itse en tunne yhtään tyytymätöntä tai viallisen Kaonin omistajaa. En tiedä onko tuo nettivalitus vain sitä yleistä toimintaa että kaikesta on pakko valittaa.
Ainoa miinus minkä laitteesta keksin, niin se on sen käyttöohje, joka on jokseenkin sekava ja vajavainen. Mutta itse en ole mikään "tekniikan ihmelapsi" ja sain boksin silti kytkettyä itse ja myös opin sitä käyttämään, joten kyllä sen käyttöohjeen kanssa pärjää. Ja ainakin oman kokemuksen mukaan maahantuoja vastaa sähköpostiin jo muutamassa tunnissa, joten sieltäkin apua tarvittaessa saa.Kaonissa on myös se hyvä puoli että nuo päivitykset tulevat kaapeliverkossa, joten laitetta ei tarvitse päivityksen takia raahata minnekään, jos tietokonetta ei kotoa löydy. Kerran olen boksin verkon välityksellä päivittänyt, ja hyvin toimi. Aika monta digiboksimerkkiä saa raahata huoltoon päivitettäväksi, jos ei omista tietokonetta, joten tämän voi laskea isoksi plussaksi Kaonille.
- Pohtija
Kaonin omistaja kirjoitti:
Kaonissa on myös se hyvä puoli että nuo päivitykset tulevat kaapeliverkossa, joten laitetta ei tarvitse päivityksen takia raahata minnekään, jos tietokonetta ei kotoa löydy. Kerran olen boksin verkon välityksellä päivittänyt, ja hyvin toimi. Aika monta digiboksimerkkiä saa raahata huoltoon päivitettäväksi, jos ei omista tietokonetta, joten tämän voi laskea isoksi plussaksi Kaonille.
Ai Kaonin päivitys tapahtuisi itsekseen kaapeliverkossa? Kahdessa liikkeessä on sanottu, että päivitys netin kautta. Mutta molemmissa sanottiin, että laitteen voi tuoda myös heille liikkeeseen ja he päivittävät. Itsellä ei edes ole ainakaan tällä hetkellä nettiyhteyttä kotona.
- marsu
Ite ostin KCF-N620 viime viikolla, ja käsittääkseni on toiminu niinkuin pitääkin. Kuva näkyy, tekstit näkyy ku leffaa kattoo. Tää on mun eka tallentava boksi joten paha sanoo muista merkeistä, mut mun mielestä ihan helppo käyttää ja nauhoittaa ohjelmia.
Markusmarsu - ...
Tuttava sai auton ostaessaan kaupan päälle sen Kaonin TM-testivoittajan, ja en tiedä millä hinnalla se testivoitto oli ostettu, mutta ainakin luottamus Tekniikan Maailmaan meni siinä.
Kyseessä on käytettävyydeltään suvereenisti paskin digiboksi mitä on tullut vastaan. Erityisesti ohjelmaopas on aivan käsittämättömän huono. Ohjelmat on listattu pelkkinä aikajanoina, nimet eivät näy kokonaan, TV-kuvaa ei näe yhtäaikaa ohjelmaoppaan kanssa, ja ennen päivitystä oli vielä sellainen vika että tulevia ohjelmia ei voinut selata listalta eteenpäin, koska kursori hyppäsi parin sekun välein itsestään alkuun. Tämä vika korjautui päivityksen myötä, mutta tilalle tuli paljon pahempi vika: Nyt kanava vaihtuu kokoajan ohjelmaopasta selatessa, mikä hidastaa oppaan käyttöä älyttömän paljon, ja koska ohjelman nimet eivät näy kokonaan muuta kuin siirtämällä kursori ohjelman kohdalle, niin koko EPG eli mielestäni boksin tärkein ominaisuus, on aikalailla käyttökelvoton.
Muutenkaan valikoissa ei ole kehumista, ja jostain käsittämättömästä syystä ohjelmia ei voi edes järjestellä haluamaansa järjestykseen.
Sen paremmin tietämättä mitä Kaonin ja Topfieldin hinnat ovat, uskallan kuitenkin melkoisella varmuudella sanoa että Topfieldistä saat huomattavasti parempaa vastinetta rahoillesi. (Ja varmaan Humaxistakin, mutta siitä merkistä mulla ei ole kokemusta.) - 6678
Minulla ollut jo vuoden kaon ja päivitysten jälkeen laite on toiminut hyvin. Markkinoista tuskin saa yhtään digiboxia missä ei olisi jotain hämminkiä. Suosittelen.
- wlc99
muuten hyvä,mut tallennukses häikkää,kuukauden ollu ja jo menos huoltoon...
- Toppari takaisin kohta
wlc99 kirjoitti:
muuten hyvä,mut tallennukses häikkää,kuukauden ollu ja jo menos huoltoon...
Vaihdoin asunnon kaapelista antennitalouteen ja ostin Kaon digiboksin Topfieldin tilalle. Ongelma on kun katson tallennettua ohjelmaa boksista ja uusi tallennus alkaa niin kuva hyppää tallennettavaan ohjelmaan. Joskus katson vaikka kolmoskanavaa ja jollakin toisella kanavalla alkaa tallennus ja sama tilanne, kuva hyppää tallennettavalle kanavalle. Mitä pitää tehdä? Kohta menee nimittäin hermot!
- Hermoton?
Toppari takaisin kohta kirjoitti:
Vaihdoin asunnon kaapelista antennitalouteen ja ostin Kaon digiboksin Topfieldin tilalle. Ongelma on kun katson tallennettua ohjelmaa boksista ja uusi tallennus alkaa niin kuva hyppää tallennettavaan ohjelmaan. Joskus katson vaikka kolmoskanavaa ja jollakin toisella kanavalla alkaa tallennus ja sama tilanne, kuva hyppää tallennettavalle kanavalle. Mitä pitää tehdä? Kohta menee nimittäin hermot!
En tajua näitä ihmisiä. Ai siitä menee hermot kun digiboksi hyppää tallennuksen alussa tallennettavalle kanavalle. Ja ihan kauheeta kun täytyy kanavanvalitsinta painaa että pääsee takaisin katsomalleen kanavalle. Enpä tahtoisi olla noin huonohermoisen ihmisen tuttavapiirissä. Tai no, taidan olla jo, vaimo sekoaa välillä ihan pikkuasioista.
Enimmäkseen ihmiset rutisee täällä ihan mitättömyyksistä. Tossa yllä noi EPG:n puutteetkin on ihan merkityksettömiä. Ja miksi mainita puutetta jota ei enää ole. Meillä on ollut perus-Vision jossa on rajoituksensa. Nyt ostin käytettynä Kaonin (sopiva hinta 60 e) ja näin muutaman päivän käytön jälkeen vaikuttaa varsin mainiolta ja mietityltä laitteelta.
Suhteellisuudentajua hyvät ihmiset! - Vilenin Sulo
Hermoton? kirjoitti:
En tajua näitä ihmisiä. Ai siitä menee hermot kun digiboksi hyppää tallennuksen alussa tallennettavalle kanavalle. Ja ihan kauheeta kun täytyy kanavanvalitsinta painaa että pääsee takaisin katsomalleen kanavalle. Enpä tahtoisi olla noin huonohermoisen ihmisen tuttavapiirissä. Tai no, taidan olla jo, vaimo sekoaa välillä ihan pikkuasioista.
Enimmäkseen ihmiset rutisee täällä ihan mitättömyyksistä. Tossa yllä noi EPG:n puutteetkin on ihan merkityksettömiä. Ja miksi mainita puutetta jota ei enää ole. Meillä on ollut perus-Vision jossa on rajoituksensa. Nyt ostin käytettynä Kaonin (sopiva hinta 60 e) ja näin muutaman päivän käytön jälkeen vaikuttaa varsin mainiolta ja mietityltä laitteelta.
Suhteellisuudentajua hyvät ihmiset!Taas on Kaon 620 pimeenä. Viimeksi korjaantui itsestään pitkän ihmettelyn jälkeen. Näytössä lukee vain "on" tai U115. Muutenkin kovalevy ilmeisesti fragmentoituu jo yli sadan gigan nauhoituksen jälkeen ja lopulta tulee pelkkää pikseliä. Kovalevyn tyhjennyksen jälkeen toimii taas jonkin aikaa. Ei ole kokemusta muista tallentavista, mutta tuskin ovat näin kehnoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465821Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki573165- 1832685
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t112482mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132189- 292141
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151856- 151518
- 1481369
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2631215