Pureva kissanpentu!

Dorine

Minulla on ollut pari viikkoa nelikuukautinen tyttökissanpentu. Selvittelen juuri parhaillan miksi edellinen omistaja luopui siitä ja syy tulee tässä:

Kissanpentu puree ja raapii mahdottoman paljon. En leikitä sitä käsilläni tai jaloillani enkä ole nostanut sitä ilman sen omaa tahtoa syliin, vaan se tulee itse ensin syliin ja kehrää ja kun yritän rapsuttaa sitä se tarraa molemmilla etukäpälillä käteen ja puree, lujaa, ei mitään näkkäisyä, vaan se puree. Olen toiminut erilaisten neuvojen mukaan,joita minulle on annettu: kiljaissut lujaa, sähissyt, nostanut sen pois, puristanut korvasta tai suihkauttanut vesipullolla. Lattialle noston jälkeen se hyökkää nilkkoihin. Mikään keino ei tepsi vaan se hyökkää uudelleen korvat luimussa, joten ei ole jäänyt muuta mahdollisuutta kuin sulkea se vessan hetkeksi. Mikä keinoksi?

Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista!

5

709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiituska80

Mun kollini puree ja raapii vieläkin ajoittain tosi kovasti, juuri samoin eli ensin tulee itse viereen tai syliin ja sitten hyökkää kimppuun korvat luimussa.

Pentuna käytin samoja keinoja kun säkin eli sähisin, huusin kovasti, kielsin, pudotin lattialle, olin välinpitämätön (vaikka välillä aika hankalaa kun kissa roikkuu kynsin ja hampain nilkassa kiinni..)

Nyttemin on hyökkäily vähentynyt ja kynnet alkavat pysyä poissa, pelkällä tassulla läppäilee (kissa 1,5v). Käytän edelleen samoja keinoja jos unohtaa kynnet vetää sisälle tai puree, mut lisäksi otan jonkun kissan oman lelun, tyynyn tms. millä leikitän kisua. Meillä kun tollainen käytös nykyisin kertoo huomion hausta ja tylsyydestä =)

• kisun mami

olla aikalailla normaalia pentukissan käytöstä. ainakin meidän kohta 6kk uroskisu tekee sitä vieläkin välillä, mutta ennen se oli vielä yleisempää. pentu kerjää huomiota, ja vaikka se olisikin negatiivista sellaista, niin huomiota kuitenkin. mielestäni kannattaa vaan siirtää kisu omien lelujen luo, raapimapuulle tai muualle mitä se saa purra, ja olla mahdollisimman paljon huomioimatta kun tekee pahojaan. napakasti voi vaikka sanoa "ei!" ja viedä kissan pois. tolle puremis jutulle oli jokin hieno selitys ja syy kissakirjassa, että kun eka tulee syliin ja antaa silittää mutta sitten hyökkääkin silittävään käteen. tässä yksi linkki missä on hyviä tietoja kissoista ja niiden käytösestä. http://www.clinivet.fi/artikkelit/kissa_artikkelit/artikkeli_19.html

meillä monasti kun on turhautuneen oloisena, niin roikkuu kiinni jaloissa kun sen ohi kulkee. ja varsinkin jos sitä kieltää ja heristää sormea, niin hyökkää oikein raivolla takaisin niin monta kertaa ettei auta muuta kuin viedä se lelujen luo ja heittää vaikka joku pallo sille.

• Sara-na

meillä puree kanssa välillä yhtäkkiä, etenkin kun kieltää tekemästä jotain pahaa niin käy kiinni käteen ja jalkaan, ja sisukkaasti tulee vielä uudestaankin vaikka siirrän sen muualle. mutta päättäväisesti kissa vaan pitää jaksaa siirtää pois vaikka toiseen huoneeseen niin kauan kunnes ei tule uudestaan sieltä puremaan.
      Tässä on kanssa joku linkki, missä hyvää informaatiota: http://www.nicehouse.fi/lemmikit/kissat/kispsy.htm

• ja jatkui entistä rajumpana...

Meistä oli söpöä, kun pieni kissanpentu puri täysiä niin, että sen pää tärisi. Välillä se oikein otti vauhtia ja hyppäs lattialta ylöalaisin ranteen ympärille ja puri täysiä kättä. Ja me kehuttiin...

Sama leikki jatkui aikuisenakin, mutta Nöpö ei vain mahtunut ranteen ympärille, kun oli itse parhaimmillaan vähän yli 6-kiloinen.

Miehen kanssa leikit oli rajumpia ja hänen kätensä joutui kovemmalle kohtelulle. Minulle kolli oli aina vähän hellempi. Minulla oli tosin kollin kanssa ihan oma kahdenkeskeinen leikkimmekin. Mentiin peilin eteen ja siinä kun se puri ja sähisi ja pelotteli hampaillaan, tein sille samaa ja purin korvasta ja kissa perään kädestä. Kuulemma näytti aika rajulta.

Molempien kanssa tappeluleikkejä leikkiessään Nöpön hengityksestäkin lähti ihan outo haju, kutsuimme sitä "pedon hajuksi", ilmeisesti johtui runsaasta adrenaliinista verenkierrossa.

Meistä kyseessä oli todellakin leikki, jonka opettaminen oli osin omaa syytämme.

Jos kiinnostaa, käy katsomassa kuvia nyt jo edesmenneestä ihanasta pikimustasta "tappajakissastamme":
      www.freewebs.com/kissoista

Varsinaisia tappeluleikkejä ei siellä ole nähtävillä, ehkä joskus tulee jokin video, kun mies antaa Nöpön hyökkäillä vähän rajummin. :)

• k.l.j

Kuulostaa tutulta! Se kannattee saada pentuna jo opeteltua pois pureminen... Meillä on leikattu kolli 1,5 vuotta ja se hyökkäilee agressiivisesti. Jos vaikka liian kauan sen mielestä silittelee sitä niin alkaa pureen ja ym. Yleensä nuo puremiset voi johtua jos pentu on otettu liian aikaisin emon luota pois ja emo ei ole opettanut rajoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe