Nivel Psoriasis ja sauna

vihtoja

Olin saunomatta viikon ja nivelet tuntuivat jo tosi hyvältä.Mutta kun kävin saunomassa niin nivelet taas tosi kipeet ja jäykät!Oliskoha jokin muu todennut samaa???Nyt loppu saunomiset minulta!

4

4794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jukka

kyllä,aivan sama juttu minulla saunan jälkeen mutta jatkan saunomista silti normaalisti....ja sitten vielä saunan jälkeen se ihon hilseily on aika vit........

• Amalia

Huomenta !
        Minulla on 1990-luvun alussa tehty selkärankareumadiagnoosi. Hoidettiin aluksi mm.salazopyriinillä. Tilanne rauhoittui ja lääkitys oli poissa vuosia kunnes 2002 syksyllä aktivoitui. Silloin tulivat lonkat kipeiksi ja ajoittain polvet. Ontuminen tuli kuvaan. Söin viitisen vuotta Panacodia. Pääsin pitkällisen kinuamaisen jälkeen keskusssairaalaan reumatologille ja sain joulun alla nivelpsori-diagnoosin. Iho oli silloin siisti. Varpaan kynsistä otettiin ertotusdiagnoosin takia sieniviljely. Ei ollut sientä. Nyt on sitten aloitettu sala-kuuri uudelleen sekä Celebra.

Pari viikkoa sitten huomsin kyynärpäiden punoittavan ja hieman hilseilevän elipsori on myös iholla? Se selviää tietysti seuraavassa reumatologin kontrollissa.

SAUNAn jälkeen minulla on ollut jo pitkään ns. saunakrapula eli parin tunnin pääsät jämähdän jäykäksi ja yö on vaikea sekä seuraava päivä. Niinpä käyn nykyisin vain suihkussa.

Panacod on aiheuttanut maksa-arvojen nousun ja muutoksia maksassa, mutta ne kuulemma korjautuvat. Pohdin tässä sitä uskallanko ottaa mitään vitamiineja yms.hivenaineita lisäksi?

Sitten toinen hassu juttu. Minulla on myös moni-ilmeinen valoherkkyysihoittuma. Ihoni reagoi neon-valoille ja aurinkoa en siedä. Keväästä syksyyn on kamalaa aikaa. Jossain vaiheessa haettiin SLE-tautiakin, mutta sitä ei todettu.

Vaikka olen pitkään sairastellut, on tämä uusi tilanne ja luonnollisesti kova halu saada tietoja, varsinkin vertaisiltaan.

• -tiuhti-

Saunominen tosiaan pahentaa niveloireita. Mutta ainakin minulle saunan jälkeen rasvaaminen on paljon helpompaa, tuntuu kuin iho imisi rasvan paremmin itseensä kun esim. pelkän suihkun jälkeen. Niinpä saunon päivittäin. Tosin hautoen kipeitä niveliä lumella. Kuulostaahan se typerältä viedä nyt lunta saunaan, mutta kun saunominen on tapa mistä en vaan voi luopua.

• ok

Mulla auttaa sauna, hassu juttu mutta kaikki sanoo että kuuma pahentaa asiaa, mutta mulla ei. Mutta ihmiset on niin erilaisia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      52
      5360
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      85
      4072
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      349
      2405
    4. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      326
      986
    5. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      69
      974
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      783
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      776
    8. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      98
      762
    9. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      739
    10. En vain uskalla

Lähestyä häntä. Kaivattuani
      Ikävä
      26
      730
    Aihe