hei! minulla on todella inhottava ongelma. kun aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa, en syönyt vielä e-pillereitä koska seksi ei astunut heti kuvioon. teimme kyllä kaikkea muuta ensin ennen varsinaista yhdyntää, ja mies sai minut ihan mielettömän kiihkon valtaan joka kerta. halusin häntä kamalasti ja hän kiihotti minua pelkällä kosketuksellaan.
sitten kun ajattelin että varsinainen seksikin tulee varmasti pian meille ajankohtaiseksi, menin ja hankin pillerit. merkki oli diane nova.
todella, siis todella pian sen jälkeen huomasin muutoksen. en enää kiihottunut miehestäni millään lailla, en kiihottunut enää MISTÄÄN! mikään ei enää saanut minua syttymään enkä enää tuntenut mitään. kaikki mikä ennen sai minut ihan kuumaksi, ei enää tuntunut miltään. harrastin kuitenkin mieheni kanssa seksiä ja nautin suuresti sen tuomasta läheisyydestä, mutta en saanut siitä minkäänlaista fyysistä nautintoa. ennen miehen ei tarvinnut kuin hieroa minua housujen päältä niin menin ihan märäksi ja kiihotuín siitä todella paljon. nyt klitorikseni ei tunne enää mitään, missään, milloinkaan eikä millään lailla. söin pillereitä noin 9 kk ja sitten noin kolme kuukautta sitten menin lääkäriin ja kerroin ongelmastani. hän vaihtoi pillerit yasmin-merkkisiin ja toivoin että niiden avulla saisin taas sen ihanan tunteen takaisin jota en ole saanut tuntea kohta vuoteen. nyt olen syönyt kolme kuukautta yasmineita, mutta tilanne on edelleen sama. en tunne mitään eikä mikään tunnu miltään. ennen ainakin itsetyydytyksessä sain aina orgasmin, pillereiden aloittamisen jälkeen en ole voinut harrastaa edes sitä, koska mikään ei saa minua kiihottumaan enkä tunne mitään. pillereitä en kuitenkaan uskalla kokonaan lopettaakaan, koska harrastamme seksiä niin usein, että kondomit eivät olisi käytännöllisiä eikä mieheni edes pidä niistä yhtään. pelkään tulevani raskaaksi jos lopetan pillerit! en kuitenkaan haluaisi koko loppuelämääni olla seksuaalisesti täysin tunnoton. haluaisin nauttia rakastamastani miehestä! onko kellekään muulle käynyt näin ja onko ongelmaan löytynyt ratkaisua vai onko pillereiden lopettaminen ainut keino? toivottavasti joku jaksoi lukea...
sitten kun ajattelin että varsinainen seksikin tulee varmasti pian meille ajankohtaiseksi, menin ja hankin pillerit. merkki oli diane nova.
todella, siis todella pian sen jälkeen huomasin muutoksen. en enää kiihottunut miehestäni millään lailla, en kiihottunut enää MISTÄÄN! mikään ei enää saanut minua syttymään enkä enää tuntenut mitään. kaikki mikä ennen sai minut ihan kuumaksi, ei enää tuntunut miltään. harrastin kuitenkin mieheni kanssa seksiä ja nautin suuresti sen tuomasta läheisyydestä, mutta en saanut siitä minkäänlaista fyysistä nautintoa. ennen miehen ei tarvinnut kuin hieroa minua housujen päältä niin menin ihan märäksi ja kiihotuín siitä todella paljon. nyt klitorikseni ei tunne enää mitään, missään, milloinkaan eikä millään lailla. söin pillereitä noin 9 kk ja sitten noin kolme kuukautta sitten menin lääkäriin ja kerroin ongelmastani. hän vaihtoi pillerit yasmin-merkkisiin ja toivoin että niiden avulla saisin taas sen ihanan tunteen takaisin jota en ole saanut tuntea kohta vuoteen. nyt olen syönyt kolme kuukautta yasmineita, mutta tilanne on edelleen sama. en tunne mitään eikä mikään tunnu miltään. ennen ainakin itsetyydytyksessä sain aina orgasmin, pillereiden aloittamisen jälkeen en ole voinut harrastaa edes sitä, koska mikään ei saa minua kiihottumaan enkä tunne mitään. pillereitä en kuitenkaan uskalla kokonaan lopettaakaan, koska harrastamme seksiä niin usein, että kondomit eivät olisi käytännöllisiä eikä mieheni edes pidä niistä yhtään. pelkään tulevani raskaaksi jos lopetan pillerit! en kuitenkaan haluaisi koko loppuelämääni olla seksuaalisesti täysin tunnoton. haluaisin nauttia rakastamastani miehestä! onko kellekään muulle käynyt näin ja onko ongelmaan löytynyt ratkaisua vai onko pillereiden lopettaminen ainut keino? toivottavasti joku jaksoi lukea...
Vastaukset 6
Vanhimmat
Kyllä se "paljaalla" naiminen vaan on se kiihoittavin juttu.
tuo viesti kirjoitukseeni?
Älä nyt ainakaan vielä tyydy tuohon tilanteeseen! Mene uudelleen lääkäriin, ja vaihdata pillerit vielä uudelleen, vaikka useammankin kerran. Ei ole kaikki ihan kohdallaan, jos halut menee noin totaalisesti.
En osaa itse sanoa muista hormonaalisista ehkäisyistä, olisivatko tuon haluttomuuden kannalta parempi vaihtoehto (laastari, ehkäisyrengas, kapseli, ..ja kierukkaakin laitetaan nykyään synnyttämättömillekin) vai onko vaikutukset aivan samat. Joillekin vain muuten tuntuu hormonaalisista sopivan jokin tapa toista paremmin, ja tällä en nyt tarkoita sitä, että helpompi lätkäistä laastari iholle, kuin joka päivä muistaa pillerin ottaminen.
Ei ole helppo olla koekaniinina pillereiden ja muiden kanssa, mutta jos se auttaa saamaan seksihalut takaisin, niin kyllä se pitemmän päälle kannattaa. Tsemppiä. Älä anna periksi. Kerro lääkärille sekin, että et ole kiihottunut enää itsetyydytyksessäkään pillereiden jälkeen, niin ei ainakaan mene miesystävän piikkiin haluttomuus.
...asiallisesta vastauksestasi! juuri tuollaisia kaipasinkin. kyllä tässä varmaan on syytä mennä uudestaan lääkärille. osaako joku jo valmiiksi neuvoa joitakin todella matalahormoonisia pillereitä joista voisin lääkäriltä kysyä? ja vielä haluaisin kuulla että onko kellään samanlaista kokemusta?
Mene lääkäriin.
Nuo hormoni"hoidot" ovat sellaisia että pimppisi pistää aivosi jättämään seksin väliin, koska pimppi luulee ettei lapsia olla tekemässä.
Eli luonto hoitaa asiat tuolla tavalla.
Mietihän milloin alkoi tulla seksihaluja sinulle? ettei vain olisi ollut samaan aikaan kun murrosikäsi alkoi?
Nyt kun ehkäisypillerit pistävät lapsentekokoneesi kiinni, ne myös laittavat sen kiihkon tuottajan kiinni, eli aivot.
Mutta se siitä.
Mene lääkäriin ja keskustele tästä asiasta. Älä missään tapauksessa jatka tuollaisten lääkkeiden käyttöä, koska se henkinen juttu voi jäädä päälle pitkäksi aikaa sitten kun sen on lopettanut ja vaikka lääke onkin poistunut kierrosta.
Vaihda pillerit niin kauan kunnes niitä ei ole jäljellä tai kun tunnet että halut alkavat palata.
Ellei lääkkeiden vaihtaminen auta, silloin voit turvautua kondomiin, mutta jos sekään ei kelpaa tai se tulee liian kalliiksi, voit saada myös kuparikierukan.
Älä, ja nyt muista tämä, ÄLÄ suostu hormonikierukkaan vaikka sitä suositeltaisiinkin. Jos ehkäisypillerit ovat aiheuttaneet noin kovan haluttomuuden, silloin hormonikierukan kokeilemisesta tulee liian riskialtista ja kallistakin.
Eli, ota kuparikierukka koska se ei haittaa normaalia hormonitoimintaa.
Kuparikierukan saa myös otettua myöhemmin pois jos ja kun haluatte alkaa suunnittelemaan lapsia.
Oma hommansa tietysti siinä on, mutta se ei ole kuin viikon harmi. Ja vertaa tuota viikon harmia siihen että joudut olla monta vuotta kyllästyneenä olemattomalta tuntevaan seksielämään.
Minä tiedän, että se läheisyys kyllä tuntuu hyvältä, mutta jos sinä jo tänne kirjoitat tuosta huolestasi, siitä tulee mörkö sinun elämääsi ja lopulta kyllästyt koko seksiin kun saman läheisyyden voi saada ilman seksiäkin ja sitten alkaa tulla pahat traumat teidän suhteeseen. Joten sanon nyt vielä kerran ihan kokemuksesta että hoidata itsesi kuntoon nyt välittömästi äläkä jää odottamaan jos muutos vaikka tulisi. Se ei tule ellei lääkettä vaihdeta.
kannustavasta vastauksesta! varaan siis ajan lääkäriin ja ajattelin että jos kokeilisin vielä jotain toista pillerimerkkiä ja jos sekään ei auta niin sitten vaikka kokeilen sitä kierukkaa. kyllä tämä sen verran häiritsee ja välillä jopa kiukuttaa. kiva kun täältä saa asiallisia vastáuksia.
voi tosiaan olla että vielä näin nuorena ja suht tuoreessa suhteessa jaksan harrastaa seksiä pelkän läheisyyden vuoksi, mutta myöhemmin se saattaa alkaa kyllästyttää, puheessasi oli järkeä.
aion saada muutoksen aikaan, vaati mitä vaati! :)