Ostin 4kk sitte käytetyn C5 Breakin -04(facelift). Ajettu 74tkm. Toissapäivänä siitä posahti takalasi kesken ajon. Takalasin lämmitin oli päällä ja pari keskimmäistä vastusta ei lasissa pelannu. Pakkasta -18. Vakuutus ei kuulemmma korvaa kun itekseen posahti ja myyjä meinas ettei kuulu heillekkään kun lasi oli ehjä kun auto luovutettiin. Kuka maksaa?
C5 Takalasi räjähti
15
4046
Vastaukset
- outlanderisti
Face lift -04??? liftattu tuli vasta -05 viralliseen myyntiin?? tiedän noita rekisteröidyn maahantuojan esittelyautoiksi parisenkymmentä -04 puolella, mutta kuitenkin?
- myös 04
Kyllä niitä faceliftejä on rekisteröity 2004 puolella, muitakin kuin pelkkiä esittelyautoja. Omani on 12/2004 rekisteröity, eikä todellakaan ollut esittelyauto.
Kannattaa tsekata esim. autotalli.com, faceliftattuja 2004:ia löytyy...
- ehkä ei
pitäisi joku tuotevastuu olla, ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
- TT-Citikka
Vaan tietysti tuossa on mennyt sen verran vähän aikaa kaupasta, että luultavasti kuuluu myyjälle - ota yhteyttä kunnalliseen kuluttajaneuvojaan.
- että vikaa
eivät saa tehtaalla kuntoon.Sama ominaisuus ollut jo vuodesta 01 kun auto syntyi ja ei edes uuteen 05 mallin ole hommaa korjattu.
- huomasit,
että keskimmäiset vastuslangat eivät toimi ja siitä huolimatta -18 asteen pakkasessa lämmittimen kytkit, niin selvä itse aiheutettu käyttövirhehän tuo on.
Ei lasi kestä noin epätasaista lämpenemistä noin kylmässä, eli ei se nyt ihan itsestään posahtanut - sinä sen posautit!- vaisnii
Jos ei kestä laittaa lämmitintä päälle tuossa lämpötilassa niin kyllä siitä pitäisi ohjekirjassa mainita.
- autoliikkeillä yl.
noin vuoden takuu, mutta ei ehkä kuulu takuun piiriin?
- on sattunut
silloin tällöin myös muun merkkisille autoille. Tällaiset rikkoutumiset ovat tainneet yleistyä sen jälkeen kun autotehtaat alkoivat käyttää ns. liimattuja laseja, jotka ovat usein kiinteä osa auton kantavia rakenteita. Pienikin jännite tai isku sopivaan paikkaan niin lasi saattaa rikkoutua myöhemminkin kun esim. sopiva lämpötilaero syntyy.
Valitettavasti takuu ei taida niiden pienellä kirjoitettujen ehtojenkaan mukaan korvata laseja. Tunnen tapauksia, että aivan uudessa autossa lasirikkoja on tapahtunut muutaman kuukauden vanhana ja silloin ainakin jotkut myyjät ovat korvanneet lasin takuuna. Käytetyn auton osalta korvausasia on vielä vaikeampi. Kannattaa lukea tarkasti kirjallisia takuuehtoja jos sellaisia oli kaupassa mukana.
- korvaa
jos olet ajanut esimerkiksi hiekkatiellä ja kanssa autoilijan ohittaessa lasiisi on lennähtänyt jokin jäänpalanen tai kivi. Itselläni korvattiin tällä syyllä aikoinaan erääseen farkkuun takalasi.
- Kuluttajansuojalaki
Myyjä vastaa virheestä, joka on ollut autossa luovutushetkellä, vaikka virhe ilmenisi myöhemmin-kin. Kuluttajansuojalain mukaan virheen oletetaan olleen olemassa jo luovutushetkellä, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta.
- vastuuseen
saamisessa auton renkaista ja laseista myöhemmin voi olla etenkin käytetyn kaupassa hankaluuksia, jos ne olivat huolellisesti tarkistettuna kunnossa luovutushetkellä eikä mitään tällaisesta kirjattu ylös kauppakirjaan. Milläs todistat ettei vaurio sattunut ja aiheutunut omana omistusaikanasi ja tällöinhän auto oli todellakin kunnossa kauppahetkellä.
- Minä tääl taash
vastuuseen kirjoitti:
saamisessa auton renkaista ja laseista myöhemmin voi olla etenkin käytetyn kaupassa hankaluuksia, jos ne olivat huolellisesti tarkistettuna kunnossa luovutushetkellä eikä mitään tällaisesta kirjattu ylös kauppakirjaan. Milläs todistat ettei vaurio sattunut ja aiheutunut omana omistusaikanasi ja tällöinhän auto oli todellakin kunnossa kauppahetkellä.
Kai se nyt on piilevä vika jos takalasinlämppäri ei toiminutkaan. Tuskin myyjä tai asiakaskaan ostotilanteessa tarkisti hallissa olleen auton jokaisen takalasivastuksen langan....
Minä tääl taash kirjoitti:
Kai se nyt on piilevä vika jos takalasinlämppäri ei toiminutkaan. Tuskin myyjä tai asiakaskaan ostotilanteessa tarkisti hallissa olleen auton jokaisen takalasivastuksen langan....
Kuka osoittaa sen, miten pitkään takalasinlämmitin oli päällä? Jokaisen omistaman auton ohjekirjassa (jonka olen muistanut lukaista) on mainittu että takalasin lämmitintä ei saa käyttää lasin sulattamisen vaan ainoastaan huurteen poistoon. Moniko silti tekee tuon ohjeen vastaisesti? Itse myönnän ainakin. Tai miten usein se vaan unohtuu päälle?
Ei ole vielä osunut rikkoa omalle kohdalle mutta tosiasia on se että moni käyttää tuota lämmitintä väärin.- PSA:n
shamr0ck kirjoitti:
Kuka osoittaa sen, miten pitkään takalasinlämmitin oli päällä? Jokaisen omistaman auton ohjekirjassa (jonka olen muistanut lukaista) on mainittu että takalasin lämmitintä ei saa käyttää lasin sulattamisen vaan ainoastaan huurteen poistoon. Moniko silti tekee tuon ohjeen vastaisesti? Itse myönnän ainakin. Tai miten usein se vaan unohtuu päälle?
Ei ole vielä osunut rikkoa omalle kohdalle mutta tosiasia on se että moni käyttää tuota lämmitintä väärin.automallissa on takalasin lämmittimessä ajastin, joka kytkee lämmittimen pois päältä tietyn minuuttimäärän kuluttua. Kannattaa lukea asiaa ohjekirjasta tarkemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2354400- 1242194
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2151831Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641794- 1801650
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1861506- 541364
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751281- 611278
- 1191161