kahta alikersanttia epäillään

simputuksesta

5

1380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näyttää olevan

Eivät oikeasti halua kitkeä simputusta pois,sitä tulee aina olemaan,niin kauan kun on asevelvollisuus,jonka toiminta perustuu oikeastaan simputukseen.Joko teet näin,tai sinulle käy näin......

• simputus on

Tiedätkö miten "simputus" on määritelty?

Voin antaa vihjeen. Löytyy Rikoslaista.

• Pistemies

Jos jotain simputuskäskyjä tulee niin pitää ehdottomasti heti sanoa että en tee mitä käskette, koska teillä ei ole oikeutta käskeä minua tekemään tätä. Tällöin alikersantit ymmärtävät itsekin yskän. Turha on tehdä mitä käsketään ja jälkikäteen laittaa siitä valitusta eteenpäin, koska nuo alikersantitkaan eivät välttämättä siinä tilanteessa ymmärrä simputtavansa ja aiheuttavansa oikeasti mielipahaa alokkaalle/alokkaille. Toki jos järkipuhe ei auta niin ei kuin ylemmille kertomaan asiasta.

• On opetettu

Selkeästi lainvastaisia käskyjä ei pidä totella (sellaisia, joiden toteuttamisesta ei vapaudu esimiehen käskyn perusteella - esim. käyttää huumeita).

Muuten opetetaan, että pyydetään käsky kirjallisena ja tehdään kuten käsketty. Sen jälkeen voi sitten hakea oikeutta ja korvauksia.

Esimiehen tulee antaa vain sellaisia käskyjä, jotka tietää oikeutetuiksi. Se kuuluu vastuuasemaan, että kantaa sen vastuunsa! Teon vakavuus määrää sen, selviääkö puhuttelulla.

Klassinen moka on sijaissuoritus. Epävarma esimies "kostaa" huonon suorituksen jollakin keksinnöllään, kun selviäisi tilanteesta puhtain paperein toistattamalla oikeaa suoritetta siihen asti, että se sujuu moitteetta. Tai siirtämällä asian kantahenkilökunnan käsittelyyn vakavammissa tapauksissa. Henkilökunta tutkii ja yksikön päällikkö hutkii.

Esimiehenä käskyttäminen ei todellakaan ole mikään häilyvä raja. Itselläni ei ollut epäselvyyttä yhdenkään antamani käskyn asianmukaisuudesta.

• UudPr/NylBr

Siellä halutaan vaan pitää sitä kuria yllä keinoin millä hyvänsä, ja säilyttää prikaatin ja etenkin rannikkojääkärikomppanian maine kovana kouluna:)
      Sellasta se oli ku olin ite siellä eikä se tule muuttumaan.. Kokelaat ja alikit saa kyllä aika hemmetin vapaat kädet ja skapparit kattoo sitä touhua sormien läpi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 537
      8797
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      7
      3758
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2252
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      175
      1322
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      976
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      814
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      51
      797
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      764
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      37
      672
    Aihe