Kyseessä on Carina E 2.0, 3S-FE koneella. Pienillä kierroksilla, lämmenneellä koneella ajettaessa (n. 2000 prm), esiintyi ärsyttävää nykimistä. Vihjeestä irroitin egr:n letkun ja tulppasin molemmat päät. A'vot, nypyttäminen loppui kokonaan!
Nyt kysynkin arvon raadilta, mistä alkaa etsiä todennäköisimpiä vikoja, joihin kyseinen ensiapu auttoi? Säätimen kalvoko?
Egr:n tulppaus auttoi, mutta missä itse vika?
sga
2
1359
Vastaukset
- jepsf
Ota egr-venttiili irti ja puhdista kunnolla, todennäköisesti täynnä paskaa joka aiheuttaa ongelmia.
Itse venttiilihän on tarkoitettu saasteiden vähentämiseen ja kierrättää pakokaasuja.
Mitään oikeaa virkaa tuolla ei kuitenkaan ole joten jos auto pelaa niin pidä tukittuna jos et puhdistaa jaksa.- Tojotisti
Mites tuo puhdistus Carina II 1.6 i kat mallissa?
Nypyttää juuri 2000rpm pinnassa, tukinko egr:än? Vaikuttaako tyhjäkäyntiin tms?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841